Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

haftasonu tek başıma şile-ağva taraflarında kampa gideyim dedim Tenere ile. Hacıllı taraflarında kamp yeri ararken gaza gelip 3 kuruşluk offroad bilgimle araziye girdim. Yükseldikçe, yükseldim, genel kamp kurulan kalabalık kısımlardan uzaklaştım, artık dağ başında yalnızdım, yalnızlığımı kertenkelelerle paylaştım.. yaa dedim ne kadar yetenekliyim yarım debriyajsız kedi gibi çıkıyorum toprak çamurlu yollarda, bekle beni moğolistan, afrika derken...,düştüm.

Yan çantalarım olmadığı için topcase yaslı dikine yüklenmiş ekipmanları indirdim(biri moment mi dedi :) ). bir çıkayım sonra geri gelir malzemeleri alırım dedim. 3 defa daha düştüm çıkarken, dik çamurlu arazide geri dönmeye karar verdim. motoru yattığı yerden aşağıda doğru sürükleyerek yönünü çevirdim, diktim. bir baktım ön fren maneti artık yok. neyse dedim arazide ön frene ihtiyaç yok gideriz bir şekilde, atladım üstüne yusuf yusuf indim tekrar, kalan eşyaları 2 sefer tabanvay in çık yaparak(yaklaşık 1 km uzaklıkta) indirdim. artık soluma organım yer değiştirmişti. eller, kollar titreye titreye kurdum tek kişilik krallığımı.

dönüş yolunda ön frensiz sürerken kendimi sakatlanmış hissettim. şile otobanında 60-80km hızla araçları abartılı takip mesafesi koyarak döndüm şehre.

eve döndüğümde arka yolcu peglerinden birinin daha kırık ve sağdaki yolcu tutmacının altında yer alan grenajın çatladığını gördüm. Sağ sis farı braketi ve bağlı olduğu grenaj zaten çatlaktı ve çatlak bir el boyu kadar daha büyümüştü.

her şeye rağmen çok eğlendim. bu tarz kamplar yapmak isteyen olursa bir öm kadar yakınınızdayım. :)


ss


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lord_gorthaur said:

ileri surus egitimi almak istiyorum. Soyle virajda nasil yatilir, cikilir, panik frenlemede kontrol ve kontra nasil yapilir gibi.
tavsiye edeceginiz kurs var mi?


OMM tavsiye ederim.
Teori eğitimi ile başlıyor. Kontrol, roadcraft vs diye ilerliyor. Sadece teori eğitimi bile faydalı.

Adarat'ta olabilir. Ama OMM dernek olduğu için çok daha az para vererek aynı eğitimi hatta daha iyisini alırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lord_gorthaur said:

ileri surus egitimi almak istiyorum. Soyle virajda nasil yatilir, cikilir, panik frenlemede kontrol ve kontra nasil yapilir gibi.
tavsiye edeceginiz kurs var mi?


https://www.facebook.com/RoadcraftAcademyTR/

https://www.facebook.com/groups/922573581174807/

https://www.facebook.com/gisemegitim/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CuteButPsycho said:

lord_gorthaur said:

ileri surus egitimi almak istiyorum. Soyle virajda nasil yatilir, cikilir, panik frenlemede kontrol ve kontra nasil yapilir gibi.
tavsiye edeceginiz kurs var mi?


OMM tavsiye ederim.
Teori eğitimi ile başlıyor. Kontrol, roadcraft vs diye ilerliyor. Sadece teori eğitimi bile faydalı.

Adarat'ta olabilir. Ama OMM dernek olduğu için çok daha az para vererek aynı eğitimi hatta daha iyisini alırsın.


omm sitesinde bi tel no vs göremedim ya veya başvuru linki

nerden başvuruyoruz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Quel-Thul said:

CuteButPsycho said:

lord_gorthaur said:

ileri surus egitimi almak istiyorum. Soyle virajda nasil yatilir, cikilir, panik frenlemede kontrol ve kontra nasil yapilir gibi.
tavsiye edeceginiz kurs var mi?


OMM tavsiye ederim.
Teori eğitimi ile başlıyor. Kontrol, roadcraft vs diye ilerliyor. Sadece teori eğitimi bile faydalı.

Adarat'ta olabilir. Ama OMM dernek olduğu için çok daha az para vererek aynı eğitimi hatta daha iyisini alırsın.


omm sitesinde bi tel no vs göremedim ya veya başvuru linki

nerden başvuruyoruz



Eskiden https://www.arariders.net adresi üzerinden kayıt oluşturuluyordu.

Eğer buradan kayıt olamazsan yada iletişim kuramazsan ben eğitimenlerin telefonlarından verebilirim.

Ayrıca Adarat eğitmenlerinden de bir arkadaşım var. Orayı düşünürsen de yine yardımcı olabilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ninlempis said:

haftasonu tek başıma şile-ağva taraflarında kampa gideyim dedim Tenere ile. Hacıllı taraflarında kamp yeri ararken gaza gelip 3 kuruşluk offroad bilgimle araziye girdim. Yükseldikçe, yükseldim, genel kamp kurulan kalabalık kısımlardan uzaklaştım, artık dağ başında yalnızdım, yalnızlığımı kertenkelelerle paylaştım.. yaa dedim ne kadar yetenekliyim yarım debriyajsız kedi gibi çıkıyorum toprak çamurlu yollarda, bekle beni moğolistan, afrika derken...,düştüm.

Yan çantalarım olmadığı için topcase yaslı dikine yüklenmiş ekipmanları indirdim(biri moment mi dedi :) ). bir çıkayım sonra geri gelir malzemeleri alırım dedim. 3 defa daha düştüm çıkarken, dik çamurlu arazide geri dönmeye karar verdim. motoru yattığı yerden aşağıda doğru sürükleyerek yönünü çevirdim, diktim. bir baktım ön fren maneti artık yok. neyse dedim arazide ön frene ihtiyaç yok gideriz bir şekilde, atladım üstüne yusuf yusuf indim tekrar, kalan eşyaları 2 sefer tabanvay in çık yaparak(yaklaşık 1 km uzaklıkta) indirdim. artık soluma organım yer değiştirmişti. eller, kollar titreye titreye kurdum tek kişilik krallığımı.

dönüş yolunda ön frensiz sürerken kendimi sakatlanmış hissettim. şile otobanında 60-80km hızla araçları abartılı takip mesafesi koyarak döndüm şehre.

eve döndüğümde arka yolcu peglerinden birinin daha kırık ve sağdaki yolcu tutmacının altında yer alan grenajın çatladığını gördüm. Sağ sis farı braketi ve bağlı olduğu grenaj zaten çatlaktı ve çatlak bir el boyu kadar daha büyümüştü.

her şeye rağmen çok eğlendim. bu tarz kamplar yapmak isteyen olursa bir öm kadar yakınınızdayım. :)


ss




Müthişmiş ya!

Topcasele enduro yapılmaz demelerinin bi sebebi var :) Artı topcase de çok sarsıldıgından kiliti, menteşesi falan da kırılabilir.

Manet için aliexpresse bak. Çok uyguna cnc de yapılmış alüminyum manetler var.


Geçen sabah bende kocaeli üni tepesindeki köy yollarına dogru gittim, asfalttan gidip, fotoyu toprakta çektim, sırf şekil olsun diye (=

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@aktiftablet
o motora kıyılmaz abi. :)

@Quel-Thul
aktiftabletin dediklerine ilave
-motul lastik tamir kiti (tubless, şambrel farketmeksizin tamir ettiği söyleniyor. tubless te denedik çok başarılı)
-Güneş vizorü ya da kaskın içine takabileceğiniz güneş gözlüğü
-yedek buji, far ampulü
-tüm sigortalardan birkaç tane(ufacıklar zaten)
-akü takviye kablosu(medeniyetten uzak geziler için, olmasa da bir şekilde bulunuyor)
-USB şarj için aparat(kaybolunuyor bazen, şarj bitiyor, akşam oluyor :)
- telefon bağlama aparatı
- 2 motorsanız mümkünse interkom alın gezinin zevki artıyor.
- avadanlığa eklenecek takım taklavat bişiler olabilir.. wd40 dağ başında sıkışan kontağı çözer mesela..
- deponuz dolu, yolunuz açık olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abiler ablalar bi lifan xplore200 sevdasına düştüm son ayım kaldı para için. şehir içinde bunu kullanmak gerçekten yapılacak en son şey mi? internetin ezbere yorumlarına güvenemiyorum bizzat buraya sormak istiyorum. scooter yerine bunu alsam ne kaybederim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Lastik tamir kiti dışında diğerlerine gerek yok ya. Abartmayın.


this

cidden gerek yok. ha motorunun kronik atıyorum sigorta sorunu vardır, iki tane alırsın yanına patlarsa diye de. onun dışında gerek yok.

nuwa said:

abiler ablalar bi lifan xplore200 sevdasına düştüm son ayım kaldı para için. şehir içinde bunu kullanmak gerçekten yapılacak en son şey mi? internetin ezbere yorumlarına güvenemiyorum bizzat buraya sormak istiyorum. scooter yerine bunu alsam ne kaybederim?


motorun kendisini bimem de, zamanında crf kullanan bir adam olarak hata yapmazsın derim. ben chopper/cafe racer motor kullanıyorum ondan daha salakça olamaz muhtemelen. yerden yükseksin, aynalara çarpmadan yaldır yaldır gidersin o aletle. ince ve hafif istediğin gibi dans et trafikte, kıaldırıma çık, refujdan atla falan.

scooterdan kaydebeceğin şeyler ise, yorgunluk olur. trafikte scooter rahatlığı apayrı tabi ki, debriyaj yok.
bir de eşya taşıma olayı var, mont, kask, eldiven ıvır zıvır herşey elinde olunca insan bir sinirleniyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nuwa said:

abiler ablalar bi lifan xplore200 sevdasına düştüm son ayım kaldı para için. şehir içinde bunu kullanmak gerçekten yapılacak en son şey mi? internetin ezbere yorumlarına güvenemiyorum bizzat buraya sormak istiyorum. scooter yerine bunu alsam ne kaybederim?


Asfaltta (özellikle şehir içi trafikte) off-road her şeyden önce motorun dinamiği olarak çok gereksiz bir hareket. Onun dışında vites, çantasızlık, fazla yükseklik, yağmura karşı çok daha savunmasız olmak gibi kayıpların olur. Herhangi bir kazanç aklıma gelmiyor, motoru "kaldırımda" sürmeyi tercih etmeyen kesimdenim.

Ninlempis'in gezi tarzına bakarsak (geçen sayfanın başı) bir buji, bir sigorta bulundurmakta fayda var gerçekten, ama benim gibi asfalttan ayrılmaya pek totosu yemeyenler için aktif haklı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nuwa said:

abiler ablalar bi lifan xplore200 sevdasına düştüm son ayım kaldı para için. şehir içinde bunu kullanmak gerçekten yapılacak en son şey mi? internetin ezbere yorumlarına güvenemiyorum bizzat buraya sormak istiyorum. scooter yerine bunu alsam ne kaybederim?


O motorun fabrika çıkış lastikleri kesin çok kötüdür. Asfaltta üzebilir seni. Şehiriçinde kullanıcam diyosan, supermoto tarzı biraz daha asfalta uygun iyi bi lastikle mis gibi kullanılır.

Scootera göre bariz avantajı, çukurlardan, taşlardan yeri geldiinde kaldırma çık in yapman gerektiginde sagalaycagı rahatlık. Dezavantajı da ani fren yapman gerektiginde o lastik ebadı, o amortisör falan bol bol sadaka vermen lazım :p
Düz vites (muhtemnelen sert debriyaj), çantasızlık, dar ve rahatsız sele gibi bariz dezavantajları var tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...