Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

BLS üzerine yaptıkları direksiyondan Cadillac logosunu ve orta konsoldan saati sökmek ve arabanın kaportasını siyah mat folyo üstü transformers desenleriyle kaplamak olmuş.

Bütün bu değişiklikler %100 Türk mühendisinin emeği bikere yabana atmayın lan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Anadolu Ajansı Editör Masası'nda konuşan Fikri Işık, "Yerli otomobil macerasının II. Abdülhamid'e kadar uzandığını söyledi. Işık, "1884'te Abdülhamid Han yerli otomobil için talimat verdi" dedi. "

* * *
Ford Motor Company
Founded June 16, 1903

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vodan said:

"Anadolu Ajansı Editör Masası'nda konuşan Fikri Işık, "Yerli otomobil macerasının II. Abdülhamid'e kadar uzandığını söyledi. Işık, "1884'te Abdülhamid Han yerli otomobil için talimat verdi" dedi. "

* * *
Ford Motor Company
Founded June 16, 1903

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company


adam fikr-i ışık

edit:sayfa basi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marmarayda abdulhamit değil miydi?
Ne güzel iş anasınıs atıyım biri bi şey cizsin aha otomobilin icadı anasını satıyım. denizin altında tren yolu cizsin birisi aha marmarayın tarihi.


alın o zaman ucan araba
eger icad edilirse bonepart buldu dersiniz
sofor koltugunda kide rabia yapan cumhurbaskanımız

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

gerçekten niye yapılamıyor abi ben anlamıyorum.

150 yıllık teknoloji lan. nesi bu kadar kasıyor? bi dacia, tata seviyesi araba yapmak bu kadar mı zor lan?

mühendisler bi aydınlatın.


yapılmıyor değil
karlı yapılmıyor
araç üretmek argesi cok pahalı bir iş
bu sebeble buyuk arac sirketleri ornegin farklı arabalarında aynı motoru aynı süspansiyonu kullanıyo
volvo ford motoru kullanıyo S40larda
ford focus R typlelar volvo motoru kullanıyo

koeenigsegg mi ne var ya
http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/12/2015-Koenigsegg-One1-201-876x535.jpg

içinde mercedes amg motoru var

karlı bir araç üretmek için her şirket malzemenin cogunu dısardan arastırılmış denenmiş dirketlerden alıyo
yaparsın sende mesela dogan sahin gibi içinde fiat motoru olan arabayı
ama %100 yerli dedin mi işler değişiyor
hedef zaaten %100 yerli olmamalı oncelikle bir türk markası cıkarılmalı duzgun uretim yapan sonra yertlileşirsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ABS, Kontrol modulu, şanzıman, enjeksiyon,hatta bazen motor, emniyet kemeri, airbag, aydınlatma (illa laser olacak, led olacak degil VW hala reflektorlu halojen farla veriyor highline altini), koltuk, infotainment, hadi sasiyi de sayalim hepsi outsource edilebiliyor.

Turkiyede hem assembly hem de yan sanayi uretimi ust seviyelerde. Konu uzerinde tecrubeli firmalar ve insanlar da var.

Konu patent vesaire degil.
Daha da detaylandirabilecek olanlar varsa duzeltsin;
Herseyden once parite dolayli bu parcalarin outsource edilmesi cok pahali. Kendimiz yapalim dersek de r&d ve proje sureleri uzuyor. Arasinda bir yerde optimum noktasi bulunsa dahi hali hazirda tecrubeli firmalarin assembly line lari ve parca paylasimi dolayisiyla rekabetli bir fiyatla cikildiginda kar marjinin neredeyse yok olacagini dusunuyorum.

Bu da yatirimin geri donusunu uzatiyor. Bunu yapabilecek holdingler ve/veya holding evlilikleri olsa dahi daha karli is alanlarinda varlik gostermeleri hem daha risksiz, hem de roi daha hizli.

Bir de tabii medior bir sanayii olmamizla da alakasi var. Hammadde disaridan, araurunu uret, son urun yapan adama sat kafasiyla gidildigi icin en az kar bize kaliyor. Sanayi algisinin da degismesi gerek belkide.

Endustri muhendislerimiz aydinlatsin. Kacirdigim bir nokta vardir belki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

imamizer said:

gerçekten niye yapılamıyor abi ben anlamıyorum.

150 yıllık teknoloji lan. nesi bu kadar kasıyor? bi dacia, tata seviyesi araba yapmak bu kadar mı zor lan?

mühendisler bi aydınlatın.


yapılmıyor değil
karlı yapılmıyor
araç üretmek argesi cok pahalı bir iş
bu sebeble buyuk arac sirketleri ornegin farklı arabalarında aynı motoru aynı süspansiyonu kullanıyo
volvo ford motoru kullanıyo S40larda
ford focus R typlelar volvo motoru kullanıyo

koeenigsegg mi ne var ya
http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/12/2015-Koenigsegg-One1-201-876x535.jpg

içinde mercedes amg motoru var

karlı bir araç üretmek için her şirket malzemenin cogunu dısardan arastırılmış denenmiş dirketlerden alıyo
yaparsın sende mesela dogan sahin gibi içinde fiat motoru olan arabayı
ama %100 yerli dedin mi işler değişiyor
hedef zaaten %100 yerli olmamalı oncelikle bir türk markası cıkarılmalı duzgun uretim yapan sonra yertlileşirsin


direk craft karakter kasmak gibiymiş.

pvp ye çıkıcam zırh için bs, madeni için mining, pot için alchemy, tp için tinker, binek için tamer kasmak zor hakkaten asddfg

bi tane craft kasarsın diğerlerini parasını verir alırsın tabi. anladım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NolaxThensbane said:

%100 yerli üreten tek bir ülke var mı?

vw bmw passat ferrari herhangi bir araba markası herşeyiyle %100 kendi ülkesinde üretebiliyor mu? varmı bilginiz ciddi soruyorum


Bildigim kadariyla VW grup uretiyor. Tum urun gami olmasa da en azindan bazilari 100% almandır. Siemens, bosch büyük iş ortakları, gerekli her şeyi de birbirlerinden temin edebiliyorlar olsa gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aluriel said:


http://www.aa.com.tr/uploads/Contents/2015/10/13/thumbs_b_c_091bb3929d9205c28430b876c6da7be5.jpg

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/CADILLACBLS-3911_9.jpg




yerli otomobil :)


sanssizsansli said:

az biraz benziyo da öyle abartılı derecede değil. boşa goy goy dönmüş o konuda.


şu arkada kalmasın dedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...