Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

Bunların ciddi ciddi planlandığını sanmana şaşırdım. Önümüzdeki yıl kaç araba üretileceği bile muallak, zaten alıcı kamu olacak o arabalarda büyük oranda, öyle bir maliyet hesabına girecek bir düzen yok. Yürüyün zarar edilirse biz sizi görürüz diyorlar. Bu şirket 10 sene sonra şu kadar araç satacağız gibi bir öngörüyle kurulmadı. 

Kamu ihalelerinde bile sonradan ihaleyi alan lehine değişiklik yapıyorlar. 

Ucu bana girecekse, adımın destekli yapılıp yapılmadığını bilmeden niye destekleyim. Ayrıca ben destekli yapılmadığını biliyorum. Ne destekli yapıldı ki? 

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bahsettiğin öngörüleri yapmadan buraya gelinmesi mümkün değil. En basidinden fabrikayı kurarken günlük araç çıkışına göre planlamaları gerekiyor. Asfalt ihalesindense THY'yle kıyaslamak daha mantıklı. THY'de de eminim (edit: eminim az kaldı, biliyorum ki diyeyim. en basidinden şu ekşi'de hala ara ara gündem olan kadın var) hala pek çok iş görmez kişi/ekip var ama totalde iyi yürümesini sağlayan bir ana ekip var.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

THY'de iyi çalışan var tabii ki, kurumlarda mecburen işi yürütecek insanlar çalışıyor. Ne yapacaklar kamyon şoförüne mi uçuracaklar uçağı en basitinden? 

Asfalt ihalesi nedir anlamadım ama trenyolundan, havalimanına, nükleer santralden baraja her tür projede büyük değişiklik yapılıyor başladıktan sonra.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

THY'nin karı benim cebime girmiyor. %51'i halka açık bir şirket. %100 kamu şirketi olsaydı da aynı mantık. Öte yandan yönetimi elinde otoriter rejim torpille adam alıyor, bu sayede kendini tahkim ediyor. THY kar edecek diye ben havalimanına otobüse binip gidiyorum, dev havalimanının parasını ödüyorum. Kamu yararıyla THY'nin yararı illa aynı olacak diye bir şey yok. 

Bana ne THY kaç ülkeye uçuyor, hatta tam tersine oradan gelenler yaşadığım şehir İstanbul'u kalabalıklaştırıyor. Daha çok insan gelsin diye acayip ülkelerle vizeler kalkıyor, ipini koparan geliyor. İstanbul'da toplu taşımayı kalabalıklaştırıyorlar, üstelik o toplu taşımayı da ben sübvanse ediyorum. İstanbul'da turist sayısının azalması lazım bence. Ben turist karşıtıyım benim çıkarlarımla direkt çelişiyor turizm. Günlük 10 dolar şehir vergisi ödesin gelmek isteyen, zaten çok kalabalık burası.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birkaç güne 1 milyar usd+ kar açıklaması bekleniyor son çeyrekte ? 

thy'de iş yapmayan birkaç boş tipe sanal title verilip huzur hakkı vs verilince millet ciddi ciddi kötü bir şirket olduğunu sanıyor sfsdf şirket dünyanın en iyilerinden birisi. neredeyse tüm avrupa afrika / asya bağlantısını thy ile yapıyor artık. pandemide rakipleri tel tel döküldü hala toparlayamadı, thy doğru düzgün çalışan ve şirketin tabanını oluşturan kadrosu sayesinde süreci oldukça iyi yürüttü. işe yaramaz, beleşten maaş alan adamları sivil havacılıkta önemli bir pozisyona getireceklerini mi düşünüyorsunuz cidden?

togg konusunda da daha önce yazdım, en kötü ihtimalle 2-3 milyar usd harcarsın buna ve gayet iyi know-how edinirsin, bu da bir şeydir. orta ihtimalle butik ürettiğin bir araç olur değerli millet vekillerimiz seve seve kullanır, esnaf alır tuğrasını takar, bir iki dost ülkeye ihraç edilir. iyi ihtimalle thy gibi olmasa da bir marka yaratmış olursun. bu para betona gömüleceğine bu tür girişimlere gömülsün. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7 dakika önce, Stringray dedi ki:

işe yaramaz, beleşten maaş alan adamları sivil havacılıkta önemli bir pozisyona getireceklerini mi düşünüyorsunuz cidden?

Yerine göre getiriyorlar aslında ama boş beleş adam müdür olup onun parasını yiyo, onun işini aslında bi tık altı maaş alan müdür yardımcısı yapıyo gibi bi düzen var sanırım böyle kurumlarda ? (tamamen kişisel gözlemdir)

THY bu arada dolaylı yoldan ülkeye para getiriyor, binlerce kişi çalıştırıyor vb gibi bayağı katkısı var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne düşüneceğim, görüyorum. Gördüğüm şey hakkında ayrıca düşünce yürütmeme gerek yok. THY'nin her kademesinde torpilli çalışan var. İyi çalışan da var. THY kötü bir şirket mi bilmiyorum ama benlik bir durum değil bu. 1 milyar dolar kar açıklarsa 100 dolar da bana verilmiyor, veya indirimli uçmuyorum. Bazı kamu çalışanları indirimli uçuyor, ben onlardan da değilim. TÜPRAŞ kar açıkladığında ne kadar seviniyorsam o kadar sevinirim en fazla, ikisinden de hissem var. Senin motivasyonun nedir onu anlayamıyorum asıl.

En fazla 2-3 milyar dolar harcanır, know-how elde edilir, bir iki dost ülkeye ihraç edilir gibi şeyler aslında varsayım. Ne malum 10 yılda 20 milyar dolar hazineye yük getirmeyeceği, haksız rekabet olduğu için benzer girişimlerin önünü kapayıp daha fazla know-how elde edilmesini engellemeyeceği ve bazı ülkelere ihraç edileceği? Bunların hepsi temenni. Ve işin kötüsü hiçbirinde de gerçekleşmeleri halinde bana faydası yok veya çok dolaylı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim bir motivasyonum yok, sen temelde bir ülke ya da firma ekonomisinin işleyişini anlamıyorsun sorun o, üstelik buna rağmen her şeyden bilgisiz olarak şikayetçisin. thy hissen varsa karı cebine giriyordur en basitinden, bir şirketin iyi yönetilmediğini düşünüyorsan neden hissen var?

varsayım dediğin şeyleri zaten ihtimal diye yazmışım, en kötü ihtimal diye şu olur diye de belirtmişim. onun hesabını da togg ortakları yapsın türkiye'nin en büyük holdingleri ortak olmuş. 'benzer girişim' ile kastettiğin ne anlamadım, elektrikli araçlar yıllardır var çıkıp yapacağım diyen kimseyi görmedim ben, şimdi çıkıp 'ama ben yapacaktım benim yoluma taş koydular' diyen olursa da zerre güvenmem samimiyetine. güney kore de bu şekilde devlet destekli girdi bu işe ve şu an devasa bir sektör orada. togg böyle olur mu bunu bilemeyiz ama denemezsen olmayacağı kesin.

Stringray tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Stringray dedi ki:

birkaç güne 1 milyar usd+ kar açıklaması bekleniyor son çeyrekte ? 

peki bunun kaci gercekten serbest ekonomiden kar, kaci devlet sirketi oldugu icin ayricaliklardan cebe kalan miktar?

atiyorum kadikoy belediyesinin bir villasi olsa normalde serbest piyasada 170 bin lira kira getirecek, ama kendi cay ocagi kurup 5 bin liraya kiraya verse cay ocagi da 100 bin lira kar etse bu 100k kar mi 70k zarar mi?

ben boyle sirketlerin bilancolarina dikkatli yaklasirim, devlet 1 milyar dolar verip havalimani yaptirsa thy de bunu cuzi bi ucretle kullansa ve bu ucuslardan 10 milyon dolar kar etse buna kar diyemem.

hatta hic kar acikladigini bile sanmiyordum ben onu ogrenmis oldum

sardalya tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onu bilmenin imkanı yok, bu sadece türkiye'de değil dünyadaki tüm flag carrier şirketleri için geçerli. stratejik sektörlerde daima devlet kontrolü ve dolayısıyla ayrıcalığı vardır. pegasus böyle kar edemiyor mesela ama bunun sebebi kötü bir şirket olması ya da devlet ayrıcalığı almaması değil, büyüme aşamasında bir şirket olması. o da low-cost segmentinde ryanair ve easyair'in arkasından geliyor hemen gayet iyi kendi sınıfında. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TOGG'u AKP'nin, daha doğrusu Beştepe rejiminin iktidar kurma aracı olarak kurguladığı bir proje değil de sanki ondan bağımsız bir projeymiş, AKP sadece bu projeye dayanıp propaganda yapmaya çalışıyormuş gibi yorum yapmayı benim aklım almıyor. Herhalde iyimser olmak için kendinize sebep arıyorsunuz. 

Türkiye'nin en büyük holdingleri ortak olmuş demek ki bu proje çok iyi diyorsun. 5 ortağa bakıyorum. Turkcell: sahibi direkt devlet, TOBB: o da hükumete bağlı, BMC: Ethem Sancak, Erdoğan döneminde resmen yaratıldı, Erdoğan'a aşığım diyen gezinen abuk subuk bir tip. Geriye kalıyor Vestel ve Anadolu grubu. Vestel de yancı ama neyse. Bu iki şirketin ne kadar özgür iradeyle bu işe girdiği bile belirsiz. Doğan grubuna medya kısmını zorla sattırdılar mesela. Belki bunlara gir dediler, başım derde gireceğine buraya biraz yatırım yaparım zaten devamı gelecek mi gelmeyecek mi belirsiz diyip girdiler. Belki buraya yaptığı yatırım kadar vergi teşviği alacak. Belki atıyorum başka planlarına buradan bir şeyler devşirecekler, belki patron sadece Erdoğan'a şirin görünmek için girdi. İşine gelince bilemeyiz deyip çıkıyorsun, ama en kritik nokta olan bu iş yürür mü kısmına girdilerse yürür demek olmaz, asıl bilinmeyen kısım orası.

Sonra bu ortaklar arasında otomotiv tecrübesi olan 2 şirketten biri olan Kıraça hisselerini devredip çıktı. Üstelik bu iş olmaz diye çıktı ha. Demek ki olmayacak diye düşünen bu işi bilen de varmış. Diğer şirket zaten Ethem Sancak'ın. O fasulye.

Güney Kore böyle yaptı, demek ki biz de böyle yapmalıyız önermesi en garibime giden. Kore 1960'larda,70'lerde, 80'lerde yaptı, biz 2022'deyiz. Kore ile Türkiye'nin şartlarını karşılaştırması ne kadar doğru sorusu bir yana acaba dünya bu geçen sürede dondu kaldı mı, tüm şartlar aynı kaldı mı? Zaten ülkelerin kendi otomobil markasını yaratma furyası o zamanlar çok yaygındı, bir dolu ülke buna katıldı. Bir spoiler vereyim Türkiye de TOFAŞ diye kendi markasını yarattı. Hyundai ile TOFAŞ aşağı yukarı aynı zamanda kuruldu ki bu da tesadüf değil. O zamanın şartları buna uygundu. Bizim otomotiv sanayisi Kore kadar olamadı ama aslında hiç de fena bir yere gelmedi, Kore kadar olamamamızın sebebi Türkiye'nin Kore kadar olamamasından, başka bir şey değil.

Dünyada otomobil markalarının kapandığı veya büyük holdingler bünyesinde toplandığı, ölçek ekonomisinin ağır bastığı bir süreçte iç pazarın yeterli değilken sıfırdan marka kurmak bence doğru yöntem değil. Aksini iddia eden nasıl, hangi parayla dünyada rekabet edileceğini ortaya koymalı. Yılda 20 bin 50 bin otomobil satan şirket milyon satanla nasıl rekabet edebilir benim aklım almıyor. Bilmiyorsun diye konuşmak kolay, bilmiyorsam sen doğrusu yaz da bilelim. İngilizlerin onlarca otomobil markası vardı 40 yıl önce, bugün belki birkaç tane lüks marka kalmıştır, hepsini yabancı holdingler aldı, ben bir tek kalan Aston Martin'i biliyorum.

Her şeyi geçtim, baştaki noktaya dönmek istiyorum, bu projenin kurgulanış amacı Erdoğan rejiminin iktidarını güçlendirmektir. Dolayısıyla bu işin teknik yönlerini tartışmak zuldür. Onlar düşünülmüyor yapılırken çünkü, biz düşünülüyormuş gibi tartışıyoruz.

 

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 dakika önce, eldar dedi ki:

Dünyada otomobil markalarının kapandığı veya büyük holdingler bünyesinde toplandığı, ölçek ekonomisinin ağır bastığı bir süreçte iç pazarın yeterli değilken sıfırdan marka kurmak bence doğru yöntem deği

içten yanmalı motor döneminde evet bu analiz doğru, ancak elektrikli araç döneminde tam bir paradigma kayması var şu an, tam tersine binlerce irili ufaklı firmanın çıkması bekleniyor elektrikli araçlar yaygınlaştıkça. çünkü idare eder bir içten yanmalı motora sahip aracı üretmek gerçekten çok zor ve ciddi bir know how gerektiriyorken, elektrikli araçlar gerekli parçaları birleştirdikten sonra akülü arabadan hallice denebilir. dolayısıyla yazındaki özellikle bu kısma katılmıyorum diyebilirim.

kanıt: dünya otomobil fuarlarında birden ortaya çıkan bi milyon tane e-mobility firması. 

ha evet elbette ölçek ekonomisinde mesela vw gibi müthiş bir deve rakip oluruz demek gerçekçi değil. ama şu denebilir, türkiye'de 100000 tane kamu aracı var, bunlardan 70 bini elektrikli araca geçişe uygun, o zaman 70 bin hazır pazar var, son tüketicinin talebi ve uygun kredi kampanyaları da eklenirse belli bir seviyeye gelene kadar evet bu iş bence yapılabilir. elbette arada birileri para yiyecek onun kaçarı yok, ama ben hala somut bir adım olduğunu düşünüyorum.

ya da çok iyi niyetliyim, devletin birkaç milyar doları birilerine saçılacak, aracı da devlet dahil kimse kullanmayacak, fabrika binası satılıp geçilecek. umarım böyle olmasına izin verilmez.

roket adam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

roket +1. Olaya hala düz araba gibi bakmak biraz vizyon eksikliği. EV olayı farklı bir kulvarda ilerliyor. Mobil cihazlara entegre akıllı servisler vs işin içine giriyor, araç bir ekosisteme dahil oluyor. Çok farklı boyutlarda katma değer sağlanabilir düşündüğünüz gibi sığ bir alan değil.

Böyle projelerin siyasi destek olmadan doğal şekilde ayaklanması nasıl bekleniyor benim de bunu aklım hayalim almıyor. Burası amerika değil abi kabul edin öyle bir sermaye gelip bu kadar büyük yatırımlar yapmaz. Adamlar fraud startup kurup 10 bil usd toplayabiliyor. Tr'de mümkün değil böyle bir şey maalesef.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

24 dakika önce, eldar dedi ki:

TOGG'u AKP'nin, daha doğrusu Beştepe rejiminin iktidar kurma aracı olarak kurguladığı bir proje değil de sanki ondan bağımsız bir projeymiş, AKP sadece bu projeye dayanıp propaganda yapmaya çalışıyormuş gibi yorum yapmayı benim aklım almıyor. Herhalde iyimser olmak için kendinize sebep arıyorsunuz. 

Ondan bağımsız diyen yok, o arada faydalı hareket yaptılar diyoruz. Yanlış amaçlar uğruna da doğru hamleler yapılabilir. Yapılan işi tek başına değerlendirmek yerine gözünüz kapalı sebepleriyle ve ne yapıldığından çok kimin yaptığına baktığınız için objektif değerlendiremiyorsunuz.

28 dakika önce, eldar dedi ki:

Güney Kore böyle yaptı, demek ki biz de böyle yapmalıyız önermesi en garibime giden. Kore 1960'larda,70'lerde, 80'lerde yaptı, biz 2022'deyiz. Kore ile Türkiye'nin şartlarını karşılaştırması ne kadar doğru sorusu bir yana acaba dünya bu geçen sürede dondu kaldı mı, tüm şartlar aynı kaldı mı?

Kore yaptı diye yapalım diyen de yok. O dönemki TR ve Kore kıyaslanarak neler olabileceği gösterildi. Benzer fırsatlar ara ara geliyor. BEV ile şimdi yine geldi.

29 dakika önce, eldar dedi ki:

Bizim otomotiv sanayisi Kore kadar olamadı ama aslında hiç de fena bir yere gelmedi, Kore kadar olamamamızın sebebi Türkiye'nin Kore kadar olamamasından, başka bir şey değil.

Bu kısım komple yanlış. Olabileceğinin çok altında otomotiv sanayimiz. Kore de o zaman bugünkü Kore değildi. Türkiye Kore kadar değildi ifadesi baştan sona hatalı zaten. Aradaki farkın şu anda fazla olması arada geçen süreçteki yönetim farkı, başından beri olan bir fark değil.

31 dakika önce, eldar dedi ki:

Dünyada otomobil markalarının kapandığı veya büyük holdingler bünyesinde toplandığı, ölçek ekonomisinin ağır bastığı bir süreçte iç pazarın yeterli değilken sıfırdan marka kurmak bence doğru yöntem değil.

Tesla da kurulmamalıydı o zaman, Nikola da, Rimac da. Tam tersine bu kadar globalleşen sektörde lokal pazar üzerinden değerlendirme yapmak büyük hata olur. Büyük holdinglere değiniyorsak bir Mercedes veya BMW mesela hala kendi ayakları üzerindeler, nitekim Tesla da öyle gidiyor. İlla markaları toplamak şart değil.

Şu anda çok güzel bir fırsat var tüm eller baştan dağıtılırken, avantajlar olabildiğince sıfırlanmışken. Bu fırsatı değerlendirme amacı var.

Baştaki noktaya dönersek, bu projenin ne sebeple yapıldığı önemli değil, ne yapıldığı önemli. Eğer sırf ne sebeple yapıldığına odaklanıp ne yapıldığına hiç bakmıyorsanız zaten baştan tartışmayalım. THY'nin bu kadar parlatılmasında da hükümet prestiji etkisi var, sonuçta hepimize faydası oluyor ama (her ne kadar forumda dahi bunu göremeyenler olup düz mantıkla "bana ucuz bilet vermiyo aga" diyenler olsa da).

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 dakika önce, Nekro dedi ki:

roket +1. Olaya hala düz araba gibi bakmak biraz vizyon eksikliği. EV olayı farklı bir kulvarda ilerliyor. Mobil cihazlara entegre akıllı servisler vs işin içine giriyor, araç bir ekosisteme dahil oluyor. Çok farklı boyutlarda katma değer sağlanabilir düşündüğünüz gibi sığ bir alan değil.

Böyle projelerin siyasi destek olmadan doğal şekilde ayaklanması nasıl bekleniyor benim de bunu aklım hayalim almıyor. Burası amerika değil abi kabul edin öyle bir sermaye gelip bu kadar büyük yatırımlar yapmaz. Adamlar fraud startup kurup 10 bil usd toplayabiliyor. Tr'de mümkün değil böyle bir şey maalesef.

ABD'de bile siyasiler destekliyor Tesla'yı. Hindistan da Tata'yı destekliyor. Çin işine hiç girmiyorum bile. Her hükümet böyle projeleri destekler zaten. Kimin ne kadar propoganda yapacağı da o hükümete, ülke koşullarına ve kültüre bağlı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor benim senin yazdıklarından anladığım, böyle bir proje var AKP de bundan faydalanıyor. Ben diyorum bu proje AKP'nin faydalanması için var. Arada fark var, çünkü sen projenin siyasi saikleri olmadan var olabileceğini öne sürüyorsun. Hatta dünyanın her yerinde böyle diyorsun, böyle düşünürsek mantıklı; dünyanın her yerinde büyük sanayi desteklenir çünkü. Ama dünyanın her yerinde siyasi bir rejimi ayakta tutmak için sanayi projesi kurgulanmaz. 

Bu bir bakış açısı farkı, ben katılmıyorum sana ama yanılıyor olabilirim tabii. TOGG'un ortaklarının Erdoğan işaret ettikten sonra uyanıp bu işe maliyet, potansiyel pazar hesaplarını yapıp girdiğine inanıyorsan diyeceğim bir şey yok. Kıraç da belki başka bir sebepten çıkmış veya yanılıyor olabilir.

 

Kore'nin yaptığı zaman biz de araba yaptık işte olmadı diyorum. TOFAŞ var, olmamış veya bu kadar olmuş. Fırsat varsa denenmiş. Kore örnek alınacak bir ülke değil zaten istisna bence, ama o ayrı bir konu. Türkiye tabii ki daha iyi olabilirdi her alanda, "Türkiye Kore değildi" diye bir cümlem yok sen tam okumadan yazmışsın sanki, Türkiye 1950'lerde iç savaş yaşayan Kore'den ilerideydi tabii ki. Türkiye Kore olamadığı için otomotiv sanayisi de Kore olamadı, yoksa sihirli bir formül vardı da biz onu ahmaklığımızdan uygulamadık değil demek istiyorum. Dünyanın hemen her yerinde sanayisi belli seviyede olan ülkelerde aynı tarihlerde belli denemeler oldu, Türkiye'de de oldu. Sanki Kore'de araba üretilirken Türkiye'de at arabası mı üretildi?

Tesla veya Nikola benim dediğime örnek olarak gösterilemez çünkü dikkat edersen ben iç pazar yeterli değilse demişim. Türkiye'nin iç pazarı yeterli değil. Hindistan olsan, Çin olsan hadi böyle bir proje uygulamanın mantığını bir nebze anlarım, iç pazarla yürürsün oradan çark döner. Ayrıca bunlar bana zaten örnek gösterilemez çünkü ben Türkiye'de otomobil markası yapılmasın demiyorum, isteyen yapar. Ben kamu eliyle otomobil markası yaratılmasının kıt kaynakların verimsiz kullanımı olduğunu düşünüyorum, hatta zorlama olduğuna inanıyorum. Böyle bir potansiyel varsa zaten yerli girişimciler için ortamı hazırlamak yeter, devlet rekabet şartlarını hazırlar, gerekirse teşvik de verir. Beyaz eşyada devlet marka mı kurdu, yoo ama gayet başarılı markalar çıkmış. Demek ki Türkiye'nin böyle bir şeye ihtiyacı yok. İç pazar oluşursa, veya zaten ihracat potansiyeli varsa bu işe girenler olacaktır. Uzaya roket fırlatmak gibi bir şey değil ki bu, bak Mars'a gideceğiz dense ona bu kadar karşı çıkmam. En azından insanlık kazanır derim. Ama bu şirket kar ederse benim doğrudan çıkarım yok, zarar ederse doğrudan ben finanse edeceğim siyasi projenin başarısız olmaması için.

Yani bir elektrikli otomobil üretilmiş de sanki ben bunu kapatalım diyorum, veya niye teşvik veriliyor diyorum veya kamu almasın diyorum. 

@roket adamelektrikli araba sanayisinde binlerce irili ufaklı firma çıkacaksa Türkiye'den de onlarca çıkacak demektir. Niye ekstradan böyle bir projeye ihtiyaç var? Zaten otomotiv sanayisi güçlü olduğundan bence Türkiye de bu alandaki herhangi bir trendden geri kalmaz.

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

35 dakika önce, eldar dedi ki:

Rewendor benim senin yazdıklarından anladığım, böyle bir proje var AKP de bundan faydalanıyor. Ben diyorum bu proje AKP'nin faydalanması için var.

O zaman temelden anlaşamamışız. Benim söylediğim dediğin gibi değil, sadece "böyle bir proje var." akp bundan etkileniyor mu, önemli değil. böyle bir proje akp'nin faydalanması için mi var? o da önemli değil. Önemli olan tek bir şey var: böyle bir proje var. Ne sebeple olursa olsun var. Ve bu projenin potansyeli var.

35 dakika önce, eldar dedi ki:

"Türkiye Kore değildi" diye bir cümlem yok sen tam okumadan yazmışsın sanki

Türkiye ile Kore'nin şartlarını kıyaslamak ne kadar doğru demişsin, oradan koşullar eşit değildi, Kore daha ilerideydi altmetni çıkıyor (yoksa neden onlar başarılı olup biz başarısız olalım benim iddia ettiğim gibi kötü yönetim farkı da değilse)

35 dakika önce, eldar dedi ki:

Türkiye'nin iç pazarı yeterli değil.

Hırvatistan bile elektrikli araba yapıp sonra Porsche'ye sattı, üstelik de tek girişimci gitti devlet desteksiz. İç pazar kısmı hikaye.

Zaten bugün hiç kimse lokal iç pazara özel araç yapacam diye çıkmıyor Çin haricinde.

Şu anda böyle bir sistem kurmak high cost high reward. O high cost verecek girişimci pek yok, o yüzden devlet ortak oluyor ödüle konmak için.

 

Son olarak birkaç kez tekrarladın. Bu şirket kara geçerse senin dolaylı yoldan karın var. THY'den de var. Direkt hisse temettüsü alman gerekli değil kar getirmesi için.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...