Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yaz/Kış Lastik Tavsiyeleri


Vodan

Öne çıkan mesajlar

paramecium said:

Selam,

Alüminyumun en büyük derdi darbe/çizilme anında aldığı hasar neticesinde oksitlenmesi. Güzel bakmak gerekli. Sac jant dediğin mereti kumlatıp boyatmak kolay :) Benim kışlıklar siyah sac ve kapak bile almadan kullanıyorum.

Eğer kullandığınız araç yüksek hızlara çıkabilecek güçteyse mecburen daha büyük lastik çapı için büyük jant'a geçiyorsunuz. Ayrıca taban ölçüsünü de genişletip tutunmayı arttırıyorsunuz. 16" ile o çaplara çıkayım dediğinizde de kamyonet lastiği takmış gibi veya SUV kullanıyor gibi oluyorsunuz.

Bence ~110mm yanak kalınlığı ideal. Daha kalın olduğunda salınımlar artıyor, ani manevralarda sıkıntı çıkartabilir ama konforu olumlu etkileyeceği gerçek. Daha ince olunca da at arabası kullanıyormuş gibi olunabiliyor.

@Namessar
Abi üreticilerin de eşşekliği demek istiyorum. Octavia'da 205/55R16 varken, Rapid'de 215/45R16 :P

Saygılar.


iki ay sonra bu konuyu güncelliyim hep beraber bana kış tekerleği alalım. Çok pinpirikliyim araştırıp etmeden bişi almıyorum genelde ama iş değiştirdiğim için zamanım yok hiç bu aralar. ilk aylar zorlu oluyor genelde.

bir el atarsınız :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arabaya lastik sordum, hemen dayamaya calistilar bridgestone Re002 yi.

Amk 565 liraya lastik mi olur diyip biraz arastirip Toyo Proxes T1R siparisi verdim 250 liraya. Deneyimimi yazarim.

Toyo nun kis lastikleri de ucuz 240-250 civari , kisin da onlardan alirim begenirsem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Evet beyler şu konuyu Kış lastiği detayında tekrardan ele alalım lakin bu aralar benim beynimin etini fazlasıyla kavurma yapıp yiyor.

Petlas alanları forumdan yasaklama tehdidine boyun eğdim ok ama yine de 2.373 TL Pirelli RFT kış lastiğine para veresim yok doğrusu.

Kumho KW27 diye bir model var buna ne dersiniz deneyimi olan var mıdır Kumho'larla? Bir kaç test videosu izledim, kar performansı iyi gibi görünüyor da yağmur performansı da en azından yaz lastiklerim kadar iyi olmak zorunda tabiki. Ne yapsam bilemiyorum need help.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

225/45 R18 ön/arka aynı boyutta.

Jant işine de girmek istemiyorum maliyet sebebiyle, o durumda 18" Pirelli SottoZero RFT fiyatına ulaşıyor zaten her türlü.

Bu arada arabada stepne veya tamir kiti yok. RFT almazsam ya ince bir stepne ya da tercihen 2 tane köpük + Hava Kompresörü olayına girmeye niyetliyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cok zor kislik olcude 18.

Ben 16 lar ile Continental ContiWinterContact TS850
17 setim ile Continental ContiSportContact 5 kullaniyorum.

Kislik olarak ts850 3 senedir sinif lideri olarak devam ediyor, ondan once de ts830 ve michelin alpin a4 vardi zaten.

18 lerde sottozero kullandim, c70 le kullanmıştım. Bir sürücünün kaygan koşullarda arabaya ve kendine yapabileceği en pahalı eziyetlerin başında geliyor. önermem.

Kumho kw27 ve kw29 lari da sirayla 18 ve 15 jant da kullandim. Kullandigim sure icerisinde yol tutusu olarak, zorlu kosullarda guven vermesi, su/kar tahliyesi v.b. dolayisiyla begenmistim. Ayni donemde baska bir aracta kullandigim alpin a4 den cok da farkli degildi. Sasirticiydi genel performansi. Fakat cok erken yapisini birakmasi, birinci doneminden sonra giderek daha zor balans tutmasi gibi sorunlarla karsilastim. Ancak 2 donem kullandim, 3. doneminde araci satmistim. Lastikleri de cope attim.

Uzun lafin kisasi;
-Ben olsam kesinlikle dusuk janta guzel lastik yoluna giderim. Netekim gittim. Ts850 kullaniyorum. (4. sezonuna geliyor)
-Jant degistirmek opsiyon degilse kislik icin RFT buyuk israf olur. Ayni zamanda guvenlik/performans gibi seylerden cok fazla fedakarlik ediliyor. mantiksiz.
-Kumho kw29, goodyear ultragrip, nokian d3 (onceki senelerin lastiklerini %50 lere varan ucuzluklarda satiyorlar, 1 sezon az gider ama fiyattan kurtarir) gibi secenekleri ancak 2 sezon kullanacak sekilde hesaplamak lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok teşekkür ederim detaylı yorumun için. Kumho alıp geçeyim ben ucuz yoldan.

İkinci el jantlara da baktım ama Orjinal model haricindekileri arabaya yakıştırmıyorum, orjinal çıkma da bulamadım istediğim gibi.

Peki lastikçi olarak bir önerin var mıdır? İnternet aramasıyla fiyat odaklı sonuçlar bulabiliyorum ama Avrupa yakasında bildik biyer varsa tercih ederim.

Tekrar teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O konuda hic bir fikrim yok. Benzer donemlerde siparis verdigimiz icin paramecium a continentalci telefonu vermistim sanirim, ama pm ler arasinda yok olmustur buyuk ihtimalle. Kumho icin hic bir fikrim yok dogrusu.

Kumho hakkinda not duseyim bu arada madem ona daha sicak bakiyorsun;
bu lastikler jant disinda jole gibiler, tarihlerine iyi bakmak lazim alirken.
Sezon bitince saklarken de dikkatli olmak lazim. Yan koyulursa, ust uste koyulursa falan paket lastigine donuyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:-/

Olmazsa bir de Goodyear Ultragrip bakınayım ben, Fluence'de 2 kış bu lastikleri kullandım çok memnundum gerçekten.

Dediğin gibi önceki yıl üretimi, uygun bir fiyata bulursam ona kayarım. İnternette'ki bazı fiyatlar RFT'leri geçiyor bile malesef :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ümraniye Sanayi'de Contici amca. Şimdiye kadar 4 set lastik aldım sanırım ondan.

Bana göre en mantıklı çözüm CMS jant+kışlık kombisi olacaktır. CMS'nin jantları hem iyi, hem de uygun fiyatlı oluyor.

Hayır, insan araç alırken bakmaz mı 'jant ölçüsü yarın öbür gün bana eziyet olur mu' diye?

RFT hayatı kolaylaştırmak açısından iyi ama performans olarak malesef :( Sen en kötü ihtimalle ince lastik at bagajına. İlaç+pompa her daim çözüm olmuyor çünkü.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

megane sporttourer için petlas 4 mevsim pt 535 aldım geçenlerde :) gayet memnunum.

Ek olarak petlas aman aman bir lastik değil, övecek değilim ama kötü olduğunu da düşünmüyorum, fiyat/performans işte.

Konuştuğum lastikçiler, oto ustaları, taksiciler, servisçiler yani kısacası ömrünü yollarda arabada geçirenlerin petlas kötü dediklerini duymadım, çoğu petlas öneriyor ve kullanıyor fiyat/performansı iyi diyerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onu da sabitlemek gerekmez mi para? Herhangi bir kaza anında koltuktan içeriye dalma riski olabilir gibi geldi bana. Ek olarak kriko problemi de var, yani arabada yok ve koyacak hazır bir yeri de bulunmuyor.

Bu yüzden bagajda free format bu iki parçayı yatırmanın da kendine has riskleri olabilir sanki :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...