Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni oyunum


monoscope

Öne çıkan mesajlar

abi yavaş yavaş işte herşey çünkü sorunları çözene kadar anam ağlıo baştan yazıyorum fonksyonu falan. 4 frame ekledim adama biraz daha koşar oldu işte jumpingi düzelttim şimdi sıra collision olayında.

imamizer abi sorry daha müzik ekleyemedim ama arkadaşa güzel bişeyler yaptırıcam beklediğine değcek yani bırakma desteğini pls
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam, musade olursa ziplamanin egretiligini duzeltmene yardim edeyim (koduna bakmadim su an nasil hesaplaniyo oyun icinde bilmiyorum):

- velocity ve acceleration kavramlari olsun. (hiz, ivme)
- velocity ve acc. normalde 0
- bir de ters acc. var, gravity.
- oyuncu zipladiginda acc = 5 gibi bisi set edilmeli.

her update'de:
- acceleration = accelaration - gravity olarak update edilmeli.
- velocity = velocity + acc. olarak update edimeli.
- positionY = positionY + velocity olarak update edilmeli. (+ ya da -, koordinat sisteminin nerden bacladigina bagli)

bu sekilde yaparsan ziplama daha gercekci olur. tepeye cikarken smooth olarak yavaslar, dususe gecer, yere dusene kadar hizlanir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi de, onceki sayfalari simdi okudum,

"dom candir, canvas'la ugrasilmaz" denmis, kesinlikle katilmiyorum, dom ile oyun olmaz, kisa vadeli dusunmuyosan elbet dom'dan baska biseyler kullanacaksin.

canvas'i direkt kullanmak zorunda degilsin, canvas'i wrap eden pek cok library var. onlardan birisini kullanabilirsin.

(canvas'in da kendi bambaska sorunlari var, ama onlara karsina cikinca deginirim daha sonra)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...