Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

abi hayırlı olsun.
kazasız belasız kullan, tekerin düz bassın.
güzel motor kesinlikle, çok çok az yakıyor o kısmı efsane. ses yok, e apaçi gibi bir basmıyorsan da tatlı tatlı hızlanıyor. titreşim yok, nada.

benim beat gitti artık, cb 650f den sonra da attan inip eşşeğe binmiş gibiydim. elime az para geçti, yamaha xv 950 mi kawasaki vulcan mı

hani chopper kullanmak istiyorum, harley adamı değilim. öyle bir kültürüm yok, e zaten "BENCE" teknoloji konusunda da HP nin inanılmaz bir üstünlüğü yok, tam tersi olabilir. dediğim gibi, o kültür sahibi bir adam değilim, çekici gelmiyor.

chopper olmazsa, mantık evliliği yapıp nmax alacam. koltuk altına xl kask ve ıvır zıvır bi dolu eşya sığıyor lan. efsane.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eşimin ofisi taşındı ve eve yaklaşık 4km. mesafede. İşe gitmek için ana arterlere çıkmadan neredeyse bir bulvarı ve birkaç caddeyi takip ederek varması mümkün. Otobana falan çıkmayacak.


Kendisi bisiklete binmeyi bile binmiyor. Otomobil ehliyeti var, çok az kullanabiliyor. Ufak tefek ve süper naif bir insan. Muhit İstanbul 'un en elit muhitlerinden biri değil.

Sizce yapabilir mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paspatur said:

Eşimin ofisi taşındı ve eve yaklaşık 4km. mesafede. İşe gitmek için ana arterlere çıkmadan neredeyse bir bulvarı ve birkaç caddeyi takip ederek varması mümkün. Otobana falan çıkmayacak.


Kendisi bisiklete binmeyi bile binmiyor. Otomobil ehliyeti var, çok az kullanabiliyor. Ufak tefek ve süper naif bir insan. Muhit İstanbul 'un en elit muhitlerinden biri değil.

Sizce yapabilir mi?


trafik yoksa mutlaka dört tekerle gitsin.

avrupa ülkesinde olsak önce bisiklet sonra motor illa ki öğrenir. atla deve değil bu iş gayet öğrenilebilir. ama sistemin düzgün çalıştığı kuralların işlediği yerde.

motorun kullanımı ve dengesinden ziyade, trafikte olabilecek olaylara henüz arabayla bile alışık değil anladığım kadarıyla. o yüzden çoook sakat bu iş. hani motor kısmını öğrenir ama naif bir insan trafiği bence arabada öğrenmeli. yapılan hatalar, daha önemlisi başkasının yaptığı ve senin kapatamadığın hatalar en azından kaportada biter.

kaldı ki hem hanım hem motor sürücüsü olunca otomatikman namussuz gözüyle bakıyorlar.

yani arabayla yılda on kaza yaparsın ama motorda hele de mentalite olarak hassas birinde gerçekten sorun olur. üzülürsünüz.

ben de isterdim özgürce çıkıp dolaşalım, bu sorunlu toplumu ısrarla istediğimiz gibi yaşayıp, bizim de varlığımızı onlara normalize edelim ama olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

üstteki mesaja katılıyorum. eşin motosiklete meraklı değilse ki bugüne kadar bisiklete binmemiş olmasından 2 tekeri çok sevmediğini düşünüyorum, bence istanbul trafiğindeki risk için değmez.

gidilecek yol çok muhlis ve püfür püfür giderim diyorsa bi ihtimal elektrikli 3 tekerlekli bisiklet/motosiklet iş görür gibi geliyor. bu alanda çok bilgim yok ama yuki nin falan modelleri var yollarda görüyorum.

http://www.zengen.com.tr/yuki-motor-ada-one-uc-tekerlekli-elektrikli-scooter
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paspatur said:

Eşimin ofisi taşındı ve eve yaklaşık 4km. mesafede. İşe gitmek için ana arterlere çıkmadan neredeyse bir bulvarı ve birkaç caddeyi takip ederek varması mümkün. Otobana falan çıkmayacak.


Kendisi bisiklete binmeyi bile binmiyor. Otomobil ehliyeti var, çok az kullanabiliyor. Ufak tefek ve süper naif bir insan. Muhit İstanbul 'un en elit muhitlerinden biri değil.

Sizce yapabilir mi?


İstanbul bayan ve motor maalesef ülkemiz içinde güzide istanbul içinde pek mümkün değil keşke böyle olmasaydı ama...

Herkes çok istediği birşeyi yapabilir eşinizde isterse yapabilir ancak bu riske değmez bisikleti deneyiniz bence..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Yurtdışında çalışan bir arkadaşım bana tr'den transalp 650 aldırdı. 2006 model 11.000 km de.

660 tenere'ye göre; asfalt kullanımına daha uygun, titreşim az, sele yere daha yakın, gaz tepkisi daha yumuşak, yüksek devirlerde daha iyi hızlanıyor ama tenere'ye göre ağırlık merkezi daha alçak olmasına rağmen düşük hızlarda daha dengesiz geldi. bence orta hacimli motorlarda fiyat performans olarak iyi bir seçim olabilir(Yakıt konusuna daha net anlamadığım için değinmedim.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En son 10-12 yil once babamin chopper cakmasi mondialini surmus birisi olarak ehliyet alip kendi motorumu almaya karar verdim. Bi kac sorum olacak:

Yollarin bozuklugunu ve belki alir dag tepe gezerim diye dusunerek Honda CRF 250 Rally almayi dusunuyorum. Hiz tutkum vs yok, ise gidip-gelme olarak kullanilacak agirlikla. Toplam yol git gel 40km'ye yakin. Bi de bi ihtimal yazin cuma-pazartesi olmak uzere yazlik yoluna gidebilirim (100km). Okudugum kadariyla 120'den sonra baya titresim falan oluyormus bu motorda ama ben o kadar hizi zaten gormem.

Alternatif olarak onerebileceginiz ya da bak bu daha iyi diyebileceginiz modeller var mi? Is yerinin etrafi baya baya santiye oldu, cukur tumsek falan cok oldugu icin yuksekligin de onemli oldugunu dusunuyorum.

Guvenlik malzemeleri icin anladigim kadariyla NCAP gibi tek yerden bakabilecegimiz bi sertifika yok. EU standarti olsun falan demisler kask vs icin. Bunlari temin edebilecegim, hatta gorup deneyebilecegim malzeme saticilari nerede bulabilirim?

Aslinda baslangic seviyesinde bile sayilmam, cunku 10 yildir arka koltuguna bile binmedim herhangi bir motorsikletin. Bu yuzden bir de ehliyet alabilecegim, duzgun egitim veren bir yer ariyorum. Mumkunse Bakirkoy civarinda. Almak istedigim ehliyet A.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

crf rally başlangıç olarak ideal, sürüşü rahat bir motor. istanbul gibi bir şehirde çok eğlendiriyor, bakım masrafları düşük, az yakıyor, tip olarak olarak da hoş ama koruma demirinden, çanta taşıma demirine bir çok aksesuarı tam oturmadı diye biliyorum, grenajları falan deliyorlar bunları takmak için. o kısmına bakmak lazım. günlük 200-250 km gibi seyahatlar rahatlıkla yapılır.

Rüzgar koruması bir nebze CRF 250L'den iyidir ama ben olsam crf 250L alırdım. Grenajı az olduğu için grenaj kırma korkusu olmadan araziye de çıkardım. Araziye çıkmam deme 250cc CRF - WR - KLX alırsan kesinlikle çıkarsın. Ek olarak ABS'li motorum hiç olmadı ama ABS candır.

Kask için, Snell(özel kuruluş), Sharp(İngiliz), DOT(Amerikan), ECE(Avrupa) gibi kurumların standartları var.

Genelde en katı standart Snell olarak gösteriliyor(Aslında bunların uzmanlık alanı çeneden açılır kasklar). Tavsiyem Kompozit bir kask alman(termoplastikten uzak dur). Bütçeye göre Schubert, Arai, Bell, Shoei, Marushin(Fiyat/performans), Caberg gibi markalar benim bildiklerim ve çevrede kullanılanlar. Kaskı mutlaka mağazadan al. Hatta mağazaya girdiğinde önce kaskı seç, kafana tak, geri kalan malzemelere bakarken kask kafanda olsun yarım saat-bir saat, çünkü beden olarak uyan kasklar bazı kafalara sonradan ağrı yapıyor.

Pantolon için yerli ve milli markamız Tech90 öneririm. Kendim kullanıyorum, kazada geçirdim. Gerçekten çok iyi.

Eldiven olarak çok bir fikrim yok. Hep Revit kullandım. HELD'de iyi diyorlar. Bütçeye göre gene.

Ceket olarak tekstil 4 mevsim bir ceket düşün derim, korumaları EN1621-2 sertifikalı olsun (700-1000 lira civarı bütçe). Ben Richa kullanıyorum. Aldığın ceketin mutlaka kaliteli bir sırt koruması da olsun. Yoksa mutlaka cekete minimum orta kalite bir sırt koruma al. Bu sırt koruma işi çok önemli.

Bot olarak, YDS'nin 7.2 Diablo modeli var bende kısa. Taban kaymaya karşı çok başarılı, fakat kaval kemiği koruması yok. Bu yüzden uzun bot tavsiye edeceğim; yakın zamanda FORMA Adventure aldım kısa bot kadar kullanışlı değil ama alışacağız artık. Botta genel olarak taban kaymaya karşı dayanıklı olmalı ve mümkünse su geçirmeyen hava alabilen bir iç astarı olmalı Gora-tex bu işte iyi ama ucuz yollu benzer astarlarda iş görüyor. bütçeye göre değişir bu işte. yine orta kalite bir bot 750-1500 arası :)

Mağaza Anadolu yakası için konuşuyorum,

Kadıköy Hasanpaşa; Motoplus, Motomax http://www.motoplus.com.tr/
İçerenköy; Motosikletaksesuarları www.motosikletaksesuarlari.com/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kadıkoy bahariye tarafına taşındım, motor kabul eden otopark bulmak cok zor , kabul edenler de doluyuz sıra beklemen lazım falan diyor veya tam araba parası istiyorlar

şimdilik sokaga bırakıyorum, alarmlı disk kilidi + zincir+branda ile,
fakat içim pek rahat degil, bildiginiz otopark vs veya kadıkoyde park tavsiyesi var ise alırım.

yer süreyyanın oralar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Genwa said:

Malzeme olayi baya iyi oldu cok sagol.

Ben acikcasi rally modelini sirf abs var diye tercih ediyordum ama simdi baktim Lye de eklemisler. Bugun gidip iki modele de bakacagim.


Selam,

Günde 40km, arada 100 km yapacaksan CRF'nin selesi üzebilir.

Bir de deposu 7.7lt, 150km'de bir benzinliğe uğrarsın. 194. km'de benzin bitiyor asdas (kötü bi tecrubeydi)

Acaba bi tenere 660 mi baksan? 24-25'e 2. elleri oluyodu.



Quel-Thul said:

kadıkoy bahariye tarafına taşındım, motor kabul eden otopark bulmak cok zor , kabul edenler de doluyuz sıra beklemen lazım falan diyor veya tam araba parası istiyorlar

şimdilik sokaga bırakıyorum, alarmlı disk kilidi + zincir+branda ile,
fakat içim pek rahat degil, bildiginiz otopark vs veya kadıkoyde park tavsiyesi var ise alırım.

yer süreyyanın oralar


üzücü bi durum abi ya, kasko yaptır bence. Otopark en az 80 isteyecek, 80x12'ye bi kasko yaptır geç
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben aslında başlangıç olsun diye 250cc odaklıyım. Kursa daha bugün yazıldım, 10 yıl sonra ilk defa motor sürücem haftasonu bakalım. Sınavda ne sürdürecekler hiç bi fikrim yok henüz.

Bi de sanırsam bahsettiğin model L olan. Rally'de depo 10lt civarı olması lazım. Sele konusunu da herkes söylüyor zaten ufak dokunuşlar şart diye. Ama daha iyi alternatif bulamadım bana uygun. Özellikle yüksekliği hoşuma gidiyor.

Başlangıç motoru olayım olmasa zaten tenere, nc750 falan hep aklımda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...