Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

New World - (Pati > CaerSidi / Covenant)


Xenus

Öne çıkan mesajlar

13 dakika önce, smyrnas dedi ki:

Age of conan ve warhammer gibi oyunlar şu yoklukta çıkmış olsalar efsane olurlardı.  mmorpg nin tavan yaptığı dönemlerde alpha /beta seviyesinde çıktıkları için 2 ayda patladı bu oyunlar . yoksa içerik olarak new world ü katlayacak yapımlardı.  aha new world te patch notlar yazıyor adamlar tonla bug düzeltmişler. 

buna da çok katılıyorum ? Age of Conan ve Warhammerı çoook daha uzun süre ve keyif alarak oynadım. 2sinde de ölümüne pvp class abiltiyleri farklılıklar vs çok keyifliydi. Wow'un hypeında kayboldu bunlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

42 dakika önce, Gangren dedi ki:

Bu saydıkların iyi yönler değil ama?

valla bana göre buna kıyasla DEVASA ÖLÇÜLERDE daha iyi yönler. hayatımda koşmaktan bu kadar sıkıldığım, git-gelden bu kadar tiksindiğim bir oyun olmamıştı. tf2'de kart ittirirken spy portal patlatınca koşmaktan çok sıkılırdım ama hadi orada takımın çözmesi gereken in-game mesele gene. bu onu da geçti.

39 dakika önce, reampage dedi ki:

suana kadar oynadigim guzel cogu mmoda logistik bi challenge olarak geliyordu zaten, burda asil sorun o degil icerigin tek duze ve sig kalmasi, questler akici ve hikaye guzel olsa kosmak yormaz o zaman, ikisi bir arada olmadigi icin ne icin kosuyorum diye sorgulatmaya basliyor bir sure sonra. Umarim end game daha bir amac ustune olur, en azindan pvp ve itemizasyondan umutluyum ben, sasali olmayan armor setler, guzel karakter animasyonlari, bunlari iyi harmanlamislar, ustune guzel arada girip eglenmelik bir pvp-pve katarlarsa gayet f/p mmosu olur.

herşeyin skiplenecek kadar generic olması ayrı bir mesele ama onun çözümü "şöyle yapın olsun" denecek kadar basit değil, yapamamışlar derim ama ezmek istemem. seyahat mekanikleri öyle birşey değil, 15dk oturup düşülünce asgari emekle daha iyisi yapılabilecek birşey.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

valla bana göre buna kıyasla DEVASA ÖLÇÜLERDE daha iyi yönler. hayatımda koşmaktan bu kadar sıkıldığım, git-gelden bu kadar tiksindiğim bir oyun olmamıştı. tf2'de kart ittirirken spy portal patlatınca koşmaktan çok sıkılırdım ama hadi orada takımın çözmesi gereken in-game mesele gene. bu onu da geçti.

herşeyin skiplenecek kadar generic olması ayrı bir mesele ama onun çözümü "şöyle yapın olsun" denecek kadar basit değil, yapamamışlar derim ama ezmek istemem. seyahat mekanikleri öyle birşey değil, 15dk oturup düşülünce asgari emekle daha iyisi yapılabilecek birşey.

bir ust postunda diyorsun ki 3 gunde max olup her yere isinlanip gitmek DEVASA daha iyi yonler, eh yani kendinle celisiyorsun zaten ayni post icinde. 3 gunde tukettigin contentin ne hikayesi ne kaliciligi olur ayni hesap, gameplay ne olursa olsun sustainable bir oyunda onceliktir, oyunun savunulmicak yanini savunmuyorum, ama 3 gunde biten icerikle her yere tp olunan mmo çöptür. Ki zaten çöp olmuş.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte content koşmak olunca sıkıntı orada başlıyor. eğer 2005 wow vanilla fedex idiyse maksat bunu ziyadesiyle, insanların kulaklarından fışkırtana kadar yapmışlar zaten ama ne bu başlıkta ne discord'da bunu öveni görmedim, aranan o değildi anladığım. questler bini bir para olunca değer kazanmıyor, kimsenin aklında "of ne güzel domuz skinlemeye onuncu kere gönderdi non-repeatable, hep hatırımda kalacak" gibi bir yer ettiğini sanmıyorum.

conan'da da here yere ışınlanılmıyordu zaten, moblardan korumalı portal inşa ediliyordu, o portalı inşa etmek zaten endgame. öncesinde at, atın öncesi yayan. ama oyun sağa sola daha çok yollamaya başladıkça, yerellikten uzaklaştıkça uğraşma sonucu gelen çözümler barındırıyordu. oyuncu oyunun sıkıntısını kendi çözebiliyordu. burada lvl 1 neyse lvl 38'de de aynı çileyi çekiyorum. sonra ev alınacak ama onun da saatlerce süren cd'si var gene kafi bir çözüm değil.

"of oyun ne güzel kastırdı, 2 saatlik süremin 1 saatinde koştum ne keyifli" diyeniniz varsa eyvallah, ben o görüşte değilim.

rdo oynadım mesela bu yıl, onda hem at hem auto-route vardı. fast travel de içerdiği halde 100 saatte 1 kere kullanmışımdır herhalde. harita dev olduğu ve devamlı uzaklara yolladığı ve yolculuk da zaman aldığı halde en azından bezdirmiyordu, yolculuk immersion'sa da buna bin basar.

oyun öyle bezdirmiş ki maintenance bitse de bitmese de hiç aramıyorum şu anda oyunu, ilk bir haftadaki leveling cazipliği bu seviyede. bezos yarın kapattım dese umursamam.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

25 de baydım ben, sanırım devam edemeyeceğim artık. Kendimi zorla oynuyor gibi hissediyorum. Belki kaçırdığım bir şeyler vardır. Belki ilerde başka şeyler eklenir diye kendimi ikna etmeye çalıştığımı fark ettim.

Karakteri yönetmesi, yetenek kullanımı.... genel olarak oynanış hiç akıcı gelmedi. Akıcılıkta gw2 seviyesinde bir şey beklemiyorum tamam ama bu kadarda tıknaz olmamalı gibi geliyor. Indie yapım bile değil. Kos koca amazon. O kadar para harcanmış ortaya bu tıknaz oynanış çıkmış.

Bu kütük oyun stilini tarz yapmaya çalışmışlar, gerçek hayattaki gibi olsun istemişler diyelim. Öncelikle o zıplama nedir? fps oyunlardaki zıplamalar daha iyi. Neyse kütük gibi zıplamayı da geçelim. Oyunda doğru düzgün mekanik yok sanki. Mmo dediğin sadece rep kas, xp kas değilki. Oynanışı da zevkli yapman gerekiyor.


Bir de bir şey sormak istiyorum, oyunda yetenek kullanımını iptal etme var mı? mesela ileri doğru fırlayıp 2-3 sn boyunca önüme kılıç saplıyorum. Hedefi ıskaladım diyelim. Aktif skilli iptal edebilir miyim? Oyunda kılıcı kınına koyma var ama aktif yeteneği iptal etmiyor.

Densiz tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, Densiz dedi ki:

25 de baydım ben, sanırım devam edemeyeceğim artık. Kendimi zorla oynuyor gibi hissediyorum. Belki kaçırdığım bir şeyler vardır. Belki ilerde başka şeyler eklenir diye kendimi ikna etmeye çalıştığımı fark ettim.

Karakteri yönetmesi, yetenek kullanımı.... genel olarak oynanış hiç akıcı gelmedi. Akıcılıkta gw2 seviyesinde bir şey beklemiyorum tamam ama bu kadarda tıknaz olmamalı gibi geliyor. Indie yapım bile değil. Kos koca amazon. O kadar para harcanmış ortaya bu tıknaz oynanış çıkmış.

Bu kütük oyun stilini tarz yapmaya çalışmışlar, gerçek hayattaki gibi olsun istemişler diyelim. Öncelikle o zıplama nedir? fps oyunlardaki zıplamalar daha iyi. Neyse kütük gibi zıplamayı da geçelim. Oyunda doğru düzgün mekanik yok sanki. Mmo dediğin sadece rep kas, xp kas değilki. Oynanışı da zevkli yapman gerekiyor.


Bir de bir şey sormak istiyorum, oyunda yetenek kullanımını iptal etme var mı? mesela ileri doğru fırlayıp 2-3 sn boyunca önüme kılıç saplıyorum. Hedefi ıskaladım diyelim. Aktif skilli iptal edebilir miyim? Oyunda kılıcı kınına koyma var ama aktif yeteneği iptal etmiyor.

20'de neyse 60'a kadar ayni seyler. Bi tame degisik interaktif quest yok.

 

Animasyon ve skill iptali yok tek iptal edilebilen sey dodge sonrasindaki duraklama. Onu da dodge esnasinde silahi sheath ederek yapiyorsun. Dodgeden sonra haste veren skiller sayesinde perma hizla seyahat edilebiliyor. Fikslemezler ins.

 

Not, bi tane rapier skili var dodge ile iptal edilebilen. Tanimda yaziyor. Genel skiller icin dedim ben.

sylvanas tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

60 olmadan önce expedition girmenin bir mantığı varmı mesela? neredeyse  verilen görev harici hiç XP gelmiyor. tamam wow da olduğu gibi full dungeon spam gidelim demiyorum ama en azından insan XP bazında biraz teşvik eder yahu. Ayrıca tekrar tekrar deneme yaptığım için rahatça söyleyebilirim. tank mekaniği ciddi kötü abi. bir tek block hissini sevdim ama gerisi tıraş.  

Oyunda düzeltmeleri gereken çok fazla şey var. Şu an new world için hissettiğim şey tek düze bir oyun olduğu . hani böyle steam de erken erişime açılan survival oyunlar vardır ya. onlar gibi işte. oynadıkça bunu anlıyorsun. sanki her şey sonradan eklenecek hissi var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kesin gir. hatta oyun girmeni istiyor zaten düşük levelli expeditionların çoğu

https://newworld.fandom.com/wiki/Expeditions

ama beklentini ufak tut. 1 sene önce hiç dungeon yoktu oyunda. 1 senede 6 tane eklediler. fena olmadı değil ama dancın içinde 50 tane trash mob kes, sonra boss da trash mob'un biraz büyüğü şeklinde genelde.

hep diyorum bu oyun 1 seneye çok daha fazla adam olacak.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sehirden quest aliyorsun baya uzaga gonderiyor aa orada baska quest veren var sehrin dibine gonderiyor bu sekilde peki diyip yapiyorum sonra geri vermeye gidiyorum quest giver tekrar ayni sehrin dibine gonderiyor sehirdekide bambaska sacma bir alana.

 

millet kossun pvp yapar kesin demis salagin biri ama kimsenin pvp yaptigi yok herkes yardimlasa kesiyor pve de. 
 

kosmak questlerin sacma sapan yerlere yerlestirilmesinden dolayi. Her mmo da quest giverler belli asamalarla verdikleri questleri belli alanda toplanmis olarak bize sunarlardi. Bu tam mallik asamasinda questleri darma duman dagitmis ve haritalar da kosmak icin ideal degil maalesef. Ustune haritayi acinca baktigim yon degil kameranin acisindan gosterdigi icin baya bir yanlis da kostum anlayana kadar.

Saldim bende kasamam ve hic cekemem boyle seyi. Kore grindi bile bu kadar benzer ve sacma sapan degil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 06.10.2021 at 20:41, Gizli dedi ki:

Valla ne kötü oyunmuş oynamamama rağmen okurken soğudum 

ben oynamaktan foruma giremedim, o kadar eğlendim 2-3 haftadır. burda şikayet edilen şeylerin çoğu çok komik, saçma. zor olduğundan bile şikayet eden var ciddi kolaydı 60a kadar. quest için yürümek bana dert gelmiyor. hele daha ufak level, level 10 adam bile yürümekten şikayet ediyor. yürürken pvp oluyor, node oluyor, keşif oluyor ve küçük mesafeler abartılıyor bence. ilerde lan azoth gitmesin diye inventory management, weightini düşür falan esas sıkıntı orda başlıyo. hesap kitap yapmaktan yoruldum. daha main questi bitirmeden azothunuz bitmez harcayın. 2 ev alınca ağırlık sıkıntısı biraz azaldı ama yorulma hissi devam.

bankadan dancına ışınlanıp günde 3-5 dancın spamlanan oyundan gelmekle, beklentilerle alakalı bence. ben UO kafasına dönmüşüm biraz, wowculara zahmetli gelen şeyler zahmetli gelmiyo şu an ondan sanırım. 

benim hakiki şikayetlerim şunlar:

1- rubberband var. benim PC ile alakalı mı bilmiyorum. genel performans sıkıntıları

2- PVPsi açık adam yok ortalıkta. açmak için incentive çok az ve oyunu PVEciler de oynasın diye biraz casuallaşmış

3- UI sıkıntıları var. trading post, journal

4- warlardaki lag exploit

5- amazon oyundaki sıkıntılara çok geç tepki veriyor. betadan beri devam eden sorunlar var aceleye geldiği belli

şimdi aklıma gelmeyenler vardır. bunlardan ikisi game-breaking. ha yine çok eğleniyoruz. parasını çoktan çıkardı şu an oyunu silsem bile. oyun max levela gelince başlar kafası yok. 

ufacık şehirde minimap olmadan yolumu bulamıyorum minimap gelsin diyen adamın şikayetlerini dikkate alamıycam. açıp minimapli oyunda pacman oynar gibi minimapteki oku yeşil noktadan mavi noktaya yürütsün. minimap olmamasının veya bazı zahmetli gelen şeylerin oyuna kattığı şeyleri göremiyosa başka oyun oynasın. moblarda çeşitlilik az. 20 yıllık oyundaki kadar olması zaten çok zor ama ona rakip olmaya çalışırsa böyle faillar.

queue, server sıkıntılarında zaten diyecek bişi yok

tiLi tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

16 saat önce, tiLi dedi ki:

ben oynamaktan foruma giremedim, o kadar eğlendim 2-3 haftadır. burda şikayet edilen şeylerin çoğu çok komik, saçma. zor olduğundan bile şikayet eden var ciddi kolaydı 60a kadar. quest için yürümek bana dert gelmiyor. hele daha ufak level, level 10 adam bile yürümekten şikayet ediyor. yürürken pvp oluyor, node oluyor, keşif oluyor ve küçük mesafeler abartılıyor bence. ilerde lan azoth gitmesin diye inventory management, weightini düşür falan esas sıkıntı orda başlıyo. hesap kitap yapmaktan yoruldum. daha main questi bitirmeden azothunuz bitmez harcayın. 2 ev alınca ağırlık sıkıntısı biraz azaldı ama yorulma hissi devam.

bankadan dancına ışınlanıp günde 3-5 dancın spamlanan oyundan gelmekle, beklentilerle alakalı bence. ben UO kafasına dönmüşüm biraz, wowculara zahmetli gelen şeyler zahmetli gelmiyo şu an ondan sanırım. 

benim hakiki şikayetlerim şunlar:

1- rubberband var. benim PC ile alakalı mı bilmiyorum. genel performans sıkıntıları

2- PVPsi açık adam yok ortalıkta. açmak için incentive çok az ve oyunu PVEciler de oynasın diye biraz casuallaşmış

3- UI sıkıntıları var. trading post, journal

4- warlardaki lag exploit

5- amazon oyundaki sıkıntılara çok geç tepki veriyor. betadan beri devam eden sorunlar var aceleye geldiği belli

şimdi aklıma gelmeyenler vardır. bunlardan ikisi game-breaking. ha yine çok eğleniyoruz. parasını çoktan çıkardı şu an oyunu silsem bile. oyun max levela gelince başlar kafası yok. 

ufacık şehirde minimap olmadan yolumu bulamıyorum minimap gelsin diyen adamın şikayetlerini dikkate alamıycam. açıp minimapli oyunda pacman oynar gibi minimapteki oku yeşil noktadan mavi noktaya yürütsün. minimap olmamasının veya bazı zahmetli gelen şeylerin oyuna kattığı şeyleri göremiyosa başka oyun oynasın. moblarda çeşitlilik az. 20 yıllık oyundaki kadar olması zaten çok zor ama ona rakip olmaya çalışırsa böyle faillar.

queue, server sıkıntılarında zaten diyecek bişi yok

nitpick gibi olacak ama işaretleyerek benim şikayetlerimle alakalı olanları cevaplamak isterim, diğerlerine katılıyorum ama bunlar öbür sıkıntıları dikkate almamak için sebep değil:

- sana dert gelmiyor olabilir ama bu subjektif bir deneyim şayet izahını yapmazsan. bir oyun için running simulator steam tag olacak kadar geniş bir kesimden bu yönde feedback varsa şikayetlerin analiz edilmesi lazım gelir.

ben o kadar bunaldım ki sonunda dakika tuttum artık, questlere gruplayarak, çocuk dergilerindeki "çizgileri birleştirin" egzersizleri gibi rotalar planlayarak gittiğim halde questin kendisine chest arama (facia tasarım, alandaki toplam chest sayısı kadar chest isteniyor daima ve bunlar respawn etmiyor quest itemları, hepsi bulunmak zorunda nereye saklandılarsa) harici objektifse denk sürebiliyor seyahat kısmı, gittikten sonra inn cd'deyse (döne döne 4+ taneyi bir çıkışta yaptığım halde çok defa son 10-15dk charı bıraktım öyle recall cd bitsin diye) dönüşü de katarsak daha uzun sürüyor toplamda.

autoruna bırakılmıyor moblardan, sulardan ve ağaçlardan ötürü. ille manuel babysitting her koşu. kanuni'nin dediği gibi tamamen dağınık olması alan haritasında önemli bir sorun chain ilerledikçe. rastgele gelen dağınık faction quest'lerini de katarsak vay anam vay. ben 35 running'le balmora'dan gnisis'e 2 saatte 'koşmaktan' keyif almış adamım yani kolay kolay sıkılmam. oyun cılkını çıkartmış.

- "pvp oluyor" demişsin sonra "pvp'si açık adam yok" demişsin. ?

- mesele azoth değil söylediğim gibi, şayet fast travel her yerde çalışsaydı eyvallah. şehirlerarası ve shrinelar arası. quest bitiyor, yakında shrine yok. ya da quest bitiyor, en yakın shrine ile şehir aynı mesafede. inn cd'deyken ve shrine yakındayken şehre ışınladığım toplamda 2 ya da 3 keredir 40 levelda. düzinelerce inn recall yaptım. lakin quest npc şehirde değilse hiçbir çözüm yok, hamal gibi koşulacak o yol artık hangi dağın tepesinde kuş yuvasına kamp kurduysa o npc.

- valla 2008'den beri wow oynamadım ama ilk defa mount olmayan mmorpg oynuyorum. sp rpg'lerde bile ya standart 15 yıldır ya da harita cücük gibi, yayan dere-tepe koşturan oyun yok. dediğim gibi mount ve auto-route koysalardı fast travel bile yapmadan bırakırdım öyle giderdi char kendi başına. hem fast travel yok, hem mount yok. azotlu şey fast travel filan değil, toplu taşıma. wow kuşçusunun animasyonsuzu.

- minimap olmamasının oyuna ne kattığını burada senin açıklaman lazım gelir o ifadeden sonra. konunca ne kaybedeceğini anlatmazsan gene subjektif. her şehirde layoutun gecekondu mahallesi gibi olması sebebiyle gereksiz bir dağınıklık var. her şehrin layout'unu aklımızda taşımamıza gerek yok elimizin altında trilyon transistörlü aletler varken. haritasız el yordamıyla gezmek hoşuna gidiyorsa etrian odyssey serisini tavsiye ederim. mesele immersion'sa zaten tepede o pusulanın olmaması lazım, pusula dediğin de harita gibi çıkarılır, sonra çantaya konur dağlarda koşarken. hodri meydan immersion.

- leveling kısmı da "ya o birşey değil, sonrası var" denip geçilecek birşey değil. 73 saatte 40 lvl olmuş ki kuyrukta beklemedim. yavaşlamadan projeksiyon yaparsam herhalde 120+ saate gelecek max lvl. küçümsenecek bir miktar değil kişi keyifle yapamıyorsa ve bunun 50 saati koşmakla geçiyorsa. şehir içinde bile panodan masalara sayısız defa koşturuyor oyun.

ha lakin işte outpost rush videosu açtım, onda da eşşek gibi koşuluyor o pointten bu pointe, yok boss çıktı ona koş, öbür tarafa koş filan. oyunda koşmayı 'content' saymış adamlar. koy mount'u, dmg değdiği anda düşsün char, combata girince de çalışmasın bu kadar basit. 2021'de uzaya roket yollayan adamlar herhalde şu kadarını biliyordur, rocket science değil. oyuna da birşey katmıyor koşmak. kattığını düşünen varsa buyursun anlatsın nedenini.

oyunda iyi şeyler var, kötü şeyler var ama ulaşım "ya o kadar da kötü değil" denecek kalemlerden biri değil. 2030+ ötesinde bile yeni bir oyunla ilgili yazarken "git-gel kötü ama new world kadar kötü değil neyse ki" dedirtecek kadar kötü. gördüğüm en kötü bugüne dek, ulaşım meselesinde bu oyundan daha kötüsü olduysa da ben oynamadım hani. işte bir morrowind vardı vaktinde ama onda sonsuz quest yoktu zaten, 2-3 kere gezince o kısmı haritanın sonsuza dek biterdi. tavaf etmezdik defalarca aynı yeri. bunda bir chest alıyorsun, harcadığın faction token 30 tane repeatable quest. bot gibi oynasan her birinin kafadan 5dk+ koşması var. şehre koşmak yerine yatağa yatıp gözlerimi yumuyorum ya, normal değil yani.

adamlar housing koymuş da leveling sırasında yapılacak iş değil o. demişler ki leveling kısmını olabildiğince uzatalım, onlar 60 olana kadar biz yeni content yaparız. iyi de yanlış şekilde uzatmışsın. koy mount, sonra de ki 6 iskelet değil 16 iskelet öldür. 10 iskelet fazla öldürmeyi dert etmezdim yani koşmak yerine. o süreyi combata ekle koşturmak yerine maksat oysa.

o kadar dolmuşum ki, yıllardır yazdığım en uzun msj oldu lol.

tldr: bezos uçarken bizi koşturma amazon.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pvp sürekli on şeklinde düşünüp ona göre tasarlamışlar gibi geliyo bana bir çok şeyi. sonra da yok daha çok adam oynasın pve koyalım demişler. sıçmış sonra boşuna koşma hissi oldu insanlarda anlıyorum. bu kadar insan koşmaktan şikayetçiyse var bi olayı. bana güzel geliyo. bi de ben insanlara wow oynayın o zaman diyorum ama belki de ben UO oynamalıyım yani. sene 2021de gameplay kurtarmaz işte

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...