Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pristine realm


ozii_x

Öne çıkan mesajlar

Eternal +1 Harikasın, Carrot on a Stick'tir vanilla.... Kesinlikle!

Vanillayı tekrardan privateta denememiş olanlar, kendi deneyimlerini herkese genelleyerek yok eskisi gibi olmaz diye ezbere konuşmasınlar bir zahmet. Sizler için olmayabilir. Ama ben ve benim gibiler için eski guild olsun olmasın, eski arkadaşlar toplansın toplanmasın vanilla wow sadece kendisi olarak, tüm kusurlarıyla candır. Kapanan serverın forumlarına bir göz atarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tarz klasik serverlarin gelecek sorunu olmuyor mu.

Actin diyelim serveri iyi hos. Hersey gayet iyi 3 ay 6 ay insanlar oynuyor. Bir sure sonra content istemeyecekler mi? Yeni birseyler? Hic content degismeden ne kadar oynayabilir ki insanlar - sonucta eski klasik halinde durmadan birseyler geliyordu belli araliklarla. 1 yil sonra hala sikilmadan ayni dungeonlar ayni contenler oynanir mi gercekten.

E bu durumda nasil yenilik getireceksin. Eski yenilikleri getiremezsin zaten bir sure sonra klasik olmaktan cikar.

E yeni bir yol cizip paralel evren misali yeni seyler getirmek de herseyi bastan yapmak ve zahmet ve masraf demek. Bunu da kimse yapmaz - kaldi ki klasik ustune gelecek farkli yeniliklerin de begenilmemesi var.

O yuzden kulaga hos gelse de uzun vadede sirket acisindan mantikli mi emin degilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gelecek sorunu en az 2-3 sene olmaz abi rahat olabilirsin..

Ve adamlar işin parasına bakar.. sen vanilla server açtıgında +3 milyon subs gelicekse (aylık 13€) ve o vanilla serverlarda ortalama insanların en kötü ihtimal 1 yıl oynayacagını düşünürsen. ( eski yavaşlıgında olucak leveling vs ) 400milyon dolar yapar sadece 1 senede kasaya giren para. hadi diyelim 3milyonun 2 milyonu ilk ayın sonunda bıraktı 1 milyon adam 1 yıl oynasa 150-200 milyon dolar gibi rakamlar yani heriflere bu serverları açmanın maliyeti 10milyon dolarsa ki bilmiyorum ne kadar'a mal oluyor o işler..saniye dururlarsa benide miksinler sdfds blizzard lan bu..boş geçer mi.
Chris Metzen'nin gözünde dolarlar çıkmıştır o private serverlardaki milleti görünce. Herifler hemen dev team'i çagırmış ofise gelin bakayım diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

getirmiyorlar diye bir şey yok. şu an belirsiz her şey. Blizz muhtemelen nasıl daha çok para kırarız şeklinde hesaplamalar yapıyordur.
Vanilla server açarlarsa şayet direkt olarak başlarım oyuna. Kronos ta falan da oynamam private servera güven olmaz hele vanilla gibi lvlingin bile ciddi emek istediği sistemde korsan oynayamam. Wowun şu anki hali berbat ötesi ana şehirden çıkmadan lvling/pve/pvp bütün contenti bitirebiliyorsun. Sosyalleşme neredeyse sıfır. Single play oyun oynamak gibi. mmo ruhuna aykırı bence. Pve ağırlıklı oynayan birisiyim mythic fightlarda falan da bulundum. Giriyosun addon sana ne yapacağını söylüyor. şu addon olayını da sadece ui değişiklikleri için kısıtlasalar o bile heyecan getirir oyuna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Myrica said:

applev0dka said:

dungeon finder güzel araç diyen adamla tartışmısınız.
bugun de hayal kırıklığısın paticik :(

kimse LFG ile uğraşmazmış.

kronos'a gel bak WC önünde kurulan partylere barrens chatte kurulan dungeon guruplarına LFG spamlarına.


Betadan wotlk ortalarina kadar oynadim,dungeon finder gayet guzel bir aractir.
O yazdigin herseyi yaptim yani.Lfg diye bagirmaktansa,dungeon finder modifikasyonlarla gayet guzel olabilir.
Birisinin yazdigi gibi contentte sorun olacak.

Vanillayi destekliyoruz ama eksiklerin belirlenmesi gerek.


-world pvp'yi öldüren
-insanların ana şehirden çıkmadan full lvl olmasını sağlayan, dünyayı keşfetmelerine gezmelerine olanak tanımayan ve böylece devasa mapin %95ini çöp yapan.
-mmo bir oyunda oyuncu etkileşimini azaltan, single oynuyormus hissine katkıda bulunan

bir sistemi olumlu diye değerlendirmek...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunu yapan sistem değil oyuncular arkadaşlar.

adam istese yine LFG kanalından grup toplar.
istese yine dungeon'a koşarak gider.
isterse yine dungeon grind yapmadan quest yapar, dünyayı keşfeder.

bu değişimleri blizzard kendi kafasına göre yapmadı. community tarafından oyun casuallaştırmak için istendi ve oyuna eklendi. casual deyince hemen kızılıyor ediliyor falan ama günde 2 saat ayırabilen adam grup toplayıp, dungeon'a girme deneyimini 35 dk'da yaşamak istemiyor, tıklayım 10 dk'da set grupla gireyim istiyor.

blizzard çok yanlış şeyler yaptı etti ama bunları kendi kafasına göre yapmıyor. mainstream ne istiyorsa ona kayıyor. molten core deneyimini düşünün. şu an 2016'da yeni gelen exp'de o deneyimi geri getirsen, oyuncu sayısında deli gibi düşüş yaşarsın. ana akım artık raid toplama işinin 1 saat sürmesini istemiyor, öncesinde consumable farm yapmak istemiyor. gireyim, 2 saat raidimi yapayım, çıkayım istiyor.
işin aslı adamlar sadece EK ÖZELLİK sunuyor oyuna. bunları kullanıp kullanmamak yine oyuncunun elinde. millet kullanıyorsa "elinden alalım öyle daha güzeldi" demek çok saçma.

flying mount muhabbeti mesela. bence oyunun en kötü ağzına sıçan şeylerden biriydi. ben aylarca kullanmadım fakat 1 kişi görmedim fying mounttan şikayet eden oynarken. herkesin 15% daha hızlısı için götünü pazarlamadığı kalıyordu. leveling sürecinde ne immersion kaldı, ne adam gibi pvp kaldı. ana akım istiyor olmasa 3. exp'e gelmezdi ama her exp geri dönüyor işte. blizzard'a giren çıkan olduğu için değil ana akım istediği için.

pristine realm denen olayı çok niş bir kesim istiyor. milyonlardan bahsediliyor ama hepimiz biliyoruz ki (blizz hepimizden iyi biliyor) server açıldıktan 3 ay sonra o aktif sayıları 200 binlere düşecek. adamlarda ondan diyor ki "bakın hacı buna kaynak ayırmak isteriz ama yapılabilecek şeyler var, yapılmayacak şeyler var. şunu şunu sunabiliriz ama oyun geriye compatible değil, sizin istediğiniz gibi bir şey yapılması için sıfırdan inşa edilmesi gerekiyor" diyor. yani kısaca "bilader tamam istediğiniz olsun da bizim para harcamamızı beklemeyin" diyor.

blizz postunda da ifade etmişler işte. bazı featları kapatarak o nostaljiyi sunmaya çalışabiliriz diye ama o featleri kapatmakla vanilla nostaljisi geri dönmez. tam anlamıyla o zamanı geri getirmeleri gerek ki anlamı olsun. bu private serverın yaptığı gibi yani. blizzard'a onu yapmaktan çekiniyor, çok fazla kaynak isteyeceği için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tmm dönmesinler geriye açmasınlar server sorun değil ama gidip 150k aktif oyuncusu 3m kayıtlı acc si olan serverı kapatacağına gitsin destek olsun blizzden bir şey bekleyen yok ki. nasıl fun based wow siteleri var blizz onaylı o serverı da öyle yapsalardı blizze giren çıkan olmazdı hemde saygısını kazanırdı bir çok insanın. Ayrıca şu vanilla serveri acmasının maliyetli olmayacağı aşikar sadece 10k insan aylık sub ödese bile fazlasıyla yeter o bütçe 1-2 serveri ayakta tutmaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de isteyen kullanmasın demek bir çözüm değil ki.
tüm dünya dungeon finder kullanırken senin koşarak gitmen hiç bir şeyi değiştirmeyecek.

yolda adam görmeyeceksin, girişte savaşmayacaksın falan filan.
insanlar yürümeye bayıldıkları için dungeon findera karşı değil, ordaki aksiyon öldüğü için karşı.

bg dışında pvp dönmeyen pvp serverlı mmorpg olur mu allah askına ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

blizz işe ya dahil olur ya olmaz. olmazsa illegal olur, IP korumak için kapatmak zorunda. dahil olursa belli hizmetleri user agreement kapsamında sağlamakla yükümlü ve giderlerin altına girmek zorunda. bunların altına girerse para kazanmak zorunda, para kazanmak için sub eklemek zorunda ve böyle devam ediyor adamların "yapamayız" dediği noktaya geliyor.

kotick'ten bahsediyoruz abi, iyi niyet falan umurunda olmaz adamların. kendi malını kimseye bedavaya kullandırtmaz. IP'nin real bir değeri var, adam o serverda o değeri kullanıyor - bunun karşılığı vermesi gerek.

şöyle bir şeyde anlaşabilirler belki. siz açın serverı, kendiniz fiyatlandırın, support edin, host edin derler. IP kullanımı için bir bedel talep ederler. blizz tarafı hiçbir sorumluluk altına girmez, elemanlar kendi yağında "kirasını ödeyerek" kavrulurlar.

ha şahsen ben blizz'ın böyle bir şey yapacağına ölsem inanmam çünkü

http://cdn4.thr.com/sites/default/files/imagecache/landscape_928x523/2011/02/kotick_2011_a_l.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

applev0dka said:

iyi de isteyen kullanmasın demek bir çözüm değil ki.
tüm dünya dungeon finder kullanırken senin koşarak gitmen hiç bir şeyi değiştirmeyecek.

yolda adam görmeyeceksin, girişte savaşmayacaksın falan filan.
insanlar yürümeye bayıldıkları için dungeon findera karşı değil, ordaki aksiyon öldüğü için karşı.

bg dışında pvp dönmeyen pvp serverlı mmorpg olur mu allah askına ya


insanlar kullanıyorsa insanlar istiyor demektir.

istemeseler yani "eskisi daha iyiydi" diye düşünen kalabalık bir güruh olsa herkes "kullanmadığı" için, senin dediğin durum olmazdı. yolda adam olurdu. girişte savaş olurdu.

pvp'nin instancelara itilmesinin sebebi adamların alt yapısının open worlde uygun olmaması. her akşam server göçüyordu, HER AKŞAM. flight pathlerde kuşların üzerinde karakterler asılı kalıyordu. oyuncu kalabalığı azalana kadar veya instancelara kayana kadar da bu değişmedi.

open world gerçek anlamda kalabalık yaşansın ama server kaldırsın dediğin zaman belli ki bir şeylerin değişmesi gerekiyor. hani blizz'ın o zaman altın yıllarıydı eğer değiştirilebilen bir şey olsaydı bence değiştirirlerdi. değiştirmediklerine göre bir bildikleri vardır ki instancelara kaydırdılar.

çoğunuz eu serverında başladı oyuna. ben us'de oynadım ve closed betadan girdim oyuna, parasını verip de key almıştım yani o kadar hırslıydım.

eu oyuna sıfır başlarken, us'deki deneyimlerden çıkartılmış 4 aylık ders ile başladı. us'de çekilen çile çok farklıydı çünkü ilk gerçekten testleri orada yapıldı. sizin eu'de başlayıp da deneyim ettiğiniz hali en iyi hale getirilmiş haliydi. us'de open world pvp başlangıç zamanında çileden ibaretti. zevkli olması ayrı, sırf karakterin rehin kalmasın diye o zonelara bağlantısı olan yerlerden falan uçamıyordun, o kadar sorunluydu.

sen kullanıcı olarak bunları göz ardı edersin ama blizz göz ardı edemez. "eğlenceli ama göçüyor" noktasında kalamaz yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

dahil olursa belli hizmetleri user agreement kapsamında sağlamakla yükümlü ve giderlerin altına girmek zorunda. bunların altına girerse para kazanmak zorunda, para kazanmak için sub eklemek zorunda ve böyle devam ediyor adamların "yapamayız" dediği noktaya geliyor.


Peak dönemde 12m subs görüp 6lara düşmüş bi oyundan bahsediyoruz, bahsettiğin maliyetlerin büyük kısmı blizzin halihazırda sahip olduğu altyapının sabit maliyeti zaten. Kapasite altında yapılan üretime off season gelen sipariş gibi düşün, başa baş satsan bile aslında kar ediyorsun.

Bence girecekler bu işe, hani o toplantıda rains of castamere çalsalar bile kendileri devralırlar yürütmeyi. Yoksa bu kadar offical sanction ve PR dönmezdi, blizz işine gelmeye konularda iletişimi düzenleyip ketum davranabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

applev0dka said:


bg dışında pvp dönmeyen pvp serverlı mmorpg olur mu allah askına ya


şuna son derece katılıyorum, abi çok saçma ya, hani gri oyuncuya dalmamak bir mesele de lvl olarak bir birine denk oyuncuların sadece alt kasarken değil raide giderken de cenk etmesini bekliyorum ehehe hatta gecenin bir vakt ievdekiler uyuduktan sonra raide vs giderken yolda ganklenip "AŞİRETİZ BİZ SİZİ ENİŞTEME SİKTİRECEM!!" diye kısık kısık monitöre bağıracaksın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

insanlar kızıyor, haklılar da. ama işte eskiden zaman çoktu uğraşıyorduk oluıyordu. şu anki günlük ortalama sürem 1-2 saat maximum. ben tbc zamanı kıçı kırık dungeon için 30-40 dakika grup toplamakla uğraşıyordum. şu an 4-5 dg yapabiliyorum rahat rahat. eski sistemle 1 kere yapardım en fazla. benim gibi adam için iyi oldu.
ha denildiği gibi artık dg ye girince kimse konuşmuyor, buff atın denmiyor vb. aldığım keyfin de yarısını alıyorum. insanların tercih yapması gerekiyor işte, keyif mi bol oyun mu diye. brd yaptığım zamanlar vardı vanilla dönemi, 6-7 saat sürüyordu bazen full clear. gidip yemek arası falan verdiğimiz oluyordu. şu an o kadar zamanım yok kafam almaz, bir karakteri gearlamam bir expansion sürer zaten. eski sistemde sürekli online olan adam kazanıyordu, hala öyle, ama eskiden daha acımasızdı. şu an bir şekilde kendimi biryerlere getirebiliyorum az zaman kullanarak. biraz bok oldu oyun tabi o ayrı. warlock ve mageleri başımızın üstüne koyardık, paladinler anlaşıp bufflarlardı falan. grind falan kalktı onlarla ilgili sıkıntım yok da, oyunun epey keyfi gitti tabi. ama community böyle istedi. en azından çoğu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

applev0dka said:

iyi de isteyen kullanmasın demek bir çözüm değil ki.
tüm dünya dungeon finder kullanırken senin koşarak gitmen hiç bir şeyi değiştirmeyecek.

yolda adam görmeyeceksin, girişte savaşmayacaksın falan filan.
insanlar yürümeye bayıldıkları için dungeon findera karşı değil, ordaki aksiyon öldüğü için karşı.

bg dışında pvp dönmeyen pvp serverlı mmorpg olur mu allah askına ya


insanlar kullanıyorsa insanlar istiyor demektir.

istemeseler yani "eskisi daha iyiydi" diye düşünen kalabalık bir güruh olsa herkes "kullanmadığı" için, senin dediğin durum olmazdı. yolda adam olurdu. girişte savaş olurdu.

pvp'nin instancelara itilmesinin sebebi adamların alt yapısının open worlde uygun olmaması. her akşam server göçüyordu, HER AKŞAM. flight pathlerde kuşların üzerinde karakterler asılı kalıyordu. oyuncu kalabalığı azalana kadar veya instancelara kayana kadar da bu değişmedi.

open world gerçek anlamda kalabalık yaşansın ama server kaldırsın dediğin zaman belli ki bir şeylerin değişmesi gerekiyor. hani blizz'ın o zaman altın yıllarıydı eğer değiştirilebilen bir şey olsaydı bence değiştirirlerdi. değiştirmediklerine göre bir bildikleri vardır ki instancelara kaydırdılar.

çoğunuz eu serverında başladı oyuna. ben us'de oynadım ve closed betadan girdim oyuna, parasını verip de key almıştım yani o kadar hırslıydım.

eu oyuna sıfır başlarken, us'deki deneyimlerden çıkartılmış 4 aylık ders ile başladı. us'de çekilen çile çok farklıydı çünkü ilk gerçekten testleri orada yapıldı. sizin eu'de başlayıp da deneyim ettiğiniz hali en iyi hale getirilmiş haliydi. us'de open world pvp başlangıç zamanında çileden ibaretti. zevkli olması ayrı, sırf karakterin rehin kalmasın diye o zonelara bağlantısı olan yerlerden falan uçamıyordun, o kadar sorunluydu.

sen kullanıcı olarak bunları göz ardı edersin ama blizz göz ardı edemez. "eğlenceli ama göçüyor" noktasında kalamaz yani.


kullanıyorsa istiyordur olayına katılmıyorum. bu dayatılan bir şey cunku.
uçan binek var, dungeon finder var, ben yürüyerek gidicem de belki benim gibi hisse sahip adamlar bulurum yolda belki diye o şekilde oynamaz kimse. bu hissi yaşaması için insanların eşit şartlarda oynuyor olması gerek. sen vanilla havasını yaşıcam diye binek kullanmadan ya da normal yer bineği ile dungeon girişine gideceksin, arkeoloji kasan adam(cunku artık quest zonelarda lvl kasan yok,anca meslek falan için dünyada insanlar,hoş onu da garrisonda yapıyor insanlar mining bilmese bile maden toplayarak top kek) uçan bineği ile gelip seni kesecek. sen de vanilla havası yaşıyorum meh diye gezceksin öyle değil işte.
ona bakarsan dungeon yapıp valor kasarak raid gearına eş değer gear almak da oyunu öldürüyor, ama bunu yapmama şansın var mı var, yapmadığında aptallık yapmış oyundan geri kalmış oluyorsun.
optional şeyler değil bunlar, baya baya oyun dayatıyor sana bu sistemleri kullan diye.
hayatta kullandığın herşeyi isteyerek mi kullanıyorsun, isteğinmiş gibi gösterilen ama aslında dayatılan bir çok şey gibi bu şehirden cıkmadan lvl kasma sistemi.

kim neden mmo oyunu şehirde sabit kalarak oynamak istesin ki single player gibi.
sistem oyuncuları buraya itti, oyuncular istediği için kullanmıyor yani.
öyle olsa akşamları kronosta 2bin kişilik 2 saatlik sıralar olmazdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...