Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

Bugünkü resmi gazetede dolaylı yoldan bir çok avantaj sağlanıyor ve daha fiyatı belli olmayan şey için alım garantisi veriliyordu. Bunu bir kampanyaya dönüştürüp farklı yerlerden de alım garantisi alacaklardır.

Fabrikayı kurup araba çıkaracaklarına inanıyorum. Ama ne kadar yerli ve milli olacak, asıl konu o. Ha, bence olmasına hiç de gerek yok. Mümkün olduğunca iç pazarın kaynaklarını kullanıp parayı içerde döndürse yeter. Tasarımı, patenti vs gidip dışardan almak daha bile mantıklı geliyor. 

Bugün Italya'dan gelen arabalari 'made in Turkey' diye tanıttılar. Sosyal medyadan bakıyorum, bir çok kişi arabalar tr'de yapıldı, bizim mühendisler geliştirdi diye düşünüyor. Asıl sıkıntı ortada kocaman bir yalan, bir dümen olması. Bu da işin ne kadar sürdürülebilir olacağını düşündürüyor. Italyan firmadan tasarımı aldıklarını söylemişlerdi, dünya devleriyle iş birliği yaptıklarını ve yapacaklarını da bugün söylediler. Bununla yetinmeyip almanyadan, cinden, brezilyadan, meksikadan vs mühendisler getirip büyük oynuyoruz dediler. Bunların hepsi tamam ve bence doğru kararlar ama söylemlere bakınca ortada kocaman siyasi bir oyun görünüyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, xaty dedi ki:

 

Fabrikayı kurup araba çıkaracaklarına inanıyorum. Ama ne kadar yerli ve milli olacak, asıl konu o.

Ben inanmıyorum. Çünkü buna mali kaynak yeteceğine aklım yatmadı. 

Ayrıca yine bana göre asıl mesele yerli üretim değil yerli marka olması. Marka senin olsun, isterse tamamını tayland'da üret. Ben bir Türk markasının sıfırdan bir anda araba üretebileceğini biliyorum fakat bunu dünya'ya satabilmesine pek ihtimal vermiyorum. Dünya'ya satmadan da bu iş olmaz.

Bu işin bir planı programı olsaydı yine ihtimal verirdim de, köprü, havalimanı gibi yatırımlardaki plansızlığı gördüğüm için bu iş olmaz diyorum. Zira aynı kafayla rekabetin olduğu bir pazara ürün sunarsan elinde patlar.
Bari elektrikli otomobiller için altyapı oluşmasına vesile olsun da bir işe yarasın, tek temennim bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye gibi ise sıfırdan başlayan bir ulke icin elektrikli araba çok mantıklı. Teknolojiyi daha isin basında yakalayabilirsin. Elektrik motorları da içten yanmalı motorlara göre çok verimli çalışıyor. Burada pil konusu en kritik konu. Onu halledebilirsek gerisi gelir.

Elektrik konusu da çok sıkıntı olmayabilir gibi.  Enerjiyi ülkende üretebiliyorsun sonuçta. Eğer su Akdenizdeki doğalgazı işleyip çıkarmaya başlarsak elektrik üretimi konusunda muazzam bir is yapmis oluruz. Petrol gibi dışa bagimli olmadan yakıt sağlayacaksın aracına. Müthiş olur. O olmazsa nükleere mecburuz tabi her şekilde. Elektriği dışarıdan aldıktan sonra elektrikli arabanın mantığı yok  

 

ahmedinejad tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

21 dakika önce, eldar dedi ki:

Ben inanmıyorum. Çünkü buna mali kaynak yeteceğine aklım yatmadı. 

Ayrıca yine bana göre asıl mesele yerli üretim değil yerli marka olması. Marka senin olsun, isterse tamamını tayland'da üret. Ben bir Türk markasının sıfırdan bir anda araba üretebileceğini biliyorum fakat bunu dünya'ya satabilmesine pek ihtimal vermiyorum. Dünya'ya satmadan da bu iş olmaz.

Bu işin bir planı programı olsaydı yine ihtimal verirdim de, köprü, havalimanı gibi yatırımlardaki plansızlığı gördüğüm için bu iş olmaz diyorum. Zira aynı kafayla rekabetin olduğu bir pazara ürün sunarsan elinde patlar.
Bari elektrikli otomobiller için altyapı oluşmasına vesile olsun da bir işe yarasın, tek temennim bu.

sene 2020 devlet arabası üretmek dünyanın en aptalca şeyi işte. o kadar vergi indirimini bana yapsan bende girerim bu işe valla. halktan %500 araba vergisi al, ondan sonra yerli araba diye 2030 yılına kadar alım garantisi ver :d

 

Alıntı

Yerli otomobilin üretimi için verilen devlet destekleri arasında alım garantisi, Gümrük Vergisi muafiyeti, KDV istisnası, yüzde 100 vergi indirimi, azami tutar sınırı olmaksızın 10 yıllık sigorta primi işveren hissesi desteği, 10 yıllık Gelir Vergisi stopajı desteği, azami 360 milyon TL’lik nitelikli personel desteği, faiz ve kar payı desteği ile yatırım yeri tahsisi yer alıyor.

 

 

bizim millet yaşamadan ögrenmiyor o yüzden bu heyecan için mali yük bir tarafımıza kaçar rahatlarız. yılların geyiği yerli arabada bitmiş olur. böyle balonları tek tek patlamadan bu ülkeden bir cacık olmaz zaten. darısı boğazların ve jeopolitik konum saçmalıklarının başına.

Flassh tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onun sebebi de herhalde yerli ve milli diyerek işi alakasız yerlere çekmeleri. Yerli araba vs üretme arayışının gerçeklikle alakası yok. Belki Türkiye'de uzay gemisi falan üretsen bir gurur kaynağı olabilir, veya türk malı ürünler çok kaliteli olsa bir prestij sağlayabilir. Yoksa bu anlayış hakkaten 50'lerde kaldı.
En güzelini İmamoğlu yaptı yine, çok güzel tebrikler çıkınca biz de alacağız de geç. Kaynağı başka yere harcarsak daha mı iyi acaba diye tartışmanın hiç anlamı yok, çünkü düzey oralarda değil. Varsın bu gerçekleşmeyecek projeye de birkaç yüz milyon dolar gitsin. Gelir düzeyi sıralamamızda yerimizde saymamızın sebebi başka yerde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, ahmedinejad dedi ki:

Türkiye gibi ise sıfırdan başlayan bir ulke icin elektrikli araba çok mantıklı. Teknolojiyi daha isin basında yakalayabilirsin. Elektrik motorları da içten yanmalı motorlara göre çok verimli çalışıyor. Burada pil konusu en kritik konu. Onu halledebilirsek gerisi gelir.

Elektrik konusu da çok sıkıntı olmayabilir gibi.  Enerjiyi ülkende üretebiliyorsun sonuçta. Eğer su Akdenizdeki doğalgazı işleyip çıkarmaya başlarsak elektrik üretimi konusunda muazzam bir is yapmis oluruz. Petrol gibi dışa bagimli olmadan yakıt sağlayacaksın aracına. Müthiş olur. O olmazsa nükleere mecburuz tabi her şekilde. Elektriği dışarıdan aldıktan sonra elektrikli arabanın mantığı yok  

 

Hangi doğalgazı? İsrail'in Leviathan sahasındakini mi? Mısır'ın Zohr sahasındakini mi? Yoksa Kıbrıs'ın güneyindeki Afrodit sahasındakini mi? Biz 5 tane sondaj yaptık daha bir şey çıkmadı.

Buralarda doğalgaz çıkarmanın şu anki teknoloji ve gaz fiyatlarıyla pek karlı olmadığını da eklemek gerek(bir leviathan'da yakında üretim testi başlıyor). Zaten küresel petrol talebi 10-15 yıl içinde, gaz talebi de 2040 gibi zirve yapacak ve ondan sonra da düşmeye başlayacak. Öngörüler bu şekilde. Sebebi de nükleer değil, yenilenebilir enerji. En büyük yenilenebilir enerji santrallerini gelişmekte olan ülkeler inşa ediyor.

Yani Doğu Akdeniz büyük bir goygoy aslında. Tıpkı yerli otomobil gibi. Bari hayal satacaklarsa internet of things yapacağız, biyoteknoloji falan deyin diyeceğim ama küçük insanların ufukları da hayalleri de küçük oluyor.

Zaten kimse politikacılardan bilimsel atılım beklemiyor. Gölge etmeyip ülkedeki ortamı düzgün yapacaksın, sosyal ve ekonomik adalet olacak, fırsat eşitliği olacak, hukuk sistemi işleyecek, mevzuat doğru dürüst olacak. O zaman her türlü girişim olur. Şu an bizde yapılan bunun tam tersi, kötü mevduat eğitim başta olmak üzere büyük bir fırsat eşitsizliği, vergileri verimsiz alanlarda kullanarak sermaye transferi. Hal böyleyken kaynağı sınırlı olan bir ülkede kamu eliyle büyüme gibi safsatadan ibaret bir tasarıdan başka sunacak bir şey kalmıyor. 

Elinde sermaye ve know-how olan ülkeler industry 4.0'a geçip, böyle araba üreteceğiz yavaş yavaş sonra yürü ya kulum gibi naif düşüncelerdeki hem insan sermayesi hem mali sermayesi zayıf ülkelere(mesela Türkiye) nal toplatacaklar yakında.

Ben bu projenin çok uzun soluklu olmayacağını düşündüğüm için rahatım, yoksa ciddi ciddi hayata geçerse ayvayı yeriz. Yeni bir gider kalemi olur bütçeye.

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fikirler iyi güzel de sıfırdan firma kurup bunu tüm dünyaya pazarlama, servis-bakım, yedek parça ağıyla vs. nasıl yayacaklar? Tesla bile o kadar ilgi çekmesine rağmen ne arzuladığı üretim sayılarına ulaşabildi ne servis ağı kurabildi avrupada doğru düzgün, türkiyeden avusturyaya gidiyor millet servise. 

Pili kendimiz üreteceğiz diyorlar, Türkiyede bu konuda bugüne kadar ne çalışma yapılmış bilmiyorum ama yurtdışında adamlar yıllardır düzenli olarak sağlam paralar yatırıyor. Onlarla rekabet edecek düzeye nasıl gelinecek?

Sıfırdan fabrika kurulacak, personel toplanacak seriye geçilecek. 2022 yılında ilk arabayı teste vermeyi planlıyorlar bu kadar kısa sürede nasıl başaracaklar bunu?

Otonom sürüş deniyor ama bunun geliştirilmesini geçtim testleri bile yıllar alıyor, arabaya böyle bir söz verildiyse çıkışta olması lazım e daha üretilmemiş arabadan test edilemeyeceğine göre nasıl yetiştirecekler?

960x0.jpg?fit=scale

En ufak ayrıntıda bile gerçekten çok sağlam bir rekabet var. Yukarıda yazdıklarımı hem kısa sürede yapıp hem de elinde halihazırda knowhow'ı, ismi, parası olup bu işi yılalrdır araştıran devlerle rekabet etmeleri gerekecek.

Umarım her şey güzel olur ancak cidden zorlu bir yol var önlerinde.

µh tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen sene Zorlu pil üretimi için Çinlilerle ortaklı kurdu, babayiğitlerden onun görevi pil. Fakat pil ne zaman hazır hale gelecek, kaç adet hangi fiyata üretebileceksin gibi soruların cevabı belirsiz. Ne kopartsak kardır diye bu trene atlıyor babayiğitler, Zorlu enerji yatırımları için aldığı döviz kredilerinin ödemesi konusunda zorda bu arada.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yerli uçak gibi bunun da palavra olduğuna inanıyorum. TOGG direkt sallama diyeceğim de bir arkadaşım çalışıyor ve ekibiyle Ford Otosan'dan geçtiler. ?

zaman zaman bu tarz yerli x haberlerini görüyoruz. Yabancı yatırımcıya bakın boş durmuyoruz BIST'te hisse almaya devam edin mesajı. Devlet de bir şirkettir ve bir değeri vardır. 

Tabii ki bir yerden atılmak lazım. Tüm kamu araçlarının bunlara dönüşeceği vs söyleniyor. 2 yıl içersinde fabrika kur, testleri geç vs çok ütopik. Zorlu bile batarya fabrikasını 2023'te açacak :d 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tasarım kısmı işin en fuzuli tarafı, herhalde herkes estetik yönüne eleştiri yapabilecek kapasite gördüğü için kendini oradan saçmalıyor. Daha ötesine geçecek fikir üretemiyor.  Belki ortada başka bir şey olmadığı için de olabilir. 

Bu veya bundan daha iyi araba yapılabilir. Ne var, en kötüsü parasını verirsin yaptırırsın. Önemli olan kar edecek bir marka yaratabilmek aksi takdirde kara deliğe dönüşür. Ben bu yönde bir planlama yapmadıklarına eminim. Zaten iktidarın 6 ay ötesine dair çok bir fikri olduğunu samıyorum.

Güvendiğim bir iktidar olsa, yine kamu eliyle marka yaratılmasına karşı çıkardım. Bence kaynakların kullanımı için doğru bir yol değil, fakat en azından bir sonuca ulaşılabileceği ihtimali olurdu. Bu servet transfer etmek için bir tane ihtiyaç olmayan köprü yapıp 15 yıl vatandaşa vergisini ödetmeye benzemez, kar etmeyen otomobil üreticisini ayakta tutamazsın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En son ne zaman böyle ileriye dönük plan anlatan birini gördüğümü hatırlamıyorum şu ülkede. Biraz devletten kopuk, daha profesyonel insanların başında olmasından dolayı işlerin ilerleyişi farklı olabilir. Ha alışılmış olan birilerinin burnunu sokup iş bilmeden tepeden inme yönlendirme yapması. Böyle olursa bir yere gitmez tabi. 

Ya da ne biliyim, iyi bir şeyler de olsun arada istiyor gönül. Şimdi hükumet değişse bu adamların yoluna taş mı koycaklar? Hiç sanmam, yine desteklenirler. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi bu işin yürümesi için belli satış rakamlarının yakalanması gerekir. Desteğe bakınca destek ciddi ama esasen yatırıma. Her ne kadar 13(+7) yıllık vergi ve sgk destekleri olsa da, arıca sübvansiyon yok. Toplam 30 bin adet alım denmiş, o da 2035'e kadar. Hadi 50 bin yap onu. Tüm bu desteğe rağmen kendini çeviriyor olman lazım yoksa kapatırsın kepengi. Sonuçta özel sektör şirketi, rekabet halindesin tüm dünyadaki oyuncularla.

Dolayısıyla hükumetin taş koymasına gerek yok, şirket başarısız olursa batar. Başarılı olursa yürür.

Benim öngörüme göre zaten bu babayiğitler şimdi üç beş nemalanıp kendilerine arge yapacaklar yoksa yatırım desteğine rağmen kendi sermayelerini bu maceraya atacaklarını hiç sanmıyorum. Seneye iktidar değişsin, bir daha arabanın ismini duymazsın. 

Ha olur da bu iktidar devam etti, bence yine sürüncemeye bırakılır, mış gibi yapılır.  Ama iş ciddiye binerse o zaman babayiğitler daha ciddi destekler talep ederler. Her yıl bütçeden otomobil şirketine para aktararak bu işi yürütürsün. Araba da yaparsın, tank da yaparsın, savaş uçağı da yaparsın. Maliyetine katlanabiliyorsun bunların hepsini yaparsın. Yani halkın sırtına bu vergi yükünü yıkabiliyorsan olur, neden olmasın. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
On 28.12.2019 at 10:28, µh dedi ki:

 

Otonom sürüş deniyor ama bunun geliştirilmesini geçtim testleri bile yıllar alıyor, arabaya böyle bir söz verildiyse çıkışta olması lazım e daha üretilmemiş arabadan test edilemeyeceğine göre nasıl yetiştirecekler?

 

En ufak ayrıntıda bile gerçekten çok sağlam bir rekabet var. Yukarıda yazdıklarımı hem kısa sürede yapıp hem de elinde halihazırda knowhow'ı, ismi, parası olup bu işi yılalrdır araştıran devlerle rekabet etmeleri gerekecek.

Umarım her şey güzel olur ancak cidden zorlu bir yol var önlerinde.

Alıntı

 

 

İleri sürücü destek sistemleri ve şehir içi trafik pilotu ile “Seviye 2+” otonom sürüş trafikte yükünüzü hafifletecek.

TOGG mühendisleri tarafından tasarlanan sürekli geliştirilebilir mimari sayesinde “Seviye 3 ve ötesi” otonom sürüş dönüşümüne uygun ve hazır altyapı. İnternet üzerinden yapacağınız güncellemeler ile otomobilinizi sürekli olarak en ileri teknoloji ile geliştirebileceksiniz.

 

Seviye 2 ile yola cikacaklarmis. Seviye 2 sistemi satan tedarikciler var hic sikinti yok, bastir parayi al tak arabana, cok da pahali degil ama sifir knowhow transferi var yani blackbox sistem aliyorsun. Ama gercek bir seviye 3 su anda piyasada bile yok. Tesla bile gercek seviye 3 den cok uzaklarda sistemleri safe degil.

 

Seviye 3 demek fazladan hardware ve hardware ressource demek bu da extra cost demek. Seviye 3 nasil hazir olacaklarmis merak ettim. Sadece Software update ile olmuyor. O hardwarei onceden satmalarida gerekiyor teslanin yaptigi 5000 dolar modeli gibi.

 

Ayrica TOGG muhendisleri tarafindan surekli gelistirilebilen bir mimari tasarlamalarina imkan yok bu mimariyi buyuk ihtimal Boscha veya baska bir tedarikciye tasarlattirdilar. Bir senelik firma ECU nedir mimari nedir bilmeden 1 sene icerisinde mimari tasarlayamaz. En fazla sunu sunu istiyorum der baska firmalara yaptirtir. 

Ben buyuk ihtimalle Bosch Engineering ile calistiklarini dusunuyorum TOGGun. Bosch Engineering Boschun taseron muhendlislik firmasi ve her turlu muhendislik destegini sagliyor E/E alaninda. CEOda Bosch kökenli olduguna gore ne kadar bosch engineeringe para odediklerine ve ne kadar knowhow transferi gerceklestirebilecekleri onemli. Eger sistemleri blackbox olark aliyorlarsa ucuz olsun die turkiyenin arabasi olayi yalandir hic bir zaman kendileri birsey gelistiremez.

 

 

 

 

 

GEd tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sony sürpriz yumurtadan çıkar gibi otonom destekli elektrikli spor araba konsepti duyurmuş hiç beklemezken.

Adı Vision-S olmuş.

Bilindik firmalardan Magna'yla ortak geliştirmişler. İşin içinde sektörün en sağlam firmalarından bazıları var Continental, Bosch, ZF, Qualcomm vb. 

PS5 ekibini kullandılar heralde, bi de NVidia'yı almışlar nitekim yanlarına.

https://www.sony.net/SonyInfo/vision-s/

 

 

https://www.motor1.com/news/391401/sony-vision-s-concept-car/

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...