Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Turbo ile ilgili bir soru


heroLion

Öne çıkan mesajlar

Merhaba arkadaslar.

Fiat bravo aracımda (2011 1,6 mjet 26.000km) özellikle 2500 devir dolaylarında vites değiştirirken cok az blow off'a benzer (pffss gibi) bir ses alıyorum. Bir de gaza hafif yuklenince yine cok az ssss sesi alıyorum. Yetkili servise gittim turbo hortumuna baktılar (bu motorda o parçada bi iyileştirme yapılmış) ve sorun olmadıgını söylediler. Bu ses neden kaynaklanabilir sizce? Ses az ama daha önceki araclarimdaki tecrübelerim az seyden cok, gercekten cok şey çıkabileceğini öğretti bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benim A4 mesela benzinli olmasına rağmen blow-off yerine basıncı sistemin diğer tarafına by-pass eden bir sistem vardı. Bunun çıkardığı çok hafif bir ses oluyor. Fabrikasyon araçlar genelde debimetrenin okuduğu değerde şaşma olmaması için havayı sistem içerisinde tutuyorlar. Blow-off ise işin havalı tarafı :)

Benim aklımda böyle kalmış.

said:
Its purpose is to prevent compressor surge, and reduce wear on the turbocharger and engine. Blowoff valves relieve the damaging effects of compressor "surge loading" by allowing the compressed air to vent to the atmosphere, making a distinct hissing sound, or recirculated into the intake upstream of the compressor inlet.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Turbo hortumu guzel bi muayene noktasi boyle bi problem icin. Genelde ustalar intake borularina bakar ama, ben nadiren de olsa cikis kisminda da gordum ufak catlaklar. Ozellikle kelepce bileziklerinin kestigi noktalardan... Kendin bakarsan ufak bi el feneri ile boru etrafinda siyah toz/is gibi bisey varsa orayi biraz kurcala derim.

Bunun disinda o islik sesi, ozellikle o devirlerde balansdan olur. Turbo pallerine bi sebepten oturu zarar gelmistir. kanatciklardan biri hasarli oldugu icin turbonun balansi bozulmustur. soylenen sesi yapar bozulmaya giden turbo.

neden bozulur?
- sicak turboyu bekletmeden kontak kapamak,
- soguk havada turboyu peak devirlerde dondurmeye zorlamak. (2800deviri gecmek mesela motor sogukken)
- hava filtresini gec degistirmek, veya degisim sirasinda oranin temizlenmeden degismesi. ufak parcalar turboya kacip zarar vericek hale gelebiliyor.

mudehale etmeden devam edersen ne olur?
balanssiz turbo rulmanini yorar, bosluk yaptirir, diger paller de gider. Iyice oter durur, motorun gucu kesilir, bide yeni turbo masrafi cikartir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada turbonun sesinde degisiklik duyuyorsan , duyuyorsundur. Bu konuda kulaklara guvenmek lazim. Ozellikle dedigin gibi turbo arac tecruben fazlaysa o sesi ayirt etmek zor degil.

Su ana kadar bu turbo gidiyor dedigim hic bir turbo 3 ayini cikartamadi.

unutmayin , arabayi kullanan sizsiniz, ustalar degil; tecrube isteyen yorumlarda isabet beklemeyin servisten.
Yaptigi arabayi kullanan, kullandigi arabayi yapan usta istisna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi garanti prosedürü nasıl isler bilmiyorum ama garantiden kaçıyorlar diye hissediyorum. Bir yetkili servis bir parçayı garantiden degisince bi kaybı oluyor mu? Arabayı cidden iyi kullanıyorum. Sogukken asla zorlamam, yakıtı garantili, yazın bile calistirip yaglamayi beklerim en az 1dk. Araç 4000 devri hic görmemiştir. Devirsiz kalınca da usenip zorlamam vites küçültürum. Arkadasta aynısının cam tavanlisi var daha cok ses gelmesi gerekirken cok cok az geliyor.

Ayrıca turbonun markası da garrett. Oyle kalitesiz de sayılmaz yani. Araçta daha 26.000'de
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Madem araba daha yeni, bi arkadasinla karsilastirin. Servistede hep ayni ustaya yaptirtmaya gayret et, gerekirse sira bekle. Muhabbetini ilerletmek garanti proseduru icin olmazsa olmaz bi eylem.

Bide araba bu , ayni araba da olsa hepsi ayni cikmiyor. Kimisi nazlanicak, icinde var yani. yapicak bisey yok =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Benim A4 mesela benzinli olmasına rağmen blow-off yerine basıncı sistemin diğer tarafına by-pass eden bir sistem vardı. Bunun çıkardığı çok hafif bir ses oluyor. Fabrikasyon araçlar genelde debimetrenin okuduğu değerde şaşma olmaması için havayı sistem içerisinde tutuyorlar. Blow-off ise işin havalı tarafı :)

Benim aklımda böyle kalmış.

said:
Its purpose is to prevent compressor surge, and reduce wear on the turbocharger and engine. Blowoff valves relieve the damaging effects of compressor "surge loading" by allowing the compressed air to vent to the atmosphere, making a distinct hissing sound, or recirculated into the intake upstream of the compressor inlet.


Saygılar.



TSI'larda da var o olay mesela, şöyle göstereyim.


http://www.cubiccapacity.com/wp-content/uploads/2009/06/volkswagen-14-tsi-twincharger-450x408.jpg


Blow off valve olarak isimlendirmişler orda da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 yıl sonra ...
Yeni konu acmak istemedim burdan devam etsin dedim.

Benim c4 1.6hdi var turbo dizel. Dun bakima girdi klasik. Yag ve filtreler falan. Bide bi ilacla motoruda tertemiz yaptilar. Bugun sabah bi calistirdim 2000 devire gelirken ufak bi ıslıkla baslayip baya artan bi ses var motor sesinden haric. Ama sadece gaz verirken. Ayagimi gazdan cekince seste susuyo, gaz vermeye baslayinca 2k ustu devirdeyse islik sesi geliyo iste.

Bugun ayni yere geri goturdum. Ustayi arabaya bindirip bi tur attik kendi de gordu sesi. Ama sucu turboya atti.

Belki aynisi veya benzeri basina gelmis vardir. Naapmali?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Islık sesi direk turbo arızası işareti gibi. Mutlaka baktır, lanet bir arıza yolda bırakırsa kötü. 2000 devir üstü işte tam turbo açılırken ötmeye başlıyo. Patlak vardır. Bir de servisler turbo meselesinden iyi kitliyo dikkat et. Bana Opel servisi 6K maliyet çıkarmıştı, orijinal parçayı kendim taktırdım 2.5K ya halletmiştim (2016 da).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...