Jump to content
Lopeth

The Last of Us: Part II

Öne çıkan mesajlar

§ 19 Jun 2020, 14:29

Ortak kanı hikaye böyle bitmemeli üzerine gözüküyor bu da kişisel bir yorum oluyor o yüzden hikaye bence böyle olmamalı dışındaki kısımları çıkarınca aslında genel olarak beğenildiği görülüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Jun 2020, 16:37

hikayeyi çıkardın mı geriye ne kalıyor? 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Jun 2020, 17:39

O anlamda değil hikaye düşün uçan bir kahraman var ve milleti osurarak dövüyor sen ne absurd aq leş gibi dersin ben oha çok yaratıcı iyi bulmuşlar derim. Renkler ve zevkler meselesi biraz. Millete ters gelen noktalar yüzünden bu kadar sert eleştiri alıyor. Hea daha bitirmedim oyunu ama gördüğüm kadarı ile ben büyütecek bir şey bulamadım.

Edit: Yerden yere vuranların büyük çoğunluğu sjw propagandası bu kadar da yapılmaz ki fln diyenlerden oluşuyor. Spoiler yeme korkusuyla her yoruma da bakamıyorum tabi.

DareJedi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Jun 2020, 20:34

spolari okudum 60tl den fazla vermem. Oynamayan bakmasın spo

 

Spoiler

Gerçekten joeli öldüren trans ile 10 saat oynuyor muyuz lan ahhaha

 

Red tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Jun 2020, 20:36
10 saat önce, Norak dedi ki:

ilk Fear oyununda miydi nerdeydi acayip bir ai vardi, adamlar seni arayip buluyor, ustune, bodoslama kosmak yerine saklandigin yerin kenarindan kosesinden el bombasi salliyorlardi dibine sdf

evet o oyunda ai konusunda bir caba vardi. zaten epey bir seyde cabasi vardi audio log'dan oyun motoruna. bir de hikayeyi standart korku filmi kiz cocugu uzerine kurmasalarmis efsane olacakti 😛 gerci orada da klon askerler, saykik komutanlar, karakterler falan ekmek vardi yine.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 01:49
On 12.06.2020 at 20:11, razzRaziel dedi ki:

Teknik açıdan kötüydü. Hem beklentim yüksekti, hem de genel çıtayı rdr2'den sonra yükseltmiştim. Bu oyun Rockstar'ı gözümde god tier'ın da üzerine taşıdı. ps3'te gtav, ps4'te rdr2 gibi bi oyun yapmak zaten imkansızı başarmak diyordum ama konsolu Sony'nin kendi stüdyosundan daha hakim kullanmaları daha bi hayran bırakıyor.

Neyse zaten pek yenilik yapmamışlar tech bazında, genel olarak gameplay de baya aynı zaten. Parlayan yönleri AI ve animasyonlar. Animasyonları zaten bekliyordum ama o da dip düşürecek seviyede değil. Yani şimdiye kadar gördüğüm en iyi oyun içi yüz ifadeleri ve vucut hareketleri var, ama en iyi olma seviyesine çıkıp orda kalmış ötesine gitmiyor. AI dediğim gibi baya zorlayıcı, oyun zor bu arada. Bi de zorluk seviyesini 4-5 kategoride ayarlıyabiliyo olmak baya güzel, yani çıkacak eşya sayısı, companion agresifliği, enemy damage'i vs hepsi ayrı. 

Ama görsel olarak hüsran oldu benim için. Tamam güzel ama standart seviyede, o güzellik de tech'den gelmiyor yani tamamen artist'lerin hayvan gibi emeklerinden. Hele ilk bölümde aynı kadından 4-5 defa görmek (%95 koridor oyunu olmasına rağmen), etraftaki herşeyin takoz gibi gram kıpırdamaması, ne bilim karla etkileşimin olmaması, aynı animasyonu döndüren temas edemediğimiz koruma kalkanlı karakterler falan çıkınca karşıma direkt kontrast oldu. Sonradan alıştım heralde o yüzden yadırgamadım ama ilk giriş baya tırt hissettirdi. Texture'lar falan da zayıf görünüyodu baya. Ara sahne modelleri çok iyi ama oyun içi Ellie bile yakından kötü görünüyor. Sanki PS5'e kasıyolarmış da sonra 4'e çıkarmışlar gibi.

 

Goering'in verdiği review videosundan yola çıkarsam, bence şahane gözüküyor grafikler. animasyonlar, karakterlerin üstündeki ışıklandırma, çimlerin ve bitkilerin hayvan gibi sık olmasına rağmen gerçekçi tepkiler vermesi felan baya bir etkiledi beni. çoğu oyunda yüzü bana dönük sprite çimlerle oynamaya alışkın olunca, bu kadar sık bitki örtüsünün olması inanılmaz geliyor haliyle.

şöyle bir oyun yapabilmek isterdim. sadece grafik kısmını alsak mesela, üstüne istediğimiz hikaye veya gameplay koysak, kendi dünyamızı yapıp takılsak felan... ama tabii böyle oyunlar 100-200 milyon dolara felan malolduğu için birkaç kişiyle yapılabilecek şeyler değiller. yine de insanın içinde o heyecan oluyor işte, bilmiyorum anlatabiliyor muyum demek istediğimi...

elbette PS4'ün teknik limitleri yüzünden tam istediklerini üretememiş olabilirler, ama izlediğim videodan "ulan teknoloji nereye gelmiş be" diye bir gaz yaptırıyor. bunu Division oynarken de hissetmiştim. o oyunu fazla oynayamadım, şimdi de oyuncu kalmamıştır gerçi, tek başına oynanacak bir şey değil, ama yine de her oynadığımda ayrı bir yerinden etkileniyordum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 03:51

ps si olmayan birisi olarak izledim bitti. SJW esintileri göze batsa da oyunda beni asıl sinir eden olay güzelim karakterlerimizle oynarken zerre empati duymadığımız bir karakterle zorunlu olarak oyun oynatmaları. ne ana hikayeyle alakası var ne de bizim karakterlerle. hadi bitse de sevdiğimiz karakterlerle oynasak dedim içimden. keşke skip düğmesi olsaydı da skipleseydim. zorunlu side quest resmen. evinize komşu çocuğu gelir de hadi abisi biraz da bu oynasın der gibi vermişler elimize saçma sapan karakteri.

ana karakterlerin geçtiği her kısım için 8.5/10 rahat verilir. ama saçma karakteri hikaye içine zorladıkları için oyun 5/10 olmuş bence.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 11:25

Adam çok güzel anlatmış durumu en baştan özet geçmiş hatta. Oyunun konusunu ful anlatmış bu arada oynamayan açmasın. Güzel incelemiş ama. 

ahmedinejad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 11:33

uzaktan 9 yakindan 5 veriyorum bu oyuna

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 11:55

Kotakunun incelemesinden:

TYPE OF GAME

Misery simulator

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 11:57
31 dakika önce, ahmedinejad dedi ki:
  Gizli içeriği göster

Adam çok güzel anlatmış durumu en baştan özet geçmiş hatta. Oyunun konusunu ful anlatmış bu arada oynamayan açmasın. Güzel incelemiş ama. 

ne yalan söyleyeyim biraz atlaya atlaya okudum ama hakikaten eleştiriler haksız değil gibi hikayenin ve karakterlerin kendi içindeki tutarlılıkları açısından en azından. druckmann da bayağı megalomanyak gibi duruyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 12:00

spoiler yok

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 12:25

birşey olacak diye bekledim, 100sn gitti havaya.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 14:12
2 saat önce, ahmedinejad dedi ki:

Adam çok güzel anlatmış durumu en baştan özet geçmiş hatta. Oyunun konusunu ful anlatmış bu arada oynamayan açmasın. Güzel incelemiş ama. 

adamın iki lafından biri narsist köpek druckmann, ne kadar iyi incelediğini sen düşün.

sonra bi de üstüne sadece story üzerinden oyuna puan vermesi de efsaneymiş. filmle oyunları karıştıranlar türedi oyun sektörü halka açılınca.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 14:17

Bu tarz oyunlar story üzerinden satılan ve tanıtılan oyunlar zaten? Sen teknik kısmında çalıştığın icin teknik mevzular daha çok ilgini çekebilir. Ama düz oyuncu icin hikaye temelinde oynanan bir oyunda düzgün bir hikaye beklemek normal değil mi yani? Adamlar fps yapmıyor ki sonuçta. Diyalog ve hikaye temelli bir oyun vaat ediyorlar. 

adamın megolamanligi konusunda olmayan bir şey dememiş. Oyunda ne varsa onu yazmis. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 15:10

hayır abi oyun için gameplay>story'dir. eğer sen story'yi ön planda tutuyorsan, sonra gidip bu oyun çıktığı an satın alıp oynamak yerine twitch'ten youtube'dan açıp izlersin ki bu da seni başta dediğim gibi sinema izleyicisi yapar, oyuncu değil. ki öyle oluyor yani sonuç. oyun çıktığı gün 15k metascore puanı geldi, hepsi atlaya atlaya izleyenler veya sağda solda okuyanlar işte. oynayan yok, sadece film izleyen/kitap okuyan var.

oyunun story üzerinden satılması tamamen marketing çünkü her iki kitleye de erişmiş oluyorsun bu şekilde. 

story olmadan oyun, hatta mükemmel oyun olabilir (mesela minecraft) ama gameplay olmadan mükemmeli bırak oyun olmaz. olsa olsa film olur.

ben sadece teknik kısmıyla uğraşmıyorum, kendi story'mi de yazıyorum, kendi shader'ımı da kodluyorum, kendi müziğimi de yapıyorum, kendi animasyonumu modelimi de yapıyorum. bir oyunun her konusuyla ilgileniyorum yani son 1.5 senedir. ondan önce de profesyonel olarak 8 sene oyun inceledim. hepsinden öte yeni deneyimlere aç hardcore oyuncuyum (of iyice cv oldu). 

yazma sebebim oyunun 20 sene önceki algılanışı ile bugünlü algılanışı çok değişti, tamam karşı değilim (ağır şekilde story>gameplay tutan oyunlar hariç, evet telltale sana bakıyorum). ama kanımca bunlar hep sektöre zarar verdi, yani sektörü dolarlarla ve artan kitlesiyle yeşertti tabii ama oyuna zarar verdi diyelim. 

neyse uzun bira masası konusu zaten ya, umarım biraz anlatabilmişimdir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 15:16

Hatta ben oynanıştan sonraya da atmosferi koyuyorum, hikâye oyun mecrasında hiç aradığım bir şey değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 15:25

en nihayetinde press x to win oyunlar bunlar. story olmadan hepsi çöp.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 15:27

oyununa göre değişir story'nin önemli olup olmadığı. benim şahsi düşüncem ikiside %50/%50 faktör.

story bir oyuncuyu oyunun içine çekebilmesi için çok önemli bir faktör. story'si olmayan ya da 2 paragraftan öteye gidemeyen oyunlar, her ne kadar gameplay'i top notch bile olsa belirli bir süreden sonra aşırı tekrara bağladıklarından sebep bayıyor.

story'si iyi olupta, mediocre gameplay'e sahip bir oyunu oynayabiliyorum bir şekilde. çünkü story beni içine çekmeyi başarmış oyunda. önemi büyük bende.  ama dediğim gibi oyununa göre değişir bu olay.

TLOU için tabiikide story çok önemli bir faktör, story driven bir oyun... storyi çıkardığında geriye basic gameplay kalıyor. ilk oyunun üstüne koydukları tek tuş zıplama ve ufak tefek gimmickler.

burda zaten kike'in biri oyun yapmış her şeyiyle bok gibi diye eliştirmiyor insanlar, ilk oyunda inşa ettiği o yapının sırf sjw agenda/ politik inançlar ve ego su için silip attığından o puanlar veriliyor.

sen BSC'de  çalışıyordun  Erdinçlerin zamanında diye hatırlıyorum, sektörün içinden olabilirsin. şuan kendini oyun yapmayada adayabilirsin. neyse senin düşüncen saygı duyarım gameplay>hikaye falan neyse sektörde sana bol şans.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 15:44
30 dakika önce, razzRaziel dedi ki:

hayır abi oyun için gameplay>story'dir.

yok daha neler....

detroit become humanda nasıl bir gameplay vardıysa artık yüksek puan almış. helal

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 16:41

Mesela counter strike icin gameplay>all denebilir. İnsanlar onu fps oynamak icin oynuyor zaten. Ama yukarıda denmiş detroit gibi ne bileyim su batan firmanın walking dead ve batman oyunları gibi oyunlar hikayesiyle öne çıkan oyunlar. Zaten çoğu yerde sadece çarpıya yuvarlağa falan basıp oynuyorsun. Dar koridor oyunu. Böyle oyunlarda hele ilk oyunda ortaya insanları saran bir hikaye ortaya koymuşsan insanlar diğer oyunlarda da aynı şeyi bekleyebilir. Sen grafikleri gameplayi tamamen değiştirsen de hikayeyle yine ayakta kalırsın. 
buna en güzel örnek god of war. 3 ile 4 bambaşka oyunlar. 4’te hikaye de diyaloglar da mükemmel gameplay de yepyeni o oyun icin. Böyle yapacaksın yapacaksan. Şimdi detroit’in ikincisini yapsalar yine hikaye bekler insanlar. 

ahmedinejad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 17:38

kesinlikle oyunun türüyle alakalı. tetris de oyun, detroit become human da oyun. "hayır telltale'in yaptıkları oyun değil, onlar film" denemez zira fosur fosur walking dead izlediğim kuzene (hayır bu başka kuzen lol) oynatamadım hiçbir şekilde oyunu. filmle alakasız bir medyum yani. izlemeyle ilintili olsa sadece street fighter da oturup izleniyor, starcraft da izleniyor. hikaye üzerinden giden bir oyunda hikaye gayet önemli.

tlou serisi gördüğüm kadarıyla 10-20 saat oynanıp bitiyor, yani hikaye experience oyunu. çevirip çevirip gameplay'i için oynanan bir seri değil anladığım. hikayesi, singleplayer'ı tamamen sallanıp multiplayer'a atlanan bir oyun olsa o zaman gameplay'i story'sinden önemli denebilirdi belki.

281.png

f90.png

5c8.pngedit memelerin sonu gelmiyor lol, hergün başka sahne. 4chan sadece buna çalışıyor sanırım.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 18:10

oyunla ilgili en iyi şey belkide şu meme ler 

1dd.jpg

dvEnGZ.png

Jake-Gyllenhall-Point-and-Laugh-Nightcra

knox tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Jun 2020, 18:59

ABİİİİ BU NE

AĞLAYANA KADAR KAHKAHALARLA GÜLDÜM LMAO

oturup uğraşmışlar valla emeğe şapka çıkardım.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...