Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Favor sistemi - Divine magic houserule.


GERGE

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Boyle bir sey uydurdum, 2-3 yildir da kullaniyorum. Cok guzel calisiyor, anlatayim dedim.

Sadece divine magic icin etkili. Her oyuncunun -10 ile +10 arasi bir favor'u oluyor. Ona gore zar efektleri belirleniyor, zar atmiyor yani buyu efektleri icin divine casterlar. Soyle:

Buyu 10d10 hasar veriyor diyelim. RP yaparak kazandi favor 0 ise bu buyu sabit 5d10 vuruyor. 10 ile 10d10 vuruyor. 7 ise max dmg'in %85'ini vuruyor. Hesap bu.

OP yapmamak icin divine magic ile metamagic kullanmak yasak.

Tanrisinin kurallarina uygun davrandikca, dua ettikce filan kazaniyor oyuncu bunu. Sadece uzun soluklu oyunlar icin, mesela haftaya Oversoul'da 7-8 ay surecek bir oyun baslatiyorum, orada kullanacagiz.

Baska etkileri ve kullanma yollari da var. Mesela divine casterlar favor kullanarak ust seviyeden bir buyu isteyebiliyor, miracle durumu yani. y=x2 formulunu kullaniyoruz burada. 5. seviye buyu yapabilen rahip 1 favor ile altinci, 4 favor ile yedinci, 9 favor ile sekizinci seviyeden bir buyu isteyebiliyor; ezberinde kalacak sekilde degil, istedigi an kullanmali. Ardarda da kullanilamiyor bunu ek favor harcamadan. Yani kisa sure icinde (kisalik DM'e kalmis) uc tane altinci seviye buyu isterse 1-2-3 favor olarak oduyor bunlari, her seferinde hazladan bir favor aliyor tanri, cumulative olarak.

Isterse zaten bildigi seviyelerden de bir buyu isteyebiliyor, 1 favor tutuyor o da.

Ek olarak 10 favor gittigi surece mind effect'lere immune karakterimiz.

9. seviye buyu yapabilen bir karakterin 12. seviye buyu istemesi mumkun yani 9 favor harcayarak. Ama buyu isterken her zaman istedigin gelmeyebiliyor, tanri ne uygun gorurse.

Favor kullanma her zaman kullanilabiliyor ama negatif favor varken kullanirsan sonuc hic iyi olmayabilir.

Favored Soul, Ranger ve Paladin icin farkli bir mekanik daha var, negatif olursa favor divine buyuyu kaybediyor karakter. Fallen oluyor yani duzeltene kadar.

Duruma gore cleric mesela cok OP olabiliyor bunun sayesinde surekli full dmg vererek; ama RP olarak oyuna cok guzel bir tat katiyor olay. Ayrica favor yukseldikce dusmesi de daha kolay oluyor ama 10 favor gezen karakter ermis gibi bir sey oluyor. Aynen FR kitaplarindaki guclu rahipler gibi, Matron Baenre filan.

Kolay kullanmak, iPad'den filan kullanmak icin bir de Python scripti yazdim en kolayindan:

divine_favor = int(input("What is your divine favor?"))
weighted_favor = ( (divine_favor+10)*5)
maximum_roll = int(input("What is the maximum dice roll"))
calculated_effect = weighted_favor % maximum_roll
print(calculated_effect)


Bu da bash scripti, OS X'de genelde bunu kullaniyorum oynatirken bilgisayar hep acik oldugundan zaten:

#!/bin/bash
read -p "Enter the die and the die number : " x y
rll=$((x * y))
read -p "Enter the favor : " z
fvr=$(((z + 10) * 5))
echo $(( $fvr % $rll ))
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:
Buyu 10d10 hasar veriyor diyelim. RP yaparak kazandi favor 0 ise bu buyu sabit 5d10 vuruyor. 10 ile 10d10 vuruyor. 7 ise max dmg'in %85'ini vuruyor. Hesap bu.


10d10luk büyü 0 favorda niye normalden az damage veriyor? 10 favor olunca normal damage da anlamsız geldi ama 10 üzerinden scale olan bişeyde 7 favor niye %70 değil de 85?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
10 uzerinden degil cunku. (-10) ve (+10) uzerinden. 0 tam ortaya geliyor, %50. Negatif olmasi da Favored Soul, Paladin ve Ranger siniflari negatif olunca fallen oluyor, Druid ve Cleric negatif olunca tanri dualarina pek cevap vermiyor demek icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...