Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

frp hakkinda bir kac soru


THARKAS

Öne çıkan mesajlar

yakin bir zamanda baslamayi dusunuyoruz baslamadan once kendi adima bir kac soru sormak istedim.
simdi herhangi bir savas esnasinda onemli olan sadece zarlarmi
yaptigin haraketlerin bir etkisi oluyormu oluyorsa ne kadar etkiliyor diger bir degisle level 4bir fighter hemen hemen ayni zarlarla level 6bir fighteri yenebilirmi?
yaralaninca damage falan dusermi mesela elin kesildi kaniyor kilic savururken vurma sansin falan azalirmi?[hline]
With each kill I grow wiser... with every added wisdom I grow stronger -Artemis Entreri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizdede pek öyle yaratıcı hareketler yok :) zarlara bağımlı oynuyoruz zaten işi daha tam çözemedik :) adam yokki be bakın yaramı deştiniz Burda Antalyada oynuyan adam yok
5,6 kişi 500 yılda bir biraraya gelip oyunun yarım yamalak oynuyoruz ama yinede çok zevkli oynadığım adamların içindede kimse tek bir fantazi kitabı okumamış :( bir ben varım bir bir arkadaş daha vardı onu alıştırıp fantazi kitabı bağımlısı yaptım he he şimdi oda istanbula gitti ama yakında bizde istanbula yada izmire taşınıcaz :) ozaman hemen bir frp kafeye koşup geberene kadar masa üstü oynıyacam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bikaç rötuşla bunu halledersiniz...

misal yüksekte savaşan kişinin avantajı vardır alçaktakine karşı. +1 to attack rolls şeklinde...

HP olayını şöyle söyliim. 100 hp in varken aldığın 10 damage ile 20 hp sahibiyken aldığın 10 damage aynı diildir. yani long swordla 100 hpli bi adama toplamda 10 damage vurunca zarda 8 attın diye o kılıç dibine kadar girmiş demek diildir. sallayan elinden geleni yapmıştır da karşısındaki bi şekilde darbeyi hafifletmeyi bilmiştir. ama daha sonra bu adamın 20 hp si varken aldığı 10 damage daha dramatik bir hale gelir. bi sefer daha alsa ölebilir çünkü adam. burda kılıç ciddi bi hasar vermiş olarak tasvir edilebilir sahne.

belli durumlarda misal birinin eli yaralandığında demişsiniz özel kurallar uygulanabilir. misal critical hit oldu. tasviri yaparken kolunu ciddi bi şekilde yaraladın, kaslar falan görünüyo dedin. şimdi bu adamın aynı efektiflikle dövüşmesi beklenemez o koluyla. kılıcını öteki eline alır off hande yani. ama bunu da penaltyla yapar. -2 falan gibi bişe olması lazım bunun da... bi dahaki sefere öbür kolu da yaralanırsa belki adam kılıcını düşürüp kaçmaya çalışır ya da misal -4 penalty alarak devam edebilir savaşmaya. ama bunlar hızlı şekilde düşünülmesi gereken şeyler. zamanla gelişen içgüdüsel şeyler de diyebiliriz...

takılın yane kısaca...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim bildiğim rol yapma oyununda daha yaratıcı ve özgür oluyorsun ama biz daha şu Türkçeye çevrilen D&D oynuyoruz
ve onda zar olayın tek hakimi gibi gözüküyor ama daha tam çözmedik temel kuralları okuyup atladık oyuna gerektikçe kurallara bakıyoruz.

[Bu mesaj TheSilver tarafından 27 May 2003 19:21 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onu yapabilirsiniz oyuncunun kendini verip vermedigini yada zekasini kullanip kullanmadigini gosterir hem,mesela saldirirken DM e adamı knockback yada blind yada cripple yapmak istiyorum dersin oda ona gore zarini atar ve kılıcın adamın sag diz kapaginı parcaladı ve tek dızı ustune coktu gıbı bı ıfade kullanır ne ıstedıgınızı tam olarak DM e belırtınkı ne yapmaya calıstıgınızı anlasım,cok gıcık degılse bıraz da ısı bılıyorsa cok zevklı olur oyun..[hline]A little less conversation a little more action please
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Iste gunun sorusu.....
Ben bu konuda cok dusundum zamanında ve soyle kendıme ozel bı sıstem gelıstırdım.DM ken herkese kucuk blok notlar verıyorum bunlar sızın 'dusuncelerınız' dıyorum ve her zaman dusunmek serbesttır dıyorum.....bıtıyor.Yaz kagıda uzat DM e ona gore zar atsın kımse gormeden tabı ama bunda bıle bazı sorunlar cıkıyor yanı bırının esyası kayıp olunca dırek son kagıdı verene patlıyorlar :D falan gende yeterlı bır sıstem...[hline]A little less conversation a little more action please
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir kac sorum daha var
simdi assasinim adama arkadan yaklastim guzel guzel zarlari attim adamin ustunde zirh yok dibindeyim levelimda 8 falan hanceri sokacam cok berbat bir zar attim
adamin olmeme ihtimali varmi ?

birde grup uyuken ben nobetteyım pat pat pat herkesi uyurken gebertebılırmıyım bu kadar kolay mı yanı?[hline]
With each kill I grow wiser... with every added wisdom I grow stronger -Artemis Entreri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayatta her sey olabılır soyle dusun cok kotu bır zar attın adam bı an ırkılıp arkasını dondu ve sen onun omzuna sapladın bıcagı fazla bı zarar vermeyecektır bunu engellemek ıcın adama penalty verırsınız olay cozulur.Bırı yaralandıgı zaman acı bır cıglık atabılır yada cok sessızce olebılır bu nasıl saldırdıgına baglı mesela buyuk zar attın adam sessızce olur tabı bı de sessızlık ıcın ayrı zar atmak lazım.Ama genede kasmayın bıraz epık anlatımla cok kolayca halledılebılır..[hline]A little less conversation a little more action please
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok doğru, sonuçta oyunu tavla gibi değil, gidişatını sizin belirlediğiniz bir hikaye gibi görün.. Özellikle başlarda zardan çok kopmak doğru değildir, ancak zarın oyunun bütünlüğünün önüne geçmesine de izin vermeyin..

Mesela yerde baygın yatan bir adamı tek hamleyle öldürmek için zar atılması gerekir normalde (Coup de Grace).. Ben asla attırmam, elinde bir silah olan, evrimini tamamlanmış herhangibir insan baygın bir kurbanı şak die öldürebilir (Boğazını boydan boya kesersin, gözünden beynine bıçak sokarsın, kafatasını gürzle ezersin vs vs). Böyle durumlarda zara yüz vermemek lazım.

Ama mesela uyuyan birisi için zar atmak farzdır, adam uyanabilir sonuçta mesela .. Ama atılan zar "acaba hedefi tutturdum mu" zarı değil (attack roll), "acaba adam tehlikeyi sezip uyanacak mı" zarı olmalıdır bu durumda .. Sonuçta bana şu anda bi longsword verseler, uyuyan bi adamın boğazına sokabilirim ki heralde benim attack roll üm -6 falandır :D

Bir de gerçek hayatta yapabileceğiniz her şeyi FRP de de yapabilirsiniz, kitapta yazmasa bile.. Savaştayken cantrip (yeni adı Prestigidation mu ne) kullanarak üstünüze koşan herifin suratına yapış yapış balçık fırlatabilirsiniz mesela, veya rakibinize çelme takabilir, hayalarına tekme, karnına dirsek atabilirsiniz.. Silahını düşürtmeye, kafasını koparmaya, kolunu kırmaya çalışabilirsiniz ..Siz gerçekten o durumda olsanız neler yapabilecekseniz, hepsini yapabilirsiniz, veya en azından deneyebilirsiniz.. Burada DM e düşen görev, oyuncunun o dünyada canlandırdığı karakterin yeteneklerini göz önüne alarak olayın ne şekilde gerçekleştiğini tayin etmektir. (Genelde bir DC belirleyip ona karşı zar atarak .. )

Yeni başlayanlara DM - oyuncu ilişkisini anlatmak için kullandığım bir cümle vardır : "Siz ne yapacağınızı söyleyeceksiniz, ben ne olduğunu .. "

Bir arkadaşım insiyatif in ne olduğunu sormuş. Kısaca açıklayayım.

Her ne kadar biz savaşları sırayla oynayarak canlandırsak da, "gerçekte" herşey aynı anda oluyor. Yakın Çağ savaşları gibi bir taraf ateş edip sonra karşı tarafı beklemiyor tabi ki :)

Bu durumda, savaşlarda her şey için (koşmaya başlamak, büyü yapmak, saldırmak vs vs ) kimin kimden daha önce davranacağını belirlemeye yarayan sistemin adı insiyatif. (Sözlük anlamı: ilk adım, başlangıç, başkalarının desteği olmadan karar verme yeteneği )

İnsiyatif zarı, savaşın başında her oyuncu ve "canavar" için atılan d20 lik bir zardır. Kural basit, yüksek atan önce oynar. Buna göre kimin hangi sırayla oynayacağı belirlenir ve özel bir durum olmadıkça bu sıra korunur.
Bu özel durumlardan bazıları:
Bekleme. "Ben bu tur hiç bir şey yapmıyorum, savaşın gidişatını izleyerek sonra müdahele edeceğim" yaklaşımı sergileyen bir oyuncu, 20 atmış sayılır ve sıralamada kalıcı olarak yer değiştirir. Tabi bu oyuncunun başına o tur saldırı, kaza bela gelmemesi lazım :)
Ağır yaralanma. Bir oyuncu / canavar kendisini güçten düşürecek kadar ağır bir yara alırsa veya yere devrilirse, doğal olarak insiyatifi düşecektir.

İnsiyatif zarına etki eden belli başlı etkenler ise:

Dexterity - Çeviklik (Karakterin 6 ana özelliğinden biri olan hani, Türkçeye tam nasıl çevirdiklerini bilmiyorum) : Çevik bir karakter doğal olarak diğerlerinden daha seri ve atik davranacaktır, bu durumda insiyatif zarına Çeviklik değerinin modifier ı kadar (12-13 için +1, 14-15 için +2, 16-17 için +3 ..) bir "bonus" alacaktır. Aynı şey hantal karakterler için eksi puan olarak yansıyacaktır. (9-8 -1, 7-6 -2 vs.. )

Bazı ırkların, mesela Buçukluklar (Halfling) ve Elflerin doğalarından gelen bir atiklikleri vardır. Böyle ırklar insiyatif zarlarına bonus alırlar.

Bir de improved initiative gibi feat ler var ama bunları geçiyorum..

Bir de çok sıkı kurallara bağlanmasa da, genel olarak ağır silahlı kişilerin hafif silahlı / silahsız kişilere göre daha yavaş kalması olabilir ..

Sorularınız olursa sormaktan çekinmeyin ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin yazdıklarını okudukça oynayasım geliyor da ne un var ne şeker, yazılarının başına bir uyarı koysan "canınız çekebilir" diye de ona göre hiç başlama ben ve benim gibiler okumaya.. :)

bodrum'da nerde bulacaksın şimdi oynayacak insan..[hline]Agent Thompson: You!
Agent Smith: Yes, me.
[turns Thompson into another Smith]
Agent Smith: Me... me... me...
Agent Smith Clone: Me too.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coup de Grace savunmasız bir kişiye karşı yapılan saldırı biçimidir. Şovalyelerin, karşıdaki düşmanın ölüm acısına son verirken kullandığı darbeye verilen sözcüktür. Oyun kurallarında ise savunmasız bir rakibe karşı yapıldığında critical hit vurmuş olursunuz otomatik olarak. Hasar zarınızı atarsınız ve genellikle sonu ölümle biter. Karşıdaki kişi aldığı hasarla hala ölmüyorsa fort. save atar (DC = 10 + alınan hasar). Save tutarsa duruma göre dm karşıdakini kurtarmak durumundadır.

Yani böyle durumlarda zara yüz vermek tam tersine çok gerekli.

Coup de Grace'i yiyen kişinin karşı taraf değil siz olsanız bu kuralı sonuna kadar savunacağınızdan, bırakın dm'iniz düşman içinde bu kuralları uygulasın.

İnisiyatif açıklamasına gelince, iki-üç ufak hata dışında çok güzel açıklamış Xasf. Hatalara değinip hemen geçeceğim ;

Özel durumlar ;
- Bekleme : Kimse 20 atmış sayılmaz. Yüksek atan kişi, bekleme yapacağını ilan ettiği zaman, savaşta olanları değerlendirip, bir kişinin sırasından sonra oynama hakkı sağlar. Mesela ; Bonepart inisiyatif zarında 22 atmış ve ilk oynuyor. Beklemeyi tercih ettiğini DM'e söylüyor. DM, sıradaki oyuncu yada yaratığın hareketini yapmaya başlıyor. Buda diyelim ki 16 atmış Dark-dr(monster :P) olsun. Dark-dr hareketini tamamlayıp, sırasını savdıktan sonra bonepart oyuna burdan girebilir. Eğer oyuna burdan girerse inisiyatifi 15 olur (çünkü dark-dr 16 idi). Bonepart hala beklerse sıradaki kişi oynamaya devam eder. Örnek böyle sürüp gider. Ama herşeyin sınırı olduğu gibi bununda bir sınırı var. Oda şu ; kimse kendi inisiyatif'inden -10 kadar geriye düşemez.

Aynı anda iki kişinin bekleme yapması durumu :
Olur ya iki kurnazımız çıktı. Bekliyorlar. Kimin yüksek inisiyatif bonusu var ise o ilk kararı verir(inisiyatif bonusları eşitse, dex mod'u yüksek olan kişi oynar)


20 attığımız varsayılan özellik ise Re-focus. Bir karakter, bir round boyunca hiç bir şey yapmayıp, düşüncelerini tekrar toparlamayı seçerse 20 atmış sayılır. Bu 20'nin üzerine inisiyatif bonusları eklenir.

Yanıldığın diğer nokta ise halfling ve elf'lerin inisiyatiflerine bonus alma durumu. Böyle bir ırkçılık söz konusu değil :)

Diğer yandan inisiyatifi etkileyen tek feat improved initiative onada değinelim. İnisiyatif zarlarınıza +4 bonus almanızı sağlar bu nacizane feat.

Ağır silahlı kişilerin, hafif silahlı kişilere yada silahsız kişilere karşı yavaş kalması gibi bir durum söz konusu olmamalı bence. İnisiyatif kimin daha önce oynayacağını belirlemek için var zaten. Extradan kural eklemenin bir anlamı olduğunu düşünmüyorum.

Son olarak inisiyatifi etkileyen bir etkende "ready" durumu. Bir aksiyonu bekletip, sonra yapmanızı sağlar. Diyelim ki büyücü nefr, charm person atacak ama menzilinde değil hiç bir düşmanı. Nefr, DM'e büyüsünü hazırlayıp, düşmanlardan menzile ilk girene bırakacağını söyleyebilir. Şöyle örneklendirelim onuda ;

Nefr, 16 inisiyatif zarı attı toplamda. Karşıdaki goblinler ise 7. Nefr, charm person büyüsünü hazırlayıp beklemeye başlar. Goblinler menzile girdiğinde, ilk goblin'e büyüyü yapıştırır. Ama artık onunda inisiyatifi 7 olmuştur.

Eh, bu gecelikte bu kadar oldu galiba. İnisiyatif konusunu çözmüşüzdür umarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...