Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yokuşta el freni ile kalkmak


µh

Öne çıkan mesajlar

abi nasıl clio uygun olmuyor anlamadım valla :D babam temprada da bana böyle öğretmişti bana, şimdiki 17 yaşındaki arabamda da öyle kullanıyorum, kayınpederin dizel i20de de öyle kullanıyorum son model clio niye 100 yıllık arabaların yapabildiği basit bir şeyi yapamasın :)
lastiklerde mi problem vardı acaba senin denediğin yoksa bahsettiğimiz yokuşlar eşek öldüren cinsten yokuşlar mı :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kzpmaza said:

"nutella yerim" said:

-Deno- said:

araba kullanmaya başladığımdan beri hep manual kullandığım için en büyük derdim yokuşta dur kalk yapmaktı. hele arkamda falan araba varsa araba durmasın diye dua ediyodum sdfs. bi kaç kere başıma geldiğinde hallettim ama bildiğin başımdan aşağı kaynar sular dökülüyordu kaçırıcam diye ahah.

tam el freni ile kalkmayı öğreniyordum babamın arabası ile (seat ibiza - herhalde manual'ı en zor arabalardandır), sattık arabayı.

mayıs'da da clio aldım işte, onda hill holder var. aşırı kafam rahat. hatta ilerde otomatik + hill holder olunca hepten rahatlarım ahah. zevk için geri geri yokuş çıkıcam yakında.



debriyaj ile kalk cok daha kolay, araba yokusta dururken sol ayak debriyajda, sag ayak frende olsun, daha sonra debriyajdan ayagını yavasca cek, arabanın bagırdıgını duyunca frendeki ayagını cek ve gaza yuklen, el frenine hiç gerek yok


ohaaa dur bi deniyim bunu


nutellanın anlattığı şey kavrama noktası denilen zımbırtı. normal dümdüz yolda dururken deneyebilirsin, araba çalışıyorken ayağın tam debriyaja basılı olsun ve milim milim çekmeye başla. tabiki gaza ve frene dokunmuyorsun o sırada :) araba hafifçe hareket etmeye başladığı nokta kavrama noktası oluyor işte, yokuşlu yerlerde eğime göre biraz daha o kavrama noktasından yukarı kaldırman gerekir ayağını debriyajdan, durumu iyice kolaylaştırabilmek için de arabaya çok çok az gaz verirsen stop ettirme riskini ortadan kaldırmış olursun ama o dengeyi bunu denedikçe anlayacaksın burdan ne kadar anlatsak zor yani :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahahah abi ya!!!

bu aletler a->b ulasimini konforlu ve hizli sekilde yapman icin var baslik sahibi bru, nasil rahat ediyorsan oyle yap. onemli olan konforun. yarim deb yapmanin bile super asiri zarari olmaz. zaten bi kere degistirene kadar coooook uzun sure gecmis olacak sehir ici trafigine gore. ve degissin diye yapilmis bisi o.. korkma, cekinme. ki degisim sonrasina coktaaan uzmanlasmis olursun.

bak ne kadar uzman soforumculeri sallama, gec.

en nihayetinde self drivingler gelecek ve de su salakca "sol ayak ucu ile cam silecegine abanirken, sol ayak topugunu ac unitesinin ustune koyup kornaya basarsan cok acaip oluyo yaaa" yorumlari tukenecek bi iki decade'e.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kzpmaza said:

Abi ciddi yazmiyosunuz dimi onlari ben dalga gecmistim.sfsf

adam aciklamis bide sanki sag ayakla debriyaja basan var gibi.

yokusta debriyajla kalkmayi bilmeyen mi var ya, herkes mi otomatik kullaniyor.


ahaha abi benim de kafam karıştı resmen sen mi dalga geçiyorsun onlar mı geçiyor ne oluyor?

araba kaldırmayı bilmiyo musunuz olm. kalkmıyosa gazı fazladan ver aşırı dikse motor küçükse el frenini çek hareketi alınca indir bu kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...