Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

akp bu projenin ekmeğini yiyemez bu arada. şovunu yapar, siyasinin işi bu zaten rte bunu iyice abartıp masal yaratmayı iyi beceriyor doğru ancak bu proje eğer başarılı olursa en az 10 yıl sonra anlaşılır, o zamana kadar da teknik olarak başarısızdır. muhalefetin togg'a destek mesajı vermesi de doğrudur, togg ne kadar gündemde tutulursa işi sonuçlandırma zaruriyeti artar. 

kore basit bir örnekti sadece, cumhuriyetin ilk yıllarındaki devlet destekli atılımlar da örnek olabilir. günümüze gelelim elon'un serbest piyasa masallarına aldanmayın, sadece 2015'te ve sadece tesla için federal hükümetten 5 milyar usd sübvansiyon aldığı tahmin ediliyor. tr'nin iha / siha muhabbeti de buna benzer, şimdi bayraktar bunu yapabilecek vizyon ve altyapıya sahipti doğruya doğru ama kayınpederi rte olmazsa bu noktaya gelemezdi, o da doğru. aselsan vardı zaten yapıyordu iha ama gerekli bağlantıları olmadığı için işini üst klasmana taşıyamadı. maalesef bu işler böyle yürüyor. 

'benim ne işime yarayacak' olayı çok dar bir bakış açısı maalesef. thy sana indirim yapıyor aslında yurt içi tavan ücret var tek yön 1150tl şu an, bunu zararına satıyor yurt dışı uçuşundaki karla sübvanse ediyor, oradaki hayvani karını da iga sebebiyle (ahl'den vazgeçilmesi ve iga'nın konumu berbat bir karar olsa da) yapabiliyor. iha / siha (genel olarak silah sanayi diyelim) bana görünürde bir katkısı yok ancak bunu kendin üretebilmenin ülkeye ekonomik getirisi bir yana uluslar arası platformlarda elini güçlendiriyor, bu da genel hayatına dolaylı olarak yansıyor. doğal gaz çıkarma konusu mesela, bırakın yapsın reklamını ne kadar reklamını yaparsa o kadar o gazı oradan çıkarmak zorunda kalacak. çıkarırsa da tüm vatandaşlara yarayacak. onu tutup piyasa fiyatının altına vermeyecek muhtemelen vatandaşa ama en azından global bir sorunda fahiş faturalar ödemeyeceğiz, şu an ödüyoruz gibi hissediyoruz ama devasa sübvansiyon var orada, şu anki ucuz hali.

ev ekosistemi kendi başına bir dünya ve işin başında olunması önemli. şu an tüm içten yanmalıları elektrikli motora çevirecek kadar elektrik üretilmiyor dünyada ve bu kadar maden yok. ama şimdi yok ileride feasible olunca bu işe gireyim deme şansın yok, işin başındaki teknolojiye hakim olmazsan sonrasına yetişemezsin, kaçırırsın. şimdiki batık maliyete katlanabilen sonra pastayı yiyebilecek, bu batık maliyeti de devlet destekli olmadan hiçbir şirket üstlenemez. 

sonuçta bir şeyi denemek lazım, musk sübvansiyonu alıyor işi de bitiriyor evet bizimkilerin bitirebileceği muamma ama denemeden de olmayacağı kesin. beton yapmayın teknolojiye yatırım yapın dedik yıllarca, ilk defa teknolojiye yatırım yapılıyor hem de emekleme döneminde sayılabilecek bir teknolojiye. buna da sıcak bakmazsak doğruya doğru, istemezükçü oluyoruz artık. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu projenin potansiyeli varsa yatırımcı da bulurdu, çok net bir potansiyeli yok belli ki o yüzden ittire kaktıra başlatmaya çalışılıyor. Zaten tartışma konusu o, sen var diyorsun da neden var sorusuna yoksa büyük holdingler girmezdiden başka somut bir cevap göremedim. O kısma da kendimce açıklama getirdim. Girenlerin profilini, girmelerinin farklı sebepleri olabileceğini ve üstelik konsorsiyumdan çıkan bir şlrket olduğunu da yazdım, çıkan da bu işte en tecrübeli şirket bu arada. Potansiyel varsa AKP projesi olmadan da olabilirdi. Potansiyeli yoksa AKP projesi olsa da olmayacak bir zararı(en azından kısmen) kamuya yazacak.

Hırvatistan'da biri araba markası yapabiliyorsa Türkiye'de devlet destekli olması niye gerekiyor? Benzer bir girişimci Türkiye'den çıksa bir şekilde bir şirket kurardı bence. İyi bir fikir, başarılı bir girişimci varsa bir işin potansiyeli olur, buna yatırımcı da bulunur, burada kamunun parasını işin içine sokmanın anlamı nedir? Sanki tüm dünyada parası olanlar elektrikli araç şirketi kuruyor, bu kaçmaz bir fırsat, bizde de parası olan yok o yüzden devlet destek çıkacak gibi bir söylem var, bu beni ikna etmedi. 

Araba satışında iç pazar hikaye demeni de yadırgadım, bu araba dünya pazarlarında mı satılacak Türkiye'de mi acaba? O da hesabı yapılmış ama bizim bilmediğimiz konulardan mı? Hırvatistan'dan bile çıkıyor diye verdiğin örneğe de baktım kaç araç üretiyormuş diye yılda 50 araca kadar üretim yapabilen lüks elektrikli otomobil markasıymış. Şimdi bunun neden iç pazar avantajının önemsizlğine dair bir örnek olmadığını herhalde açıklamama gerek yoktur.

Türkiye'deki herhangi bir şirketin kar etmesinden dolaylı karım var evet, ama oturup da şirketler kar ediyor diye sevinmiyorum. Üstelik herhangi bir şirketin zararına ortak olma riskim çok daha düşük. Ayrıca kar etmesi, hatta faaliyeti zararıma olan bir dolu şirket de var Türkiye'de. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

58 dakika önce, Rewendor dedi ki:

Önemli olan tek bir şey var: böyle bir proje var. Ne sebeple olursa olsun var. Ve bu projenin potansyeli var.

Bu arada Nikola dedigin firma dumduz fraud. Rimac da 2 milyon dolarlik araba yapan, Porsche'un alip Bugatti'yle birlestirdigi cok nis ufak bir uretici. "Hirvatistan bile" dedigin icin soruyorum, baska kac tane ornek var boyle dunya capinda?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 dakika önce, eldar dedi ki:

Bu projenin potansiyeli varsa yatırımcı da bulurdu, çok net bir potansiyeli yok belli ki o yüzden ittire kaktıra başlatmaya çalışılıyor. Zaten tartışma konusu o, sen var diyorsun da neden var sorusuna yoksa büyük holdingler girmezdiden başka somut bir cevap göremedim. O kısma da kendimce açıklama getirdim. Girenlerin profilini, girmelerinin farklı sebepleri olabileceğini ve üstelik konsorsiyumdan çıkan bir şlrket olduğunu da yazdım, çıkan da bu işte en tecrübeli şirket bu arada. Potansiyel varsa AKP projesi olmadan da olabilirdi. Potansiyeli yoksa AKP projesi olsa da olmayacak bir zararı(en azından kısmen) kamuya yazacak.

bu konuda kendi düşüncemi yazayım, evet muhtemelen ittirilerek giriyorlar çünkü batık maliyetin bir kısmı kendilerine de kalacak. onlar için bir risk. şu anki rahatlarından vazgeçmek istemiyorlar ancak iktidara yakın olmanın getirisi kadar götürüsü de var. şu aşamada onlar da başarmak zorunda, başarmak için de en donanımlı insan kaynağına ihtiyaçları var, bunu da istihdam yaratarak, arge yatırımı yaparak sağlayacaklar. konusunda en deneyimli şirket çıktıysa oradaki mühendisleri daha iyi şartlar sağlayarak transfer edecekler. patronlar istemeyebilir ancak bu projede olmak isteyen yüzlerce insan vardır o şirketlerde, ilerlemeyi onlar sağlayacak.

14 dakika önce, eldar dedi ki:

Araba satışında iç pazar hikaye demeni de yadırgadım, bu araba dünya pazarlarında mı satılacak Türkiye'de mi acaba? O da hesabı yapılmış ama bizim bilmediğimiz konulardan mı? Hırvatistan'dan bile çıkıyor diye verdiğin örneğe de baktım kaç araç üretiyormuş diye yılda 50 araca kadar üretim yapabilen lüks elektrikli otomobil markasıymış. Şimdi bunun neden iç pazar avantajının önemsizlğine dair bir örnek olmadığını herhalde açıklamama gerek yoktur.

bunu ben demedim ama togg'un zaten genel iç pazara yönelik bir proje olduğunu düşünmüyorum, orası işin propoganda kısmı. bu da hırvatistan'a benzer olur ve sınırlı üretim yapar zaten türkiye'deki tüm içten yanmalıları ev'ye dönüştürmenin imkanı yok şu etapta. ama bunu tabana yayma zamanı gelince sıfırdan başlayarak bu işi yapamazsın, buradan başlamak zorundasın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada benim projeyle ilgili en büyük eleştirim, çok yüksek bir noktadan başlamış olması. tr ekonomisinin alım gücü artık c suv araçları tüm halka kullandıracak kadar güçlü değil. togg'da citroen ami tarzında micromobility ürün gamının da olmasını beklerdim. bence asıl gelecek orada, yani bir tane büyük araba alıp bakkala giderken 3 ton aracı hareket ettirmektense insanlar gelecekte hep küçük araçlar kullanacaklar gibi hayal ediyorum

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nicola'nın nasıl fraud olduğuna karar verdin bilmiyorum, daha 2 ay önce IAA'da en çok ilgi çeken kamyonlardandı.

Rimac Hırvatistan'dan 2m'lik araba çıkartıyorsa yerel pazarın önemi olmadığı tezim doğrulanıyor zaten.

10 sene sonra "aa togg vardı" diyebiliriz zaten, ben projenin başarılı olacağını iddia etmedim, potansiyeli var dedim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

22 saat önce, roket adam dedi ki:

kanıt: dünya otomobil fuarlarında birden ortaya çıkan bi milyon tane e-mobility firması. 

 

biz bu forumda 9 tanesine yatirim yaptik hepsi -99% suanda, en iyisi -95% ? ?

gerci SPAC'lara yapmistik firma batmamis ama birlesim olmamis olabilir.. takip etmedim

sardalya tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, sardalya dedi ki:

biz bu forumda 9 tanesine yatirim yaptik hepsi -99% suanda, en iyisi -95% ? ?

gerci SPAC'lara yapmistik firma batmamis ama birlesim olmamis olabilir.. takip etmedim

abi ben o konuda da demiştim o firmalar da acayip antik kuntin firmalardı yani. yok elektrikli tır yok hidrojenli bilmemne, yok 3 saniyede 100e çıkan elektrikli lüks araç falan bunlar boş işler, niche işler. porsche fiyatına iyi araç yaparsan kimse almaz, herkes gider porsche alır. çoğunun tesladaki hypei kullanmaya çalışan birer investment fraud olduğu bin kmden belli oluyordu  

bunların tam tersine direkt son kullanıcıya hitap eden, maliyeti iyi, idare eder donanımlı bir araç piyasada yer bulabilir. mesela skywell, mg gibi evler fena değil. bunların sayısı bir iki değil yüz olduğunda acayip bir market fragmantasyonu olacak. herkes farklı marka kullanacak yani şu anki gibi herkes aynı holdingin müşterisi olmayacak. bir de micromobility işte, küçük ucuz araç konusu. ama o konuda regülasyonel bir problem var, avrupa’da street legal olacak bir aracı ucuza mal etmek çok zor, ama bizimki ya da çin asya gibi pazarlarda yine çok tutacak bir iş diye düşünüyorum. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, Rewendor dedi ki:

Nicola'nın nasıl fraud olduğuna karar verdin bilmiyorum, daha 2 ay önce IAA'da en çok ilgi çeken kamyonlardandı.

Rimac Hırvatistan'dan 2m'lik araba çıkartıyorsa yerel pazarın önemi olmadığı tezim doğrulanıyor zaten.

10 sene sonra "aa togg vardı" diyebiliriz zaten, ben projenin başarılı olacağını iddia etmedim, potansiyeli var dedim.

Nikola'yi ac arastir, bilgiyi ben kasikla vermeyeyim. "Calisiyor valla" diye tepeden asagi kamyon salip videosunu paylasti bu adamlar. Kurucu CEO'lari 100 milyon dolar kefaletle serbestti, gecen ay suclu bulundu, cezasini okursunuz yakinda. Sirkete de 125 milyon dolar falan ceza geldi. Bu adamlarin vizyonu butun Amerikan kamyon nakliyatini kendi kamyonlarina yoneltmekti, muthis bir fikir ve muazzam potansiyeli var. Eminim ilgi de vardir urunlerine ama iste "Fikir" basli basina bir sey ifade etmiyor.

Rimac'la TOGG arasinda "Elektrikli arac" keywordleri disinda hic bir paralellik yok, arastirmani oneririm biraz. Su ufak bilgiyi vereyim; Rimac'in ilk buyuk yatirimcisi Araplar. Adamlar daha ortada arac yokken "Uretimi Abu Dhabi'ye tasi, yoksa yatirim yok" diyor, cocuk reddediyor ve bir anda parasiz kaliyor. Sonrasinda Cin'den, Hyundai'den Porsche'dan yatirim yagiyor, cocuk da simdi vizyonunun ekmegini yiyor.

Ucak konusunda da, tank konusunda da ayni seyler tartisildi. Kimse "Turkiye'de elektrikli araba yapilmaz" demiyor. Yapilmasin da demiyor, elektrikli arac uretip yurtdisina satmaya da kimse karsi degil. Herkes know-how gelsin, muhendis yetistirelim, dunyayi yakalayalim ve gecelim istiyor. Zurnanin zirt dedigi yer, isin arkasindaki irade ve motivasyon. "Babayigit"leri kulagindan cekip bu ise sokan herifin 20 senelik referansi onundeyken sunu diyebiliyorsan, hakikaten hic tartisilacak bir sey yok aslinda ortada.

On 02.11.2022 at 13:04, Rewendor dedi ki:

Baştaki noktaya dönersek, bu projenin ne sebeple yapıldığı önemli değil, ne yapıldığı önemli. Eğer sırf ne sebeple yapıldığına odaklanıp ne yapıldığına hiç bakmıyorsanız zaten baştan tartışmayalım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şunu burada yazmayayım diye çok uğraştım ama "kaşıkla bilgi vermeyeyim" "araştır biraz" falan gibi artık şımarıklık seviyesinde hadsizlikten sonra mecbur yazacam. 15 senedir sektörün kalbinde ve ArGe biriminde çalışan biri olarak konuya yeterince hakimim, hele herhangi birinden "kaşıkla" bilgiye hiç ihtiyacım yok. Hatta üniversitede misafir statüsünde bu alanda ders veriyorum yeri geldiğinde. Alanları hakkında açıklama yapan doktor ve akademisyenlere "araştırmanı öneririm" diyen antivax twitter dayısı yaklaşımın için teşekkür ederim Asteroth.

Açık kalmasın diye iki noktaya parmak basayım:
1- Rimac "büyük holding olmadan ve yerli pazar büyük olmadan marka çıkmaz" savına karşıt örnek olarak verildi, yazdıklarının o konuyla bir alakası yok. Araptan mı Rustan mı yatırım aldı kim ne teklif etti değil konu. Konu sektörde sırtını holdinge dayamadan da bir yere gelmek, en kötü (arkanda kendi devletin stratejik olarak durmuyorsa) grand exit yapabilmek. Tesla da hayvan gibi ABD hükümeti desteğiyle büyüdü TOGG misali. Bunun büyüğü küçüğü yok.
2- Nikola'nın fraud kısmı konusunda kısmen haklısın. Ancak buradaki konu Nikola'nın fraud kısmının Erke Dönergeci gibi güç kaynağı bulduk savınaydı, yoksa kamyonun kendisi duruyor başka güç aktarım sistemi adaptasyonu için. 2 ay önce Avrupa'nın en büyük ticari araç fuarında görücüye çıkarttılar. Ama yine de buraya getirmemeliydim haklısın, belli bir "karanlık" tarafı var, demagoji için abuse edilme ihtimali vardı, öyle de oldu.

Son olarak da "ne sebeple bu işe girildiği önemli değil, önemli olan potansiyeli ve girilince ne yaptığı" diye defalarca Bilal'e anlatır gibi anlattım, tam olarak o cümlemi alıntılayarak hala "ama bunları bu işe sokan ne sebeple sokmuş referansı belli" demişsin. Hakikaten konuşacak bir şey yok daha. Malesef daha basit anlatacak yeterlilikte değilim o ifadeyi. Aynı şeyleri tekrarlamak da istemiyorum. Tek bir ipucu vereyim burada onun şovunu yapan siyasilerin motivasyonuyla orada çalışan mühendis ve yönetim kadrosunun motivasyonu aynı olmak zorunda değil. Gerçi bunu da önceden yazdım.

Bundan sonra ne söylersem kendimi tekrar etmiş olacağım. Maalesef kendinizi siyasetten arındırıp da futbol fanatizmi seviyesinin ötesinde objektif bakabileceğinize inanmıyorum artık. Yoksa defalarca yazıldığı halde "ama kim destekliyo bah bah" denmesine başka açıklama getiremiyorum. Burada bir THY gibi, bir Aselsan gibi gayet iyi bir fırsat var.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Objektif olmak kerizlik olmaz hiçbir zaman, optimist olmak kerizlik olur olsa olsa.

Türkiye'de ve hatta şu son siyasi dönemde sağlam bir ekiple siyasi rüzgar sayesinde maddi desteği alarak ve o gazı iyi kullanıp iyi şeyler yapmanın ilk örneği olmaz TOGG. Bir çırpıda THY, Aselsan, tüm siyasi saçma demeçlerine rağmen Bayraktar sayılabilir mesela sayılarla ortada olan başarılarıyla.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ironik olan, muhabbetin tam da futbol muhabbeti seviyesinde donmesi. Sektorde oldugunu biliyorum, "Arastir biraz" demem tam olarak bu yuzdendi, sasirdim cunku bilmemene. "Kasikla verme" muhabbeti de uzun uzun burada yazmakla ugrasacak halim olmamasindan, google'layip benim 2 saatte yazacagim bilgiye cok daha hizli erisip, hazmedebilecegini dusunmemden. Egitimine, bilgine ve uzmanligina tek laf etmedim kisacasi.

Simdi yine useniyorum uzun uzun yazmaya, o yuzden ben de kisa kesip gececegim. Senin sirf muhabbeti "15 yil tecrubem var, sektorun kalbindenim" demen bile konuya ne kadar hayalperest yaklastigini gosteriyor zaten. Olay isin fizibilitesi, teknigi, ulke ekonomisine katkisi falan degil, tamamen siyaset zira.

Ha cok istiyorsaniz tartisalim, dunyanin en yuksek 5 enflasyonundan birine sahip, 20 senedir adim adim iflasa goturulmus bir ulkede, tek adam zoruyla bu ise giren kodamanlarin uretecegi ve halkinin kesinlikle satin alamayacagi/almasinin hedeflenmedigi SUV aracin fizibilitesini ve ekonomiye nasil faydasi olacagini.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlla görüşümü söylemem gerekirse: Ben şu anda bıçak sırtı diyorum kendi kişisel görüşümde bu projeye. İlk başladığında çok hayalperest diyor hatta gülüp geçiyordum. Sonrasında siyasilerin gazına rağmen beklediğimden çok daha sağlam adımlar atıldı, pozitife döndüm. Fakat son dönemde bazı şeylerde fazla "smoke & mirror" ve tam olması gerekene uymayan timeline'lar gördüğümden şüpheciliğim arttı. Başarılı da olsa batsa da şaşırmayacak durumdayım. Ama kurdukları ekipte bayağı iyi isimler olduğunu da biliyorum.

Dediğim gibi iyi ekiple sayılı da olsa çok iyi iş çıkartan Türk firmaları var. Siyasi propogandayı yapıyor, bundan istifade firma da desteği alıp o destekle siyasinin sırtını sıvazlayıp iyi işler çıkartıyor. Yine Tüpraş (yeni nesil enerji dönüşümleri mesela), TEİ benzer başarılı iş yapan bu modelde firmalar.

Yani TOGG başarılı olursa türünün ilk örneği olmayacak. Fizibilite konusunda tek hedef yurt içi olsaydı hak verirdim. Ama bugün böyle bir hedef olacağını düşünmüyorum. Yine de ilk modelin daha küçük bir araba olmasını beklerdim bende, onu söyleyebilirim. Muhtemelen büyük arabada daha büyük bir gap gördüler, daha kolay doldurulabileceğini öngördüler, çünkü küçük arabaya yönelen zaten hazırda çok firma var. Eğer öyleyse bu da yurtdışı pazarını önceliklendirdiklerini gösterir.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim fikrim su, bu herifler secimden cikarlarsa gostermelik bir sayida uretirler, kodamanlarin yegenleri cakarla emniyet seridinde gecerken veya Katar seyhine altin kaplamasi hediye edilirken falan goruruz. Secimden cikamazlarsa muhtemelen proje gomulur, tek kazancin calisan muhendislerin kazandigi tecrube olur.

Bu arada belki farkli bir konu acmak lazim ama, ZY Traktor diye bir firmaya denk geldim. Iliskileri nedir bilmiyorum da, sitesinde bol bol Tayyipli fotograflar var. Teknolojik olarak cigir actiklarini zannetmiyorum ama Turkiye'de devlet eliyle desteklenmesi gereken ilk oncelikli is SUV'den ziyade bunlar olmali bence.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 saat önce, goldbären dedi ki:

senin uzmanlığın otomotiv, siyaset değil ki. olmayacak bu araç diye varsayıyor adam, 20 yıllık karne ortadayken togg'u siyasetten arındırmak çok zor abi. her projede objektif olmak ve "inşallah bu sefer güzel şeyler yapacaklar ?" demek sanki biraz kerizlik artık sdf.

Zaten sorun burada, siyasi projeyi teknik değerlendirmeye kalkarsan doğru sonuca ulaşman zor. Teknik değerlendirme de şu: Bu iş olmayacak olsa niye bu firmalar bu işe girsin. Çünkü girme sebepleri siyasi işte. Orada anlaşamadık. Yatırımın geri dönüşü falan ikinci planda.

Durup durup Tesla aynı diyor inatla, Tesla'yı Amerikan başkanı otoriter rejimine payanda olsun diye mi kurdurdu? Nasıl aynı? Zaten tüm dünyada büyük şirketler haksız oranda destek alıyor, Türkiye'de de alıyor. Buradaki durum farklı.

TÜPRAŞ işe TOGG'un alakasını ben de gerçekten anlamadım. TÜPRAŞ 16 yıl önce Koç holding'e satıldı, TÜPRAŞ'tan siyasi propaganda mı yapılıyor? Oraya adam alırken TÜGVA'dan isim listesi mi alıyorlar? Acaba şeyi mi kastediyor, TÜPRAŞ'ın satılması da siyasiydi neticede. Türkiye büyüklüğünde bir ekonominin tek rafineri şirketini(bu da bir anomaliydi) bölmeden özelleştirdiler. Büyük sermayeye rüşvet gibi bir şeydi. Ben buna vatandaş olarak niye sevineyim? 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

28 dakika önce, eldar dedi ki:

Zaten sorun burada, siyasi projeyi teknik değerlendirmeye kalkarsan doğru sonuca ulaşman zor. Teknik değerlendirme de şu: Bu iş olmayacak olsa niye bu firmalar bu işe girsin. Çünkü girme sebepleri siyasi işte. Orada anlaşamadık. Yatırımın geri dönüşü falan ikinci planda.

Gerçek hayat dediğin gibi işlese girişimlerin 100% ü başırılı olur, hiç bir büyük şirket batmazdı. Bir işin olurunu olmazını anlamak bu kadar da kolay değil mi acaba ?

Girişimci olmak isteyenler duvarına assın bu teknik değerlendirmeyi. "Bu iş olacaksa girelim, olmayacaksa niye girelim".

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...