Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

ermenekte ya rauf üzerinde. 

gün içerisinde oluyorumda önceden haberlesmek iyidir. 

yani gövdeli makineler motosikleti öğrenmek, başlangıç için her zaman daha iyidir. bunu hocalara bile sorsanız bu şekilde der. 

motoru manuel vites ve hakimiyet konusunda bacakların arası dolu olmalı her zaman. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
bLackcha0s, 18.04.2023 15:04 tarihinde dedi ki:

bajaj dominar 250 çok hoşuma gitti, motor kullanmadım, ilk motor için düşünüyorum. 180kg ağırlığı varmış ama problem oluşturur mu bilmiyorum. 

84k fiyatı var.

Beğendiysen al gitsin. Bir eğitime galan gidersen ağırlıkla ilgili trickleri gösterirler, sorun olmaz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

açıkçası başta o yüksek hızlara çıkmaktan çekinirim 100-120 arası bana ideal zaten. Hız gibi bir tutkum yok, uzun yol git-gel belki değiştirmek isterim önceliğim istanbul'da dolaşmak. husqvarna tam sevdiğim tarz aslında ama epey fiyat farkı var. Scooter düşündüm, vespa'lar uçuyor bir de ileride enduroya daha yatkın olmak istiyorum. CF Moto CLX gördüm ama markayı hiç bilmiyorum, Pakistan menşeiymiş.

ilk etapta 250 fazla mı olur peki? 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bLackcha0s, 19.04.2023 15:19 tarihinde dedi ki:

açıkçası başta o yüksek hızlara çıkmaktan çekinirim 100-120 arası bana ideal zaten. Hız gibi bir tutkum yok, uzun yol git-gel belki değiştirmek isterim önceliğim istanbul'da dolaşmak. husqvarna tam sevdiğim tarz aslında ama epey fiyat farkı var. Scooter düşündüm, vespa'lar uçuyor bir de ileride enduroya daha yatkın olmak istiyorum. CF Moto CLX gördüm ama markayı hiç bilmiyorum, Pakistan menşeiymiş.

ilk etapta 250 fazla mı olur peki? 

hiç problem olmaz. iki teker konusunda bisiklet geçmişin bile varsa aktifin dediği gibi bu tip gövdeli makineyle hoca eşliğinde eğitimler alsan gerisini sen götürürsün. 250lik olması hatta bazen sollamak gibi kaçış hareketlerinde sana daha büyük faydası olacaktır. hem zaman içinde step step orta vadede yüksek cc'lere çıkabilirsin.

sıfır motor ise 1 mayısa kadar aldın aldın. sonra fiyatlar yenilenip seçim arefesi diye bir de bayiler TL kur farkı bindirmesi yapacaktır. 

hiç bekleme al derim. 

not : motosikleti daha iyi öğrenmek için gövdeli motor seçimi yapman çok iyi olmuş. bacak arasında hissedilen motoru beyin reflekslerini geliştirir.

sıfır vespa bu sene yok. olmadığı için ikinci el ilan sayısı düşük ve balon fiyatlar.

enduro seçiminde zamanla daha iyi anlayacaksın, bacak uzunluğuna göre seçimler yapmanı tavsiye ederim.

kaliteli eğitim veren harley'den tanıdığım çok iyi hocalar var istanbulda. eğitim için istanbul güzel yer.

xwhiplashx tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...

ertelemiştim maalesef de ehliyeti yeni halledebildim. 

Şimdi tekrar bakmaya başladım, amacım şehir içi kullanım, uzun yol ve biraz toprak. Bütçem doğrultusunda 2 motor var;

Husqvarna Svartpilen 250 - vibrasyonu şikayeti var, uzun yolda problemmiş bir de elden çıkarması daha zormuş ve yedek parça pahalı.

Honda CL 250 - yorumlar epey iyi  genel olarak bunu tavsiye ettiler tek kafama takılan artçı için sorun oluyor mu? Stokta var şu an. km'de 3-4 lt yakıyor

bunun dışında istediğim ancak pahalı olan motor; Honda x-adv. Hem scooter rahatlığı hem de adv motor olması.

Ucuz alternatifler olarak (100k civarı) Hero Pulse (Enduro), Mondial ressivo 250( bu da x adv muadili) 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
bLackcha0s, 24.08.2023 10:05 tarihinde dedi ki:

ertelemiştim maalesef de ehliyeti yeni halledebildim. 

Şimdi tekrar bakmaya başladım, amacım şehir içi kullanım, uzun yol ve biraz toprak. Bütçem doğrultusunda 2 motor var;

Husqvarna Svartpilen 250 - vibrasyonu şikayeti var, uzun yolda problemmiş bir de elden çıkarması daha zormuş ve yedek parça pahalı.

Honda CL 250 - yorumlar epey iyi  genel olarak bunu tavsiye ettiler tek kafama takılan artçı için sorun oluyor mu? Stokta var şu an. km'de 3-4 lt yakıyor

bunun dışında istediğim ancak pahalı olan motor; Honda x-adv. Hem scooter rahatlığı hem de adv motor olması.

Ucuz alternatifler olarak (100k civarı) Hero Pulse (Enduro), Mondial ressivo 250( bu da x adv muadili) 

 

Hala arayışta mısın bilmiyorum ama ben svartpilen 250’yi satıyorum (2300 km civarında) triumph tiger sport 660 için rez yaptırdım onu bekliyorum ilgilenirsen pm

 

edit: motorla ilgili genel soruların vs olursa da her zaman yardımcı olmaya çalışırım bu arada benim nacizane yorumum 250 cc tek silindir motorlarda titreşim hep var “en yok” denen modellerde bile var… Titreşim beni rahatsız etmedi hiçbir zaman… Uzun yol ise zaten naked motorlar ile zor, 250-300 km den fazlası her türlü yorar bence… 

razzo tarafından düzenlendi
Ek açıklama
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

içimde bi heves. bu sene 200-250cc bişey alıp başliyim dedim. bajaj ns200 alacakken bayinin yamuğu  sonrasında gittim peşin  fiyatına taksitle 76bine hero x pulse 4v aldım. şuan sıfırı 112k. hint malı.  enduro  tipinde ama bana göre  commuter.   son hızı düşük torku  üzmüyor. gücüne göre kasa ağır kalıyor.    zaten bu  tipte  motorda insan hız  aramıyor.  

çukur, bozuk yol bana mısın demiyor.  kasis görünce bazen gaz kesmemek güzel his  ^^ iş-ev  arasında kestirme bi  yol buldum. yol bozuk diye  fazla giren  de olmuyor. tarlaların  derelerin yollarından gitmek hoş oluyor. bazen  köy yollarına girip kayboluyorum.  iyiki de bunu almışım ama param olsa daha iyi bişey alırdım tabi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bLackcha0s, 24.08.2023 10:05 tarihinde dedi ki:

ertelemiştim maalesef de ehliyeti yeni halledebildim. 

Şimdi tekrar bakmaya başladım, amacım şehir içi kullanım, uzun yol ve biraz toprak. Bütçem doğrultusunda 2 motor var;

Husqvarna Svartpilen 250 - vibrasyonu şikayeti var, uzun yolda problemmiş bir de elden çıkarması daha zormuş ve yedek parça pahalı.

Honda CL 250 - yorumlar epey iyi  genel olarak bunu tavsiye ettiler tek kafama takılan artçı için sorun oluyor mu? Stokta var şu an. km'de 3-4 lt yakıyor

bunun dışında istediğim ancak pahalı olan motor; Honda x-adv. Hem scooter rahatlığı hem de adv motor olması.

Ucuz alternatifler olarak (100k civarı) Hero Pulse (Enduro), Mondial ressivo 250( bu da x adv muadili) 

 

Şehir içi kullanım, uzun yok, biraz toprak... Hmmm.. Bir motosikleti başka nerede sürebiliriz ki? Her şeyi saymışsın.

Başlangıç olarak ayırdığın bütçeyi bilmiyorum. Ama %90 ihtimalle aldığın motordan daha sonra başka bir modele geçeceksin. Öyle yap zaten) Bu illllla ilk motorunla kaza yapacaksın anlamına gelmiyor. Sadece motora binmeden, motoru gerçek anlamda ne amaçla kullanacağına emin olamamak ile alakalı. Mesela bana cruiser yakın geliyordu. Meersem değilmiş. Ben cafe racer adamıymışım. 

Öncelikle titreşim olacak. Ondan kaçışın yok. 250 cc'lik tek silindirli bir motordan titrememesini beklemek gerçekten haksızlık.. 

Svartpilen, eğer ilk motorunu uzuuuuun süre elinde tutmak sonra değiştirmek istiyorsan en iyi seçeneklerden biri. Kendi sınıfındaki diğer motorlardan bi daha güçlü. Ergonomisi de oldukça başarılı. Bir tık uzun gelebilir ama olsun. Sen artçı sorununu cl için sormuşsun ama svartpilenin artçı koltuğu tahtadan hallice. Haberin olsun.

CL 250 uzun yolda artçı için bana hiç mantıklı gelmiyor. Bizim triumph scramblercıların hepsinin bacaklarında yara bere var. Artçılarının da bacakları yanıyomuş. Şey gibi düşün. 10k boyunca o egzoz sana hiç sorun yaratmıyor. Sonra bir anlık minik bir dalgınlık, "merhaba 1. derece bacak yanığı"

Ben olsam ne yaparım? Giderim. Triumph 400 için pusuya yatarım. Hem geometri olarak naked ile cafe racer arası bir yerde. Zaten ocakta piyasaya çıkacak... O zamana kadar eğer ucuza bir şeyler düşerse ona dönerim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alkollü müydün peki yoksa akşamdan kalma mı? 

 

Ya bu arada işyeri eve yaklaşık 20km, 125cc motorlar nasıldır? Elektrikli ufak motor hariç motor tecrübem yok, bisiklet tecrübem var bi. Hondanın 125lik çok tatlı motorları var, bi tane alsam kamyonete atıp kaçırırlar mı kapının önünden? A1 sınıfı dediği B ehliyetle sürülen değil dimi, yine bi motor ehliyet gerekecek ona da? 

Drall tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 tane 33'lük fıçı içmiştim. Üzerinden 1 saate yakın geçmişti. Hususi araba için sınır 0.50 promil, diğer araçlar için 0.20 imiş. Bende 0.22 çıktı. İtiraz edip kan tahliline gidebiliyomuşum ama bilmiyordum.

2 yıl geçmediği için hala stajyer ehliyetiydi. Ehliyete el konuldu. Tekrar 0'dan ehliyet kursuna başlamam gerekiyor. 6 ay bekleme yok. İşin kötüsü pazar günü direksiyon sınavım vardı. Araba için sınava giriyordum. Ondan da oldum...

Resmen 0.02 yüzünden 15k patladı bana. Şimdi tekrar motor ve araba için kursa başlamam gerekiyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Drall, 04.10.2023 13:57 tarihinde dedi ki:

Ya bu arada işyeri eve yaklaşık 20km, 125cc motorlar nasıldır? Elektrikli ufak motor hariç motor tecrübem yok, bisiklet tecrübem var bi. Hondanın 125lik çok tatlı motorları var, bi tane alsam kamyonete atıp kaçırırlar mı kapının önünden? A1 sınıfı dediği B ehliyetle sürülen değil dimi, yine bi motor ehliyet gerekecek ona da? 

125 ccler genellikle max 90-95 yapabiliyorlar.  Ben bir önceki motorumla (Kuba superlight) İzmir'e bile gitmiştim.

Kapının önünden kamyonete atma olayı olmuyor değil, oluyor... Ama öyle her akşam yüzlerce motorun kucaklanıp götürüldüğü falan yok. Zaten hırsızlar kamyonetten ziyade hızla kilidinden kurtulup atlayıp gidebilecekleri araçları tercih ediyorlar.

A1 en düşük motor seviyesi işte. B ehliyetle 125 cc'ye kadar kullanılabilecek dediler seçim öncesi ama tabii ortada bir gelişme yok. Bisiklet kullanabiliyorsan ufak bir çalışmayla motora rahatlıkla geçersin.

Valla 125lik Grom ve Monkeyler (özellikle monkeyler) inanılmaz güzel. Herkese hitap etmiyor tabii de. Özellikle monkey tam bir güdük necmi motoru. Evimin kapalı otoparkı olsa valla para biriktirip 2. motor olarak alırım. sfdfs

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace, 05.10.2023 16:39 tarihinde dedi ki:

1 tane 33'lük fıçı içmiştim. Üzerinden 1 saate yakın geçmişti. Hususi araba için sınır 0.50 promil, diğer araçlar için 0.20 imiş. Bende 0.22 çıktı. İtiraz edip kan tahliline gidebiliyomuşum ama bilmiyordum.

2 yıl geçmediği için hala stajyer ehliyetiydi. Ehliyete el konuldu. Tekrar 0'dan ehliyet kursuna başlamam gerekiyor. 6 ay bekleme yok. İşin kötüsü pazar günü direksiyon sınavım vardı. Araba için sınava giriyordum. Ondan da oldum...

Resmen 0.02 yüzünden 15k patladı bana. Şimdi tekrar motor ve araba için kursa başlamam gerekiyor.

Böyle durumlarda niye akliniza ilk dava gelmiyor ya. Avukata verirdin 15k en azından haklarından olmazdın. Yazık. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace, 05.10.2023 15:43 tarihinde dedi ki:

125 ccler genellikle max 90-95 yapabiliyorlar.  Ben bir önceki motorumla (Kuba superlight) İzmir'e bile gitmiştim.

Kapının önünden kamyonete atma olayı olmuyor değil, oluyor... Ama öyle her akşam yüzlerce motorun kucaklanıp götürüldüğü falan yok. Zaten hırsızlar kamyonetten ziyade hızla kilidinden kurtulup atlayıp gidebilecekleri araçları tercih ediyorlar.

A1 en düşük motor seviyesi işte. B ehliyetle 125 cc'ye kadar kullanılabilecek dediler seçim öncesi ama tabii ortada bir gelişme yok. Bisiklet kullanabiliyorsan ufak bir çalışmayla motora rahatlıkla geçersin.

Valla 125lik Grom ve Monkeyler (özellikle monkeyler) inanılmaz güzel. Herkese hitap etmiyor tabii de. Özellikle monkey tam bir güdük necmi motoru. Evimin kapalı otoparkı olsa valla para biriktirip 2. motor olarak alırım. sfdfs

Grom dedigin msx125 dimi, onun hastasiyim ben de. Monkey de cok tatliymis, iyi ya bu ise bi el atayım 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...