Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Last of Us: Part II


Lopeth

Öne çıkan mesajlar

18 dakika önce, Sam dedi ki:

ABİİİİ BU NE

AĞLAYANA KADAR KAHKAHALARLA GÜLDÜM LMAO

oturup uğraşmışlar valla emeğe şapka çıkardım.

 4chan'nin projesi; oyundaki ''malum sahne'' 280 frame'den oluşuyormuş, herkes bir frame seçip, seçtiği frame'i herhangi bir oyuna göre uyarlayarak çizip paylaşıyor. daha bitmemiş  proje

şurdan sol sutun/claimlenen ve sağ sutun/deliverlananların listede var;

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QapspkJavh-4LWUvW4D3UfTybEOK8jHxDI_OJJdQKh4/edit#gid=0

inanilmaz ya ahahahah

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir klipte gordum zorluk ayarlarini. game journalist mode diye dalga geciyorlardi. epey guldurdu ?. ama girgiri bir yana, cok iyi o detayli ayarlar. en son oyle detaylisini the long dark, don't starve multiplayer gibi survival oyunlarinda gormustum. onlara da cikis tarihlerinden cok sonra eklendi tabii ki. hem accessibility acisindan hem de keyif kacirmamak namina cok iyi tasarimlar bunlar. her oyun yapsin diye demiyorum. oyununa uygun goren, elinden gelen yapsin ama.

bu tarz oyunlari hikaye icin oynayan epey insan var. zaten gameplayleri tek basina ne olcude tatminkar hep tartisma konusu. mesela ben de alan wake'i coook severim ama kabul etmek lazim gameplayler max payne'den bu yana cok da ilerlemedi. buyuk bir sorun degil zira hikaye gibi baska ittirici gucler var. "film mi, kitap mi bu" gecmiste kalmis olmasi gereken bir bakis acisi. onceliklerin sirasini kime sorsan farkli cevap alirsin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

22 saat önce, ahmedinejad dedi ki:

Adam çok güzel anlatmış durumu en baştan özet geçmiş hatta. Oyunun konusunu ful anlatmış bu arada oynamayan açmasın. Güzel incelemiş ama. 

1-2 yerde degistirerek ya da yanlis hatirladigi icin farkli yazmis. Insanlarda kani uyandirmaya calistigi icin onemli detaylar bunlar, gercekte bazi noktalar oyle degil oyunda.

Oyun hakkinda genel yorumumu yapayim spoiler olabilir de olmayabilir de, korkan varsa okumasin:

Elestiriye acik seyler var ama en agir seylere katilmiyorum acikcasi. Karakterler izleyicilerin degil kendilerinin istedigini yapmalidir. Oyun da bence karakterlerin ne hissettigini ve neyi neden yaptiklarini cok iyi anlatmis. Bu oyun bir Kill Bill hikayesi degil. Oyle duz bir hikaye arayani tatmin etmez ve bence etmemeli de zaten. Intikam arayan insanin yasayacagi psikozlari, tunnel visionlari, kendi icinde varacagi uzlasmalari bence gayet iyi islemis. Travma yasayan kisi aslinda bir yandan kendi kaderinde kontrol sahibi olan kisi olmayi ister, farkinda olmasa da ana amaclarindan biri budur. Protagonistlerimiz de bu hissi elde ettikleri an buna tepki veriyorlar - bu cok insani ve gercekci bir detay aslinda ama tuketici kitle intikam yolculugunda seyir keyfi aradigi icin, hep bu tur yapimlara asina oldugu icin bundan tatmin olmamis. 

Kotu yazilmis yerler yok degil ama plot hole olarak gordugum birsey olmadi (aslinda tek birsey var onu altta spoilerda koyarim). NPCler salak genelde ve ana karakterler ile olan etkilesimleri bazi yerlerde tatmin edici gelmedi ama ana karakterler (aka isimli karakterler) bence saglam. Neil Druckman narsist vs gibi seyler dogru da olabilir abartilmis da olabilir, dogru olsa bile bence oyuna yapilan diger elestiriler ile birlesmiyor. Joel'i kiskanmis kendisini pohpohlamis vs falan gibi tasvirler biraz sembolizm iceriyor bence. Joel da adamin kendi yazdigi karakter degil mi.

Ben oyuncu olarak deneyimlemedim, youtube'da oynanisini izledim ve atmosfere baya girdim, ikna olarak izledim. Karakterlerin konusmalari, mimiklerinden tut neye nasil tepki verdikleri, hirslari, amaclari falan tutarli idi bence. Degisik seyler denemeye calismislar, sonuclari olumlu da olabilir olumsuz da - bence denemeye deger seyler o yuzden suclamiyorum firmayi.

 

Spoiler

Joel ve Tommy sanki onlar Abby'i degil de Abby onlari kurtarmiscasina onun pesine takilip idiot balli tutuyorlar. Firtina var, zombiler akin akin geliyor, gidebilecekleri tek yon odur diye kurtarmaya calisilabilir belki ama bu sefer senaryoyu kurtarmak icin biz caba sarf etmis oluyoruz. Oyunu bu kismi guzel acikliyor mu bilmiyorum, ben farketmedim en azindan.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, knox dedi ki:

  

bu senenin en iyi olayı lmao

what a time time be alive, gif olarak da indirip frame frame bakmak lazım lol.

50 dakika önce, arcane dedi ki:

bir klipte gordum zorluk ayarlarini. game journalist mode diye dalga geciyorlardi. epey guldurdu ?. ama girgiri bir yana, cok iyi o detayli ayarlar. en son oyle detaylisini the long dark, don't starve multiplayer gibi survival oyunlarinda gormustum. onlara da cikis tarihlerinden cok sonra eklendi tabii ki. hem accessibility acisindan hem de keyif kacirmamak namina cok iyi tasarimlar bunlar. her oyun yapsin diye demiyorum. oyununa uygun goren, elinden gelen yapsin ama.

bu tarz oyunlari hikaye icin oynayan epey insan var. zaten gameplayleri tek basina ne olcude tatminkar hep tartisma konusu. mesela ben de alan wake'i coook severim ama kabul etmek lazim gameplayler max payne'den bu yana cok da ilerlemedi. buyuk bir sorun degil zira hikaye gibi baska ittirici gucler var. "film mi, kitap mi bu" gecmiste kalmis olmasi gereken bir bakis acisi. onceliklerin sirasini kime sorsan farkli cevap alirsin.

zorluk yelpazesinin geniş ve detaylı olması iyi birşey ama oynamaya giriş tavanının o kadar düşük olması iyi mi oyunculuğun geleceği açısından ondan emin değilim. handholding, railroading vs yeni sıkıntılar başgösterebiliyor "oyuncuların metriklerine baktık bunu kullanan yoktu fazla" filan denip. hedef kitlenin ortalama kapasitesini de çok sulandırmanın yan etkisi var.

49 dakika önce, Nigger_of_the_sand dedi ki:

1-2 yerde degistirerek ya da yanlis hatirladigi icin farkli yazmis. Insanlarda kani uyandirmaya calistigi icin onemli detaylar bunlar, gercekte bazi noktalar oyle degil oyunda.

Oyun hakkinda genel yorumumu yapayim spoiler olabilir de olmayabilir de, korkan varsa okumasin:

Elestiriye acik seyler var ama en agir seylere katilmiyorum acikcasi. Karakterler izleyicilerin degil kendilerinin istedigini yapmalidir. Oyun da bence karakterlerin ne hissettigini ve neyi neden yaptiklarini cok iyi anlatmis. Bu oyun bir Kill Bill hikayesi degil. Oyle duz bir hikaye arayani tatmin etmez ve bence etmemeli de zaten. Intikam arayan insanin yasayacagi psikozlari, tunnel visionlari, kendi icinde varacagi uzlasmalari bence gayet iyi islemis. Travma yasayan kisi aslinda bir yandan kendi kaderinde kontrol sahibi olan kisi olmayi ister, farkinda olmasa da ana amaclarindan biri budur. Protagonistlerimiz de bu hissi elde ettikleri an buna tepki veriyorlar - bu cok insani ve gercekci bir detay aslinda ama tuketici kitle intikam yolculugunda seyir keyfi aradigi icin, hep bu tur yapimlara asina oldugu icin bundan tatmin olmamis. 

Kotu yazilmis yerler yok degil ama plot hole olarak gordugum birsey olmadi (aslinda tek birsey var onu altta spoilerda koyarim). NPCler salak genelde ve ana karakterler ile olan etkilesimleri bazi yerlerde tatmin edici gelmedi ama ana karakterler (aka isimli karakterler) bence saglam. Neil Druckman narsist vs gibi seyler dogru da olabilir abartilmis da olabilir, dogru olsa bile bence oyuna yapilan diger elestiriler ile birlesmiyor. Joel'i kiskanmis kendisini pohpohlamis vs falan gibi tasvirler biraz sembolizm iceriyor bence. Joel da adamin kendi yazdigi karakter degil mi.

Ben oyuncu olarak deneyimlemedim, youtube'da oynanisini izledim ve atmosfere baya girdim, ikna olarak izledim. Karakterlerin konusmalari, mimiklerinden tut neye nasil tepki verdikleri, hirslari, amaclari falan tutarli idi bence. Degisik seyler denemeye calismislar, sonuclari olumlu da olabilir olumsuz da - bence denemeye deger seyler o yuzden suclamiyorum firmayi.

 

  İçeriği gizle

Joel ve Tommy sanki onlar Abby'i degil de Abby onlari kurtarmiscasina onun pesine takilip idiot balli tutuyorlar. Firtina var, zombiler akin akin geliyor, gidebilecekleri tek yon odur diye kurtarmaya calisilabilir belki ama bu sefer senaryoyu kurtarmak icin biz caba sarf etmis oluyoruz. Oyunu bu kismi guzel acikliyor mu bilmiyorum, ben farketmedim en azindan.

 

karakterlerin kendi güdümlerinde olması konusunda haklısın ama burada önemli olan bir nokta karakterlerin gene kendi güdümlerinden şaşmamaları gerektiği yazarın hatırına. belli bir tutarlılığı olması lazım kendi motivasyonları, davranışları ekseninde. ben buna yönelik bazı eleştiriler de gördüm ki mesela senin spoiler eklediğin son kısım onun gibi, "o öyle yapmaz" demişler. eğer böyleyse kritik karar verme noktalarında, bu eleştiriyi hakediyor.

gene bütün oyun boyunca bir amaca odaklanıp onun peşinde koştuktan sonra son dakikada "ay aman vazgeçtim" demek tutarsızlık. bir insan oyun boyunca beyin sapıyla hareket edip de son dakikada üst beyni kullanmaya geçmez. şayet burada bir mesaj verilmek isteniyorsa o zaman sonda o seçim hakkı oyuncuya verilir, ille rpg olmaya gerek yok yani shooter'larda gördük geçmişte bu tarz basit yes/no seçimleri oyun sonunda. ben şahsen serinin fanı olsam isterim bunu bu örnekte.

bir diğer hak verdiğim ana eleştiri "neden tiksindiğimiz antagonist ile oynamak zorunda bırakılıyoruz" ki bu da haklı bir soru. hani bunun yerine walking dead'i koydum da, ikinci oyunda yarısını clem ile, yarısını da clem & lee'yi mahveden biriyle oynamayı hayatta kabul etmezdim. olmaz yani. buna ne derse desin yazar. belli bir duygusal bağ kurmuşsun ilk oyunda. dönüp de "size tiksinç bir deneyim yaşatmaktı maksadımız" diye açıklayamazsın. yetersiz bu.

dc9.png

hani böyle tamamen oyuncunun seçimleriyle şekillense gidişat o zaman tamam, bazı oyunlarda yanlış işler yapıp pişman oldum, kötü hissettim ama bunun mesulü bendim. bunu fix hikaye olarak sunarsan o zaman sıkıntı var.

DEV SPOILER

Spoiler

c7f.jpg

yani mesaj buysa faillemiş çok net.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sam

Spoiler vermeden nasil anlatilir bilmiyorum, ama eger spoiler sinirlarini asan birsey yazarsam sen mod olarak silebilirsin.

Spoiler

 

Simdi bence bircok kisinin goremedigi sey travma yasayan, kin besleyen kisinin gercekte ne istedigi. Trafikte kavga ettigin kisiyi oldurmekten farkli bir olay var burada. Bu 2 kisi birbiryeriyle cekisirken, birbirlerinin hayatlarindan birseyler eksiltirken olay sadece sevdiklerine olan vefa borcu olmaktan oteye geciyor. Ellie baska biri tarafindan bu sekilde sindirilmeyi yediremiyor, hayatinda boyle bir iz birakilmasini kabullenemiyor. Her ne kadar yaralarini sarmaya calissalar da gece sevdiginin yaninda kafasini yastiga hezimet yasamis biri olarak koyamiyor en sonunda. Dina anac ve feminen bir figur olarak "ben sevdiklerim icin bunu sineye cekiyorum" diyor mesela, kadinin tarih boyunca yaptigi seyi yapip onceliklerinde kendi hislerini ikinci plana atiyor. Ama Ellie yediremiyor bunu. Cunku Ellie'nin egosu var - Ellie erkek bir alfa figur tarafindan yetistirilmis maskulen biri aslinda. Olay sadece intikam almak degil orada.

Dusmani onun sevdirdiklerini oldurmekle kalmamis, ustune birkac kere ona galip gelip canini bagislamis ve ben senden buyugum demis. Ellie de intikam yolunda karsidakinin hayatindan baya birini eksiltmis ama elde edemedigi sey, hem "hayatimi ben kontrol ederim" hissi hem de kendini karsisindakinden buyuk hissetmek. Oldurse o buyukluk hissini yakalayamayacak belki, zaten aradigi Abby ile buldugu Abby ayni kisiler degil - Ellie'nin o son bulusmada yasadigi tereddut hissi, durumdaki awkwardlik, kendini harekete gecmek icin gaza getirmesi falan cok iyi islenmis. Bu tamamen karsidaki dusmani yok etme hikayesi degil o yuzden. Ben bu hissi cok iyi anladim sahsen, cok iyi verilmis.

Oyun Abby'i sadece bir antagonist olarak sunmadigi icin ben onu da oynamamiza karsi cikmadim. Ama dedigim gibi, ben oyuncu olarak deneyimlemedim oyunu - belki oynamak zorunda olan kisi ben olsam hosuma gitmezdi. Denemeye deger bir anlatim tarzi bence, orjinal olmaya calismis adamlar risk almislar sonucu da boyle olmus. Denemeseler bilemezdik.

Oyuncuya secim yaptirsalar da olurmus evet. Bence yaptirmamak da dogru zira gelistirdikleri karakterlerde son secenegi oyuncuya vermek o gelisimi hice sayar bu sefer zira oyuncu o kadar saattir gelisen karakterin degil kendi istedigini yapacak yine.

 

 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, Sam dedi ki:

zorluk yelpazesinin geniş ve detaylı olması iyi birşey ama oynamaya giriş tavanının o kadar düşük olması iyi mi oyunculuğun geleceği açısından ondan emin değilim. handholding, railroading vs yeni sıkıntılar başgösterebiliyor "oyuncuların metriklerine baktık bunu kullanan yoktu fazla" filan denip. hedef kitlenin ortalama kapasitesini de çok sulandırmanın yan etkisi var.

 


bu ayarlarin varlik nedenlerinden biri de senin, benim deneyimimiz sulanmasin diye. baskasi da oynasin diye deneyimimizden odun vermememizi sagliyor. adeta laikligin inanc ozgurlugunun garantoru olmasi gibi. endise duyulmasi gereken ekstra caba gosterip bu rotayi tercih eden gelistiriciler degil. 
 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Nigger_of_the_sandhepten spoiler içine alalım da sonuçta oynamayan, oynamak isteyen insanlar bu sohbetlere katılmadan da başlığa bakmak isteyebilir:

Spoiler

şimdi gene burada karakterin tutarlılığı önemli kendi içinde. kill bill diyorsun, ona kıyaslamak gerekirse bride'ın diğer tüm ona yapılanlarda payı olan ama nihai baş sorumlu olmayan takım üyelerini öldürüp, bill'i sonda serbest bırakması gibi. olmaz yani böyle birşey, tutarsız. gollum gidip yüzüğü kendi atmaz son sahnede lavlara. ellie'nin baba figürü gözü önünde katledilmiş, diğer kişilerden farklı derecede bir etkisi olacaktır ama mesele o da değil. mesele son dakikada çark etmek. ben şahsen sadece spoiler okudum ve beğenmedim ama duygusal bağım olmadığından tarafsız gözle bakıyorum. duygusal bağım olsa ben de çöpe atarım oyunu o noktada.

öbür konudaysa gene şöyle birşeye rastladım demin:

9oah2d2bv6651.png

yani sempati duyulan karakterleri öldüren süründüren kişiye geçirip onda da sempati uyandıracak birşey yoksa o zaman attan inip eşeğe binmek. ben de olsam ben de sevmem. bir de oyunun ortasına gelinmiş artık refund da alamıyorsun. deneyim keyifsizlik yaratıyorsa, oyundan soğutuyorsa gene şiddetli eleştiri hakkı doğar. bu yorumlarım tabii yazılanlar üzerinden hep.

oyuncuya o seçim hakkını vermediğin zaman da bu sefer "niye oynattınız bu kadar keyifsiz birşeyi, kahrolun" dedirtiyorsun bu sefer de. fallout bitişinde çıkarıp overseer'in kafasına sıkmadım ama sıkabileceğimi bilmek bile beni rahatlatmıştı.

 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 dakika önce, arcane dedi ki:

bu ayarlarin varlik nedenlerinden biri de senin, benim deneyimimiz sulanmasin diye. baskasi da oynasin diye deneyimimizden odun vermememizi sagliyor. adeta laikligin inanc ozgurlugunun garantoru olmasi gibi. endise duyulmasi gereken ekstra caba gosterip bu rotayi tercih eden gelistiriciler degil. 
 

işte bir sonraki oyunlarda o kadrajı ortalamayı gözleyip, aşağıya doğru çekmeyeceklerse sorun yok ama örneklerini gördüğüm için endişe de uyandırmıyor değil. sektörde maalesef focus group, metric izleme vs ile verilen kararlardan çekiyoruz çünkü.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sam

Spoiler

Ben Kill Bill degil bu oyun dedim, beklentisi o yonde olanlari tatmin etmemeli dedim. Burada amac sadece intikamdan ibaret degil iste, ben baslangictan amaca gidene kadarki yolda karakterler nasil islenmis onu irdeliyorum. Elestirileri yapanlarda cogunlukla gordugum sey ise bir adama bakiyorlar bir amacina, sonra bakiyorlar amaca ulasilmis mi. Yok ulasilmamis. Sevmiyorlar o zaman. Aradaki bircok seyi gormemisler ama, Kill Bill istiyorlar cunku. Sen sadece spoilar okudum demissin, oyunu izlersen belki baska seyler gorursun.

Alintiladigin maddeler teknik olarak dogru, ben su sekilde kendi yorumumu yapayim:

Oyunda Ellie ile oynarken kopek oldurmeye zorlanmiyoruz, benim izledigim playthrough'da adam oldurmedi en azindan.

Intikam besledigi kisiye yonelik tunnel vision edinip, yoluna cikanlari oldurdu evet ki bu gercekci bir islenis. Arada hamile ve cani icin yalvaran kisiler diye bahsedilenler sadece aman dilemeyip kacmaya ya da Ellie'yi oldurmeye calistilar ama. Itaat etseler oldurulurler miydi bilmiyoruz. Bunlardan 1 tanesi "Joel serefsizi hak etmisti" deyip Ellie'nin elini gereksiz kolaylastiriyor, bu tartisilabilir evet. O karakterin bunu demesi icin cok bir sebebi var miydi, varsa da bu verilememis. Bu gecerli bir nokta. Ellie bu karakteri oldurunce travma yasiyor ama yine zevk almiyor. Alintidaki yazi sonradan bunu kendi de belirtmis.

Abby'nin transfobik yobazlarla savastigi orada yazarin kendi yorumu. Onlardan kacan 2 tane cocugu koruyor orada aslinda. Abby savundugu kisilerin o jungle people dedigi kisilerden neden kactigini sonradan ogreniyor, normalde o cocuklar Abby'nin hayatini kurtardigi icin tanisiyor onlarla. Hali hazirda zaten dusman bir faction, kendi kisisel ajandasi yuzunden savasmiyor onlarla. 

Yani dedigim gibi elestiriler iki seyi cimbizlayip oradan bir narrative yaratiyor genelde, ama arada olan bircok sey alenen atlaniyor. Ellie de Abby de bu hikaye boyunca sekilleniyorlar, bir olaya boyle tepki verip oburune farkli tepki vermeleri bu yuzden. Abby Joel'i amaci o oldugu icin olduruyor, o amaca ulasana kadar onu kisisel olarak degistirecek bir macera yasamamis diyebiliriz. Ellie ile dovusurken onu insanlastiracak, Joel-Ellie ikilisindeki gibi bir cocuk var yaninda ama. O cocuk araya girmese orada hamile kizi da Ellie'yi de oldurecek belki. Ellie de keza o cocugun girtlagina bicak dayiyor sonra sirf Abby'i kiskirtmak icin, o en son (2) maddesindeki gibi Ellie'yi de betimlesinler o zaman.

Ellie de Abby ile ilk karsilasmasinda galip gelse belki onu oldurur direk, ama o arada yasadigi hezimetler, cekismenin uzamasi falan onu insan olarak degistirip travmanin merkez ussunu kaydiriyor. Abby'i son bulusu apayri bir hikaye zaten, ortak bir dusmanla savasmislar ikisinin de safti kaymis baya anticlimactic bir bulusma. Senin okudugun spoilerlarda bu yazmiyor muhtemelen. Burada sanki arada hicbirsey olmamis gibi oyunun en basindaki sebepleri ile hareket etmeleri beklenemez.
 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Nigger_of_the_sandyani sonuçta kendim oynamadan kesin yargı koyamam ama genel hatlarda sorun var, detaylarda karakterler nasıl gelişti bunu etkilese dahi:

Spoiler

kill bill yoluna ellie kendi giriyor zaten en baştan, oyunun kapağında bile resmedilmiş. bu amacının son aşamasına kadar da geliyor, anladığım kadarıyla "hayır bunu öldürmeyeyim sağ bırakayım" gibi seçenekler yok. gene bu seçenekler verilse insanlar böyle yönlendirebilir karakteri. ben detroit become human'da mesela ne kadar ezildiysem de sonuna kadar barışçı gittim, intikama yönelmedim ve en sonunda bunun karşılığını da aldım. oyun bana karakteri öyle şekillendirme fırsatı verdiği için sonda bir iğretilik yaşanmadı.

senin yorumunu anlıyorum ama bana yine de sonuç üzerinden inşa edilen bir analiz olarak geliyor. seçimi öbür türlü olsaydı başka bir analiz çıkacaktı. ha gene insanlarda abby için bir sempati uyandırılabilmiş olsa belki gene bu kadar canlarını sıkmayacaktı. burada oyunun o noktasına bir release arayışıyla gelmişse oyuncu, o seçim hakkının verilmemesi sineye çekilmeyebilir. başka hikayelerde yaşadığım oldu çünkü aynı anda bütün cast'e karşı nefret duyup, "belki hepsi veya en kötüleri geberiyordur sonda" diye dişimi sıkıp bitirdiğim. ağzımda en kötü tat bırakanlar yaptıkları yanına kar kalanların mutlu sonla bitirdiği şeyler çoğu zaman. anlıyorum insanları o yüzden de.

neyse artık zaman geçtikçe belli olur "still a better ending than me3" denemiyor mu bu sefer.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla iste Kill Bill yoluna gidip gitmedigini oyun kendi icinde gosteriyor, bu anlatimlarin hicbiri yokmus gibi kapaga bakmamak gerek. Elestirilerin cogunda da keza camera anglelar uzerinden gidiliyor ama hikayenin nasil islendigine bakinca o oyle degilmis diye goruyorum ben.

Elestirilerin gercege degindigi noktalar yok degil, var. Ama iste ayni komplo teorisi gibi, gercege nerede deginiyor nerede deginmiyor bunun ayrimini yapmak gerek yoksa ucu kaciyor.

Detroit'i oynamadim, o karakter gelisiminde secim oyuncuya teslim etmis bir oyundur belki. Ben oyun olarak degil, film olarak tecrubeledigim icin TLOU 2'yi guzel bir film olarak izledim diyebiliyorum sadece. Belirttigim istisnalar haricinde karakterlerin yaptigi secimleri ve hazirlanislarini tatmin edici buldum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

detroit'te bütün seçimler oyuncuda ve çok ince ayara dahi izin veriyor. o dediğin bütün karakter şunu böyle yaptı bundan ötürü dediğin şeyleri kendi kafanda kurup uygulatabiliyorsun. benim hikaye olarak en çok tatmin olduğum oyunlardan birisi oldu o nedenle.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...