Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İnternetten pc parçası alışverişi ve İade


Certhas

Öne çıkan mesajlar

Bir internet sitesinden anakart, cpu ve gpu aldım. Gün boyu denememe rağmen cpu veya anakart tan kaynaklanan bir sorun sebebiyle çalıştıramadm. Aynı gün ierisinde anakart ve cpu yu geri gönderdim. Şimdi ben bu ürünleri 14 iş günü içerisinde iade hakkım bulunuyor mu? Çünkü telefonda konuştuğum kişi montajı yapıldığı için teknik servise göndereceğiz ve iade hakkı olmaz dedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

internet alışverişlerinde cayma hakkı paketin açılmasına engel değil ki. olsa bile hepsiburada, vatan, teknsoa gibi büyük marketler iade alıyor her şekilde bazı belli başlı ürünler haricinde.

(toner, yazılım, kozmetik ürünler, hijyenik ürünler, kulaklık, hdd, sim kartı takılmış telefon v.s bunları almıyorlar)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim hiç iademin kabul olmadığı olmadı. Olmayacak anlamına da gelmez tabii. Ha abi witcher 15 çıktı gidip gtx 1080 sipariş vereyim 10 gün takılır kartla oyunu oynar iade ederim dersen patlama riskin tabii var. 300-500 liralık kartı incelemeye göndermez ama 3k lık kartı servise incelemeye gönderir kullanılmış mı diye

Bu arada yukarıda yazdığımı ciddi yapanlar var. o riski göze alıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

stormeagle said:

internet alışverişlerinde cayma hakkı paketin açılmasına engel değil ki. olsa bile hepsiburada, vatan, teknsoa gibi büyük marketler iade alıyor her şekilde bazı belli başlı ürünler haricinde.

(toner, yazılım, kozmetik ürünler, hijyenik ürünler, kulaklık, hdd, sim kartı takılmış telefon v.s bunları almıyorlar)


Abi neye alıyor ya nerden bilecek adam overvoltage falan yapmadığını?
Statik elektrikten patlayan ekipmanlar bunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kart çalışıyorsa o ürünü geri iade alıyor hepsiburada iddalaşım istiyorsan?

Ya kaç tane konusu açıldı bırak ekran kartı gibi 3-5 gün kullanımdan hiç bir şey olmayacak parçayı ssd leri bile geri alıyor diye şikayet edildi. Zamanında yeni sipariş verilen ssdleri inceleyen tipler 8-10 saat kullanım olduğunu veya recovery kullanarak windows kurulumu yapıldığını gördüler. Forumlarda kaç defa paylaşıldı.

Teknik servise göndermedikleri sürece geri iade incelemesi sadece ürün çalışıyor mu diye test etmekten ibaret.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

her şekilde diye bir şey yok. 1000 kişiden iade alır, senden almaz bok gibi kalırsın. haklarınızı bilin ona göre hareket edin.



Tüketici kanunu 5. Bölüm Madde 47 5. fıkra;

(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması
yeterlidir. Cayma süresi içinde satıcı veya sağlayıcı sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir
isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciyi borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı veya sağlayıcı,
cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat
kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir

diyor.

"İade (cayma) hakkı

İade (Cayma) Hakkı, tüketicilerin online alışverişteki en önemli haklarından biri olarak nitelendirilebilir. Yönetmelik dikkate alındığı zaman 7. maddeye göre tüketiciler internetten satın aldıkları ürünü 14 gün içinde iade edebiliyorlar. Cayma hakkında tüketici hiçbir sebep göstermeksizin satın aldıkları ürünleri almaktan cayabilir ve iade edebilirler. Burada üzerinde durulması gereken nokta, cayma hakkındaki 14 günlük süreç, ürün kullanıcının eline ulaştıktan sonra başlar." şeklinde yorumlanıyor internette.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aksi çok saçma zaten, internetten sipariş vermişsin, kargo gelince kardeş bi saniye kasayı toplayıp bilgi vereyim deme şansın yok.

Ürünler de OK'den geçiyor elbet ancak tedarikçi deposunda bile bozulmuş olabilir. Fiziksel olarak görebileceğin şeyler de değil, mecbur takıp deneyeceksin.

Ha burada sadece şu önemli bana göre; alır almaz misal denedin olmuyor, hemen arayıp bilgi vermek gerekir tüketici olarak. Yarın da bi deneyeyim, bir de şunu yapayım deneyeyim falan olunca art niyet algılanabilir. Onun haricinde sorun olmaması lazım düzgün çalışan firmalarda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anneler gününde vatandan telefon almıştım, burda açıp kontrol edelim, siz evde açar çalışmazsa servise gider beklersiniz demişlerdi. ok dedim açtılar tamam sıkıntı yok diye bi damga vurdular faturaya. sonra eve gittim annem istemedi git iade et bunu başka bişiler alırsın bana dedi fdsfs. Fatura kesiminden 1 saat sonra gittim, açılmış ürün bu iade almıyoruz dediler. Alo tüketici hakları mı ne vardı onu aradım, açılmış ürünlerin iadesini alıp almama hakkı satıcıya ait dediler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben forumda yazmaktan sıkıldım ondan şöyle bırakayım sorun yaşamak istemeyen araştırır.

cayma
iade
değişim
servis/arıza

bunlar birbirinden farklı şeyler.

sen aldığın ürünü kullanıp iade edersin, cayma hakkı kullanamazsın. cayma literally cayma amaçlıdır. yani aldığın ürünü kullanmadan satın aldığın tarafa iade ederek paranı geri almak anlamına gelir. kullandığınız ürünlerde "ben cayma hakkımı kullanmak istiyorum dedim, paramı verdiler" örnekleri iadedir. iade satıcının inisiyatifindedir. almazsa yasal olarak hak arayamazsın çünkü adam almak zorunda değil.

aldığın ürün paketten çıktığı haliyle arızalı ise satıcı inisiyatif kullanarak değişim veya iade yapabilir ama yapmama haklı da saklıdır. yasal olarak seni servis-dist e yönlendirmesi gerekir. sorumluysa aradaki sürece dahil olabilir, dahil olmaz zorunda değildir. "bunu arayacaksın" der işin içinden çıkar isterse.

kargonun getirdiği pakette hasar varsa ve sen tespit yapmadan teslim alırsan satın aldığın taraf götlük yapmak isterse yapabilir ama çoğu durumda tüketici haklarına başvurup haklı çıkarsın.

satıcı üretici değildir. ürünün bozuk veya arızalı çıkması satıcının derdi değildir. ürünün "beklediğin gibi çıkmaması" da satıcının derdi değildir. satıcı sana fiyatı doğru gösterip, içeriği doğru bir şekilde sunmakla yükümlüdür. yani satıcı sana 3 hızlı şeyi 5 hızlı diye satarsa ve bunu kanıtlarsan ciğerini bile sökersin. fakat 3 hızlı olduğunu sana göstermiş, sen de isteğinle satış sözleşmesini kabul ederek satın aldıysan "bu 3 hızlı, bana yetmedi" diye şikayet edemezsin. müşteri memnuniyeti için iade-değişim yapabilir, yapmak zorunda değildir.

servise yönlendirilen ürünlerden satıcı sorumlu değildir. servis/dist tamamen alakasız bir şey. satıcının dahil olduğu bir denklem değil.

inisiyatife bağlı her konuda iyi yönde ayrıcalık sağlanabilir fakat sağlanmazsa şikayetçi olabilirsin ama haklı bulunma ihtimalin özel durumlar yok ise baya düşük. uğraşır durursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bıngıl güzel yazdı, sticky yapın =) ama şurda bi yanlış var galiba:
bingildak said:

"ben cayma hakkımı kullanmak istiyorum dedim, paramı verdiler" örnekleri iadedir. iade satıcının inisiyatifindedir. almazsa yasal olarak hak arayamazsın çünkü adam almak zorunda değil.

eğer ürün açıldıysa iade oluyor, aldım kutusunu bile açmadım cayma hakkımı kullandım, cayma oluyor yani fdsf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de geçen yıl hepsiburada'dan samsung monitör aldım, ortasında ölü piksel çıkınca arayıp değiştirmelerini istedim, cayma hakkını kullanın dediler. aynen paketleyip geri yolladım, (ki içinde poşetleri vs yırtılmış/sökülmüş haldeydi doğal olarak) gittim aynı modeli vatan'dan açtırıp deneyip aldım sonra. paketi açıp kullanmışsan bile geri alınıyor geri çok spesifik yazılım ürünü gibi cd key içeren durumlar hariç.

cayma hakkında cebinden çıkan tek şey kargo bedeli. almaları lazım esasen ama satın alırken yazıyordur hak veriyorlar mı diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...