Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

"siz gelişmenin önünde engelsiniz" gibi şeyler tekrar tekrar sarfediliyor gördüğüm kadarıyla. bu tip kişilerin gerçekten yerli otomobil üretilmesine hevesi varsa, şu şekilde şeylerin yapılması gerektiğini düşünüyorum:

- bu iş birkaç tane yandaş firmanın birleşmesiyle yapılamaz, yapacakları tek şey çinden parça parça getirip burada montaj etmekten ibaret olur, hepimiz farkındayız.
- kendi parçalarımızı ve teknolojilerimizi üretebilmek için üniversitelerdeki yetenekleri değerlendirmemiz gerekiyor. ODTÜ, Hacettepe, İTÜ, İÜ, Bilkent, GTÜ, Ege, Boğaziçi, Koç, Sabancı, Yıldız Teknik, İzmir YTE gibi üniversitelerimiz var. Bu üniversitelerin Rektörlerinin uzak durduğu, Master ve Doktora öğrencilerinin çalışıp konunun profesörlerinin denetlediği bir sistem hazırlanması şart.
- üretilen teknolojileri fabrikada yapıp montajlayıp satmayı yine hükümetin seçeceği firmalar yapabilir, orası önemli değil.
- ayrıca "yapılacaksa illa elektrikli araba olmak zorunda" şeklinde bir düşünce hakim. ben ise 3 aşamalı bir plan gerektiğini düşünüyorum:
1- ilk üretilecek araba Renault Symbol gibi bir şey olması gerekiyor. mavi yaka çalışanın satın alabileceği, Doğu Avrupa ve Rusya gibi ülkelere satılabilecek, şehir içi kullanıma uygun, mümkün olduğunca az yakıt tüketecek biçimde dizel motorlu bir araba gerekiyor. hem daha çok satıp ilerisi için kâr geri dönüşü sağlar, hem de kendi ülkemizde alt-orta sınıfın işine yarar.
2- ikinci üretilecek araba Volvo V60 CC gibi bir araç olması gerekiyor. beyaz yakanın ilgisini çekebilecek kalitede ve performansta olmalı. Hibrid motor yapılabilinir bu araç için, böylece elektrikli araçlara geçişin altyapısını sağlarlar. ülkenin zorlu (bozuk asfalt, köy yolları, kar yağınca buzlanan yollar) koşullarına uyum sağlayabilecek 4MATIC veya Quattro gibi bir sistem sunmalı. Bu araç da Batı ve Kuzey Avrupa'ya pazarlanabilir.
3- üçüncü üretilecek araba da Tesla Model S benzeri olmalı. artık uluslarası tüm şirketler elektrikli motora, radarla kaza önleme, otomatik sürüş gibi özellikler eklemekle meşgul. bu araba da bu teknolojilerin uygulandığı ilk model olacak. tamamen elektrikli motor olacak ve diğer marka elektrikli arabalara da uyumlu altyapı her yere kurulmuş olacak. Amerika pazarında elektrikli arabalara rakip olarak pazarlanabilir.
- bu üçlü adımın avantajı, bir önceki modelde yapılan hataların gözden geçirilmesi, acemiliğin atılması, ve sonraki modelde daha gelişmiş teknolojiler denenebilmesi. ayrıca farklı ihtiyaçları olan müşterilere hitap edebilmesi.
- elbette %100 her parçanın türk üretimi olması gerekmiyor. "tekerleği yeniden icat etmek" yerine, alanında kendini kanıtlamış ve sorunsuz parça üreten firmalara da yönelebilirler. önemli olan ana parçaları bizim üretip tasarlayabilmemiz, ve bu sırada edineceğimiz deneyimler.

ama ne hükümetin, ne bu 5 firmanın, ne de bu işi ölesiye savunup eleştiren herkesi vatan haini ilan edenlerin böyle bir otomobil üretme amacının olmadığı muhakkak.
maksat particilik yapmak ve tribünlere oynayıp 2019 seçimlerinde oy kapabilmek.


yıllardır internet sitelerinin hukuksuz biçimde engellendiği, günümüzün bilgi kaynağı olan wikipedia'nın sansürlü, muhalifliğin teröristlik olarak gösterildiği, anayasanın alenen çiğnendiği, ankara'daki insan hakları heykelinin polis barikatıyla tecrit edildiği, ohal demokrasisiyle yönetildiğimiz, ülkenin kurucularına küfredilip osmanlıcılığın savunulduğu bir ülkede yaşıyoruz.
bilim, sanat, kültür, felsefe gibi konular "tehlikeli" sayılıp engelleniyor.

böyle bir ülkede kim ne otomobili üretecek sanıyoruz ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

%100 yerli kafası baya hatalı,
ÇALICAKSIN önce, yada tech getireceksin buraya.
Samsung nasıl çaldı? aynen kopyalayacaksın eskiden hyundainin yaptıgı gibi.

Tek fark elektrikli hybrid falan olacak arabalar, motoru toyotadan alsanda olur.

proje kendini çevirebildikten sonra argeni margeni yaparsın. Ama önce ayakta durmak adına hyundainin yolu iyi bi yol.

euroncap 5 yıldız, hybrid sedan bi araba yeterli. yap onu 50k ya, yapıştırıp geçelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"millet dizeli sonlandırıyor" dediğin şey sadece bir klişe. ülkelerdeki gerçekler çok farklı.

bu dediğin şey İsviçre, Kanada, Lüksemburg gibi ülkelerde yapılabilinir. ama Türkiye, Rusya, İran gibi alım gücü düşük ve ekonomisi zayıf ülkelerde yapılamaz. bu ülkeler ucuz arabaya ihtiyaç duyuyor hala.

fazla fantastik kurgu hayallere girmeyin. dünyada her ülke Tesla Model S kıvamında araba alacak kadar zengin değil. gücü ancak 50 bin lira civarı arabaya yeten çok kişi var. özellikle komşu ülkelerimizde.

elektrikli motor felan güzel şeyler de, piyasaya girerken az yakıt harcayan ve ucuza herkesin ulaşabileceği bir araba yapmak çok daha mantıklı.

onu yaptıktan sonra geleceğe yatırım yapabilirsin, bir engeli yok. üç aşamalı planı yazarken bunları belirttim zaten. gidip de ilk başta 100bin dolarlık arabalar yapmaya kalkarsak, alıcısı da azalır, bunu yaparken de çok zorlanırız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi imzaladı herkes.
http://www.mfa.gov.tr/paris-anlasmasi.tr.mfa
Bi trump caymaya çalıştı ama yargı höt dedi, duruşmaları bu ay sonuçlanıo.
Pazar olusunda araçlar ucuzlayacak zaten
2025 almanyanın çıkışı fosilden, haliyle vw dizel yerine vw polo elektrikli alıcan işte.


Bu hedeflerin uygulamaya konulması bağlamında ulusal katkılar, Anlaşma’nın önemli saç ayaklarından birini oluşturmaktadır. Ülkemiz, 20 Eylül 2015 tarihinde 2030 yılı itibariyle gerçekleşmesi öngörülen “Niyet Edilen Ulusal Olarak Belirlenmiş Katkı” (INDC) beyanını %21’e varan artıştan azaltım olarak açıklamıştır. Bilim dünyasınca yapılan değerlendirmelere göre, bildirilen tüm ulusal katkılar hayata geçirilse dahi, 2°C hedefine ulaşılmada yetersiz kalınacağı ve çabaların arttırılması gerektiğine dikkat çekilmektedir. Nitekim Paris Anlaşması, Ulusal Katkı Beyanlarını (NDCs) periyodik olarak gözden geçirilmesi ve hedeflerin tedricen yükseltilmesini öngörmektedir.

şunlarda imzamız var
http://www4.unfccc.int/Submissions/INDC/Published%20Documents/Turkey/1/The_INDC_of_TURKEY_v.15.19.30.pdf
Transport
- Ensuring balanced utilization of transport modes in freight and passenger transport by
reducing the share of road transport and increasing the share of maritime and rail
transport
- Enhancing combined transport
- Implementing sustainable transport approaches in urban areas
- Promoting alternative fuels and clean vehicles
- Reducing fuel consumption and emissions of road transport with National Intelligent
Transport Systems Strategy Document (2014-2023) and its Action Plan (2014-2016)
- Realizing high speed railway projects
- Increasing urban railway systems
- Achieving fuel savings by tunnel projects
- Scraping of old vehicles from traffic
- Implementing green port and green airport projects to ensure energy efficiency
Bone said:

"millet dizeli sonlandırıyor" dediğin şey sadece bir klişe. ülkelerdeki gerçekler çok farklı.

bu dediğin şey İsviçre, Kanada, Lüksemburg gibi ülkelerde yapılabilinir. ama Türkiye, Rusya, İran gibi alım gücü düşük ve ekonomisi zayıf ülkelerde yapılamaz. bu ülkeler ucuz arabaya ihtiyaç duyuyor hala.

fazla fantastik kurgu hayallere girmeyin. dünyada her ülke Tesla Model S kıvamında araba alacak kadar zengin değil. gücü ancak 50 bin lira civarı arabaya yeten çok kişi var. özellikle komşu ülkelerimizde.

elektrikli motor felan güzel şeyler de, piyasaya girerken az yakıt harcayan ve ucuza herkesin ulaşabileceği bir araba yapmak çok daha mantıklı.

onu yaptıktan sonra geleceğe yatırım yapabilirsin, bir engeli yok. üç aşamalı planı yazarken bunları belirttim zaten. gidip de ilk başta 100bin dolarlık arabalar yapmaya kalkarsak, alıcısı da azalır, bunu yaparken de çok zorlanırız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elektrik Türkiye'de pahalı değil (euro bazlı bakınca avrupaya göre baya ucuz hatta). Sıkıntı alım gücünün düşük olması.

Elektrik üretimi doğaya zararı ne demek onu açman lazım. Yani santral kurmak için orman kestikleri için mi, yoksa çok kömür yakıp doğaya karbon salıyolar mı demek istedin ona göre cevap veriyim. Hatta karbon salan bir termik santraller var, Türkiye'de de onun üretim oranı doğalgaz ve hidroelektrik santrallerinden sonra geliyor (doğrusu şu sıralar kışa hazırlık için barajlardan elektrik üretimine çok izin verilmiyor gibi ama genel olarak söylediğim gibi).

Edit: Bu arada son tüketiciye vuran elektrik fiyatlarının baya artması gerekiyor piyasa şartları göz önüne alınırsa; ama ufukta seçim olduğu için göklerden gelen bir itirazla zammın önüne geçiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çoğunuz üniversite isimleri sayıp master/doktora öğrencileri yapsın diyorsunuz. Kafayı mı yediniz ya? Sanayi tecrübesi olmayan insanlar otomobil falan yapamazlar. O taşak geçtiğiniz Vestel'de bile hayvan gibi know-how var şu an. Üretim çok ciddi bir iş. Kolay değil. Zırt pırt saçma sapan hatalar kusurlar çıkabiliyor. Bunların üstesinden gelmek için endüstriyel bir birikime ihtiyaç var. Üniversitelerdeki öğrenciler başını yaparlar ancak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne klişesi bone, markalar ve bazı ülkeler şimdiden tarihi bile belirledi
dizel sonlanıyor
tesla da almak zorunda değilsin daha ucuz alternatifler var elektriklide
elektrikli araba diyince pahalı bişey aklına gelmesin yani. ülkede benzin 5.5 lira zaten fosil yakıtlı araçlar pahalıya geliyor. kaldı ki ucuz ve elektrikli araba yapmak daha kolay artık
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

prototip geliştirmekle piyasa tutunabilecek bir marka yaratmak çok farklı şeyler. amerikada son kâr eden araba firması 2000 lerde kurulan tesla ondan bi önceki 1920lerde kurulan chrysler. 80 yıl boyunca bu işe girip de tutunabilen çıkmamış. Yapılan araba ve kurulan düzen kâra geçmediği ve kendini sürdüremediği sürece hiçbir anlamı yok. olay araba yapmak değil, hertürlü yapılabilir; bu işi 100 yıldır yapan adamların modelleriyle, dağıtım ağıyla, reklamıyla, parasıyla yarışmak mevzu.

Wishmaster said:

Çoğunuz üniversite isimleri sayıp master/doktora öğrencileri yapsın diyorsunuz. Kafayı mı yediniz ya? Sanayi tecrübesi olmayan insanlar otomobil falan yapamazlar. O taşak geçtiğiniz Vestel'de bile hayvan gibi know-how var şu an. Üretim çok ciddi bir iş. Kolay değil. Zırt pırt saçma sapan hatalar kusurlar çıkabiliyor. Bunların üstesinden gelmek için endüstriyel bir birikime ihtiyaç var. Üniversitelerdeki öğrenciler başını yaparlar ancak.


Abi türkiyede öyle örnekler var ki, cidden fabrika işletmek ayrı bir şey ya. 4-5k ya adam akıllı mühendis çalıştırmamak için işten çıkanın yerine yeni mezun alıp bir milyon liralık hatalı üretim yapıp batan firma falan var. kendi gözümle gördüğüm olay da çay sigara yapmak için örnek alması gereken zamanı geciktirip yarım ton hatalı mal ürettiren kalite kontrol işçisi asdsdf çok komik şirket batma hikayeleri var, derleyip kitap yapmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Otomobilin geleceğinde elektriğe geçiş kaçınılmaz hatta pek çok büyük benzinli ve dizel araç üreten büyük otomobil üreticilerinin gündeminde electrification ve autonomous driving var. Mercedes'in CASE adını verdiği strateji buna örnek gösterilebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

abi imzaladı herkes.
http://www.mfa.gov.tr/paris-anlasmasi.tr.mfa
Bi trump caymaya çalıştı ama yargı höt dedi, duruşmaları bu ay sonuçlanıo.
Pazar olusunda araçlar ucuzlayacak zaten
2025 almanyanın çıkışı fosilden, haliyle vw dizel yerine vw polo elektrikli alıcan işte.


Paris Anlaşması'nı bilmiyorum. verdiğin linkten biraz okudum. anladığım kadarıyla, karbondiyoksit oranının azalmasına yönelik bir anlaşma bu.

bildiğim kadarıyla Avrupa'da hala elektrik şarj istasyonu sıkıntısı var ve elektrikli araba almak da kolay değil.
ancak Amerika'da çoğu şehirde şarj altyapısı sağlanmış ve neredeyse her markanın elektrikli modeli satılıyor.

sen diyorsun ki almanya'da 2025'te çıkılcak fosilden.
e tamam benim sunduğum üç aşamalık plan da bunun aksini söylemiyor ki?
ilk açılışta dizel motor üret, ikinci senende hibride geçersin, üçüncü senede de tümden elektrikli motor üretirsin diyorum. 2019'da bu ilk otomobili üretsen, 2022'de de elektrikli motorlu modeli üretirsin işte.

Fistan said:

ne klişesi bone, markalar ve bazı ülkeler şimdiden tarihi bile belirledi
dizel sonlanıyor
tesla da almak zorunda değilsin daha ucuz alternatifler var elektriklide
elektrikli araba diyince pahalı bişey aklına gelmesin yani. ülkede benzin 5.5 lira zaten fosil yakıtlı araçlar pahalıya geliyor. kaldı ki ucuz ve elektrikli araba yapmak daha kolay artık


hala avrupa'da dizel ve benzinli araba üretiliyor mu? evet. ee?

benzin çok pahalı dediğin şey de %68'i vergi zaten

http://i.milliyet.com.tr/GazeteHaberIciResim/2013/07/17/fft16_mf3460130.Jpeg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wishmaster said:

Çoğunuz üniversite isimleri sayıp master/doktora öğrencileri yapsın diyorsunuz. Kafayı mı yediniz ya? Sanayi tecrübesi olmayan insanlar otomobil falan yapamazlar. O taşak geçtiğiniz Vestel'de bile hayvan gibi know-how var şu an. Üretim çok ciddi bir iş. Kolay değil. Zırt pırt saçma sapan hatalar kusurlar çıkabiliyor. Bunların üstesinden gelmek için endüstriyel bir birikime ihtiyaç var. Üniversitelerdeki öğrenciler başını yaparlar ancak.


fabrika işini öğrenciler yapsın demedim. fabrika işini, montajı felan yine bu firmalar yapsın, teknoloji kısmını üniversite'deki master ve doktora öğrencileri yapsın dedim.

üniversitelerindeki öğrenciler başını yaparlar ancak diye küçümsüyorsun da, birader ülkendeki bilimin ve teknolojinin gelişmesini sağlayan adamlar da bunlar, farkında mısın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...