Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

tamam da demoya bak mesela orada o işi yapacağın tek bir model var o da ana karakter, çevrede gördüğün geri kalan herşey at çalıştır mantığında. hadi geneli düşünsek oyunda 100 tane modelin varsa 10 tanesini bile rig'lemiyosundur.

uvmap'i bile es geçebilirsin belki, bu polygon sayılarıyla direkt vertex color bile yetebiliyor. 8k texture yerine 64m polygon aynı işi görüyor mesela. hadi o kadar kastırma 4k albedo map yerine mesh'in color datasını kullan 16m'luk model texture'a ihtiyaç duymaz. yani şu an teorik konuşuyoruz tabii, detaylarını bilmek lazım işleyişin. 

da inatla detaylarını söylemiyolar, varsa yoksa ps5'i pohpohluyolar. yok ps5'in i/o'su buna imkan kıldı vs. lan benim 2 yıllık makine ps5'e basıyor daha önce de yapardın yapsaydın. bi raytracing yapamazdın.

nese anladığım kadarıyla virtual texture veya lod gibi çalışıyo ama piksel başına düşen polygon şeklinde. ekranda max 20 milyon kadar polygon gösteriyor, obje ekranda ne kadar çok piksel işgal ediyosa 20milyondan o kadar pay alıyor.

bi de DirectX 12 Ultimate ile gelen mesh shader'ları kullanıyo olabilirler. Meshlet muhabbeti falan vardı da çok bilmiyorum neler getiriyor. 

 

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 saat önce, razzRaziel dedi ki:

DirectX 12 Ultimate ile gelen mesh shader'ları kullanıyo olabilirler. Meshlet muhabbeti falan vardı da çok bilmiyorum neler getiriyor. 

umm bu değilmiş.

Uq1yGw.png

 

hehe öle kolay bişey olsaydı bu kadar pohpohlamazdık modundalar. neyse sonra şunu gördüm hak verdim.

 

j3VlMl.png

epic'in techinal director'ı, 3 seneden fazla full time üzerinde çalışıyorum falan diyor. nese artık helal diyorum bakalım detayları bu hafta çıksın neler yapmışlar merakla bekliyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 saat önce, aktiftablet dedi ki:

Abi sen çok doluymuşsun belli ama o wottan normal mapin ne oldugunu axedice gibi bi endüstri mühendisi nasıl anlasın?

E biz de eşşek değiliz adam o kadar detaylı açıklayınca mapping nedir baking nedir açtık baktık. Çok üstünkörü biliyordum süreci, baya bi anlamış oldum teşekkürler @razzRaziel ?

Epik de şu işi mevcut elimizdeki donanımla yapabiliyorsa ona da helal olsun, xeşke adi olmasalardı = (

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, Black-ice dedi ki:

aynen abi çok kolay işler bunlar 2 haftada sen bunu kendi başına evinde kodlarsın. saçlara bi sarı boya bile atmaya vaktin kalır öyle rahat yaparsın sen bunu.

üff be ne biçim laf sokmuş,

çok kolay işler olmasa da senin ergenlik çagını tamamlayıp adam olmandan daha kolaydır. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 saat önce, axedice dedi ki:

Epik de şu işi mevcut elimizdeki donanımla yapabiliyorsa ona da helal olsun, xeşke adi olmasalardı = (

ps5 donanimi ile olacak diyorlar da pek guven vermedi bu sunum. speclerin muadilini az bucuk biliyoruz. oradan bir suphe doguyor. ha bir de sony'nin penisini iki saniye agizlarindan cikaramadiklarindan. sanirsin tek platformlari playstation... demo ayarinda bir oyunun ortalama ustu bir sistemde 60 fps calisacagi anca gozumuzle gorunce inanilacak seyler. simdi acip baksak ue4 sunumuna, sonrasinda gelen oyunlara gelecegi kestirmek mumkun olur herhalde. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Niye olmasın abi? 1440p'de 30 fps o demo. PS4'de epey epey high-end. GPU specleri RTX 2080 Super ile RTX 2080ti arasında ama teknolojik olarak daha ilerde RDNA2'si AMD'nin; CPU ise son nesilden Ryzen 7'lere denk gibi. Eğer optimize ettilerse UE5'i PS5 için pekala olur bence. Diskinin hızı PC piyasasında yok daha tüketici için, 5.5GB/s gibi hayvani okuma hızına ulaşıyor, Epic bunun katkısının da büyük olduğunu söyledi. En pahalı PCIe 4.0 m.2 kartları 5GB/s şuan.

Yani PC'de şimdilik zor, konsolun optimize edilmiş performansına ulaşmak için orta seviye oyun bilgisayarlarında 3 sene var bence daha en aşağı. Bu sefer durum farklı. PS4'ten bir yıl önce çıkan orta seviye GTX 660 neredeyse PS4'ten 2 kat daha güçlüydü, işlemciler de çok daha güçlüydü, içinde de HDD vardı konsolun. Şimdi tüketicinin alabileceği en iyi PC'ye ya denk, ya da daha iyi donanımlarla geliyor.

UE5 oyunları zaten 2021 sonu, 2022 başı gibi gelir bence; o aralarda da orta seviye PC'ler PS5 ile aynı güce ulaşır, 1 sene sonra da orta seviyede güç farkı konsol optimizasyonunu kompanse eder işte. Görüşüm bu. High-end PC ama zaten geçer seneye, ama oyunlar onlar için yapılmıyor işte Crysis değilsen.

Nvidia A100'ü gösterdi ya şimdi: 7nm, 54 milyar transistör, 19.5TF, $20.000 ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Orta seviyede sanmıyorum. Teknik olarak yapılablir olsa da ticari olarak bir sonraki neslin orta seviye kartlarının RTX 2080ti seviyesinde olması mümkün değil. RTX 4060 yapar bence (numara sistemi değişmezse tabii).

Asıl dert ama SSD. PC'de ortalama konsoların epey altında kalacaktır. Hala m.2 kullanımı çok düşük, insanlar hala 500mb/s ile SATA III'de. Oyunları 5GB/s gibi hızlar için yapacaksa stüdyolar PC'ler ne olacak? Minimum req. disk okuma hızı da mı yazacak artık?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gimmick abi bildiğin o, bir noktadan sonra oyun için bir anlamı yok ki. VRAM hızında olacaksa başka. ki zaten pc'nin payı yine çok büyük, dediğin gibi bir durum olsa dahi 500mb/s'e göre yapar adam oyununu ehueheh. böyle bir ihtiyaç zaten yok ama yeni nesilde high-endlerden başlayarak anakart ve ssd üreticileri göz boyamak için hızlıca yakalar onları fiyat ve performans olarak.

3070in 2080ti'i pek aratacagini sanmıyorum. zaten Ps5 falan çıkana kadar bunlar da çıkacak aşağı yukarı. 3080'le yeni nesil konsolları görünür şekilde geçer ama optimizasyondan yer yer sınıfta kalır, 4x'te de net farkını koyar işte. 5x geldiğinde Ps5 pro tarzı şeyler görebiliriz. ama işte pro olayı da ana konsol yüzünden sekteye uğruyor, ikisinde de presentable bi şey sunmaya çalışıyor stüdyolar, dibine kadar girmiyor hemen. 

Ama genel manada dediğinde haklisin elbette, daha güncel donanımla geliyor bu nesil konsollar. bu da iyi bir şey tabii. 6 7 sene boyunca pc'de outdated grafikler ile kalacağımıza 3 sene kalırız eheh. belki hızlı sicramadan dolayi bir süre fiyatlar da makullesir. sonraki neslin aralığı uzamazsa veya pazar başka yerlere kaymazsa tabii. 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

29 dakika önce, GERGE dedi ki:

 

Asıl dert ama SSD. PC'de ortalama konsoların epey altında kalacaktır. Hala m.2 kullanımı çok düşük, insanlar hala 500mb/s ile SATA III'de. Oyunları 5GB/s gibi hızlar için yapacaksa stüdyolar PC'ler ne olacak? Minimum req. disk okuma hızı da mı yazacak artık?

Nasıl bişey hayal ediyosun acaba 5gb/s hdd hızı ile. Çoğu oyun 8gb ram ile çalışıyor şu an. 

Hdd okuma hızı zaten o kadar veriyi işleyebilecek işlemci ile anlamlı hale geliyor. Oyunların min req o kadar işlemci yazmıyor zaten. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Gimmick olduğuna kesinlikle katılmıyorum ben. Cerny'nin sunumu kandırdı beni. Konsolların 5400 RPM olması dediğin gibi PC oyunculuğunu çok geri tutuyordu. Her ne kadar RTX olsun, i7 olsun, DDR4 olsun teknoloji çok gelişmiş desek de 8. nesilden bu yana SSD'den daha büyük bir gelişme, bir zıplama var mı? Ama konsollar ve 5400 RPM diskleri sayesinde hiç kullanılmadı bu. SSD takan PC oyuncusu sadece loading time kıstı. Oyun PC'lerine 7200 RPM oyun yükleme diskleri alınıyor hala. Şimdi ama sadece level loading için değil, in-gameplay loading için de kullanacaklar. Cerny karakter arkasını dönerken arkası yüklenecek, loading olayı bildiğimiz haliyle kalmayacak dedi ya, yapılırsa aslında epey epey imba yerlere gider bu HDD'lere göre.

Düşündüğüm yani çok etkisi olacak bu işin.

Aslında CPU'yu, GPU'yu filan düşününce PCIe 4.0 m.2 SSD'ler o kadar pahalı değil. Güncelleme de sorun anakart desteği gerekmesi. Anakart değişince CPU da değişmeli Intel'in her seride farklı socket kullanma manyaklığı sağolsun.

Yeni nesil oyun için sırf GPU değil, sırf SSD nedeniyle anakart+CPU+SSD almak tercih edilecek bir şey değil tabii.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o kadar abartılacak bişey değil, tamam kumu el arabasıyla taşımaktan kamyona terfi etmek bazı işleri hızlandıracaktır ama sonuçta döktüğün yerde yine belli sayıda işçin var, yine onlar kürekleyecekler.

konsol geride tuttu diyorsun da mesela aç bi star citizen bak, konsol vizyonu dışında geliştirilmiş %100 pc odaklı bi yapım. ssd'ler uçurmuyor, hdd kullanırsan oyun içi stutter'lar yaşıyorsun ama abartılacak bi durum yok. ps5'in olayı şu an tamamen marketing. önceki nesil de 60fps such speeds much frames diye iteliyorlardı pc'de 144fps oynarken.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

46 dakika önce, GERGE dedi ki:

Cerny karakter arkasını dönerken arkası yüklenecek, loading olayı bildiğimiz haliyle kalmayacak dedi ya, yapılırsa aslında epey epey imba yerlere gider bu HDD'lere göre.

Düşündüğüm yani çok etkisi olacak bu işin.

Bu dediğin şey halihazırda yıllardır yapılan bir şey zaten ve VRAM/ram üzerinden yapılıyor. tüm level yüklenip devam etme şeklinde olsaydı rdr2 falan bok oynardık zaten abi ps4te, zaten baktığın yer ve yakın çevresi ciziliyor. draw distance falan niye var? bu işte. şu an mevcut vram'ler 16gb/s falan çalışıyor. elbette yer yer swap yapabilir ssd ile, üzerindeki ssd gddr3 ile gddr4 arası bir kapasiteye sahip.

ayrıca kaçırdığın bir önemli nokta da su: gördüğün değerler bandwidth ve sustained load'da ulaşılan maksimum okuma/yazma hızları. her üretici pazarlarken bu değerleri sunar zaten. ancak vram'ler NANOsaniyeler içinde tepki verip doldur boşalt yapıyor, SSD'lerin ise en hızlısı milisaniyelerden başlıyor. ufak bir fark gibi görünse de bunun ekrana yansimasi ssd üzerinden bu olayı namumkun kılar bana göre. tam olarak bu yüzden gimmick işte.

pc oyuncusu da daha çok VRAM sağlayıp aynı kapasiteye ulasabilir zaten sonuçta, oyle bir avantajı var. nihayetinde hiçbir Ps5 oyunu da vram/ssd combined 100gb texture yükleyip bekletmeyecek aktif olarak. zaten swap yapacak olsa bile VRAM-ram arasında yapması yine daha mantıklı olur ve yapacaktır da paylaşımlı olduğu için.

bu olayın faydası %95 loading sürelerine olacak yine, olması gerektiği gibi. kimse ramdisk koymayacak konsoluna.

ek: pci-e (m2) vs sata3 ssd piyasa payında da düşündüğün kadar açık ara fark yok. sata3 ssd baya eskidi artık, 2019 sonu itibarıyla ssd piyasasında fifti fifti falan durum, yeni üretilen her laptop vsye de m2 takılıyor zaten. 

ek2: bu arada mevcut anakartim 32gbps bandwidth sunuyor pci-e ssd'lere zaten ve son nesil değil, bir önceki. niye böyle bir şey veya yakını şu an kesinlikle yokmuş gibi konuşuluyor ben mi yanlış anlıyorum meseleyi? 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cerny'nin 5gb/sn dediği arabirimin hızı değil miydi zaten? direkt okuma hızı olarak 5gb olduğunu sanmıyorum onun.

ps5_2gb_load_times.jpg

böyle yazmışlar da bayağı şark kurnazı yaklaşım "bandwidth", gerçek read speed'i için bir rakam göremedim.

dahası diğer arkadaşların dediği gibi vram çoooooook daha hızlı. hatta ram'den de daha hızlı, konsollarda bütün ram'i vram'e çevirip zaten ram yavaşlığını aradan kaldırmış oluyorlar ki esas avantaj orada. ben şahsen vram'i geçersem oyunda cerny'nin dediği gibi arkama bakmak için 180 yapınca hemen takılıyor direkt. sırf o yüzden fo4 çıktığında kart değiştirmiştim gpu yettiği halde vram limiti nedeniyle deneyim iki paralık olduğu için mikrotakılmalarla. o nedenle bana bayağı boş bir iddia geldi o "arkamı dönünce ssd yükleyecek" sözü.

ha tabii şu olur, open world tarzı oyunlarda hemen bir blok ötesini ssd'den yükler devamlı, çok daha sık yüklemeler yapılabilir, daha büyük asset tutulabilir aynı alanlar için. bu da önemli kalite farkı yaratır, adamın dediği doğru o konuda "tekrarlayan assetler azalacak".

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

noclip deliverladi yine. keske yapilsaydi, umarim yapilir diye hayiflanarak izledim.

spielberg oyunu keske yapilsaydi da emsal olsaydi. malesef sonrasindaki 10 sene gameplay etkilesimi yavan, hikaye kismi kolaya kacan companionli oyunlari sisirmekle gecti. is progresif projelere gelince AAA oyunlar half-life 2 sonrasi donemi mumla aratir halde geldi. 

warren spector'dan umidi kestik. bari arkane patlatsin artik bir underworld clone. gerci bethesda kendi oyunlarinin vasatligini ortaya serdiginden buyruguna rpg yaptirmaya tovbe etti. zor... dungeon crawl'a soyle ortanin ustu veya buyuk olcekli bir developer el atsa da populerligi artsa.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...