Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Factorio


Griswold

Öne çıkan mesajlar

ben 1 haftadır falan ciddi oynuyorum. herşey güzel ama inanılmaz büyük üretim yapmak gerekiyor. hani demir yerine 10 tane miner kuruyorum sonra sıkıştıgı zaman ikinci bir yer alıyorum falan bakıyorum çok yavaş ilerliyor herşey. sonradan baktım internetten millet 100er 100er miner kuruyormuş. blueprint alıp onları da sağa sola kopyalıyor falan. ben kendi ufak şirin fabrikamla mutlu olmak istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 10 ay sonra ...

cidden oyun esir ediyor lol, dün bir başladım, sabahladım farketmeden ahah. yalnız bayağı karışık ve kontrolleri pek beğenmedim, birşeyi almak koymak, bölmek vs kasınç hayli. şöyle daha rahat oynanabilir olsa bastım mı koydum mu diye üzmeden, efsane olacakmış. neyse gene de keyifli ama bayağı ve süper kompleks. "fast-paced" buzzowrd'ü kullanmayan böyle oyunlar lazım. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

evet dediğin gibi alışılıyor, gerçi hala sıkça bir eşyadan 1 tane koymak istiyorum, tam olmuyor onlar ama neyse.

arcane’in dediği kadar varmış, “oroyin gibi oyun bulmuşsun” dedi ahah. bir haftadır içim dışım bu oldu, bayağı uzun zamandır tycoon damarım böyle kabarmamıştı. bir de alyenlere karşı bir survival olması da ayrı heyecan katıyor. hoş gerçi ilk oyunumda kobi ve çevreyle dost, sustainable ufak üreitmle saldırı bile almıyordum, yanımdaki orman emiyordu herşeyi. şimdi temelleri öğrendikten sonra yeni başladım çölde, daha büyük kapasite ğretim gidip solar da yapmadım, bayağı ağır saldırı alıyorum. bir de efficiency yerine production modülleri gitmek çok farkettiriyor. çevreyle dost veya vahşi kapitalist farkı güzel işlenmiş, tam murica simulator geçen sayfalarda dendiği gibi ahah.

circuit network işlerine kafam basmadı doğrusu ama tutorial ile nükleer yakıtı sadece buhar haznesi boşalırken doldurma olayını yaptım, mükemmel oldu. aptal sistemi nasıl akıllandırıp tasarruf ederim soruma tam çözümü bulmuş adamlar. buhar 5000’e düşünce bitmiş çubuğu çıkarıp, yerine yenisini koyuyor sistem. dyatlov’a lazımmış bu oyun ahahaha

ilk oyunda hep kömür yakıp yarı solara geçtim sonra ama solar çooook yer kaplıyor. oyunda yer bol ama daha kompakt olmak istiyorum. bir de sebilyon aküsü de lazım malum. dedim ikinci oyunda kömürü idareli kullanmak için kömürü eritip katı yakıta çevireyim ww2 almanya tarzı, uzun süre gittim öyle ama bu sefer de trilyon boiler ve steam engine oldu, pollution uçtu gitti ve dahası sıvılar doldu/boşaldı derken katı yakıt üretimi sekteye uğradı kendi başına. sanırım onu da circuit network ile regüle etmek mümkünmüş ama dedim hadi bari nükleeri deneyeyim. maksimum productivity ve zenginleştirme ile bu yakıtı sadece gerekince koyma sistemini uygulayınca üssümün hemen yanındaki uranyum madeni bile sanırım beni yüzlerce saat götürecek hesabıma göre.

oyun cidden süper, bazı şeyler daha zamanla eklenirse hele kim bilir daha ne kadar da iyi olur. düşman çeşitliliği ve combatı biraz daha elden geçirirler umarım.

en çok petrol ve uranyum sistemleri hoşuma gitti sanırım oyunda. en çok da canımı tren sistemi kurmak sıktı sanırım, bayağı boğuştum onunla. en son hala deadlock oluyordu, bakalım chain signal ile değiştirdim lambaları önerdikleri gibi, çözecek mi o bakalım.

ha bir de worker drone olayı ne kadar rahatmış, oyun logistic network kurana kadar hamallık resmen. ilk oynarken zaten çoook geç kullanmaya başladım, gidip elle koyuyordum çoğu şeyi lol. logistics chest sistemini kurunca belt setup hataları üzmüyor pek, azıcık drone elektriğiyle onlar yapıyor hamallığı.

bir de tank sürüp spawnery raid yapmak çok eğlenceliydi. hoş gerçi kısa süre sonra mandalorian gibi otomatik ateş eden beskar power armor armorla exoskeleton x3 ile tanktan hızlı koşarak içlerinden geçiyorum alyen şehirlerinin. idkfa & iddqd'de bile ateş edip öldürmek için tuşa basmak gerekiyordu lol. otomatik predatör lazeri modülleri bayağı kırmış combatı. behemothlar henüz çıkmadı gerçi ama öncesinde tehdit kalmadı bana en azından.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bayağı uzak kaynaklar ve düz sarı bant çok düşük throughput kalıyor, hızlı bantlar da bayağı iron istiyor. (ilk iron bitti zaten)

https://wiki.factorio.com/Tutorial:Transport_use_cases

şurada da uzak mesafe için tren önermişler. kurması zahmetli ama hızlı taşıyor, indir-bindir gecikmesi var gerçi. chain signal ile nihayet trafik sıkışmasını çözdüm.

nükleeri bayağı detaylı yapmışlar. kazmak için sülfürik asit lazım. sonra santrifüjlerden %0.3 ihtimalle işe yarar hali çıkıyor. onu da tekrar zenginleştirmede kullanıyorsun filan. kullanılan yakıtı geri kazanıyorsun filan bayağı detaylı yapmışlar. kompakt alanda inanılmaz enerji üretiyor ama ölçeklemiyor kendini. onu da yukarıda yazdığım gibi circuit network ile akıllandırdım. şöyle ki:

kendi başına bırakınca 200sn'de bir fuel harcıyor ve yenisini koyuyor hemen, kullanılmayan enerji havaya gidiyor. bu yukarıda yazdığım sistemi kurunca 200sn'lik yakıt bitince 5dk boyunca yeni yakıt sokmuyor, heatsink, termal jeneratör ve buhar kazanlarında kalan enerjiyi kullanıyor. son buhar biterken de devreye giriyor. hatta akü de koydum yedek, hata payı olarak. %100'den fazla verim elde ettim yani, kurulu setup'ın yarısını filan kullanıyorum çünkü halihazırda.

bir de tertemiz tabii güneş enerjisi gibi, oyun radyasyonu kirlenme saymadığı için lol. ama inanılmaz kompakt:

"5×2 reactor grid would produce 1,440 MW (1.44 GW), the equivalent of 1,600 steam engines, or 24,000 solar panels."

ha bir de nükleer yakıt yapılabiliyor 1.21gj enerji içeren.

1-21-gigawatts-great-scott.jpg

bir de artillery eklemişler işte o da bayağı keyifli ve işe yarıyor. çat çat inlerini başlarına yıkıyor. ?

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 8 ay sonra ...
  • 4 ay sonra ...
  • 7 ay sonra ...
  • 2 yıl sonra ...

https://factorio.com/blog/post/fff-373

Factorio: Space Age continues the player's journey after launching rockets into space. Discover new worlds with unique challenges, exploit their novel resources for advanced technological gains, and manage your fleet of interplanetary space platforms.

The main structure

Instead of sending one rocket to space, you have to send many, because you need to use them to transport materials to build big space platforms in orbit. The rocket is cheaper in Space Age to not make it drag forever, but you still are expected to build bigger in preparation of what is to come.

* The space platforms are used on their own to generate space science, but mainly, they are eventually used to travel to different planets, and for automated interplanetary logistics.

* We decided to go with the approach of having a small number of predefined planets, which represent your progression through the game.

* The expansion contains 4 additional planets. Each of which has its own unique theme, resource, challenges and gameplay mechanics. Most of them also have different military targets.

* Every planet leads to production of specific science packs and its technologies.

* The order in which you exploit the planets is an impactful strategic choice.

 

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, 24.11.2023 15:52 tarihinde dedi ki:

hadi bakalım, combat kısmını biraz daha geliştirseler güzel olur. daha çeşitli düşmanlar vs.

Aynen haritaya boss tarzı değişik alienlar, sadece belli şartlarda spawn olan artifactler vb. Azıcık story elementi ve düşman varyasyonu gelse tekrar oynanır. Yoksa bi daha girmem, 800 saatim var zaten yeter 😄

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...