Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

Sam said:

yapmak diye. fpp ile tpp arasında o denli dramatik fark yok,

.




bu senin görüşün ama , bence var

o asansörden inip tepede cyberpunk yazan sokaga indiğinde yahut doktorun muaynehanesinde oldugumuz sahne, fpp olmasaydı aynı havada olmayacaktı, öyle sahneler için fpp'ye geçebiliriz seçenek olsaydı dersen, o switch bile immersion'u yiyip atabilir belki,ve dev'ler bundan feragat etmek istemiyor olabilir.

artistic choice , en azından bence öyle.


sen bu artistic choice yüzünden gameplay geri gidecek diyorsan,valla yapacak birşey yok
Belki önyargın haklı çıkacak belkide o melee ve walljumpları fln oldukça akıcı yapacaklar. Oturup başına oynayınca anlarız onu,şahsen gameplay vidyosundan hoşlandım,lakin mirror's edge'i de beğenerek oynamıştım ,ona göre hesapla =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eğer sırf üşendiklerinden tpp'yi koymadıklarına inansam bence de yanlış bi yaklaşım derdim,ama bence bu seçeneği koymamalarının bu kadar yüzeysel bi sebebi olamaz.


senin feragat değil seçenek diye kestirip attığın şey aslında basbaya ödün vermek olabilir game dev için, adamın oyuna ve oyun dünyasına yakıştırdığı şekli,sen kendince fonksiyonalite bahanesiyle değiştirme imkanı istiyorsun .

ama

belki öyle sahneler dizayn ettilerki (göz sahnesi gibi) fps ile tecrübe ettiğimizde esprisi kat kat artıyor

sonuçta single player oyun,bi hikaye anlatıcaklar adamlar bize,belki , first person'da görüp "vay ak" dedirtecek sahneler olacak, ve adamlar bunların piç olmasını istemiyor.


half life'de vardı öyle sahneler, daha baştaki deney sahnesinde
gordon'un götüne bakıyor olsam bence o kadar heycan yaşamazdım ilk oynadıgımda. Panik halde kafamı sağa sola çevirip ışınlara patlamalara hastir hastir diye diye bakıyordum , kalas gibi gordon önümde dursa belki o kadar moda giremezdim o sahnede.




bütün bunlara "ama seçenek iyidir" diye dersen, illa her öyle olmak zorunda değil



sushi bara gittik senle beraber misal, cebinden çatal çıkarırsan seni yererim

"ama çatalla daha kolay yiyorum, daha fonksyonel,daha kolay,hem nolcak bu seçeneği sunsalar?"

fln ne dersen de

japon yemeği çıbıkla yenir agam,konsept bunu gerektirir der çatalını alırım elinden


metaforu da bıraktım artık gidiyom
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karakterimiz halflifetaki gibi sadece dümdüz yürüse ve crowbar sallamak harici bir melee olmasa eyvallah, ama “bakın bunları da yapabiliyorsunuz ama sadece iğreti bir perspektiften” deyince olmuyor, yoksa tamam ripperdoc sahnesine filan hakkını teslim ettim zaten. cutscene çıkınca kafasına göre istediği perspektiften sunsun sahnesini, buna da tamam. yoksa neden oyun fpp iken sevişme sonrası popoyu tpp görüyoruz? hani fpp idi vizyon?

kısacası kendi keyiflerine göre ikisini de kullanmışlar cutscene esnasında ama sonra bizi mahrum etmişler. bizim kafamız çalışmıyor mu hangisinden keyif alacaksak seçmeyi bilemeyecek miyiz? yazdım zaten ben de immersion için fppye çeviririm yerine göre. seçenek olmasının esprisi de o zaten, duruma göre en uygunu seçmek. bunu cdp kendi uygularken bize uygulatmaması ister tembellik, ister cimrilik, ister acemilik deyin, hangisinden kaynaklandıysa yanlış olmuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun fpp başlayıp fpp bitsin,karakterimizi gördüğümüz hiç bi cinematic olmasın , tutarlı olsun!!!1

diye bi argümanla gelmezsin heralde sam =)



sam ,sanat toplum içindir diyor, ben istersem istediğim gibi oynayabilmeliyim bunu sağlayamayan dev hata yapmıştır diyor.


ben ise, sanat sanat içindir'i savunuyorum.
Adam ekmek don fln üretmiyor, sonuçta bi zihin ürünü koyuyor ortaya, bunu üretirken belli bir vizyonu varsa, ve o vizyonun en iyi fpp yaşatabilecekse, olsun gari hiç umrumda değil perspektif diyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

bizim kafamız çalışmıyor mu hangisinden keyif alacaksak seçmeyi bilemeyecek miyiz? yazdım zaten ben de immersion için fppye çeviririm yerine göre.


2 gündür dışardayım da sadece şu "biz seçemiyoz mu yaradan akıl vermiş fikir vermiş" argümanına takıldım, nitpick'leyip kaçıcam :P (2-3 sayfa geride "animasyon da grafiğe dahil, because reasons" diye cevaplar verilmiş de yetemedim şu an :))

imerşun "oo güzel sahne. first person izliyim. tamam burayı turdperson oynıyım" diyerek korunabilecek bir şey değil bende. kafada onu düşünmeye ayıracağın anlık zaman bile bölüyor imerşonu.

kaldı ki işte apartmandan çıkarkenki sahnede o an o saniye fpp olması lazım mesela developer'ın vizyonuna göre, sen oraya tpp gelmiş bulundun, hop bitti gitti kaçırdın anı.

bi de bu adamlar "hem öyle olacak hem böyle" demeseydi de "fpp yapıyoruz akıllı olun" deseydi en baştan, böyle sayfalarca tartışacak mıydık acaba, aka kingdom come deliver us'ta niye bu kadar shitstorm dönmedi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ok sen çevirme arkadaş, ben sana çevir demiyorum ki. devamlı fpp'de kal, hatta unbind et keyi kazara basarsın diye filan. sen neden benim keyfime karışıyorsun? parasını vermemiş miyim oyunun zaten? o şehri tpp gören adam daha mı az parasını verecek nedir olay?

arabayı sürerken immersion vizyonunu askıya mı almışlar, gameplay orada mı ağır basmış bir tek? yoksa mesele vizyon filan değil de kolaya kaçmak mı?

herkes auteur oldu bir anda, demek cdp'nin immersion demesi lazımmış. gameplay filan hoop çöpe. bundan sonra kimse bana gameplay demesin bu forumda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gameplayi izlediğiniz 45 dakikalık alpha vidyodan yorumluyorsanız, pek haklı değilsiniz zaten.

sam'in fppyi rpg oyunlarında tercih etmemesini anlamama ve hak vermeme rağmen, gameplay çöp olacak, adamlar üşenmiş vs. gibi hater ifadelerini pek ciddiye alamıyorum.

çünkü tamamen varsayımsal noktalardan vurmaya çalışıyor. ki 1 sahne dışında melee combat da gösterilmemiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya çok takılıyorsunuz kelimelere. üşenmiş/tembellik etmiş/cimrilik etmiş demek bir öğleden sonra halledebilecekleri şeyi gıcıklığına yapmamışlar demek değil. tpp ilave bir uğraş ve test gerektirecek birşey, 2-3 günde veya bazısının iddia ettiği gibi şakkadanak modla filan düzgün olacak birşey değil. adamlar değmez uğraşa demiş, uğraş da sırf uğraş değil aynı zamanda para.

ama değer yani, değmez yaklaşımı cimrilik, tembellik o nedenle. anlamışsınızdır bu sefer umarım kastımı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

ya çok takılıyorsunuz kelimelere. üşenmiş/tembellik etmiş/cimrilik etmiş demek bir öğleden sonra halledebilecekleri şeyi gıcıklığına yapmamışlar demek değil. tpp ilave bir uğraş ve test gerektirecek birşey, 2-3 günde veya bazısının iddia ettiği gibi şakkadanak modla filan düzgün olacak birşey değil. adamlar değmez uğraşa demiş, uğraş da sırf uğraş değil aynı zamanda para.

ama değer yani, değmez yaklaşımı cimrilik, tembellik o nedenle. anlamışsınızdır bu sefer umarım kastımı.


kamera açısı benim için açık dünyanın kalitesinde, questlerin kalitesinden, karakter gelişiminin kalitesinden vs. arka planda kalıyor.

adamlar da ''aga boşver fpp olsun'' diyip, o tppye harcayacakları zaman ile yatmıyorlardır. dediğim önceliklere daha fazla özeniyorlardır.

bu benim için kabul edilebilir bir şey. sen tembellik etmişler dediğinde, sanki o tppye harcayacakları zamana üşenip yapmamışlar gibi söylüyorsun. ben de daha önemli gördükleri şeylere harcadıklarını düşünüyorum o zamanlarını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...