Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Warhammer


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

On 17.07.2020 at 17:43, DoGMeaT dedi ki:

 

ama modlarla bile vasat bir total war oyunu. Savaslar,grafikler,sunum guzel,ama strateji olarak bu gune kadar oyuncuyu en cok darlayan sinirlayan total war olabilir

ekonomi,province management,diplomasi,yani savas disinda her konuda geriye gitmis,tax ratei bile degistiremiyoruz,minor province basina 3 building slot(1i garrison olunca kaldi 2),her lordun skill treesi,inventorysi fln derken,ameleligi de cok

 

ekonomik ve sosyal yapılanma bakımından doğru ama savaş ve savaş çevresinden dönen ekonomi olarak en iyi stratejik derinliği warhammer 2 veriyor. Serinin diğer oyunlarında olduğu gibi bu oyununda "warhammer" dünyası olarak ele almak lazım. kale kuşatmalarında olduğu gibi eksiklik yok, ancak tarzı böyle

oyunun var olan en büyük eksikliği deniz savaşlarının olmaması

 

mod demişken bu arada:

SFO: Grimhammer II - Enough for Everyone

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 18.07.2020 at 01:14, Sam dedi ki:

diplomasi bütün total war’larda istikrarlı kötü, vassal olma seçeneği olsa ne olur olmasa ne olur, 2500 saat playedde bir kere vassallık kabul edildiğini görmedim 20 yıldır. declare war, make peace bu kadar yani tw diplomasisi kullanımda. derdin oysa yanlış seri.

doğru, cin oyununu o kadar oynamadım ama burada ai diplomasiye daha yatkın.

ya aklıma geldi, attilada hunlarla oynarken, sassanı bölgesinden, ingiltereye gelmiştim. ingiltereye gelene kadar sassani vasalarının herbiri 20 lik ordularını aksatmadan üzerime saldı. o kadar istikrarlıydı ki bunu yaparken, ingiltereye kadar bile gönderiyordu ordularını. bu gibi durumlar eskiden oluyordu ama warhammerda karşılaşmadım

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 18.07.2020 at 08:29, Redeagle dedi ki:

Benim derdim sen oyunu beğen oyna değil zaten yav. Öyle bir anlatıyorsun ki sanki bug var oyunda düşman arkana spawnlanıyor gibi bir anlam çıkıyor. Oyun hakkında kafasında sorusu olan yanlış fikir edinecek. Medieval da oynasan shogun da oynasan düşman ordusu düzgün savunulmayan province'e gidip garnizonuna saldırmaya çalışır.

bunun en felaket olduğu oyun shogun 2, hele fos, tam bir cinnet. 5 liralık geminin gelip 1000 liralık hasar çıkarması, 5 liralık gemiye, 10 liralık gemi gönderdiğin zaman otomatik savaştan 200 lira tamir masrafı çıkarması, oto. yapmadığın zaman ise ömründen lüzumsuz yere 30-40dk nın gitmesi....

hele, 3-4 askerle köylerini basan adamlar, benny hill tarzı çember dönmeler ama yakalayamaman falan...

bunlar eski oyunların hepsinde olan şeylerdi, warhammerde yok ve daha rafine bir zevk veriyor insana

cüce vb. gibi ırkların geçilmez arazileri geçmesi buna bir örnek değil, oyunun ana özelliği bu. ama iddia edildiği kadar oyun kırıcı bir durum değil. çözümü basit, her şehre ve kasabaya garnizon binası yapacaksın. 1-10 arası ortalama orduları rahat durdurursun. daha fazlası için ise, yaklaşan düşmanı gördüğün gibi bir lord çıkartacaksın, bu gibi durumlar için boşta bıraktığın Regiments of Renown birimleri orduya alıyorsun, zamanın varsa askerde draft edersin...

biraz stratejik kabiliyet ile alakalı bir durum, üç ordunun şehrin üstüne bineceği ve senin ana gücünün orada olmayacağı bir durumun için düşmemek için önceden önlem alman gerekiyor. yine benim başıma geldiğini hatırlamıyorum.

kaç yüz saat oynadım şu oyunu hatırlamıyorum ama "kasabalarımı bastılar" isyanını her halde en son 10 saatim dolduğunda bırakmışımdır.

yedekte ordu tutma ekonomi ile alakalı bir şey ve çok zorlayıcı bir şey değil.  paran varsa tutarsın zira benim tutuğum oluyordun. cüceler ile misal, oyunun başında güneye inerken, kuzey için 2-6 arası bir ordu tutarım ve hiç bir oyunda o şehirleri kaybettiğimi hatırlamıyorum

böyle davranınca, bu şikayet kaleminden müzdarip olmuyorum...

 

diplomasi ve vasal olayı da yine abartılan bir durum zira vasal yok ama confederasyon var. zaten kimi kimle vasal yapacaksın? insanlar kendi aralarında, cüceler kendi aralarında falan takılıyorlar. cüce ile orku vasal yaptım veya orklarla güzel ticaret ilişkilerim var dibi warhammer dünyasına saçma olacak bir şeyi "derinlik" olsun diye oyuna eklememiş olmaları zaten artı bir durum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

medieval 2 vanilla halini hatirlamiyorum ama steel mod muydu neydi onla gayet gecerli oyun oluyordu.

yahut darthmod.

abi kac yuz saat oynamis halinle bi lord mozdrabi yahut kaz a karak campaign i oynasana 40 turn sonra gel anlat ne kadar eglendigini.

gercekten cok daral campaign experience,SFO modu gordum deniyecem ama once vanillada tum irklari bi deneyeyim dedim,dwarflardan sonra daha oynayasim kalmadi belirttigim sikayetlerden dolayi,cidden eglenceli degil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

35 dakika önce, Feamer dedi ki:

 

cüce vb. gibi ırkların geçilmez arazileri geçmesi buna bir örnek değil, oyunun ana özelliği bu. ama iddia edildiği kadar oyun kırıcı bir durum değil. çözümü basit, her şehre ve kasabaya garnizon binası yapacaksın. 

 

bazen cok daral gameplaye yol aciyor valla balancedan,growth etc benzeri faktorlerden mi,ama taze taze cuce campaign i yaptim ordanki tecrubemle soyliyim

azcik genislemeye calistiginda ordusuz biraktigin topraklara stackler akmaya basliyor,ve bir suru garrison battle yapiyorsun,olay kazanip kazanmaman degil,oyun eglenceli olmuyor hep garrison uniteleri haritanin kenarina dizmece fln.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

overhaul olmayan ama benim sevdiklerim

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2010236075  - baska irkin sehrini alinca AI ismini degistirip lore friendly bisi yapiyor,orklar dwarf sehirlerini alirsa ismi degisiyor fln,guzel detay

 

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1220118747 - settelementlarin modellerini cesitlendiriyor ve cok emek vermisler hele kislevin baskenti cok mantikli bi degisim ve oyuna cok karakter katiyor

 

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1149642323 - skip into logos,nuff said.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, DoGMeaT dedi ki:

bazen cok daral gameplaye yol aciyor valla balancedan,growth etc benzeri faktorlerden mi,ama taze taze cuce campaign i yaptim ordanki tecrubemle soyliyim

hah şimdi anlaşıldı...

Abi Dwarfların startına easy demesine bakma. Bütün dwarf campaignleri easy görünümlü hard, hatta very hard başlıyor. Sen 2 growth yapayım, 3 para basayım diyosun, üzerine akın akın greenskin geliyor. Senin üstüne gelmeyen de backdoor peşinde oluyor zate dsfsdfsdf

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda;  güçlü ekonomisi, tech tree si sağlam, defansif  ve artillery üniteleri güçlü olan ırklardan biri dwarflar.

early game de tek tehdit orclar, savaşları kendiniz oynarsanız alırsınız çoğu savaşı zaten...

ayrıca,

>you want to build tall rather than wide...

growth rate i en düşük ama o onun için tech tree/bina falan abanacaksın. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi sağolun bolbol tavsiye için ama yapamıyorum demedim

Eğlenceli değil dedim

Growth biriksin diye next turn spamlarken garrison battle yapip duruyorum

build tall yapsam bunu degistirecek bir durum pek olmuyacak.

karaz a karak ve lord mozdrabi(sisman lizard) cok suclu bu konuda,early gameler cok daral,habire stack savusturmak zorundasin kendi garrison ordularinla

iste sikayet ettigim seyler giderilse oyundan,daha eglenceli olurdu.

daha fazla minor faction,daha buyuk harita ve daha fazla diplomasi secenegi. Campaign mekanikleri streamline olacagina daha da derinlesmeli. o zaman tall oynamanin bi eglencesi olabilir

 

DoGMeaT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 18.07.2020 at 08:29, Redeagle dedi ki:

Benim derdim sen oyunu beğen oyna değil zaten yav. Öyle bir anlatıyorsun ki sanki bug var oyunda düşman arkana spawnlanıyor gibi bir anlam çıkıyor. Oyun hakkında kafasında sorusu olan yanlış fikir edinecek. Medieval da oynasan shogun da oynasan düşman ordusu düzgün savunulmayan province'e gidip garnizonuna saldırmaya çalışır. Total war düşman AI'yi böyle bir şeyden ibaret zaten. Burada farklı olan şey yeni bir mekanik olarak bazı ordulara farklı hareket stanceleri verilmiş olması. Senin derdin düşmanların çok fazla garnizon saldırısı yapması değil, yeni mekaniği görmezden gelmek isterken defansını açık bırakman. 

 

defansı açık bırakmak zorundasın ki bi noktada. çünkü savaşta olduğun saçma sapan 1-2 bölgeli adam full ordu çıkarıyor, üstüne bi dünya da garnizon askeri geliyor. 2-3 stack yürüteyim desen ekonomi zaten yamuluyor. hadi bi yolunu buldun götürdün 2-3 tane orduyu, bu sefer saçma sapan bi yerden forced marchla gelen adam köyü yağmalıyor yakıyor forced marchla kaçıyor, öyle yakalayabilisen bile saçma sapan stance'lar yüzünden saldıramıyorsun hop yine kaçıyor gidiyor cucklandığınla kalıyorsun. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

köylerde duvar yoktu ama province merkezinden de bağımsız settlement değillerdi. sadece yağmalanıyor veya garnizon bırakılınabiliyordu. ha bir de bazı provincelarda belirli bi miktarda tur geçince yeni köy ortaya çıkabiliyordu. tabi cap değişmiyordu ama yine de güzel bir mekanikti.

Promenader tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 saat önce, DoGMeaT dedi ki:

abi kac yuz saat oynamis halinle bi lord mozdrabi yahut kaz a karak campaign i oynasana 40 turn sonra gel anlat ne kadar eglendigini.

gercekten cok daral campaign experience,SFO modu gordum deniyecem ama once vanillada tum irklari bi deneyeyim dedim,dwarflardan sonra daha oynayasim kalmadi belirttigim sikayetlerden dolayi,cidden eglenceli degil.

tw:w da toplamda very hard olarak 2000 saati aşkın oynama sürem var, başarıların %90 açık, her ırkla en az bir kere oynamışımdır o yüzden oyunu, skavenlerin en derin çukurunun dibine kadar biliyorum ve tavsiye için yazıyoruz zaten yoksa gidere gideri için değil.

Alıntı

 

Abi sağolun bolbol tavsiye için ama yapamıyorum demedim

Eğlenceli değil dedim

Growth biriksin diye next turn spamlarken garrison battle yapip duruyorum

 

mesela niye böyle bir şey yapıyorsun?

bir şeyler yanlış yapılyormuş gibi

Thorgrim kendisi çok güçlü bir lord, ayrıca 3 tane kalifiye birimle başlıyor ki, doğru kullanımda en az 100 kill ile savaşı tamamlayacak adamlar. bunların yanına başlangıç parasının el verdiği kadar 2-3 (tercihen bir menzilli, iki dw) eklediğin zaman 3-4 turn içinde başlangıç eyaletini kontrol altına alıyor olman lazım, hadi olsun 5 turn. gelişim istiyorsan -çok elzem bir şey değil aslında- nüfus artırıcı binaları yaptığın zaman 10-20 turn yeterli bir zaman oluyor. kuzey de kalan şehre garnizon koyup başına bir lord atadığın zaman zaten ilk 10-20-30 turn içinde üzerine gelecek ordular o kadar sorun olmuyor.

5 turn içinde ilk eyaleti aldık, sonra bir iki takviye ekonomik duruma göre yapabilirsen yapıp hemen aşağıya kayıyorsun, orada 2-3 yer işgal edip -kurtarıp ? - orkların baş kentine doğru yürüyüşe geçeceksin...

1 tanesi legendary -cüceler ile oynamak çok kolay olduğu için achi. için açmıştım- olmakla birlikte, en az 5 oyun oynamışımdır cüceler ile ve hepsinde bu şekilde oynadım ve şikayet ettiğiniz şeylerin hiç biri ile karşılaşmadım açıkçası.

bam bam bam yıka yıka setraya kadar iniyor olman lazım aslında. üstelin cücelerin ciddi ekonomik kapasitesi de olduğu için 50-60-70 turn içinde rahat 3x20 ordu besleyebiliyor da olman lazım, hadi 3 olmasın 2,5 olsun, 2 olsun

yanlış stratejik kararları, taktik başarılar ile kurtaramazsın diye bir söz vardır. başlangıçta doğru yere hamle yapmayıp, hızlı davranmazsan. ilerleyen zamanlarda oyun aşırı zorlaşacağı için sıkıcı gelmesi normal. böyle durumlara gelmeyin diye tavsiye vermek istiyoruz birazda. yoksa oyunun bir suçu yok bu konuda...

mesela şu anda grimhammer ile mortal empire da imrik ile oynuyorum. kuzeyinde cüceler var, doğun ve batında skavenler, güneyde de dark elfler var. burada bir öncelik sıralamasına girmen lazım. önce cüceleri tepelemen lazım. sonrasında vakit kaybetmeden skavanler ile ilgilenmen gerekiyor ki, palazlanınca kafana 3-4 ordu ile binmesinler. bunları yaptıktan sonra dark elfleri sonrasında da batıya açılman gerekiyor.

benim gözlemlediğim en kolay başlangıç bu şekilde olanı. ama skavenler ile ilgilenmeden uzak batıya gidip orkları ve cüceleri başına musallat edersen. güçlü birimler açılsın diye 40-50 turn olduğun beklersen, oyun tabi ki, aşırı zorlaşır ve sıkıcı hale gelir. ilk 10-20 turn içinde bile skavenleri doğundan atman başlı başına bir uğraşken ilerleyen zamanda, bir-iki düşman eklenmesi ile iyice imkansız bir işe dönüşüyor...

gibi gibi, bazı bölgeler haricinde yoğun işgal tehlikesi içinde olan şehirler yok onlara da gerekli ilgiyi gösterince, "şehirlerimi yağmaladılar !" denecek bir durumda olmuyor.

mesela, imparatorluğun beretonya sınırlarına dağ geçitlerine geçit hisarları koydular ve bu oradan gelecek orkları durdurmak için çok iyi bir imkan oldu. bu eklenti ilk eklendiği zaman, neredeyse her turn bir ork ordusunu o hisarlarda durdurmuştum ve gayet eğlenceli savaşlarda olmuştu, miğfer dibi styla...

Feamer tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi mod nasi daha zor lol

auto calculatei kolaylastiran mod var o pakedin icinde bi kere sirf herseyi sallasan o kolaylastiriyor oyunu.

garrisonlar ayi gibi bufflanmis,bide garrison disindaki binalar da garrison veriyor ama AI bunu bilmiyor fln

oldukca kolaylastiriyor oyunu

en buyuk changeloglardan biri modda, `AI factionlari birbiriyle daha fazla savasicak`

tabikide daha kolay...

 

DoGMeaT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

auto calculate meselesi zaten mevcut hali ile amelelik yapmaya teşvik eden bir yapı, ordun varsa zaten mevcut şekilde de aynı sonucu alıyorsun, ama daha fazla asker kaybettiğin için bir turn yatman gerekiyor falan. imrik oyununu iki şekilde de oynadım. ordun yoksa zaten istediği kadar kolaylaştırsın bir şey ifade etmiyor. ayrıca ai garnizonları da ona göre tahkimli oluyor vs.

garnizon eklentileri var evet ama sana saldıran ai de ona göre ordu kurup geliyor. sıradan garnizon askerleri ile kurulu gelen orduyu auto ile yenemiyorsun, ya sen kontrol edip ekstra taktik yapman lazım, yada takviye yapman lazım, zira şu anda oynadığım oyunda onunla uğraşıyorum, kuşatılan iki tahkimli şehir var ve savunması için yardım gerekiyor veya el atman...

"AI factionlari birbiriyle daha fazla savasicak" kısmını hakkında bir bilgim yok ama cüceler her oyunu domine ederken modlu oyunda yıkıldılar, onun dışında bir fark görmedim. modsuz oyunda cüceler, insanlarla birleşip üzerime gelmişti, bu oyunda ise orklar konfedere olup üzerime geliyor yani bir fark yok

sonuç olarak oyunun kolaylaştığı falan yok, elf birimlerinin ekstra bir kombat kapasitesi var olması gerektiği gibi, onun dışında kolaylık değil aksine ai nin ordu yapısı ve yeni eklenen birimleri kontrol ve draft kapasitesi ile oyun daha zor oluyor

Feamer tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi nasi ona gore ordu kuruyor,stack basina max 20 unite var garrisonda 20-30 unite koyabiliyorsun bu modla

dwarflarda level 3 te gelen duvar level2 de geliyor fln

lordlar gercekten lord,tek atiyorlar ordulara

mod kolay yani,inanmassan hala teklifim gecerli 40 turn vanillada kaz k karak oynasana vhard-normal,sonra bi screenshot koyarsin helal olsun derim ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya kendi oynamadığı, benim 100 turn oynadığım mod hakkında yorum yapıyor ?

mod bir çok şeyi olması gerektiği seviyeye getiriyor ve bence modun bina sistemi daha güzel.

aynı ırkla aynı turn sayısı oyun oynadım, modlu ve modsuz, o saydıkların bakımından bir kolaylık sağlamadı oyun. ha şu var. elf birimleri veryhard olmasına rağmen oldukça güçlüler, bu bakımdan bir kolaylık sağlıyor olabilir ama bu zaten olması gereken bir durum.

vakit bulursam oynayacağım zaten, günlük gibi de yazacağım her turn ? full dlc son beta yama açık mı değil mi bilmiyorum

ama boşa vakit kabı olacak zira bir şey değişmeyecek

Feamer tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

normalde level 3 te kuruluyor duvar,1 tier assagiya cekmis, tum ekonomi growth vs her konuda kolaylik sagliyor sirf bu degisiklik,daha az raid yersin,oyunun temposunu degistirir,bir cok sikayetim bunla alakali,yani ne diyim abi,cok kolaylastirmasa bile tam nokta atisi yerlerden kolaylastiriyor

bak cok fazla varsayim yapiyorsun,denedim de yazdim modu ben,100 turn degil ama oynadim bikac saat bi empire campaign,2 turlu de taze taze oynamis biri olarka soleyim

sfo daha kolay vanillaya gore,bufflanan garrisonlara -5 income fln ilistirmisler ama totaly worth it.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...