Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


jagd

Öne çıkan mesajlar

aslında yapım süreci çooook uzun süren oyunlar hep vardı fakat star citizenın farkı daha ortada sadece fikir varken bizim haberimiz oldu. dolayısıyla lan negadar uzun sürdü fak diyoruz. Duke Nukem Forever'a 15 sene sürdü demek yanlış olur çünkü ilk hali sündürüldü sündürüldü ve iptal edildi. sonradan (tahminim 2-3 yıl uğraşarak) yalandan duke forever ismini kullanmak için boktan bi oyun yaptılar. aslında ilk oyundan farklı bi development süreciydi. o yüzden 15 yıl denemez.

star citizen'ı (ya da sq42'yu) özel kılan bikaç ayrıntı var. birincisi, daha önce yapılmayan şeyler yapılıyor ve bir kısmı şu an tecrübe edilebilecek durumda, cidden başka hiçbir oyunda örneği olmayan olaylar var.

ikincisi, development sürecinde bi sürü taklalar atıldı, motor değişti, davalar açıldı, pandemi girdi araya vs. vs.

üçüncüsü de, aynı anda 2 oyun birden yapılıyor. tabi yukarıda dediğim gibi, sq42'ye content inşa ediliyor, sonrasında SC'ye implement ediliyor, ama sonuçta bu bi process. belki SC'de stabil olmadığı için tekrar SQ42 ekibine gönderilip elden geçiriliyor, SC'ye de uygun hale getiriliyor falan filan.

 

tabi bütün bunlara rağmen supportun devam etmesi, musluğun akması da cabası olacak, süreci uzatmıştır en az 2 yıl. "la nasılsa akıyo, az daha aksın" diye geniş geniş takılmışlardır. hepsini toplayınca da ortaya, 2013'ten beri yapım aşamasında olan 2 adet oyun çıkıyor karşımıza sdfg

ama diyorum ya, 2022-2023 Squadron 42 yılları olacak. AHA YAZDIM BURAYA.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 saat önce, Xenocide dedi ki:

star citizen'ı (ya da sq42'yu) özel kılan bikaç ayrıntı var. birincisi, daha önce yapılmayan şeyler yapılıyor ve bir kısmı şu an tecrübe edilebilecek durumda, cidden başka hiçbir oyunda örneği olmayan olaylar var.

Şu hiçbir oyunda örneği olmayan şeyler nedir acep merak ettim?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, serkanay dedi ki:

Şu hiçbir oyunda örneği olmayan şeyler nedir acep merak ettim?

Planetary Approach:

 

 

 

Multi-crew (multi crew sadece sc'de var demiyorum, fakat sc gibi yapabileni yok)

 

 

Gravity - No gravity transition:

 

 

bir de elbette oyunun aynı anda hem on foot shooter (gravity + 0 g), hem space flight sim, hem ground vehicle contenti olması durumu ve hala tek güneş sistemi olmasına rağmen scale'i. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bu yazdıklarım da bu arada hepsi çalışan sistemler. İlla ki bugları vardır ama concept feature'lar değil.

 

Hiçbir zaman release olmayacak olması SC'ye özgü değil, onu yapan çok oyun var ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Indie ya da AAA her turlu space sim/arcade oynadim. Cok yakin hisler verenler olduysa da oyle kapiyi acip gemiye binip icinde falan gezebilecegin ve "oyun" denebilecek, gameplay loop iceren oyun yok gibi. Starship evo SC hissini verebilen tek aday ama uzun yolu var ve indie oyun. 

 

oyunu bekleyen insanlar da öyle detaylar ve immersion yüzünden bekliyor yoksa alternatifi çok. eve online da süper bi mmo, elite dangerous da, space engineers de. ama henüz hepsini birleştirebilen olmadı. space sim'in mesih'i gibi bi şey işte SC. yerde savaş var, geminin içinde takılmak var, şehirlere loadingsiz falan inmek var. biterse o olacak.

sylvanas tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne kadar bug ıvır zıvır olsa da onun yerine şunu oynarım diyebileceğin bir alternatif yok. Şu haliyle bile idare ediyor beni. beklicez artık napalım

Jumptown aktifken klanla ele geçiriyoruz çok güzel pvp dönüyor hem havada hem karada. bir grup outposttan kutu yüklüyor bir grup havada devamlı çatışma halinde birileri gizli gizli uzakta gemisinden araç indirip karadan yaklaşmaya çalışıyor. kutuları yüklediğin gemi gezegenden kaçmaya çalışırken peşine takılıyorlar onlarla savaşıyorsun ve hiç bir npc olmadan bu olaylar dönüyor. yok yani alternatif .d

Tridz tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

@serkanay tahminim 1-2 hafta içinde live versiona düşer, şu an PTU'da. Youtube'dan takip ettiğim kadarıyla güzel çalışıyormuş patch.

3.18'de de long awaited Salvaging geliyor bu arada. Ona var tabi bi 1-2 ay. Ama item sell+salvage ile yepyeni bi gameplay loop ortaya çıkmış olacak, önemli adımlar. Ah bi de şu Pyro'ya kavuşabilsek...

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...

@DoruK

STAR-NPKJ-HBZ4

 

benim referral code bu.

Oynanır halde mi sorusu çok göreceli. Sinir stres yaşamadan bugsız temiz bi gameplay bekliyorsan kesinlikle hayır. çok abuk subuk buglarla karşılaşacaksın. en basidinden, şehirde metroya bineceksin, gideceğin istasyona geldiğinde metronun kapısı açılacak ama sen inemeyeceksin. o sırada metro buglanmış olacak ve kapısı kapanıp hareket ettiğinde sen metronun dışında, rayların üstünde kalacaksın ve bi sonraki gelen metro seni ezecek dgfhds bu bi kere başıma gelmişti mesela. Ama zırt pırt olan bi şey de değil 1 kere karşılaştım. Lakin ne zaman hangi bugla karşılacağını pek kestiremiyorsun işte.

Onun haricinde, epey yapacak şey var oyunda. Zaten sırf gemiye binip gezegenleri gezmek bile bugüne kadarki hiçbir space sim'in veremediği immersionu verecek seviyede. Özellikle oyunun bu kısmında en azından bi bugla karşılaşmazsın? 

bi çok görev var yapabileceğin, bazıları yine buglanabilir.

mining mevcut, ama bunun için mining gemisi satın alman lazım ki starter packlerden birini alırsan in-game currency biriktirerek ile mining gemisi alman uzun sürecektir. FYI.

PvP mevcut. ben çok bulaşmadım ama millet takılıyor.

Trading çok ilkel bi vaziyette mevcut ama önümüzdeki 2-3 patchte burayı overhaul edecekler sanırım.

 

Özetle, oturayım da saatlerce keyifle space sim oynayayım gibi bi niyetle alacaksan çok tavsiye etmem. Ancak şu ana kadar hiçbir oyunda görülmemiş derecede advanced tech'ler tecrübe etmek istersen, "vay babbayun emmuaa" momentları yaşamak istersen, arada bir girip 3-5 görev yapar çıkarım, uzayın tadını çıkarırım dersen alınabilir. Zira takip ettiğim kadarıyla 2022'nin sonunda oyunun kaderini belirleyecek olan Server meshing sistemini getirmeyi planlıyorlar, bununla beraber aynı dönemde ikinci yıldız sistemi Pyro gelecek (ve sistemler arası geçiş gelecek elbette), ondan sonra 2023 Q1-Q2 için Alpha 4.0 planlıyorlar (oyun nerdeyse 2 senedir Alpha 3.xx serisinde) 2023 Q4-2024 için de beta planlıyorlar. Yani server meshing'ten sonra süreç hızlanacak inşallah amin.

 

Diğer soruna gelecek olursak, Sq42'yu ayırmışlardı en son starter packlerden. Sanırım ayrı satıyorlar artık.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...