Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İşte yerli otomobil


Xaero

Öne çıkan mesajlar

20 saat önce, Laorx dedi ki:

Renk belli olmasin diye yapılmaz kamuflaj, araç üstü değişiklik veya aracın ne olduğunu belli etmemek için yapılır.  Ayricw gayet kırmızı renk ile çıkmıştı 2 sene önce Lel. Her yaptıkları iş acemilik, bugün platformdan çıkışlar başlıyor diyolar, satışlar ama seneye 5 ay sonra ?

Bugun platformdan cikiyo olayi tamamen hikaye gibi ya. Butun olay goz boyama direk. Acilista muhendis ile konusuyolardi, agirlik muhabbeti gecti. Adam 2 ton civari ama henuz net belli degil dedi. Platformdan cikacak aracin agirligi nasil belirli degil ak.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi o onların mallığı bence ya. vw gibi bi yerde sw development bürokrasisini hayal edemiyorum, yani 3 kişiden oluşan bir ekip assssla o kadar salak bi arayüzü release etmezdi, ama işte binlerce kişi ve binlerce prosedür olunca sonuçlar böyle abuk olabiliyor. ben de tam tersine buradaki ui'in daha iyi düşünülmüş bile olabileceğini düşünüyorum. daha agile bir ortam var yani

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

VW'de bir önceki CEO'su Herbert Diess gitmesinin büyük sebeplerinden birisi yazılım konusundaki başarısızlıkları oldu. Dediğiniz şekilde çok ciddi bir bürokrasi ile boğuşuyorlar. Mercedes'te başta benzer şekildeydi ama farklı yan şirketler kurarak agile yaklaşımları orada uygulamaya başladı. UI konusunda Mercedes epeyi başarılı bence. VW'de benzer şekilde Berlin ve Munich gibi şehirlerde lab verdiği daha küçük yerler açtı bir türlü istenen düzeye ulaşamadı. TOGG kendini Türkiye'nin elektrikli ilk akıllı cihazı olarak pazarlamayı seçti. Bir sürü markalarla işbirliği açıkladılar, bakalım aynı anda bu kadar farklı alana odaklanma konusunda nasıl bir iş çıkaracaklar ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ben o kadar olumsuz olarak görmüyorum olayı. Hatta Türkiye'nin mevcut potansiyelini de düşününce bence uygulanabilirliği en doğru teknoloji, araca elektrikli ile başlamak. 

Yazılım noktasında çok daha hızlı ve başarılı sonuç alabileceğimize inanıyorum. Güncellemeleri 4G veya bağlı telefon üstünden yapabilirler.

Pil konusunda bildiğim kadarıyla zaten yerli üretim var ama araç üretimini destekleyecek miktarda yapılıyor mu bilemiyorum.

Şase tasarımı falan oldukça kolay bence; deneyim noktasında yeterli düzeydeyiz.

Süspansiyon sistemi için zaten hazır ürünlerle tasarım yapılıyor.

Elektrik motoru ve aktarma sistemi yine mevcut deneyimlerle halledilebilecek bir husus.

ESP, ABS, ASR... gibi elektronik şeyler için Bosch, Continental, VOD falan var zaten.

Tek takıldığım nokta şarj noktasında apartman hayatı yaşayan insanların nasıl araçlarını şarj edebilecekleri. Şirket araçları belki daha avantajlı imkânlara sahip olabilirler ama herkes için ne kadar gerçekçi bir çözüm olacak göreceğiz.

Saygılar.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yurt dışından tedarik edilen parçalar-sistemler için yurt içi sanayi gelişimi olursa bu proje zarar yazsa bile +cari denge olarak yansır bence çoğu sektör için

 

diğer araba markalarından indirim gelir garanti

bir de bunun yanına passat çektirmezseler kraldan çok kralcı olup bu da olumlu

fresia tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 30.10.2022 at 17:59, cabiria dedi ki:

shiftdeletenet videosunda bi kaç saniye araç içi gui ler gözüktü, nasıl halledecekler bi kaç ayda muamma. 100 senelik vw id serisindeki guiyi 2 senede anca adam edebildi

hantal çalışıyor, kaba görünüyor ve dokunmatiğinin tepki vermesi iyi değildi

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TOGG konusunda genelden daha umutluydum, bazı konularda beklentimden daha iyi hamleler yapmışlardı ama şu video ciddi ciddi düşündürdü. "Üretim bantları" tamlamasındaki bant yok ortada, koskoca boş alanda atölye usulü duran aracın başına geçmiş şekilde mi üretiyorlar bunu? Prototip araçlar içindir diye ümit ediyorum. Ya da burası "finiş atölyesi" denen işte üretimin son halkasındaki son rötuşların yapıldığı alan olabilir diyecem ama onun için de çok uymuyor mekan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2023'te 1500 mü 2000 tane mi ne üretilecek zaten, tam sayıyı unuttum. Dolayısıyla seri üretim öngörülmüyor henüz. O yüzden fabrikanın bu şekilde olması normal.

Eğer parasını bastırırsan hattı da kurarsın arabayı da üretirsin, elektrikli araba üretmek daha kolay bile olabilir daha az parçası olduğundan. Türkiye'de zaten araba üretiliyor, hatta elektrilki araba da üretiliyor yanılmıyorsam. Mesele kime satacaksın, nasıl rekabet edeceksin. O kısmının düşünüldüğünü sanmıyorum. Ülkede toplam birinci el araç satışı yıllık 600 bin, bunun %20'si elektrikli olsa, yarısı bu arabayı alsa. 30 bin ediyor. Burada yeterli bir pazar olmadığı ortada. Ben zaten bu TOGG özel şirket mi onu bile anlamadım. Sanki şirket özel, zararı kamunun gibi bir havası var. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 dakika önce, eldar dedi ki:

2023'te 1500 mü 2000 tane mi ne üretilecek zaten, tam sayıyı unuttum. Dolayısıyla seri üretim öngörülmüyor henüz. O yüzden fabrikanın bu şekilde olması normal.

Eğer parasını bastırırsan hattı da kurarsın arabayı da üretirsin, elektrikli araba üretmek daha kolay bile olabilir daha az parçası olduğundan. Türkiye'de zaten araba üretiliyor, hatta elektrilki araba da üretiliyor yanılmıyorsam. Mesele kime satacaksın, nasıl rekabet edeceksin. O kısmının düşünüldüğünü sanmıyorum. Ülkede toplam birinci el araç satışı yıllık 600 bin, bunun %20'si elektrikli olsa, yarısı bu arabayı alsa. 30 bin ediyor. Burada yeterli bir pazar olmadığı ortada. Ben zaten bu TOGG özel şirket mi onu bile anlamadım. Sanki şirket özel, zararı kamunun gibi bir havası var. 

2023 de 16 bin üretim olacak demişti yanılmıyorsam varank.  hatta dediğin gibi fiyattan bahsederken yatırımcıların zarar etmeyeceği bir fiyattan çıkarılacağını c segment arabalar ile rekabet edebilecek bir fiyatı olacağından bahsetti, hatta bu projenin sivil toplum projesi olmadığını söyledi kasdjlşgd

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk duyurulduğunda "%100 yerli ve %100 milli ilk arabamız olacak" diye duyuruldu. "E ama ilk arabamız değil, yerli ve milli de değil" diyenleri "vatan hainliği" ile suçladılar. şimdi bu arabaya siyasi oy kaygısı olarak baktığımız için yine bizi suçluyorlar "PKK'lı olmak" üstünden. bu kamplaşmayı onlar başlattılar, şimdi de araba geliyor diye sevinmemizi bekliyorlar. bu kafayla arabayı çıkartsalar bile kime ne faydası olur bilmiyorum. AKP'liler yine Mercedes Maybach'a binmeye devam eder, bu arabayı ölesiye savunanlar da bu arabayı bile alabilecek kadar kazanmadığı için no problem.

Fatih Altaylı gibi otomotiv uzmanları çıkıyor, aslında yabancı firmaların da motorlarını nasıl başka ülkelerden aldıklarını anlatarak TOGG'u aklıyor. tamam çok güzel, madem günümüzde Toyota, Hyundai, Mercedes, Audi, Volvo'ya para akıtınca, onlardan aldığım parça parça arabayı birleştirince kendi markamı oluşturabiliyorum, o zaman bu araba "%100 yerli ve milli, bizi beğenmeyenler PKK'lıdır" diye tanıtılmasın. hayır bir de "DEVRİM ARABALARI" üstünden de bir prim kasmaca var. e biz yıllardır yabancı ülkelerden aldığımız parçaları Türkiye'de montajlayarak araba üretiyorduk zaten. sanki dünyadaki ilk arabayı biz üretiyoruz gibi davranmanın ne amacı var.

TOGG gerçekten piyasaya çıkar mı çıkmaz mı bilmiyorum, çıkmasına gerek kalmadı çünkü İslamcılar ve Ülkücüler gereken siyasi başarıyı çoktan elde etti. istedikleri oy yansımasını bu birkaç senelik gürültüyle aldılar. artık çıkarmasalar da olur. ama çıkartacaklarsa da State Capitalism'in yeni meyvesi olacak. bizim vergilerimizle toplanan paralar "yatırımcı ve girişimci" denilen firmalara aktarılarak araba yapılıyor, araç çıktığında da bu firmaların kâr edeceği şekilde satılır. biraz öyle gider, sıkılınca fabrikayı kapatırlar. sonra da bu yerlerde patronluk yapanlar "baba parası yemediklerini ve alın terleriyle ne kadar zorlu çalışmalar gerçekleştirdiklerini" felan böbürlenerek anlatırlar sağda solda. klasik sağcı kafası işte.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 saat önce, Bone dedi ki:

İlk duyurulduğunda "%100 yerli ve %100 milli ilk arabamız olacak" diye duyuruldu. "E ama ilk arabamız değil, yerli ve milli de değil" diyenleri "vatan hainliği" ile suçladılar. şimdi bu arabaya siyasi oy kaygısı olarak baktığımız için yine bizi suçluyorlar "PKK'lı olmak" üstünden. bu kamplaşmayı onlar başlattılar, şimdi de araba geliyor diye sevinmemizi bekliyorlar. bu kafayla arabayı çıkartsalar bile kime ne faydası olur bilmiyorum. AKP'liler yine Mercedes Maybach'a binmeye devam eder, bu arabayı ölesiye savunanlar da bu arabayı bile alabilecek kadar kazanmadığı için no problem.

Fatih Altaylı gibi otomotiv uzmanları çıkıyor, aslında yabancı firmaların da motorlarını nasıl başka ülkelerden aldıklarını anlatarak TOGG'u aklıyor. tamam çok güzel, madem günümüzde Toyota, Hyundai, Mercedes, Audi, Volvo'ya para akıtınca, onlardan aldığım parça parça arabayı birleştirince kendi markamı oluşturabiliyorum, o zaman bu araba "%100 yerli ve milli, bizi beğenmeyenler PKK'lıdır" diye tanıtılmasın. hayır bir de "DEVRİM ARABALARI" üstünden de bir prim kasmaca var. e biz yıllardır yabancı ülkelerden aldığımız parçaları Türkiye'de montajlayarak araba üretiyorduk zaten. sanki dünyadaki ilk arabayı biz üretiyoruz gibi davranmanın ne amacı var.

TOGG gerçekten piyasaya çıkar mı çıkmaz mı bilmiyorum, çıkmasına gerek kalmadı çünkü İslamcılar ve Ülkücüler gereken siyasi başarıyı çoktan elde etti. istedikleri oy yansımasını bu birkaç senelik gürültüyle aldılar. artık çıkarmasalar da olur. ama çıkartacaklarsa da State Capitalism'in yeni meyvesi olacak. bizim vergilerimizle toplanan paralar "yatırımcı ve girişimci" denilen firmalara aktarılarak araba yapılıyor, araç çıktığında da bu firmaların kâr edeceği şekilde satılır. biraz öyle gider, sıkılınca fabrikayı kapatırlar. sonra da bu yerlerde patronluk yapanlar "baba parası yemediklerini ve alın terleriyle ne kadar zorlu çalışmalar gerçekleştirdiklerini" felan böbürlenerek anlatırlar sağda solda. klasik sağcı kafası işte.

 

Okurken gözlerim kanadı. Halk tv deki yaşlı amcalar yazmış sanırım.

Togg'un sermayesi özel, turkcell'in de dahil oldugu bir dizi kallavi holdingin ortaklığıyla kurulmuş. Bizim vergilerimizle toplanan, bütçeden ayrılan bir sermaye değil yani. Bu şirketlere devlet eliyle daha ucuz kredi sağlanmıştır, tesis için yer tahsis edilmiştir vs desen bunlar konuşulabilir.

Siyasete fazla kapılmaktan olsa gerek sapla saman karışmış. 100% yerli ve milli propagandasını yapan iktidar grubu. Togg'un Ceo'sundan benzeri bir söylem duymadım ben varsa paylaş. Şirket de böyle bir reklam ve propaganda yöntemiyle göz boyayan bir tavırda bulunmadı.

Keşke vergilerimiz adam akıllı start up projelerine gitse de ülkeye bir faydası dokunsa. Burası murica değil ki sermayenin derya deniz olduğu. Bir şeyler üreteceksek bu maalesef vergilerle, krediyle olacak. Ama yurdum insanı gerçekten çok ilginç ya. Anadolu bedevisi de cihangir solcusu da aynı al birini vur ötekine. Sermayeyi betona akıtınca laf eder, tech start upına destek olsan laf eder.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ford transit üretiyoruz %71 yerli, togg üretiyoruz %50'yi geçmiyor. Bu önemsiz bir detay sadece "yerli, miili" olayının saçmalığına vurgu. Otomotivde hala çok fazla parça tekel, kalan parçalar tekel olmasa bile pazar lideri. Bu nedenle tercih ediliyor.
Togg kadrosu müthiş, keşke devlet, her kadrosu için bu kadar liyakat gözetse.

Togg C segmenti üretecek. TR'de 700k araç satılıyor, c segmenti %30, bu kadar dar bir pazarın ne kadarın alabileceksin? %10 aldın ki muazzam bir başarı 21k araç satışı. Peki sonra? Ne kadar hakim olabileceksin pazara?

Bu arada ben gerçekten çok destekliyorum, hoşuma gidiyor ancak tüm miletstones'ların halka açılanması gerek 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"TOGG %100 yerli değil kii" diye şikayet etmek zaten %100 yerli propogandasından çok daha bilinçsiz bir şey. Propogandayı işte çıkar için yapıyosun, eğer %100 yerli beklentin varsa direkt bilgisizlik göstergesi.

Markanın senin olup olmadığını gösteren iki şey var: Günün sonunda para kimin cebine giriyor, ve marka bilinirliği kime atfediliyor. Yoksa %100 yerel çalışan pek firma kalmadı globalde. O bakımdan "ama bunun bilmemnesini şuradan getirmişler, montaj yapıyolar" diyenler tartışmada öhonomi çoh eyi amcalarıyla aynı klasmandalar maalesef.

Bu arada ana hedef günün sonunda parayı ülkede tutmak (ve ihracatla ülkeye gelmesini sağlamak), ayrıca hedeflenebilecek bir şey de marka bilinirliğini ülkeyle özdeşleştirmek (THY gibi). Bunları yaparken de olabildiğince knowhow oluşmasını sağlamak lazım tabii.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...