Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[Aranıyor] Sphere Developer


Pausanias

Öne çıkan mesajlar

Teşekkürler, 1999 yılından bu yana ülkemizde aynı kavramlar sadece renk değişimine uğratılarak kullanıcı beğenisine sunulmuş olup, bir nebze dahi olsa geliştirme çalışmaları başlatılmasının aksine, kendini ara ara yenileyen ve güncelleyen bu oyunu takip etmekte bile sınıfta kalınıldı.

Burada yapılanlar orjinallik çizgisinden çıkmayıp, sadece gündemi takip etmekten ibarettir. Kullanılan harita sosaria, giyilen zırh barbed, kuşanılan kılıç katanadır. Proje içerisinde kullanıcıyı şaşırtacak ve oyunu daha eğlenceli bir hale büründürecek yüzlerce yenilik mevcut fakat, oyunun temelini değiştirebilecek ciddi revizyonlar asla iş takviminde yer almamaktadır. 16bit bmp teknolojisiyle fantastik bir dünya yaşatmaya çalışan Ultima Online grafik motoruyla, yepyeni bir MMORPG projesi üretmek başarısızlığın ilk adımıdır ve bunu geçmişte yapmaya çalışanlar halen vaatlerde bulunup ortadan kaybolanlar olarak hatırlanmaktadır.

Aylardır üzerinde çalışılan oyun dinamiklerini ve işleyiş mantıklarını bu metin dizisinde verimli olarak bir çırpıda size aktarmayı başaramam ama, kısaca özet geçersek eğer açılış tarihinden sonraki 3 yıl boyunca sunulacak olan 5 farklı expansion pack içerisinde, kullanıcı nabzına göre aktifleştirilecek olan pet bonding, power scroll, virtue, df, ww, necromancy, chivalry, bushido ve ninjustsu ile karşılaşabilir; mantık çerçevesi içerisinde özenle kurulmuş ve düzenlemiş yeni dungeonlar, göze batmayacak ve rahatsız etmeyecek şekilde geliştirilmiş sosaria haritası, fantastik kavramını birebir empoze edebilmesi adına kurgulanmış hikayeler sayesinde kendinizi bu dünyanın bir parçası olarak hissedebilirsiniz.

Atlantic, bünyesinde seneler sonra dahi keşfedilemeyecek projeler barındırmaktadır. Akıcı ve belli bir zaman sonra monotonluk hissiyatı vermeyen bir oyun adına, sürekli olarak kendini güncellemesini konu alan 5 yıllık iş takvimindeki tüm projeleri yapılandırmış olup test sürecine sokmuştur.



Dipnot: Şu an çalışmaları devam etmekte olan web arayüzü yayına girdiğinde, proje ile ilgili daha detaylı bilgilendirme yapılacaktır. (Demo)

İyi forumlar, saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aklımda baya bi tuhaf sistemler vardıda o yüzden o soruyu sormuştum. Büyücülük,Yakın dövüşleri daha aktif hale getirmek gibi.

Mesela Büyücülükte sınıf olsun.Atıyorum healer tarzı büyücü olsun buff yapan,Summoner olsun.Atıyorum enchanter gelip bless attığında 15 değilde 20 25 stat artsın ama sanırım bunlar pek kabul edilecek şeyler değil.Warriorlara shield bash,Charge gibi şeyler var aklımda. Mesela Charge için Warrior'a 1 saniyeliğine Hızlandırma verilir adamın dibine koşabilir böylece hızlıca. Bard mesela vasat biraz oyunda. Lute çaldığında 1 2 saniye hızlandırılma verebilir.Stealther karakterler de görmek isteriz. Sphere ise ben onun ayarını yapmıştım 100 stealth 100 hide da 20 25 adım kadar atıyoruz ama her adım 1 yada 2 stam yiyordu ve invisden çıkıp vurma işlemi gerçekleştirdiğinde 10 stam götürüyordu.Stealthken koşabiliyorduk ama 7 kareyi geçmiyordu. Evet plate ile de hide olabiliyorduk armor check ile 25 adımı 8 adıma falan düşürmüştüm.Böyle farklı insanları stealth a vs ye itecek şeyler yaparsanız çok güzel olur. Kullanışlı yapmasya calısın skilleri valla. Tabi benim düşündüğüm kendi kurmaya calıstığım dünyada At sürmek yoktu.Yayan olacak herşey. Aslında ata bindirmeyi istiyorunm ama zahmetli olsun istiyordum öyle herkes uğraşmasın ata binmek için ve atların sınıfları olcaktı ama clientte ata binerken Playerın hızını ayarlayamadığım için o iş yattı : D Çok çılgın düşünceler içerisindeyim dinlemek ilgilenmek isterseniz anlatmak isterüm. Ama Sanırım sizin aklınızdaki düz ultima online.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pausanias said:

Teşekkürler, 1999 yılından bu yana ülkemizde aynı kavramlar sadece renk değişimine uğratılarak kullanıcı beğenisine sunulmuş olup, bir nebze dahi olsa geliştirme çalışmaları başlatılmasının aksine, kendini ara ara yenileyen ve güncelleyen bu oyunu takip etmekte bile sınıfta kalınıldı.

Burada yapılanlar orjinallik çizgisinden çıkmayıp, sadece gündemi takip etmekten ibarettir. Kullanılan harita sosaria, giyilen zırh barbed, kuşanılan kılıç katanadır. Proje içerisinde kullanıcıyı şaşırtacak ve oyunu daha eğlenceli bir hale büründürecek yüzlerce yenilik mevcut fakat, oyunun temelini değiştirebilecek ciddi revizyonlar asla iş takviminde yer almamaktadır. 16bit bmp teknolojisiyle fantastik bir dünya yaşatmaya çalışan Ultima Online grafik motoruyla, yepyeni bir MMORPG projesi üretmek başarısızlığın ilk adımıdır ve bunu geçmişte yapmaya çalışanlar halen vaatlerde bulunup ortadan kaybolanlar olarak hatırlanmaktadır.

Aylardır üzerinde çalışılan oyun dinamiklerini ve işleyiş mantıklarını bu metin dizisinde verimli olarak bir çırpıda size aktarmayı başaramam ama, kısaca özet geçersek eğer açılış tarihinden sonraki 3 yıl boyunca sunulacak olan 5 farklı expansion pack içerisinde, kullanıcı nabzına göre aktifleştirilecek olan pet bonding, power scroll, virtue, df, ww, necromancy, chivalry, bushido ve ninjustsu ile karşılaşabilir; mantık çerçevesi içerisinde özenle kurulmuş ve düzenlemiş yeni dungeonlar, göze batmayacak ve rahatsız etmeyecek şekilde geliştirilmiş sosaria haritası, fantastik kavramını birebir empoze edebilmesi adına kurgulanmış hikayeler sayesinde kendinizi bu dünyanın bir parçası olarak hissedebilirsiniz.

Atlantic, bünyesinde seneler sonra dahi keşfedilemeyecek projeler barındırmaktadır. Akıcı ve belli bir zaman sonra monotonluk hissiyatı vermeyen bir oyun adına, sürekli olarak kendini güncellemesini konu alan 5 yıllık iş takvimindeki tüm projeleri yapılandırmış olup test sürecine sokmuştur.



Dipnot: Şu an çalışmaları devam etmekte olan web arayüzü yayına girdiğinde, proje ile ilgili daha detaylı bilgilendirme yapılacaktır. (Demo)

İyi forumlar, saygılar.


Sozlerimde art niyet aramayin oncelikle.

Ayni sunucularin renk degistirerek onumuze servis edildiginden bahsettiniz buraya kadar tamam, ama sonrasinda yenilik olarak bushido df ninjalik dungeon optimizasyonundan bahsediyorsunuz. Yenilik var olani boyayarak servis etmek degildir. Yenilik gorulmemis seyler eklemektir. Garriot'un takvimine ekleyip de yapamadiklarini yapacak olsaniz yenilikci olabilirdiniz. Binlerce liralik yatirim heralde runuo eklentili sphere icin yapılmamistir diye dusunuyorum. Yenilikci goremedim bu yazinizi. Saygilar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fakkoo said:

Aklımda baya bi tuhaf sistemler vardıda o yüzden o soruyu sormuştum. Büyücülük,Yakın dövüşleri daha aktif hale getirmek gibi.

Mesela Büyücülükte sınıf olsun.Atıyorum healer tarzı büyücü olsun buff yapan,Summoner olsun.Atıyorum enchanter gelip bless attığında 15 değilde 20 25 stat artsın ama sanırım bunlar pek kabul edilecek şeyler değil.Warriorlara shield bash,Charge gibi şeyler var aklımda. Mesela Charge için Warrior'a 1 saniyeliğine Hızlandırma verilir adamın dibine koşabilir böylece hızlıca. Bard mesela vasat biraz oyunda. Lute çaldığında 1 2 saniye hızlandırılma verebilir.Stealther karakterler de görmek isteriz. Sphere ise ben onun ayarını yapmıştım 100 stealth 100 hide da 20 25 adım kadar atıyoruz ama her adım 1 yada 2 stam yiyordu ve invisden çıkıp vurma işlemi gerçekleştirdiğinde 10 stam götürüyordu.Stealthken koşabiliyorduk ama 7 kareyi geçmiyordu. Evet plate ile de hide olabiliyorduk armor check ile 25 adımı 8 adıma falan düşürmüştüm.Böyle farklı insanları stealth a vs ye itecek şeyler yaparsanız çok güzel olur. Kullanışlı yapmasya calısın skilleri valla. Tabi benim düşündüğüm kendi kurmaya calıstığım dünyada At sürmek yoktu.Yayan olacak herşey. Aslında ata bindirmeyi istiyorunm ama zahmetli olsun istiyordum öyle herkes uğraşmasın ata binmek için ve atların sınıfları olcaktı ama clientte ata binerken Playerın hızını ayarlayamadığım için o iş yattı : D Çok çılgın düşünceler içerisindeyim dinlemek ilgilenmek isterseniz anlatmak isterüm. Ama Sanırım sizin aklınızdaki düz ultima online.



Merhaba, bunların bir kısmı çok ciddi değişimler istiyor. Gizlenme ile ilgili özel çalışmalarımız zaten mevcut, Warrior klasmanı için: kullanıcını nabzına göre gündeme getirilecek olan packlerin içeriğinde bulunan Virtue ve Chivalry bahsettiklerini bir nebze karşılayabilir.

Merhaba Argos,

Lord_Argos said:

Sozlerimde art niyet aramayin oncelikle.

Ayni sunucularin renk degistirerek onumuze servis edildiginden bahsettiniz buraya kadar tamam, ama sonrasinda yenilik olarak bushido df ninjalik dungeon optimizasyonundan bahsediyorsunuz. Yenilik var olani boyayarak servis etmek degildir. Yenilik gorulmemis seyler eklemektir. Garriot'un takvimine ekleyip de yapamadiklarini yapacak olsaniz yenilikci olabilirdiniz. Binlerce liralik yatirim heralde runuo eklentili sphere icin yapılmamistir diye dusunuyorum. Yenilikci goremedim bu yazinizi. Saygilar.



Pausanias said:

Burada yapılanlar orjinallik çizgisinden çıkmayıp, sadece gündemi takip etmekten ibarettir. Kullanılan harita sosaria, giyilen zırh barbed, kuşanılan kılıç katanadır. Proje içerisinde kullanıcıyı şaşırtacak ve oyunu daha eğlenceli bir hale büründürecek yüzlerce yenilik mevcut fakat, oyunun temelini değiştirebilecek ciddi revizyonlar asla iş takviminde yer almamaktadır. 16bit bmp teknolojisiyle fantastik bir dünya yaşatmaya çalışan Ultima Online grafik motoruyla, yepyeni bir MMORPG projesi üretmek başarısızlığın ilk adımıdır.


Konuyu tamamen yanlış algılamışsınız. Yukarıda belirttiğim gibi burada yapılanlar, Ultima Online grafik motorunu kullanarak yeni bir MMORPG projesi üretmek değil, gündemi takip etmektir. Yukarıda bahsi geçenler sadece ilerleyen süreçte kullanıcı nabzına göre getirilebilecek oyun dinamiklerinden bazılarıdır.

Bunları ben bir yeniliktir diye tanıtmadım ama, eğer bunları daha önce birisi sphere bünyesinde hizmete açtıysa siz doğrusunuz ben renk değiştirip sundum. Ama daha önce birisi bunları sphere bünyesinde hizmete açamadıysa bu benim için ve sphere oyuncusu için küçükbaş yeniliğe girer. Ciddi anlamda yenilik olarak tanımlayabileceğiniz yenilikleri ancak 8. ayın sonlarına doğru web arayüzünden öğrenebiliriz.

Renk değiştirilip kullanıcıya sunma konusu ise şu şekildedir: Bugüne kadar hizmet vermiş sunucuların neredeyse tümünün aynı scripti packi kullanarak açılış vermesidir. Alternatiflerin aksine burada tüm detaylar tek tek ele alınarak geliştirilmekte olup, kullanıcı dostu olarak tasarlanmaktadır. Eğer sizin bahsettiğiniz renk değişimi gemiler, klasmanlar ve modüller ise, bunlar zaten Ultima Online'da bulunan unsurlardır ve biz Ultima Online oynuyoruz.

Binlerce liralık yatırımın ben size burada sağlıklı olarak bilançosunu çıkaramam ve çıkarsam bile etik bir açıklama olmaz. Scripting ve in-game bazında zaten maddi değil manevi yatırımlar ağırlıktadır. Konunun maddi boyutu genel anlamda: decompile, dedicated, juniper & cisco firewall, connector, updater ve proje için kullanılan çeşitli özel yazılımlarımızı kapsar. Yatırımın bushido ile veya runuo ile ilgili bir işlevi yoktur.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pausanias said:

eğer bunları daha önce birisi sphere bünyesinde hizmete açtıysa siz doğrusunuz ben renk değiştirip sundum. Ama daha önce birisi bunları sphere bünyesinde hizmete açamadıysa bu benim için ve sphere oyuncusu için küçükbaş yeniliğe girer


Öncelikle girişi profesyonelce ele alarak yaklaşmanız umut vericiydi. Özellikle "Aranıyor Sphere Developer" yazısından herhalde Sphere'yi baştan optimize edecek bir proje doğuyor diye düşünmeye başlamıştım. Ama yazıları okudukça hayal kırıklığına uğradığımı itiraf etmeliyim:

Bronx'un Avaholm projesini yakından değil içinden takip eden bir kişi olarak şunu söyleyebilirim ki şimdiye kadar hiçbir ultima online oyuncusunun görmediği yenilikleri bünyesine katmaş, runuo sistemini optimize etmiş bir sunucu çıkmıştı ortaya. Buzdağının görünen yüzü o kadar ilericiydi ki. Ancak görünmeyen yüzünde durumlar hiçde öyle değildi. Çünkü yazılan her yenilik sphere sistemine ekstra yük bindiriyor, loglarda sayfalarca hata çıkarıyordu. Sonunda proje yazılan onca sistemle iptal edilmek zorunda kaldı.

Eğer Ultima Online'ı geliştireceksiniz oyunu baştan kodlamalısınız. Artık oyun insanların tecrübe ettiklerinden daha ileriye gidemiyor. Modifikasyon sınıra dayanmış durumda.

Grafikle ilgili Ultima Online'ı revize etmekten bahsediceksek olması gereken 3D grafiklere sahip oyunu izometrik bakış açısıyla oynatmak olabilir. Kişisel olarak attığım adım da bu yöndedir. 2D grafikleri 3D'ye çevirmek. Bence bu ciddi bir adımdır. Eğer gerçekten ses getirmesini ve hala oynanmasını istiyorsanız çok ciddi adımlara ihtiyaç var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

Onu bunu bırakalım.
Tahminen ne zaman açarsınız?


Merhaba Black-ice, Ekim 2013.


Merhaba Lord_Argos,

@Öncelikle girişi profesyonelce ele alarak yaklaşmanız umut vericiydi. Özellikle "Aranıyor Sphere Developer" yazısından herhalde Sphere'yi baştan optimize edecek bir proje doğuyor diye düşünmeye başlamıştım.

Pausanias said:

Sphere Server development grubu kendileri gibi müsvette bir emulator sundukları için, altyapıda halen hardcoded & softcoded güncelleme çalışmaları son sürat devam etmektedir. Yapılanma süreci boyunca emulatorun yeni nesil clientlar üzerindeki olumsuz etkilerinin başını çeken packet filtering, non-disconnecting, framerate ve frame skipping konularını başarıyla çözmüş bulunmaktayız.


Siz yazılanları okumamışsınız. Burada zaten emulatoru optimize ettiğimizi belirtmişim. Bu sayede bahsettiğiniz projedeki sorunlar ile karşılaşılmıyor. Belkide bunu yapan dünyada 2-3 sunucudan bir tanesiyiz.

@Bronx'un Avaholm projesini yakından değil içinden takip eden bir kişi olarak şunu söyleyebilirim ki şimdiye kadar hiçbir ultima online oyuncusunun görmediği yenilikleri bünyesine katmaş, runuo sistemini optimize etmiş bir sunucu çıkmıştı ortaya. Buzdağının görünen yüzü o kadar ilericiydi ki. Ancak görünmeyen yüzünde durumlar hiçde öyle değildi. Çünkü yazılan her yenilik sphere sistemine ekstra yük bindiriyor, loglarda sayfalarca hata çıkarıyordu. Sonunda proje yazılan onca sistemle iptal edilmek zorunda kaldı.

Bahsettiğimiz özellikler oyunun kendisinde bulunan özelliklerdir, bunu runuo iyi bir şekilde yansıtabildiği için sizin kafanızda bunlar runuo özelliği olarak kalmış, bunların runuo ile ilgisi yoktur. Bahsettiğiniz proje, kişi ve yapılanlar hakkında bilgi sahibiyim. Desktop, Map ve UI değişimi çok ilerici gösteriyorsa eğer bir projeyi, burada daha fazla ilericilik görebileceğinize emin olabilirsiniz.

Dipnot: Oyunun kendi konseptini uygulamayan bir sunucu başarı ve devamlılık gösteremez. (WoW, Diablo vs.)

@Eğer Ultima Online'ı geliştireceksiniz oyunu baştan kodlamalısınız. Artık oyun insanların tecrübe ettiklerinden daha ileriye gidemiyor. Modifikasyon sınıra dayanmış durumda.

Bütün dosyaların ve fonksiyonların baştan kodlanıldığını zaten belirtmiştim. Ultima Online bazında Modifikasyonun M'sini bile görememiş bir ülkenin oyuncusu olarak çok cesur konuşmuşsunuz.

@Grafikle ilgili Ultima Online'ı revize etmekten bahsediceksek olması gereken 3D grafiklere sahip oyunu izometrik bakış açısıyla oynatmak olabilir. Kişisel olarak attığım adım da bu yöndedir. 2D grafikleri 3D'ye çevirmek. Bence bu ciddi bir adımdır. Eğer gerçekten ses getirmesini ve hala oynanmasını istiyorsanız çok ciddi adımlara ihtiyaç var.

Pausanias said:

Atlantic, Andrea'dan sonra istemci, konsept, yapı, ara birim, obje ve grafik gelişimi bakımından ciddi çalışmalara yer vermiştir.


İyi forumlar, saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski bir geliştirici ve dışarıdan bir kişi olarak tek diyebileceğim sphere yada run uo kullandığınız sürece maksimum %20gibi bir değişiklik yapabilirsiniz daha ötesi için topyekün değişiklik gereklidir bunuda yapıcam diyorsanız uo da yapmayin zaten bi ton moduler game generatoru var verin 1000$alin bi tane vaktinize yazik. uo bu cok buyuk seyler beklemeyin artik limit belli.


sonucta suanda bu projede kullanilan yeni birimlerde gozuktugu uzere sadece bu projeye has yenilikler degil. güzel bir calisma yapılıyor ve oldukca umut verici buluyorum ben.. devaminin gelmesinide biz izleyici olarak destekliyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yıl 2007 mi ne.
arkadaşın evine 4 desktop pc kurduk aynı odaya. hayvan gibi ultima oynuyoruz 7/24. hayatımızın en güzel günlerini geçiriyoruz.

elpida mı ne vardı kapandı. yeni server açılıo corbeau diye bronxunmuş ona geçelim dedik. bu akşam açılıo dedi bronx. ss'lere bakıyoruz falan süper.

dedik gidelim içelim akşam gelince oynarız. içtik bi bira la dedik açılmıştır belki hadi gidip oynayalım.

açılmamıştı.
o günden beri açılmasını bekliyorum o serverın, 6 sene oldu hala tık yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
Black-ice said:

yıl 2007 mi ne.
arkadaşın evine 4 desktop pc kurduk aynı odaya. hayvan gibi ultima oynuyoruz 7/24. hayatımızın en güzel günlerini geçiriyoruz.

elpida mı ne vardı kapandı. yeni server açılıo corbeau diye bronxunmuş ona geçelim dedik. bu akşam açılıo dedi bronx. ss'lere bakıyoruz falan süper.

dedik gidelim içelim akşam gelince oynarız. içtik bi bira la dedik açılmıştır belki hadi gidip oynayalım.

açılmamıştı.
o günden beri açılmasını bekliyorum o serverın, 6 sene oldu hala tık yok.
ahahahahah

cobirio muydu neydi adı da böyle bir yalan oluş yok, 13 sene çıkmayan bi oyun vardı o bile çıktı o arada
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Merhaba Black-ice,

Konu hakkında önemli çalışmalarımız zaten mevcut. Günümüzde sunduğunuz hizmetin kalitesinden çok, ürünün kalitesini doğru bir şekilde pazarlamak başarı getiriyor. Biz bunun son derece farkındayız ve ilgin için çok teşekkür ederiz.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...