Jump to content
jagd

Star Citizen

Öne çıkan mesajlar

§ 26 Ara 2019, 19:45

şştt üstüne gitmeyin adamların, bize de gülmeye malzeme çıkıyor fena mı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 26 Ara 2019, 22:09
5 saat önce, Xenocide dedi ki:

Şimdi hep aynı örneğe geliyor da, GTA 5 için 265 milyon dolar harcanmış. Şu ana kadar en çok para harcanan oyunmuş sanırım. Ama hesaba katmayı unuttuğunuz 2 şey var işte, yukarıda bahsettim. İlki şu an 2 oyun birden yapılıyor, Squadron 42 ve Star Citizen. Buna ek olarak GTA 5'te 265 milyon dolar, oyuna harcanıyor. Burada ise yine yukarıda bahsettiğim gibi sıfırdan şirket kurulması, ekip toplanması, ofislerin açılması, ekipmanların toplanması gibi masraflar var. 

Bir tarafta hali hazırda kurulu şirket, kökleşmiş ekip, tek bir oyuna harcanan 265 milyon dolar,

öbür tarafta yeni kurulmuş bi şirket ve yapılan 2 oyun, 300 milyon dolar.

Do the math hani daha ne diyim.

 

bi de "scamlenmek" dediğin de hani 4 sene önce 25 dolara aldım, 50 lira falan. büyük scamlendim, para içime oturdu o yüzden fanboyluk yapıyorum ah tüh tüh

o 265 milyona marketing dahil kardeş. "GTA V based on an estimated development cost of $137.5 million (representing a team of 250 people working on the project for five years). "

137.5 milyona 5 senede çıkarmışlar işte koskoca gta 5'i.

ofis açacakmış da 300 milyon dolar lazımmış. ahahaha geçin bunları. hala bu gibi masraflar için 300 milyon dolar gibi uçuk bir bütçe gerektiğine inandığına göre 300 milyon doların ne kadar fazla olduğunun farkında değilsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 26 Ara 2019, 23:01

neyse, argümansız "haha geçin bunları" diyeceğini baya bildiğin tahmin etmiştim, o yüzden boşa laf anlatmaya gerek yok. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 26 Ara 2019, 23:06

yukarıdaki posttan onu çıkardıysan zaten boşa laf anlatıyormuşuz. argümansızmış ahahaha.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 26 Ara 2019, 23:15

Cloud Imperium Games Texas, LLC (Austin, Texas, USA)

As of 2018-02-16, CIG Austin has a total of 71 staff working on Star Citizen.[1

 

Cloud Imperium Games Ltd. (Wilmslow (Manchester), Cheshire, UK)

As of 2018-02-16, F42 Manchester has a total of 234 staff working on Star Citizen.[1]

 

Cloud Imperium Games Ltd. (Frankfurt, Hesse, Germany)

As of 2018-02-16, F42 Frankfurt has a total of 80 staff working on Star Citizen.[1]

 

Cloud Imperium Games Ltd. (Derby, UK)

As of 2018-02-16, F42 Derby has a total of 15 staff working on Star Citizen.[1]

 

 

Evet abi, Amerikada ve avrupada 4 tane stüdyo açıp içini game development cihazlarıyla donatmak için 50 bin lira falan yeterli olur haklısın. o yüzden 300 milyor doları kıvırıp kıvırıp totolarına sokuyolarmış

 

CIG marketing de yapmıyor, CitizenCon'ları babasının parasıyla yapıyomuş.

Xenocide tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 26 Ara 2019, 23:36

50 bin lira ve 300 milyon doları karşılaştırdığına göre gerçekten anlamıyorsun 300 milyon dolar nasıl bir para.
sıfırdan şirket kurulması: 30 milyon dolar
ekip toplanması: 40 milyon dolar
ofislerin açılması: 70 milyon dolar
ekipmanların toplanması: 160 milyon dolar
scamini senin için savunacak enayiler bulmak: paha biçilemez

deftonez tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 00:06

abi gerçekten kasten trollüyor musun yoksa cidden bi sıkıntı mı var emin olamadım. 300 milyon dolar sadece ofis kurmak için mi harcanıyor diyorum ben? onun içinde o da var, onu da hesaba kat diyorum sabahtan beri de yok sen büyük ihtimalle troll falan kasıyosun, bu kadar olmamalı çünkü.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 00:54

başlığın ismini scam citizen olarak değiştirmemizin vakti geldi geçiyor

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 05:59

hiç özgürlük verilmeyen short leash developerın tam tersi durumdaki örneği işte ya, ortada bi vaporware yok, saglam emek ve yetenek var ama düzgün management ile 1/4 parasına da yapılırdı sanki, ya da daha kısa sürede. ciddi şekilde paranın bol gelmesi sorunu var. Yapılabilir denilen herşeye atlıyorlar, aktorlere vs bi sürü para döküyorlar 2-3 cutscene için.

 

bence tek sıkıntı şu anki durumun firmanın işine gelmesi. Neden bitirsin ki bu oyunu? 4-5ayda bir yeni gemi tanıtıp parsayı topluyor. Oyunu çıkarsa zaten oyunu alan aldı, bundan sonra alacak bi avuç adamın vereceği 45 dolar mı cazibe? kim keser altın yumurtlayan tavuğu? Ben olsam bu durumda sonsuza kadar alphada kalmak isterim.

Bu sıkıntı oyunun bitmesi konusundaki en büyük tehlike aynı zamanda. en fanatik 50k+ para veren bile bi süre sonra eh yeter diyecek. management konusunda bu kadar yeteneksiz bir firma düzenli para akışı kesilince 1 ay sonraki faturalarını bile ödeyemez zannımca.

 

ama şu anki alpha, EDden bin kat eğlenceli. zamanında 45 dolar verip alan için bence hiç bir sıkıntı yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 06:16
20 saat önce, Xenocide dedi ki:

 

atmosferler harika. çok iş var ama ya. bunların hepsini tiyatro dekorluğundan çıkarıp da gameplay'e dahil edecekler de ohoo. bi de muhtemelen planlanan mekanların %1'i falandır bunlar.

 

bunun trial'ını oynadım ben geçenlerde. girdim herifin birinin gemisini çaldım indiği gibi sonra uzay üssüne çarpıp patlattım. başka da yapacak bişi bulamadım çıktım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 06:43

fbi bunlara ne zaman raid yapacak bakalim asd

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 06:49

scam nikem falan neyse, ama adamlar atmesfor gerçekten çok güzel yapmışlar.
para için delivery questlerini kasıyorum. teslimat yaptım yere  indiğimde alaca karanlık vardı, kutu teslim edip dışarı çıktığımda dağların arasında bir gün doğumu vardı ki öyle kaldım izledim güneşin yükselişini.
 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 07:43
59 dakika önce, Norak dedi ki:

fbi bunlara ne zaman raid yapacak bakalim asd

İşte ona önlem Avrupa'ya yayılmış adamlar, ABD'de %20'si falan var yukarıda verilen sayılara bakarsak :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 11:25
4 saat önce, lord_gorthaur dedi ki:

scam nikem falan neyse, ama adamlar atmesfor gerçekten çok güzel yapmışlar.
para için delivery questlerini kasıyorum. teslimat yaptım yere  indiğimde alaca karanlık vardı, kutu teslim edip dışarı çıktığımda dağların arasında bir gün doğumu vardı ki öyle kaldım izledim güneşin yükselişini.
 

hah işte ben bunu yapabilen başka oyun görmedim mesela. eğer bi oyunda harika bi manzara varsa o scripted eventtir, hazır backgrounddur. o güneş gerçekten orada ve gezegenin üstüne ışığı gerçekten vuruyor. güneş battı mı, gemiyi kaldır az ileri git hop yine sunset sdfg

Elite Dangerous'ta da o işi güzel kotardılar ama Elite'in gezegenlerinde toprak ve kayadan başka bi şey yok, atmosfer de olmadığı için o gündoğumu-batımı görüntüsünü alamıyorsun. burada göller var, flora var, atmosfer var, üstelik her gezegenin atmosfer yapısı farkı olduğu için ışığın geliş şekli değişiyor, hepsinde farklı bi görüntü oluşuyor vs. 

Bu arada ben hardcore elite fanboyuydum yani. ama şu son 3.8 patchinde tecrübe ettiklerimi görünce, elite bok yesin dedim. Adamlar 3 sene falan önce gezegenlere inişi getirdikleri Horizons eklentisinden sonra "kademeli olarak atmosferik landing getiricez" dediler, senelerdir bekliyoruz gelsin diye. konsept art bile yok ortada hala, "scam" denilen oyun bunu çoktan başarmış ve gayet stabil şekilde işliyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 11:33

Elite şubat'da yeni road map açıklayacak aralarında Paid DLC'de var bir umut be 😛

lord_gorthaur tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 11:43
3 dakika önce, lord_gorthaur dedi ki:

Elite şubat'da yeni road map açıklayacak aralarında Paid DLC'de var bir umut be 😛

Elite de mesela rakip yok ya, saldılar anasını satim. yapıyolar arada ufak tefek güncellemeler de yani oyunu büyüten şeyler değil. Şimdi Carrier Ship gelmiş mesela da hani tam olarak neye yarayacağını anlamış değilim. Büyük ship fightlara imkan tanıyan bi oyun değil, 4 kişilik parti yaptığın zaman bile instance'ları düzgün ayarlayamıyor oyun bazen. Koca carrier alıp ne yapıcam? Yapı olarak baştan sıkıntılı oyun. Uzayda aynı anda 3 player görünce ohaaa kalabalık burası diyosun.

Şimdi SC işi kızıştırınca road map açıklarlar tabi. Ne derseniz diyin ister scam ister bokbük, adamlar space sim'de çıtayı yukarı taşıdı. Bi ara Xenus paylaşıyodu Starbase diye bi oyun gelecek güya, şu anda Star Citizen'a en yakın o var sanırım ki adamlar texture'sız oyun yapıyor, ona rağmen 1 senedir "şu şöyle olcak bu böyle olacak" diye video paylaşıyorlar sadece.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 18:33
19 saat önce, Xenocide dedi ki:

neyse, argümansız "haha geçin bunları" diyeceğini baya bildiğin tahmin etmiştim, o yüzden boşa laf anlatmaya gerek yok. 

Bu konuda haksizsin baya ya. Adam argumaninda senin verdigin rakamlari degerlendirmis ustune kendi yorumunu yapmis. Biraz gereksiz savunuyor gibisin bu oyunu. En iyi ihtimalle management fail dibine kadar, degilse de scam hakkaten. He sen verdigin paranin karsiligini alacak kadar eglenmis veya eglenecek olabilirsin ama toplanan para cidden cok acayip bir tutar. Bircok insan icinde beklentinin karsiligini veremedikleri bariz. Yakin bir zamanda da veremeycekler gibi duruyor. Insallah hakli cikarsinda birkac yila oyun tamamlanmis olur ama meh yani. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 19:39

nakit akışını şimdiki haliyle sündürebilecekleri kadar sündürecekler işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 19:43
1 saat önce, cicibeybe dedi ki:

Bu konuda haksizsin baya ya. Adam argumaninda senin verdigin rakamlari degerlendirmis ustune kendi yorumunu yapmis. Biraz gereksiz savunuyor gibisin bu oyunu. En iyi ihtimalle management fail dibine kadar, degilse de scam hakkaten. He sen verdigin paranin karsiligini alacak kadar eglenmis veya eglenecek olabilirsin ama toplanan para cidden cok acayip bir tutar. Bircok insan icinde beklentinin karsiligini veremedikleri bariz. Yakin bir zamanda da veremeycekler gibi duruyor. Insallah hakli cikarsinda birkac yila oyun tamamlanmis olur ama meh yani. 

 

Abi, "300 milyon doların içinde 2 adet oyunun productionu olmasının yanında sıfırdan şirket kurulması, ekipman toplanması, stüdyoların açılması, sıfırdan çalışan temini gibi büyük masraflar da var, onu da kat" cümlesini alıp "300 milyon dolara şirket açılır mı kaç para olduğunu bilmiyosun galiba 300 milyon doların" diye cevap verirsen sana da aynı şeyi derim. 

o parayla 2 oyunu birden yapmanın yanında bir de şirketin kurulması var diyorum, sadece şirket kurmaya harcanır demiyorum. Bunu anlamamakta ısrarcı olmak da bi garip ne bileyim.

hani yap basit matematik abicim. 2 oyun var. GTA5 250 milyon dolar mıydı? hadi 150 milyon harcanmış gerisi marketingmiş okey. GTA 5 tek oyun - 150 milyon dolar

Star Citizen + Squadron 42 iki oyun - 300 milyon dolar. 

Rockstar Games hali hazırda gerek social clubtan, gerek eski oyunlarından vs. GTA 5 satışı haricinde de para kazanabilen, kurulmuş, köklü bir şirket.

CLoud Imperium Games'in elinde gelir yapabileceği henüz tek şey Star Citizen'da paket satmak ve şirket toplanan parayla oluşturulmuş. Oyunun yapımına harcanan o ÇOK FAZLA HUAMMUA denilen 300 milyon doların bir bölümüyle.

 

Daha iyi harcanabilirdi, gereksiz kullanıyorlar falan diye eleştirebilirsin ayrı konu da, 300 milyon dolar 2 oyunun yapımı ve devasa bir şirketin sıfırdan kurulması için çok yüksek bi rakam değil. Yapılan oyun da basit bi indie oyun değil, ciddi prodüksiyonu olan bi oyun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 19:51

Squadron 42 ayni oyun motoru, grafikler sesler vb olup sadece single modu olan degil mi SC'nin.

Neden 2 saydin ben mi biseyi atladim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 20:08

"aynı grafik motoru olunca tek oyun sayılır" dersen çok başka bi sapağa girmiş oluruz, örnekler havalarda uçuşur. Dont.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Ara 2019, 21:05

oyun geliştirme sürecinde en büyük para ve zaman yatırımı motora gidiyor. eldeki motorla 2. bir oyunu yapmak daha kısa süre alırken çok daha ucuza mal oluyor.

doğrudan "2 oyun yapıyorlar" demek yanlış gibi geldi 😄

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...