Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

bu arada biraz gulelim, yazi pc gamer dan:


said:
PC Gamer
24 Apr
In yet another sign that the universe is unfolding as it should, yesterday's announcement that Valve will now allow modders to sell their creations on Steam has led to an influx of "protest mods" with high prices, low content, and some admittedly amusing descriptions.
Take, for instance, the Extra Apple mod, currently priced at $35. It does exactly what it promises: adds an extra apple to the counter in The Bannered Mare. Or the Rubbish Bucket DLC, which provides a bucket for your rubbish—or at least it will, when it's done. Currently it's in Early Access, and instead of a bucket it's just a pile of wood on the floor. But you can put your rubbish on it! As long as you've installed the Rubbish Mod, that is, which will set you back another $3.
And there's the Literally Nothing mod, which speaks for itself.
To clarify, these mods are not actually available for purchase just yet. As Valve explained yesterday, new paid mods must first be posted without a purchase option, in order to give the community time to examine them and call out any abusive or stolen content. And while some of the mods in the queue appear legit—Light Armor Clothing, for instance—the bulk of them seem intended to make a statement; some, like the Micro Transactions mod, even include a link to the petition calling on Valve to drop paid mods altogether.
A few of these mods are funny, but they also have the potential to gum up the works. Some are obviously not meant to be taken seriously, but with others it's much harder to tell: The Chicken Companion, as an example, is literally a chicken wearing a Dragonborn helmet. It looks legit (and awesome!), but... well, it's a chicken in a Dragonborn helmet. You tell me.
The maker of the Rubbish mod said it took him about 30 minutes to learn enough of the Creation Kit to get the job done, then add the items and upload it to Steam. That's not an especially heavy investment of time, which means that if enough users are sufficiently committed to the cause, they'll be able to bury the system with crap in relatively short order. Bethesda stated that neither it nor Valve will be curating the mods for sale on the workshop. While they may be relying on the community to flag objectionable mods, in the end, they may have no choice but to step in and police the mods themselves.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

bethesda ahmet sayesinde oyun satiyor hala indirim gunlerinde. ama ahmet e borclu degil. ben mi borcluyum ahmet e? o da guzelmis.

ahmet sayesinde ne ya lol. yani diyorsun ki "dyna bana para versin çünkü benim postlarım sayesinde forum hit alıyor ve reklamdan para kazanıyor".

ahmet birşey satıyor, almak istiyorsan bedelini ödüyorsun. olay bu.
madcow said:

bu cevapların hepsi hic oyun oynamadıgının, hic bir insan ile tanısmadıgının ya da market ekonomisinin nasıl calıstıgını bilmediginin direk kanıtı.

bir de cevapların tamamı zaten "calısır yaaa nolucak" oldugu icin zaten cevap da vermemissin.

market ekonomisi nasıl çalışıyor zerre fikri olmayan, oyun endüstrisi nasıl işliyor, oyunların geçmişi ve bugünü hakkında zerre fikri olmayan birisi varsa o da sensin ama şu ana kadar böyle kabaca yazmak istemiyordum, ilk sen fütursuzca giriştiğin için ben de aynı şekilde vereyim madem cevabı.

"kafamdan komplo teorisi yazdım, kaynağım yok" diye madde yazarsan, cevabı da "düzelir merak etme" olur elbette ki.
Xenus said:

http://www.nexusmods.com/games/

yahu mod communitysi nereye ölüyor mu şaka mı bu? neredeyse 1 milyar download var şurada. aksine öyle büyüdü ki şimdi milletin iştahını kabartıyor işte ve pay istiyorlar. sen bu koca corporateların bu işe moddingi canlandırmak için mi girdiğini falan mı sanıyorsun? ileriye dönük content outsource edip, fahiş bir cut ile bu işin kaymağını çabası bunlar.

nexus'un amiral gemisi zaten bethesda, böyle büyük profilli, modlara kucak açan şirket az, en büyükleri zaten aktif olarak engelleyip mani oluyorlar.

hayır ben bu koca şirketlerin PARA KAZANMAK (AMAN TANRIM!) maksadıyla modding'e yeniden izin vermeye başlayacaklarını düşünüyorum. sizin zaten reddetmek bir yana korktuğunuz şey komik şekilde modsuz oyunlardan modlu oyunlara geçmek sayfalardır. sanki hepsi paralı olacak gibi temelsiz bir endişeyle.
said:
Bundling. In the case of in-Application distributions, the Publisher may bundle your Contribution with other Contributions and/or Publisher’s own materials. If the bundle is distributed for a fee, Valve and/or the Publisher will apportion the Adjusted Gross Revenue to each of the components making up the bundle in its sole discretion. The portion attributed to a Group Contribution included in a bundle will be divided among the Contributors pursuant to Section 4.

said:
istediğin fps oyunlarında oyunları modding bitti diye patlaycaksan ubisoft'a, activision'a ve onlardan oyun alanlara patla. bende oyunlarını almayıp tepkimi koyuyorum zaten. hatta korsanlayıp bile oynamıyorum tırt ve bug dolu çoğu zaman kaybı oyunlar olduğu için. en son bf2 oynadım işte o da modlanıyordu. cod'da bf'da modding yok diye modding ölüyorrrr demek ağır saçmalamaca. daha üstüne paradox oyunları var

böyle fahiş microtransaction sistemi istemiyorum evet inkar ettiğimiz yok ama ana fikiri çok yanlış anlamışsın sen. bu sistemden önce elde edebildiğimiz modların kalitesi düşecek, collaborative know-how paylaşımı yapılan bir çalışma ile bir daha bu kalitedeki modlar yapılmayacak (daha iyisine paralı ulaşabileceğiz!!!11! diyenlere bi yerimle gülüyorum :)) biraz zaman ayırıp şu linkteki yazıyı okuyup, modderların perspectiveinden ne gibi sıkıntılar doğurduğunu görürsen sevinirim. zaten sayfalarca yazdık ama neyse. bu öyle regüle edilmesi kolay bir sistem değil en basitinden

http://www.nexusmods.com/games/news/12454/

optimist olabilirsin ama bu kadarı da fazla

bf2 hangi binyılın?

paradox, bethesda, epic zaten bunları saydık eee işte başka da kimseler yok. ea, actiblob, ubisoft, firaxis, sega vs mod düşmanı şirketler listesi sonsuz uzayıp gidiyor.

e tamam bu sıkıntılar hayır olmuyor, ilüzyon filan demiyoruz, zamanla dengelenir yeni koşullara göre diyoruz. bir yere kaçmıyoruz zaten, 2020'de uplarsınız başlığı hesap sorarsınız herşey kötüleştiyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en iyisi bu ya



"Man, this place could use an extra apple."

ahahah

sam gtav modları gelicek. sega'da tw oyunları var. shogun 2 darthmod über bi moddu mesela. firaxiste civlerde mod desteği yok mu? daha kapsamlı birşeyler bekliyorsan başka. işte ea dragonajlarda da mod desteği var (origins'e göre kısmi de olsa ama oyunlarda kısmi işte :)). sıkıntı zaten konsollar ve bu iğrenç tüketim toplumunu. hani mod desteğine yoğunlaşıp, oyunlar çıkaracaklar da bence çok optimist bir düşünce. 15-20 saatte biten oyunlara niye modding tool kassınlar ki? ayrıca kastılar diyelim bu kısıtlı oyun evreninde modderlar ne yapıcak? derdin texture editlemekse her oyuna yapabiliyorsun bunu zaten ama yapan çıkmaz. şu şekilde paralı mod satma olayı skyrim dışında hiç bir oyunda yemez zaten. dediğim gibi modların üretilmesi ve awareness'ın sağlaması çok uzun zaman alan bir süreç, burada hazır olana konma durumu var

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dediklerin hep "şirkete rağmen" modlar. empire ile tw'de mod devri bitti, nerde rome ve medieval modları, nerde post-empire 'modları'. firaxis elinden geleni ardına koymuyor zaten xcom mod destekli olacakken exe değiştirmeli stat edit 'modlarından' ibaret kaldı unreal motorlu oyun. editörsüz oyun çıkmayan günlerden reverse-engineering ile text editleme günlerine geldik. modculuğun altın çağı geçip gideli 10 yıl filan oldu.

neyse dediğim gibi 2020'de hesaplaşırız. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

dediklerin hep "şirkete rağmen" modlar. empire ile tw'de mod devri bitti, nerde rome ve medieval modları, nerde post-empire 'modları'. firaxis elinden geleni ardına koymuyor zaten xcom mod destekli olacakken exe değiştirmeli stat edit 'modlarından' ibaret kaldı unreal motorlu oyun. editörsüz oyun çıkmayan günlerden reverse-engineering ile text editleme günlerine geldik. modculuğun altın çağı geçip gideli 10 yıl filan oldu.

neyse dediğim gibi 2020'de hesaplaşırız. :p



haksız oldugun kısımları boldladım

twcentera giriyorsun,bir hayli mod var atilla için,herçeşit
modculugun altın cagı geçti diyorsun,yahu gary's mod gibi,dayz gibi örnekler var önümüzde,yapma etme lütfen yahu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

darthmodu yapan adam kendini geliştirip tek başına oyun cıkardı,ultimate general gettysburg diye,ilk gün aldım,deli gibi multisini oynuyorum




Sam said:


garantili ateşli kılıç modu nedir ya, en çok sub ve endorsement alan modlar o niche dediğiniz modlar, "garantili" modlar değil. dediğiniz kadar modlarla haşır neşirseniz şöyle bir iddiada bulunmazsınız yani. tek istisna silikonlu dekolte modları filan olabilir.


şuna şöyle örnek vereyim,dota yahut cs workshoplara bak,en cok puan alan ve oyuna gecen dizaynların %90ı 14 yaşında insanlara hitap eden flashy atarlı giderli ama bildiğin çirkin şeyler

aynısının mod versyonu olacak işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://i.imgur.com/ZrPG8Rb.png
paradox da gg

http://i.imgur.com/SbusNy4.png
http://i.imgur.com/O5sp4E2.png

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/04/24/valves-paid-skyrim-mods-are-a-legal-ethical-and-creative-disaster/

linkte çok güzel yazmış adam, başka bişey yazmaya gerek yok. şu mod clusterfuck'ın tek olumlu yanı, master race'in akıllanması oldu. valve'ın oyun yapan bir firmadan, oyuncuyu sağmaya çalışan bir yapıya nasıl dönüştüğünü anlamaları oldu. support bakımından allahlık olan experimental kabul edilecek modların refundını bile steam walleta yapıyorlar ya ahaha
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.youtube.com/watch?v=gOHiLAC8Tik

Şu elemanlar bence güzel noktaya parmak basmış. Modların çalışıp çalışmadığını, satın aldıktan sonraki destek konularını falan niye satıştan yüksek yüzde alan taraflar yapmıyor demişler. Bu cidden iki şirketin bir araya gelip bütün sorumluluğu, bütün işi tek bir modçunun üzerine yığıp adamın sırtından çuvalla para kazanma çalışması gibi olmuş. Kuralları falan ciddi anlamda değiştirmeleri lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam bu muhalefet ruhuna hastayım. Şöle bir şey düşün, PS3 de veya xbox 360 da hala skyrim oynayan veya satın alan var mı?

Master race geyiğiyle en çok dalga geçilen şeylerden biri buydu. Konsol oyuncusu oyunu alır ne verildiyse onu yer. PC oyuncusu oyunu alır ister üzerine ekstra tuz baharat vs olmadı yanına yoğurt , vs içeceği değiştirme vs vs her türlü opsiyona bedava sahipti. (karnım aç sanırım sabah sabah yemeğe sardım :) )

Oyunlarını modlanabilir yapmayan firmaların singleplayer oyun ömürlerini ve modlanabilir yapanların oyun ömürlerini karşılaştıralım. Skyrim kaç yıl önce çıktı. Bethesda tembelliğilye bütün arayüzü konsol içindi. Oyun modlanabilir olmasaydı bethesda oyunu en fazla 1 yıl satabilirdi. Oysa bu güne kadar satmaya devam edebildi. " 1>0 "

modderlar elbette para kazanabilmeli. Burda kimse adamlar beleşe çalışsın ölsünler demiyorlar AMA skyrim e mod yapmak alevli kılıç yapmaktan çok farklı. bir çok mod oyunda ciddi değişiklikler yaratıyor ve resmen bethesda nın tembelliğini onaran cinsten modlar.

SKYUI mesela, konsol ui si işkencesinden kurtarıyor. Her oyuncu için en öncelikli bir mod. ama bu mod un çalışması için bile maşka bir mod gerekiyor Skyrim scrip extender (SKSE)

Bethesda nın normalde PC ye oyunu default olarak SKYUI ve SKSE ile çıkaraiblecek kapasitede olması lazım ama community bunu düzeltiyor. Araya ise steam giriyor. Ki en büyük gelir kaynakları ironik olarak zamanında birer bedava MOD olan oyunları. satılan modun 75% i steam ile bethesda nın diyor. Resmen bethesda nın kendi ayağına sıkması demek bu. Standart bir PC kullanıcısında SKyrimde en az 20 tane mod çalışıyor. Her birini parayla alsa oyundan çok daha pahalıya geliyor ve para da direkt mod yapımcılarına gitmiyor çoğu steam ile bethesda ya gidiyor. Bethesda da bilerek eksik çıkardığı oyundan community sayesinde para sağıyor.

Böyle bir ortamda o community birdaha böyle modlar çıkarmaz ki. Kimse de oyunu almaz. Mod da satınalmaz. Trollenen modlar gibi saçma sapan alevli kılıçlar satılır workshopta. Her gün bir çalıntı mod hikayesi görürüz.

Bethesda ile steam de gül gibi çalışan sistemin içine etmiş olurlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şunu demiş en son johan

"I personally dont see how paid mods could work for our PDS games that are constantly updated.

Keeping large mods up to date after a major patch is ALOT of work, and if people have paid for them, they have much higher demands.

It would also force us to take modsupport into far bigger account, potentially making worse experiences for the users, as we may be forced to not do what we feel is the best design because it breaks some mod.

I mean, I've met @gigau and @myzael they are great people and their mod is really good. However, I don't even consider the impact for them to update M&T when we change or add features in EU4, because my job is to make the best game possible, not a technology-platform."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu topic çok komikmiş ya, yazılanları okurken felaket güldüm. benim de postum olsun asd

Namessar, Dogmeat, Xenus yeterince açıklamış aslında, ama halen mevzunun neden kötü olduğu reddedilmiş :P

Komutan said:

Olay mod uzmanı olmakla değil, piyasa mekanikleri nasıl işler onu anlamakla alakalı.

Sana ihtimalleri yazayım:

1- Resourcecular da para alırlar.
2- Onları kullanan modlar parasız olurlar.
3- İyice profesyonelleşenler zaten bütün işi kendileri yaparlar.


sanırım burdaki problem, olayı kapitalist piyasa mekaniği olarak düşünmeniz.
"isteyen para verir, isteyen vermez" diye yaklaşıyorsunuz.

oyunlara mod yapma mevzusu, üniversitelerdeki ekonomi 101 dersi ile değerlendirilebilecek bişi değil.

her ne kadar güncel mod piyasasını Namessar kadar takip etmesem de, CS beta 5 döneminden beridir mod topluluklarını ve mod yapanları bilirim, görürüm.

bilinmesi gereken bazı şeyler var

- mod yapan kişi ve grupların farklı niyetleri oluyor.
mesela birisi sadece kendi aklındaki hayali uygulamaya dökebilmek için mod yapar. bazı kişiler zaten şirketlerde çalışıp para kazanmaktadır, hobi niyetine de insanlara kıyak olsun diye yapar. bazıları da kendisini ve yeteneklerini tanıtmak, iş başvurularında stepstone olsun diye kullanır.

- mod işlerinin değişik aşamaları oluyor.
bazı modlar ölü doğmuştur, "şöyle şöyle fikrim var" der ve bir daha da güncellenmez o. bazı modlar deneme aşamasına girer, en fazla alpha sürümü çıkar, sonra yine iptal edilir. bazı modlar yarım yamalak tamamlanır ve bırakılır, başka bir kişi bu modu alır ve güncelleme işini üstlenir. bazı modlar da grup olarak yapılır, grup içi üyeler sürekli değişir.
bu aşamalar ve türler, mod piyasasını karman çorman ve düzensiz bir hale getirmiştir.

- yapılan modlar çok farklı programlar olabilir.
oyunda yer alan içeriği değiştiren modlar olabilir, AntiAliasing değerini değiştirme, Font rengini değiştirmek gibi. oyunda olmayan içerik ekleyen scriptler olabilir, gölgelendirme ekleme, ışıklandırmayı güçlendirme gibi. mod yapımcıları eşyaların ve karakterlere model veya kaplama yapmakla da uğraşır. oyunun animasyonlarını değiştirme gibi daha kapsamlı modlar yapanlar da var. bazı modderlar, oyun içindeki contentleri kullanarak, kendi bölümlerini ve görevlerini yapıyor. bazı kişiler varolan modları birleştirip kullanıcıların işini kolaylaştırmak için paketler yayınlar. bazı kişiler de oturup kendi scriptlerini, modellerini, animasyonlarını hazırlayıp komple yeni bir oyun çıkartırlar (Counter-Strike gibi).
bütün bu modları tek bir fiyat politikası içine almak çok zor.

- mod topluluklarında, mod çıkartan herkes %100 orjinal içerik üretmez.
bazıları sağdan soldan duyduğu fikirleri ve kullanıcıların isteklerini dinleyip birşeyler yapar. bazıları başkasının fikrini görüp beğenip kendi yorumunu yapar. bazıları başka bir modu çalıp bir iki yeri değiştirip tekrar yayınlar.

- bir modçu kendi modunu yaparken, başka birisinin modunu kullanıp kendi içeriğini onun üstüne inşaa edebilir.
mesela diyelim ki bir tane ışık modu var ve oyundaki ışıkların parlamasını değiştirip daha gerçekçi parlamalarını sağlıyor. bir modder var ve bu ışık modunu alıyor. oyun içindeki mum, kamp ateşi, meşale gibi alev efektlerini değiştiriyor, üstüne de bunların parlamasını güzelleştirmek için bu bahsettiğim modu kullanıyor. ikisini birleştirip "enhanced lighting" diye bir mod hazırlıyor. diğer modu yapan adam modunun kullanılmasına izin vermese, zaten bu yeni mod çıkmazdı. adam alev efektlerini değiştirme bilgisine sahip, tamam, ama o ışıklandırmayı yapacak yeteneğe sahip değil.

TL;DR:
yani sonuç olarak, yazdıklarımı da toparlayacak olursam
mod işi community feeling işidir. belirli bir konuda yeteneği olan kişiler, kullanıcılar yararlansın diye hayrına yapar bu modları.
sen bu sistemin işine parayı katarsan, şu zamana kadar oturmuş her şeyi alt üst edersin. modderları "ya modum çalınıp benim üstümden para kazanılırsa" endişesine boğarsın.

ayrıca steam store'da greenlight ve early access oyunları zıvanadan çıkmışken ve steam herhangi bir kalite kontrol yapmıyorken, modları parayla satmaya kalkarsanız, hem modderlar hem oyuncular açısından iş içinden çıkılmaz hale gelir.

bu işi sırf kullanıcıların hayrına yapan insanları da "profesyonel iş hayatına" bağlamış olursun. ki bu tavır, mevcut mod topluluklarına büyük darbe vurmuş olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o yazidaki flail orneginin yasanmisi var Bethesda da.

en basitinden, hearthfire dedigimiz dlc, ev insaa modlarindan sonra cikti. yeni hic bir sey de getirmiyordu. hatta ev modlarinin bazilari cok daha iyiydi, onu da soyleyebilirim. adamlar iki tane modla yapabildiginiz herseyi dlc diye sattilar. 5 USD ye sattilar.

peki neden aldik? cunku modderlar dogal olarak bethesda nin kendi base i uzerine insaa etmeyi 2-3 dependancy moddan daha iyi bulduklarindan bu dlc nin assetlerini kullanmaya basladilar. mod seven adamlar/kadinlar oldugumuz icin mecburen hepimiz satin aldik.

ama kimse buna cemkirmedi. cunku official asset her zaman uzerine insaa etmek icin daha stabil. modderlar kostek olmayi birakin destek oldular hearthfire a. ama bethesda da kafa olmadigi icin...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Steam'i çok kullansam da ideal bir platform olmaktan uzak olduğunu biliyorum. Alabildiğim her oyunu gog'dan alırım, en basidinden. Burada da daha önce drm sisteminin yasal olmadığını, mümkün oldukça drm olmayan alternatiflere yönelmek gerektiğini savundum.

Ancak bu olayın niye kötü olduğunu anlamakta zorlanıyorum. Evet şu komuda aydınladım skyrim modları üst üste koyarak birikimle oluşuyormuş, pat diye paralı yapmak alışılan mod yapma sistemine darbe vuracak. Hali hazırdaki mod sistemi üzerine bu yöntem olmazmış.
Yine de eğer ciddi bir para akışı potansiyeli ortaya çıkarsa bambaşka yerlere gidebilir modculuk. Ne biliyim firmalar oyunlarını mod tool'uyla çıkartmak zorunda kalabilir. Tamamen oyunun kuralları değişebilir daha uzun vadede. Belki Dota 2'den başlamaları daha iyi olurdu paralı mod olayına, denemek için. Orada bu tür dertler yok.

Benim mantığım, hiç bir şekilde, bir işin içine para girerse o işin kalitesi düşer argümanını algılayamıyor. Profesyonel futbol, futbolu bitirdi, amatör ruh öldü demek kadar saçma geliyor. Para kazanma potansiyeli ne kadar artarsa o kadar çok insan o işe girer, o işe zaman harcar. Ortaya çıkarılan işlerin kalitesi artar.

Ha, eğer bu sistem modcular için elverişsiz, şu ankinden daha az fayda sağlayacaklar diyorsanız o zaman makul bulurum argümanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...