Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

side quest gayet gerekli birşey ayrıca. daha vurmicam baltazar gommus cunki dsaffdas

problem open worlde ve tam seslendirmeye geçişten sonra firmaların bariz side queste yetememesi. padding dediğimiz şeyler zaten achievement için kasılan boktan collectiblelar vs side questler yetersiz kaldıkça padding kasmak zorundalar

side questlerin C&C işlemeside gerekmiyor bence, AD&D kokune bakarsak side questlerin temel amacı sizi dunyanın içerisine çekebilmek. lore u işleyebilmek veya lore la ilgili hazır bildiklerinizi sorgulatmak.

obsidian tayfası bunu eskiden uzatmadan çok net becerebiliyordu. new vegasın side questleri oyunun teknik limitasyonlarına göre baya başarılı bence, sorun post-WoW dünyada hala side questleri keçi kes gel şeklinde işleyen yetersizlerde

ana hikayeye bağlamaya gerek yok ancak bunu yapmadanda relavant tutmak mumkun.

misal assasins creed open worldun en leş örneklerini verdi geçmişte bize. dandik collectible lar, turf war, kuleler, zorlama dandik puzzlelar vs. odyssey ama witcherin yolundan gitmiş, hani UBISOFT BILE anladı geleceğin burada olduğunu ve her oyun dahada boka batıran bioware-bethesda aksine ciddi C&C kasan bir oyuna cevirmeye çalışıyorlar kokeni RPG olmayan bir seriyi


Mykonos örneğini giriyim, sanki obsidian yapmış gibiydi adanın kurgusunu. tamamen side quest mekanı mykonos ancak oya ile işler gibi işlemişler, lawful salak oynamaya kasanları triggerlamaktan kacınmamıslar. hatta odyssey ironik veya değil "yunan trajedisi"ne baya şapka çıkarmış ve leziz olmuş

oynıycak olan okumasın

3000 senedir ahlaksızlık adası

Adaya ilk davet ediliyorsunuz. zilzurna sarhos rebellar "adanın atinalı yoneticisi mafetti bizi, yardım plox" diye geliyor. Spartadanda yardım istemişler ancak Spartalıların gemisi batmış, çok kayıp vermişler ve genç bir komutan kalmış başlarında

işin enteresan kısmı burada başlıyor, komutan ile asilerin lideri kız birbirine aşık ancak oyun gozunuze direk sokmuyor bunu, çok subtle. İkisi kavga ediyor ilk major choice burada veriliyor

direk bodozlama dalmak
subtle olup stratejşk hedeflere saldırmak

bu ikili kavga ediyor, birinin tarafını seçiyorsunuz. sonra side questler açılıyor

kız supplyları raidleyip adanın askeri gucunu indirelim diyor. burada size Delos ile Mykonos un Apollo ve Artemis ile olan baglatısı anlatılıyor. Delian league in hazinesinin nasıl atinaya taşındığı ve parthenon inşaatına heba edildiği soyleniyor. Delos un kutsal konumu ve buna baglı olarak neden Mykonosun "Ahlaksızlık Adası" olduğuna değiniliyor.

Ispartalı genç komutan bizden gemi batığından mifer çıkarmamızı istiyor. sorunca "babama aitti, thermopylae de oda babasının cesedinden almış" diyip gene background bilgisi veriyor. Sparta yasalarına baglı bir arkadaş komutan. bizde spartalı olduğumuz için soyleyip soylemeyebiliyoruz

iki karakterde romanceable. nefes alan herşeye yazan RPG oyuncuları için tuzak kurulmuş cunki ikisinden birini romancelarsanız aslında birbirine aşık çifti ayırıyorsunuz. Eger baştan spartalıdan yana olursanız ve ikisini birden romancelarsanız "ne guzel birşeyler ogrenmişsindir yatakta" temennisi almakta mumkun.

Sonra sokakta bir dilenci bize asilerin liderinin geçmişini bıldıgını, guvenmememiz gerektigini soyluyor. Araştırınca kızın bizden oldurmemezi istediği ada valisinin gayrımeşru cocugu oldugu cıkıyor.

kıza gidip "oldur diye tuttugun adam baban senin, ne iş" diyebiliyoruz, bunu public yapma veya ozel konuşma şansımız var

aynı şekil hiç romancelemediğim halde spartalı komutan benle romanceledi, karakterim ilgilendi dogal secımsız diyaloglarda ancak yollarıma güller dokunce kesin reddettim. hadi o zaman kapışalım iki spartalı olarak, kanımız birbirine karışaralta anlaşabiliriz hede hodo dedi


olaylar cozulunce babasını hadese yolladı kız, gozlerine koydugu parayı karakterim verdi kızın kendı başına yaptıgı cenaze merasımınde. Intıkam hissi gidince kafam karıştı dedi, otur adayı inşaa et dedik. eğer spartalıyla romanceleseydim atıyormuş kendini uçurumdan. aynı şekil kız ile romancelerseniz spartalı rage açıyor.

sokratesin verdigibir questte radikal bir asi var, canını bağışlarsanız kutlamaya gelip zehirliyormuş milleti. ben skiplediğim için çıkmadı, buda lawful salak kasanları triggerlamış


veee herşey duzgun olsada happy ending yok, komutanı sparta adaları limitli destekle aldığı için general yapıyor, lakonia ya geri çağırılıyor. kıza aşık olduğu için gitmeyi reddedip deserter oluyor haliyle ve butun hayatını thermoplyede 300den biri olarak ölen dedesinin yoluna adamış bi karakter.



tabi eldeki malzeme çok önemli, antik yunanla ilgili malzeme bol, populer ve zengin. tanrılara, buyuye vs giden kısımlarda var, duz tarihte. ubisoft bunu iyi kullanmış, alkibiades gibi, sokrates gibi karakterleri çok iyi yansıtmış, bişiler katmış. sokrates misal populer kulturun aksine orjinalindeki gibi agzını burnunu kırmak isteyeceğiniz kadar itici bir karakter ve adamı yazılı tairhte bu kadar orjnal yapanda bu aykırılıgı zaten.


CDPR şanslı o bakıma, başkasının lore u uzerinden gitmek her zaman daha iyi sıfırdan kasmak veya established dunyayı devam ettirmek yerine. bethesda bu yuzden bocalıyor, obsidian en buyuk başarıları o yuzden hep established settinglerde çıkardı. bi noktada devoloperların elini ayagını baglıyor bu settingler ve bence iyibirşey bu. bioware bundan ayrılmak istedi, kendi settingimiz diye yaptıkları şeyleri 3 oyunda nasıl boka batırdılar izledik

UBISOFTUN BILE RPG mekanikleri ile C&C kastığı bir piyasada bence artık bethesdaya, bioware e filan yer yok. oturup mobil oyun kassınlar blizzort gibi. polaklar çıkarsında ornek olsun millete, witcher settingini sevmem ama sırf yaptıkları oyunun kalitesinden oturu AC odyssey gibi leziz bir oyun oynıyorum, polaklar aynen devam etsinler bu kalitede oyun yapmaya gerekirse 10 senede bir çıksın np
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynen öyle. Laurelin'in dediği gibi yan görevler yaratılan dünyayı tanıtmak ve oyuncunun kendi karakteriyle bağdaşmasını sağlayabilmek için çok önemli parçalardır.

ama ubisoft öyle bir hale getirdi ki bu işi, yan görev denilen şey 40 tane kule çıkmaca, 100 tane skill unlock etmece, 20 tane base ele geçirmece, 500 tane bounty toplamaca gibi aptalca tekrarlar haline geldi.

haliyle yeni oyuncular da yan görevin temelde kötü bir şey olduğunu düşünmeye başladı.

wow'daki "git 10 tane örümcek kes gel" görevleri gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

odysseyda baya duzeltmeler var

en hoşuma giden şey exploration mode misal

TANRILAR KURBAN ISTIYOR

guided mode:
500 metre ilerde parlayan quest markera koş gel

exploration mode:

-olympus dagının kuzeyınde
-herkul heykelını gecınce 2 sag bak
-cok zorlanırsan etrafta acayıp yer sekıllerı var

umarım daha cok open world oyun takıp eder şunu ve wow quest helper donemlerınden sonra otomatık pılota baglama adeti biter. minimapide yok edince immersion tavan yapıyor bu şekil

dediğim gibi ubisoft bile klişeleri yaratan bir seriden bu noktaya geldi ise benim polaklara guvenim tam. yetolar için koysunlar işte handholding filan, vakti olmayan side quest yapmadan rushlayıp bıtırsın ama lore ve dunya ile ilgilenen insanlar için bol bol koymaları lazım boyle immersion kasan seyler

şu gameplaydeki gardroptan ceket alma kısmı hatta evdeki o kısıma bayıldım ben misal, RPG dediğin sarı unlemden sarı unleme koşma dongusunde kalmamalı. 3D nin en buyuk nimeti bu immersiona zemin hazırlaması izometriklere kıyasla

RDR2 rpg filan değil ama hayvani immersive bir oyun, silah temizleme filan çok emek gerektiren şeyler değil kodlamak için ama bole minik detaylar oyunu kult statusune getiriyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:

odysseyda baya duzeltmeler var

en hoşuma giden şey exploration mode misal

TANRILAR KURBAN ISTIYOR

guided mode:
500 metre ilerde parlayan quest markera koş gel

exploration mode:

-olympus dagının kuzeyınde
-herkul heykelını gecınce 2 sag bak
-cok zorlanırsan etrafta acayıp yer sekıllerı var



Teoride güzel gözükmekle beraber pratikte hiç umduğum gibi çıkmadı. Guided oynamak ile hemen hemen hiçbir farkı yok, çünkü hedefe azıcık yaklaştığında İkaros ile yine markerı buluyorsun. Mesela RDR2 bu açıdan çok daha tatmin edici.

Bethesda gibi firmalara artık gerek olmadığına katılıyorum. Onların oyunlarının verdiklerinin daha iyisini Odyssey, Witcher ve RDR2 veriyor. Bir tek settinglerine daha meraklı olanlar için Bethesda oyunları tercih edilebilir. Motorlarını çok geliştirmedikleri sürece bundan sonraki oyunları patlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin said:

odysseyda baya duzeltmeler var

en hoşuma giden şey exploration mode misal

TANRILAR KURBAN ISTIYOR

guided mode:
500 metre ilerde parlayan quest markera koş gel

exploration mode:

-olympus dagının kuzeyınde
-herkul heykelını gecınce 2 sag bak
-cok zorlanırsan etrafta acayıp yer sekıllerı var



exploration mevzusunu morrowind yapmıştı daha doğrusu en iyi ondan hatırlıyorum. hatırlarım nerevar kimligi görevinde bir dağdaki magarayı bulmak gerekliydi 3 gün boyunca bulamamıştım. meğer dağın yanlış tarafındaki eteklerine bakıyormuşum sonradan farketmiştim. şimdi olsa havaya girer miyim yoksa bunla mı uğraşayım derim bilemedim aha. ama böyle seçimli olması en güzeli olmuş. ya da gameplay'e gömsünler belli bir para-eşya karşılığı aradığın şeyi göstersin böyle çok kilitlendiğin zaman bulabil diye gibilerinden bunu da biri yapmıştı sanırım da şimdi hatırlamıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Laurelin said:

odysseyda baya duzeltmeler var

en hoşuma giden şey exploration mode misal

TANRILAR KURBAN ISTIYOR

guided mode:
500 metre ilerde parlayan quest markera koş gel

exploration mode:

-olympus dagının kuzeyınde
-herkul heykelını gecınce 2 sag bak
-cok zorlanırsan etrafta acayıp yer sekıllerı var



Teoride güzel gözükmekle beraber pratikte hiç umduğum gibi çıkmadı. Guided oynamak ile hemen hemen hiçbir farkı yok, çünkü hedefe azıcık yaklaştığında İkaros ile yine markerı buluyorsun. Mesela RDR2 bu açıdan çok daha tatmin edici.

Bethesda gibi firmalara artık gerek olmadığına katılıyorum. Onların oyunlarının verdiklerinin daha iyisini Odyssey, Witcher ve RDR2 veriyor. Bir tek settinglerine daha meraklı olanlar için Bethesda oyunları tercih edilebilir. Motorlarını çok geliştirmedikleri sürece bundan sonraki oyunları patlar.


Ya evet ikaros bozuyor isi az yaklasincada hani genel gidisat iyi

Bundan once ubisoft senelik releaselerle AC hayranlarini sagiyordu ki kisirdonguye girmisti oyun. Millet cuzdanlarla tepki vermeseydi bu kadar duzeltirlermiydi bilmiyorum hani EA den beter bir yerdelwrdi reputation olarak

Simdi ise podcastler, communityden feedback alip yaptiklari improvementlar, populer olana yonelmek, battleroyale vs sacmaliklarina girmek yerine aksine duzgun RPG rotasina dumen kirmak filan

Simdiye kadar cok RPG den 3rd person action adventure hatta fps ye donen oyun gorduk. Her iterayonda RPG mekanikleri, statlar, quetsler filan streamline edilip dumb down edildi

Buna karsilik ilk defa gcmiste RPG lerin defalarca ozendigi bir AAA serinin tersi yonde rotayi cevridigini goruyoruz. Unisoft gibi anti-consumer bir firmanin boyle polished ve multi, seasonal content topuna girmeyen salt single oyun yapmasi ayrica takdir edilesi.

Umarim ders olur iste, gidilicek yon fallout 4 garabeti degil burasi. Fallout 4 de sorun yok demek su noktadan sonra apayri birsey yani

Witcher 3 un basarisi olmasa olmazdi bunlar oda cok net
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

aynen öyle. Laurelin'in dediği gibi yan görevler yaratılan dünyayı tanıtmak ve oyuncunun kendi karakteriyle bağdaşmasını sağlayabilmek için çok önemli parçalardır.

ama ubisoft öyle bir hale getirdi ki bu işi, yan görev denilen şey 40 tane kule çıkmaca, 100 tane skill unlock etmece, 20 tane base ele geçirmece, 500 tane bounty toplamaca gibi aptalca tekrarlar haline geldi.

haliyle yeni oyuncular da yan görevin temelde kötü bir şey olduğunu düşünmeye başladı.

wow'daki "git 10 tane örümcek kes gel" görevleri gibi.

aslında yan quest saçmalığı derken bunu söylemek istedim zaten. mobilden yazınca çok uzatamadım.

yoksa tabi ki yan questler olacak ana hikaye ile ve içindeki dünya ile bir bütünlük sağladığı sürece normal.

tepkim, sırf oyun süresi uzasın diye saçma sapan mmo gibi quest basmaları oyunlara. blizzard bile wowda bundan kaçabildiği kadar kaçıyor mesela. daha unique questler koymaya kasıyor wow'da. 50 adet 10 tane kes 20 tane getir yerine 10 tane güzel mini hikayeli yan quest koy gg. ac origin mesela daha düzdür side quest adına. odisey'de biraz daha özenilmiş yan questler var hatta bazıları baya uzun sürüp ana hikaye ile zincirleniyor vs spo vermemek adına yazmayım tam :D

keşke her firma witcher3 gibi oyunlar yapsa da bayıla bayıla oynasak. baron serisine kim side quest olmasın der şimdi? ama işte bu tip oyunları yapabilmek sağlam bütçe ve zaman istiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maksadin grind/timesink eklemek oldugu surece yan quest olarak da koyarsin, leveling olarak da, item kasmaca olarak da. X tane yontemi var. bazi oyunlar hatta cogu oyun yan questleri maksadinin disinda, kotuye kullaniyor diye cikis noktasini, potansiyelini goz ardi etmek isabetsiz olur. iyisini yapan yapiyor.

ana hikayeye baglanip baglanmamasi ayri mevzu. kisisel tercih. iki turlu de seviyorum. yeter ki duzgun yazilmis, iyi tasarlanmis olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://steamdb.info/app/973760/

lan yeni zelanda da daha ucuz dsdfg. noldu bu regional pricinge ya. emerging market paraları patates oldu diye çıkarmışlar alayını galiba. sıçtık valla.

zam yemiş abi bu 50 liraymış 2 gün önce?

http://oyungezer.com.tr/haber/55118-thronebreaker-steam-e-eklendi-fiyati-da-cok-uygun

cdpr kullanıcı dostu dedik sen de mi brütüs? GOG yüzünden böyle artmış galiba fiyat.

cyberpunk steame dustugu gibi patlatmak lazım ya dsfg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • tarihinde GERGE tarafından bu konu kilitlendi
  • tarihinde GERGE tarafından bu konu kilidi kaldırıldı
×
×
  • Yeni Oluştur...