Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

1 saat önce, Nekro dedi ki:

Okurken gözlerim kanadı. Halk tv deki yaşlı amcalar yazmış sanırım.

Togg'un sermayesi özel, turkcell'in de dahil oldugu bir dizi kallavi holdingin ortaklığıyla kurulmuş. Bizim vergilerimizle toplanan, bütçeden ayrılan bir sermaye değil yani.

sen buna inanıyor musun cidden ? bir kaç koca yürekli vatanperver patron  bu devlet için elini taşın altına koydu hikayesi sana doğru geliyor yani

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

44 dakika önce, Rewendor dedi ki:

Bu arada ana hedef günün sonunda parayı ülkede tutmak (ve ihracatla ülkeye gelmesini sağlamak), ayrıca hedeflenebilecek bir şey de marka bilinirliğini ülkeyle özdeşleştirmek (THY gibi). Bunları yaparken de olabildiğince knowhow oluşmasını sağlamak lazım tabii.

tamam "yerli" olmadaki konu tamamen bu zaten? İhracatın, ithalatı karşılama oranı %77 

Gerisi için bir şey diyemiyorum, umarım olur ancak bu konuda çooook geç kaldık. THY neredeyse 100 yıllık şirket rakipleri ile hemen aynı dönemde başladıysa da mutlaka ülkenin durumu etkiledi. 

Ben togg'u proje olarak çok seviyorum, keşke devlet faizsiz kredi ötvsiz satış ile herkesi bu araca kavuştursa ancak asla olmaz. Devlet 300x harcadığı araba en az 800-900x yazacak. Kamu bankaları aracılığı ile faizsiz kredi ile tüketim aratacak. Üretim zaten sancılı, ok ama C segment araç ükemizde sadece 28bin satmış.... 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 saat önce, Flassh dedi ki:

sen buna inanıyor musun cidden ? bir kaç koca yürekli vatanperver patron  bu devlet için elini taşın altına koydu hikayesi sana doğru geliyor yani

Benim neye inandığımın önemi yok varsa bunla ilgili detaylı bir bilgi paylaşın. Üstü örtülebilir bir mebla değil. Kaldı ki yol ihalesini limak'a vermek gibi bir durum değil. Ortakları belli bir start-up. Başarısız olur-olmaz farklı bir konu. Ayrıca ilk mesajımda yazdım, uygun kredi olsun, yer tahsis etme konusunda hükümet topun altına girmiştir dedim. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 saat önce, bLackcha0s dedi ki:


Togg kadrosu müthiş, keşke devlet, her kadrosu için bu kadar liyakat gözetse.

 

Walla it kadrosunu ister istemez linkedinde görüyorum. Zamanında ülkerdeki fetöcü takım önce komple thy'ye geçmişti, şimdi bir kısmı togga geçmiş gibi. Kadronun geri kalanında da bir liyakat beklemiyorum. Zaten satın alınmış bir tasarım var. Fabrika kurulumu vs işleri de danışmanlar hallediyordur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önemli olan marka değeri yaratıp yurtdışına satabilmek. ister tamamını kendin üret ister tamamını çine yaptır. 20k euroya üretip 30k ya yurtdışına satıyorsan ekonomine faydası olur. gerisi tatava. sadece iç pazarın gazını alıp küresel oynayamazsan bi anlamı yok.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 saat önce, bLackcha0s dedi ki:

tamam "yerli" olmadaki konu tamamen bu zaten? İhracatın, ithalatı karşılama oranı %77 

Bunu daha tam bilemeyiz. Aracın satış fiyatı ve kar marjini dahi belli değil. Bir de daha büyük mercekten bakmak daha sağlıklı değerlendirme imkanı verebilir. Mesela Togg alan adam aynı zamanda yabancı x markası yerine Togg aldığı için oradan da x markası üzerinden paranın yurtdışına gidişi engellenmiş oluyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E daha satış fiyatı, marjı bile belli değilmiş. Zaten bir plan program olmadığı buradan belli, düşünsene üretime geçiyorsun ama kar edip edemeyeceğini geçtim satış fiyatın belli değil. Kim böyle bir işe kalkar? 

Ana hedef parayı ülkede tutmak yazmışsın, millete cahil deyip bunu söylemek bir çelişki bence. Bu bir özel sektör projesi dersek, ana hedefi para kazanmak olur. Bu bir kamu projesi dersek, enflasyon %100'ken parasal genişleme yapan bir hükumetin ana hedefi parayı ülkede tutmak olamaz. Ana hedefi seçim kazanmaktır, yandaş ağlar oluşturmaktır vs vs. 

Bence köprü yapmak otomobil markası yapmaktan daha verimli ayrıca. Köprünün maliyetini, yerini vs tartışırsın ama neticede en kötü verimsiz bir altyapı yatırımı olur, hazineyi batırır, köprü kalır. Otomobil şirketi kurunca şirket zarar edip battığında yatırım çöpe gidiyor. Know-how yazanlar gördüm, sanki 19. yüzyılda kibrit fabrikası kuruluyor. Zaten otomotiv sektörü Türkiye'nin en önemli sanayi kollarından. Türkiye de dünyanın en büyük 20. ekonomisi.

Şirketin %31 hissesi Turkcell ve TOBB'un bu arada, hem Turkcell hem TOBB özel kişi olmakla beraber kamuya aitler. Üstüne alım garantisi verilecek, muhtemelen şirketin faaliyetlerinden KDV alınmayacak, SGK primi kolaylığı olacak vs. Günün sonunda bazı kişiler para kazanacak, para kazanamadığı anda da dükkanı kapatacaklar, kapatmamaları isteniyorsa vergilerimizden daha çok destek çıkılacak.

Bir de TOGG satar çünkü bu arabaya özel teşvikler yapılacak görüşü var, ben böyle bir şeyin mümkün olduğunu düşünmüyorum. Çünkü hem Gümrük Birliği hem Dünya Ticaret Örgütü muktesebatına aykırı bu. Diğer araç üreticileri haksız rekabet başvurusunda bulunur. Bir uyanık Türkiye değil, yeril üretimine özel vergi indirimi yapacak. Ancak tüm elektrikli arabalara teşvik yapabilirsin, kamu satın alır vs. Bu konuda çok iddialıydım ama twitter'da yazdığımda Alphan Manas ciddiye alıp mesaj attı, ÖTV kısmından yapılabileceğini iddia etti. Ben yine ikna olmadım, çünkü bildiğim okuduğum her şeye aykırı ama bir çekince koyuyorum bu kadar işin içinde biri yazdığı için.

Her kim büyük sanayi yatırımı yapacaksa belli teşvikler verilebilir, mesela yerli üretimi kamu alımını da desteklerim. Ama şirket kurmaya falan %100 karşıyım. Kamunun şirket kurup yatırım yapması gereken alanlar, savunma sanayisidir, enerjidir. Dayanıklı tüketim mallarını üretmesi matklı değil. Hadi belki atıyorum çip üretsin, bu stratejik bir ürün desin ama araba öyle bir şey de değil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tesla battı zaten şimdiye, ABD kurtardı.

Anormal bir durum değil. General Motors'u da kurtardı. "Stratejik" firmaların batmaması için destek oluyor ABD. Yarın Meta batsa ona da destek verir.

TOGG batar mı, batarsa Türkiye kurtarır mı, ya da kurtarabilir mi onu zaman gösterir. Adamlar tabii ki sınırsız ve gerçekçiliğin ötesinde propoganda ile şov yapıyorlar, ama arkasında potansyelli güzel bir proje var.

Zamanla BEV motor knowhowu oluşturmaya gidebilir, yurtdışından tedarikçi firma çekebilir, yan sanayi geliştirebilir. Güzel iş. Yarın öbür gün İnci Akü veya Mutlu akü "madem burada BEV fabrikası var ben de BEV aküsü yatırımı yapayım" diyebilir yani.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, eldar dedi ki:

E daha satış fiyatı, marjı bile belli değilmiş. Zaten bir plan program olmadığı buradan belli, düşünsene üretime geçiyorsun ama kar edip edemeyeceğini geçtim satış fiyatın belli değil. Kim böyle bir işe kalkar? 

Belli değil dediğim sana bana belli değil, o yüzden öyle %77 gibi oranların bir temeli yok. Kendilerinin bu hesap kitaba hiç girmediğini düşünmüyorsun heralde? Zaten senin benim şu aşamada bunu bilmiyor olmamız gerekyor.

  

3 dakika önce, eldar dedi ki:

Ana hedef parayı ülkede tutmak yazmışsın, millete cahil deyip bunu söylemek bir çelişki bence. Bu bir özel sektör projesi dersek, ana hedefi para kazanmak olur. Bu bir kamu projesi dersek, enflasyon %100'ken parasal genişleme yapan bir hükumetin ana hedefi parayı ülkede tutmak olamaz. Ana hedefi seçim kazanmaktır, yandaş ağlar oluşturmaktır vs vs.

Şu anda ikisi çok iç içe gözükseler de TOGG yönetimi ile devleti ayırmak lazım. Elon ve ABD devleti gibi ikisinin de kendi amacı var. TOGG hissedarının amacı kar kazanmak. Devletin bir amacı o paranın yurt içinde kalması olmalı. Parayı içeride tuttukça ve içerideki üretimi arttırdıkça enflasyon da %100 kalmayacak zaten.

Adamlar propoganda ve seçim malzemesi olarak da bunu kullanıyorlar. Bunu yapmaları arkasında faydalı potansyelli proje olduğuyla tezat değil.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 dakika önce, Rewendor dedi ki:

Belli değil dediğim sana bana belli değil, o yüzden öyle %77 gibi oranların bir temeli yok. Kendilerinin bu hesap kitaba hiç girmediğini düşünmüyorsun heralde? Zaten senin benim şu aşamada bunu bilmiyor olmamız gerekyor.

Evet öyle düşünüyorum. Hesap kitap yapmadan ekonomi yönetiliyor, bir fabrika açılsın diye hesap kitap yapılacağıını niye düşüneyim. Ayrıca Erdoğan bugünden fiyatını söylemek mümkün değildir dedi. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada tekrar edeyim. Bu proje uçup kaçacak çok başarılı olacak demiyorum. Ya da acayip propoganda amacıyla kullanılmıyor da demiyorum.

Bütün bunların arkasında doğru bir adım atıldı. Ama o adım ne kadar sağlam ve destekli atıldı, sağlam atılmış olsa bile devamı gelecek mi onu zamanla görecez diyorum. Adımın kendisini eleştirmek saçma, ilerisi için tereddüt normal.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 dakika önce, eldar dedi ki:

E madem normal niye iki satır önce biliyorlardır diye atıp tutuyordun?

Bilal'e anlatır gibi anlatayım. Adamların elbet bir kar zarar durumu var, RfQ'lar bitince de tam olarak araç maliyeti çıkmış olur. RfQ'nun da bitmesi lazım gerçi artık. Bunu ve fiyat bilgisini aylar önceden paylaşmazlar çünkü,

1- bu rekabet şartlarında hassas bilgidir
2- o günkü dolar kuruna göre düzeltme yapılması gerekecektir
3- şu an vergi indirimi vb görüşülüyorsa o bitmemiş olabilir. hatta alttan piyasa yoklanıyor da olabilir.

Söylediklerimde bir tezat yok.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...