Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yerli Kart Oyunu Last Hand


Last_Hand

Öne çıkan mesajlar

Selamlar arkadaşlar,

Belki gören olmuştur. 10 kişilik ekiple yeni bir kart oyunu yapıyoruz. Büyük çabalarla ve fekadarlıklarla inşa ediyoruz oyunu, umarız beğenirsiniz.





Oyun genel olarak şöyle:
6 element var, hepsinin de farklı bir oyun tarzı var. Elementin içinden 12 kart seçerek maça başlarsınız. Maç 6 slotlu bir arenada oynanır ve kartlarınızı ilerleterek rakibe en yakın slot'a ulaşmaya çalışırsınız. En yakın slotlarda rakibin base'ine (ana canına) saldırma hakkına ulaşırsınız ve canı biten kaybeder. 4 çeşit kart var: Kahraman, Tılsım, Disiplin ve Minyon. Kartların gücüne göre mana'sı var sizin de seçtiğiniz elemente göre mana havuzunuz (her tur 5 mana kazanıyorsunuz), o yüzden dengeli bir deste oluşturmak çok önemli. Kahraman ve tılsım kartları elemente özel, diğer kartlar ise her elemente ortak.

Oyunun diğer kart oyunlarından farkları şöyle:
- 12 kart belirleyip oyuna girersiniz ve oyunda kart çekme olmaz. Böylece stratejinizi ve hamlelerinizi önceden belirleyip girersiniz oyuna; ihtiyaç duyduğunuz kartın gelmemesi nedeniyle oyunu kaybetmezsiniz.
- Bizler Moba oyuncusuyuz esasında. Oyunda da Moba tarzını yansıtmak istedik. Bu yüzden koridor sistemi getirdik maça. Kartlarınızı doğru şekilde yerleştirmeniz ve doğru zamanda saldırmanız veya karşı koymanız gerekiyor. Ayrıca kahraman kartlarının kendine has aktif/pasif yetenekleri var. Yani kartı attıktan sonra da dinamik olarak yönetmeniz gerekecek. Zaten kahramanların canına dikkat ettiğinizde hemen ölen tek kullanımlık kartlar olmadığını fark edeceksiniz.
- Oyunun en has özelliklerinden birisi de kart kazanma sistemi. Bildiğiniz gibi hs'de işe yaramayan veya aynı kartları açmak deli eder. Bizim oyunda bir kez kazandığınız kahramanı bir daha kazanmazsınız. Sadece tılsım kartları yeniden çıkar, onları da bir üstüne geçirmek için craft edersiniz. Yani işinize yaramayan kart gelmez Last Hand'de. Parayla kart açma var ama parayla üstünlük sağlama olmaması için epey uğraştık. Bu uğraşımız Last Hand yaşadıkça da devam edecek. Zor bir denge, umarız kimseyi üzmeyiz.
- Son olarak da hikaye modu. Oyunda kurgusal bir ilerlemeli mod olacak. Bu mod'da yapay zekaya karşı maç yaparken aynı zamanda güzel görsellerle desteklediğimiz hikayeleri okuma fırsatı bulacaksınız. Bu hikayelerde kendi kültürümüzden pek çok yansımalar bulacaksınız. Bunun dışında hikaye modunda ilerledikçe yeni kartlar kazanacak ve craft yapmanızı sağlayacak tılsım tariflerini de kazanacaksınız.



- Arkadaşlar oyunla ilgili daha fazla detay için Anda Games
- Projemiz Kickstarter'da. Destek olmak için Kickstarter Sayfamız
- Hakkımızda çıkan incelemer ve haberler için Oyungezer , Yerli Ninja , CNN Türk

Lütfen fikirlerinizi paylaşıp bize yardımcı olun. Eleştirilere de açığız. Mükemmel bir oyun olmadığının biz de farkındayız. Sadece elimizden geleni yaptığımızı bilmeni istiyoruz. Vakit ayırdığınız için teşekkürler!

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel gibi, bir kaç sorun:

- kart trade olacak mı
- pvp yaparsak kart kaybetme ihtimalimiz olacak mı, olsun çünkü
- oyun içi turnuva olacak mı
- oyunda rng elenti yoksa, herkes aynı (en güçlü) desteleri yapacak, oyun kendini tekrar etmeye başlayacak ya da ilk başlayanın kazanma ihtimali daha yüksek olacak vs, nasıl önüne geçilecek
- ingilicez çıkarsanız olmaz mı, çıkarın çünkü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dreagloth said:

Güzel gibi, bir kaç sorun:

- kart trade olacak mı
- pvp yaparsak kart kaybetme ihtimalimiz olacak mı, olsun çünkü
- oyun içi turnuva olacak mı
- oyunda rng elenti yoksa, herkes aynı (en güçlü) desteleri yapacak, oyun kendini tekrar etmeye başlayacak ya da ilk başlayanın kazanma ihtimali daha yüksek olacak vs, nasıl önüne geçilecek
- ingilicez çıkarsanız olmaz mı, çıkarın çünkü


Selam, soruların için teşekkür ederiz :)

- Kart trade'i başlangıçta olmayacak. Esasen bizim de istediğimiz kartların oyuncular arasındaki markette satılması fakat böyle bir model için çok oyuncuya ihtiyacımız var.

- pvp ile kart kaybetme açıkçası ilk kez duyduğumuz bir olay ve çok enteresan bir tavsiye. Oyun modu olarak eklememiz mümkün, bu olayı düşüneceğiz :)

- turnuva olacak, elimizden geldiğince turnuva sistemini cazip hale getirmeye çalışacağız. diğer kart oyunlarından çok daha farklı, yaratıcı turnuvalar yapmaya çalışacağız. ama konuşmak için erken :)

- oyunda şans olacak; ama kahraman yetenekleri içinde. herkesin aynı metayı takip etmesi, tekrara binmesi gibi durumlar gerçekten bir tehlike. biz bunu şöyle ele aldık: gerek elementleri, gerek kahramanları kişiselleştirmeye çalıştık. Yani demek istediğim, güçlü kartlar mantığını mümkün olduğunca törpüledik. Kısaca kahramanların büyük çoğunluğu (kalanları da dengeleyeceğiz) farklı şekillerde denk ve sadece Tılsım kartlarında level var. Onları da craft ederek elde edebiliyorsunuz. Mesela doğru iki Tılsım kartını ve uygun craft materyallerini birleştirerek bir üst level Tılsım kartını (belirli bir şansla) yapabilirsiniz. Güç dengesini bir miktar bozsa da hem "achievement" hissiyatını güçlendirmesi hem de diğer faktörlerle dengelebildiği için tercih ettik. Bir diğer olay da elementlerin karıştırılmaması. Yani hangi elementi seçtiysen onun kartlarıyla deste yapıyorsun ve her element birbirinden çok farklı. Kısaca düşündüğümüz birkaç şey var; ama beta süresince bu konuda çok yardıma ihtiyacımız olacak.

- İngilizce / Türkçe çıkacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzel proje. buradan gördüğümde betada bile denemek isterim. hatta olur da zamanı gelince öm le bildirim yaparsanız gözden kaçma riski de olmaz :)
kart çekmeme olayı bana da ilginç geldi açıkçası, hep aynı decklerle karşılaşmamak için dengeyi kurmak zor olacaktır bence
bir de; bir oyun ortalama kaç dk civarı sürecek öngörülerinize göre
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Archangel_ said:

güzel proje. buradan gördüğümde betada bile denemek isterim. hatta olur da zamanı gelince öm le bildirim yaparsanız gözden kaçma riski de olmaz :)
kart çekmeme olayı bana da ilginç geldi açıkçası, hep aynı decklerle karşılaşmamak için dengeyi kurmak zor olacaktır bence
bir de; bir oyun ortalama kaç dk civarı sürecek öngörülerinize göre


teşekkürler :) beta hazır olduğunda pek çok kanaldan duyuracağız, bekleriz.

Maçlar ortalama 8 dk ile 12 dk arasında sürüyor genelde. Hedeflediğimiz süre de 12 dk'yı geçmemesi. Oyunu Mid-Core denilen bir oyuncu segmentine mümkün olduğunca uygun hale getirmeye çalıştık. Mid-Core oyun oynamaya eskisi kadar vakit ayıramayan; bu sebeple kısa zamanlarda tüketebileceği core (en azından casual kadar sade olmayan) oyunlar arayan segment oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Betaya yardim ederim ama tavsiyem fiyatlandirma hakkinda cok iyi dusunmeniz. Iki oyun tum piyasayi kapamis durumda, MTGO ve Hearthstone. Birinci zaten okuz gibi para istiyor, en ucuz format bile ₺100'luk destelerle oynaniyor en ucuzundan; grind de yok. Ikincisi de ya yine okuz gibi para ya da hayvan gibi grind istiyor.

Aklinda tutmaniz gerek sey oyununuzun cogu kisi icin ikinci oyun olmayi hedeflesi gerektigi. MTGO ya da Hearthstone yerine gecmek yerine nasil en iyi yanci olurum demeniz basari ihtimalinizi arttiracaktir.

Eger sizde onlara denk bir para ya da grind isterseniz oyuncuyu tutamazsiniz. Sizin oyuna ₺200 verecegime bir playset Fulminator Mage alayim, Living End(en ucuz ust tier destelerden biri) kurayim der cunku oyuncu. Ya da 50 tane Hearthstone boosteri kazanip tier 1 destesini tamamlamaya calisir. Liliana of the Veil icin para biriktirir veya.

Ya bu ikisinden daha ucuz, ya da daha az grindli bir oyun sunmaniz lazim. Birinden biri olsa yeter. Ama tum kartlari verip trade ve kart acma olayini da kaldiramazsiniz. Denge onemli cok.

10 dakikalik oyunlar iyi ama. Kart cekmeden, kucuk destelerle oynama da ilginc olabilir. TCG'den cok board game gibi birsey olacak ama sanki. Ikisinin karisimi olarak lanse edebilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Betaya yardim ederim ama tavsiyem fiyatlandirma hakkinda cok iyi dusunmeniz. Iki oyun tum piyasayi kapamis durumda, MTGO ve Hearthstone. Birinci zaten okuz gibi para istiyor, en ucuz format bile ₺100'luk destelerle oynaniyor en ucuzundan; grind de yok. Ikincisi de ya yine okuz gibi para ya da hayvan gibi grind istiyor.

Aklinda tutmaniz gerek sey oyununuzun cogu kisi icin ikinci oyun olmayi hedeflesi gerektigi. MTGO ya da Hearthstone yerine gecmek yerine nasil en iyi yanci olurum demeniz basari ihtimalinizi arttiracaktir.

Eger sizde onlara denk bir para ya da grind isterseniz oyuncuyu tutamazsiniz. Sizin oyuna ₺200 verecegime bir playset Fulminator Mage alayim, Living End(en ucuz ust tier destelerden biri) kurayim der cunku oyuncu. Ya da 50 tane Hearthstone boosteri kazanip tier 1 destesini tamamlamaya calisir. Liliana of the Veil icin para biriktirir veya.

Ya bu ikisinden daha ucuz, ya da daha az grindli bir oyun sunmaniz lazim. Birinden biri olsa yeter. Ama tum kartlari verip trade ve kart acma olayini da kaldiramazsiniz. Denge onemli cok.

10 dakikalik oyunlar iyi ama. Kart cekmeden, kucuk destelerle oynama da ilginc olabilir. TCG'den cok board game gibi birsey olacak ama sanki. Ikisinin karisimi olarak lanse edebilirsiniz.


selamlar :) aynen bahsettiğin stratejiyi izliyoruz. hakkımızda çıkmış detaylı bir analiz için (içinde fiyatlandırma stratejimiz de var) şuraya bakabilirsin. ilgin için gerçekten teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...