Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


jagd

Öne çıkan mesajlar

oyun değişti gelişti diyenlere bakıp tekrar mı alsam diyorum hype falan oluyor ama sonra takip ettiğim space sim kanallarında güncel oynanış videolarını izliyorum. adamlar kahkata atıp dalga geçip oynuyorlar öyle glitch bug kaynıyo. geyik ve eğlence gecesi yapma maksadıyla giriyolar oyuna. ki ben alıp oynadığımda da vardı o gemilerin içinden düşmeler takla atmalar falan. clipping olayı bile çözülememiş hala. adım atmaya korkuyodum ben istasyonun içinden uzaya düşücem bi yere takılıcam diye. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yataktan kalktığında neyin değişik olmasını bekliyosun ki lol

 

fanboyluk yapmıyorum, ben de kızgınım yeter da artık çıkarın çıkarmıcaksanız da yok böyle gidicek bu takılın siz diyin işimize bakalımcılardanım da, hiçbi şey deneyimlemeden yataktan kaltıh her şey aynı demek de saçma. ben kendi deneyimlediklerimi söyleyeyim, missionlar çok daha stabil çalışıyor, "hala 35 fps uzay istasyonu" dediğinde ben 25-30 alıyorken artık 50-60 civarı alıyorum. Grim Hex isimli asteroidler arasındaki istasyonda 5-10 fps'lere düşüyordu, düzelmiş, 40-50 arası alıyorum. Landing permission sistemi bozuktu, düzelmiş. henüz stabil olarak çalışmayan crime-punishment sistemi gelmiş. Quantum drive yaparken visual buglar oluyodu, mostly düzelmiş. landing esnasında zibilyorit glitchler olurdu, nispeten daha az oluyor vs. vs. ha bundan 20 kat daha fazla bug sayarım elbette ama progress var yani itin götüne sokmak da AYIB ŞİMDi.

bi de benim deneyimleme fırsatım olmayan mining sistemleri falan var da, gemi yok ? yakında alpha süreci boyunca kazanılan para persistent olacakmış, her yeni versiyonda wipe'la creditler gitmeyecek, o zaman biraz kasar mining ship falan denerim.

 

tabi şu da var, bu kadar saydığım progresse rağmen hala stabil oynanabilir durumda mı? değil. ama geçen seneye göre net daha iyi. o yüzden gelişme varmış hype hype yapmanın da lüzumu yok. çok acayip bi indirim falan olursa al dursun kenarda. ben dolar 2 tl iken, 20 dolarlık squadron 42 + SC paketleri varken almasaydım, şimdi sadece SC'ye 50 dolar hayatta vermezdim ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok ya adamların tech falan baya iyi, engine development konusunda hayvan gibi yardırıyolar ama işte yavaş ilerliyor. half life 3 çıkabilir hakkaten bundan önce. o yüzden böyle bir ilerliyişte en güzeli hiç dokunmamak. yoksa hevesin falan da zamanla düşüyor böle parça parça tükettikçe. 

 

dont starve, oxygen ve long dark'ı ilk çıktıklarında 100+ saat oynadıktan sonra oyunlar çıkışını yapıp dolu dolu içerik sunduklarında bir daha dönesim gelmemişti. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3.8 ile tekra bi daldim nasi gidiyo ne var ne yok gormeye. Mağara sistemleri ve gorevleri gelmis. Bikac kere yaptim. Magarada biri kayboldu, bul gorevleri bunlar. Baya buyuk olmus magaralar, hosuma gitti. Ama bi yerden sonra layout tekrar ediyor gibi geldi. Birbirinin aynisi degil ama bi layout var hissediliyor. Belki zamanla cesitlenir.

Bi de multi-tool cihaziyla hand mining yapilabiliyomus bu magaralarda, onu da denedim.bi minigame yapmislar bunun icin, o da hosuma gitti. Kuru kuru sol click spamlemiyoruz, bi emek var.

En cok begendigim öğe gemi hareketleri olmus. Flighr system oturmus sanirim, o eski spectatoe modunda map geziyomuşuz havasi tamamen gitmis, agirligi olan bir uzay gemisi kullaniyoruz hissi nihayet tam anlamiyla gelmis. Landinglerde de buyuk sikinti vardi coart diye konuyodu gemi, hic bi oturakliligi yoktu, bazen kagit gibi geri zipliyodu, inemiyodu falan. Bunlar hep polishlenmis, bozuk bi yuzey bile olsa gemi inerken guzel kavriyor zemini. Keza yine kalkista da, zart diye firlardi yukari, onu da bi yavastan hizliya seklinde ayarlamislar. Bunlari cok begendim. Yani şu an hiçbi şey yapmasan bin gemine, git bi gezegene, orada gemi sür, bu bile keyifli.

Flora gelmis, florayla beraber weather conditionlar gelmis. Ara ara ruzgar cikiyo, toz topraktan gorusumun kisildigi anlar oldu. Bunlar gezegenlere kimlik katmis, gayet iyi. 

Yeni gezegen geldi ama gitmedim henuz, son citizencondaki buzul gezegen. Yarin falan bi bakarim oraya da, yazarim fikirlerimi. 

Quantum driveda visual buglar vardi, hic karsilasmadim. O da temiz. Landing permissionlar, istasyonla iletisim gecmelerde sikintilar olurdu, saatlerce oynadim hic sikinti olmadi. Sadece bir kere lorville'de istasyondan ciktiktan sonra gemiyi biyere surerken restricted areaya yaklasmisim, gemiyi otomatik diger tarafa donduruyo oyle olunca da, onu yaparken patladi durduk yere, bi o var jfjs

Gamebreaking karsilastigim nice olay, magara gezerken biraz da kendim kasindim tabi, dar bi yerden gecmeye calistim ama collision siciyo belli, ben zorladim noclip kafasina sokarim gecerim diye, gezegenden dustum ahdhdh, collisionlar hala sikintili, ozellikle yaya haldeyken.

Bi de yasadigim kucuk bi incident ile kapatayim, uzaklara biyerlere bi kargo tasimak gerkeen bi gorev aldim. Drop noktasi bi gezegenin boyle yakinlarinda quantumla gidilebilen bi yer olmayan ucra bi kosesi. Epey uctum, geldim, indim, kutuyu birakirken boyle uzaklardan ucak sesi gibi bi sey duymaya basladim, gittikce yakinlasti ses, ama o kadar gercekci hissettirdi ki o ses, dedim ulan noluyor baskin yedim herhalde. Baska bi player da ayni gorevi yapmaya gelmis, ama o gemisinin yaklasirken cikardigi sesi tasarlayan her kim ise, aslinda oyunun sesleri tasarlayan her kimse helal olsun diyim. Sesleri de elden gecirmisler zaten eski osuruk gemi sesleri yok quantum drivelar, boostlar, inisler cikislar, tum sesler muazzam.

 

Ben scam citizenlik bi sey gormuyorum, cidden buyuk ilerleme var oyunda. Tahminim 2022de cikacaktir. Aslinda squadron42 olmasa 2021 sonunda da cikardi da, s42yi 2021 Q4 olarak verdiler releasei, o yuzden sc 2022ye kalir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 23.12.2019 at 04:47, Xenocide dedi ki:

3.8 ile tekra bi daldim nasi gidiyo ne var ne yok gormeye. Mağara sistemleri ve gorevleri gelmis. Bikac kere yaptim. Magarada biri kayboldu, bul gorevleri bunlar. Baya buyuk olmus magaralar, hosuma gitti. Ama bi yerden sonra layout tekrar ediyor gibi geldi. Birbirinin aynisi degil ama bi layout var hissediliyor. Belki zamanla cesitlenir.

Bi de multi-tool cihaziyla hand mining yapilabiliyomus bu magaralarda, onu da denedim.bi minigame yapmislar bunun icin, o da hosuma gitti. Kuru kuru sol click spamlemiyoruz, bi emek var.

En cok begendigim öğe gemi hareketleri olmus. Flighr system oturmus sanirim, o eski spectatoe modunda map geziyomuşuz havasi tamamen gitmis, agirligi olan bir uzay gemisi kullaniyoruz hissi nihayet tam anlamiyla gelmis. Landinglerde de buyuk sikinti vardi coart diye konuyodu gemi, hic bi oturakliligi yoktu, bazen kagit gibi geri zipliyodu, inemiyodu falan. Bunlar hep polishlenmis, bozuk bi yuzey bile olsa gemi inerken guzel kavriyor zemini. Keza yine kalkista da, zart diye firlardi yukari, onu da bi yavastan hizliya seklinde ayarlamislar. Bunlari cok begendim. Yani şu an hiçbi şey yapmasan bin gemine, git bi gezegene, orada gemi sür, bu bile keyifli.

Flora gelmis, florayla beraber weather conditionlar gelmis. Ara ara ruzgar cikiyo, toz topraktan gorusumun kisildigi anlar oldu. Bunlar gezegenlere kimlik katmis, gayet iyi. 

Yeni gezegen geldi ama gitmedim henuz, son citizencondaki buzul gezegen. Yarin falan bi bakarim oraya da, yazarim fikirlerimi. 

Quantum driveda visual buglar vardi, hic karsilasmadim. O da temiz. Landing permissionlar, istasyonla iletisim gecmelerde sikintilar olurdu, saatlerce oynadim hic sikinti olmadi. Sadece bir kere lorville'de istasyondan ciktiktan sonra gemiyi biyere surerken restricted areaya yaklasmisim, gemiyi otomatik diger tarafa donduruyo oyle olunca da, onu yaparken patladi durduk yere, bi o var jfjs

Gamebreaking karsilastigim nice olay, magara gezerken biraz da kendim kasindim tabi, dar bi yerden gecmeye calistim ama collision siciyo belli, ben zorladim noclip kafasina sokarim gecerim diye, gezegenden dustum ahdhdh, collisionlar hala sikintili, ozellikle yaya haldeyken.

Bi de yasadigim kucuk bi incident ile kapatayim, uzaklara biyerlere bi kargo tasimak gerkeen bi gorev aldim. Drop noktasi bi gezegenin boyle yakinlarinda quantumla gidilebilen bi yer olmayan ucra bi kosesi. Epey uctum, geldim, indim, kutuyu birakirken boyle uzaklardan ucak sesi gibi bi sey duymaya basladim, gittikce yakinlasti ses, ama o kadar gercekci hissettirdi ki o ses, dedim ulan noluyor baskin yedim herhalde. Baska bi player da ayni gorevi yapmaya gelmis, ama o gemisinin yaklasirken cikardigi sesi tasarlayan her kim ise, aslinda oyunun sesleri tasarlayan her kimse helal olsun diyim. Sesleri de elden gecirmisler zaten eski osuruk gemi sesleri yok quantum drivelar, boostlar, inisler cikislar, tum sesler muazzam.

 

Ben scam citizenlik bi sey gormuyorum, cidden buyuk ilerleme var oyunda. Tahminim 2022de cikacaktir. Aslinda squadron42 olmasa 2021 sonunda da cikardi da, s42yi 2021 Q4 olarak verdiler releasei, o yuzden sc 2022ye kalir.

Abi scam görmüyor musun hakikaten?

İlk playable contentini (bak proje başlangıcı demiyorum, playable content seviyeye gelmiş projeyi) 2013'te çıkartmış bir "oyun"un, bugüne kadar 300 milyon dolara yakın para toplayıp (Üç yüz milyon dolar. Bak üç milyon değil, 30 milyon değil) 7 senedir hala alpha'yı geçememesine (ki iddialarının yüzde beşini bile yapamadılar daha) scamlik bir şey göremiyorum demişsin. Daha geçenlerde 35.000$'lık paket duyurdu adamlar. Hani bayağı orta direk araba parası.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 20.11.2012 at 21:59, jagd dedi ki:

6.373.000 $ toplanmış, sitesinden 4.239.000 $ + Kickstarterdan 2.134.000 $ toplam 6.373.000 .Bu rakamlarla bugüne kadar yapılan en büyük private funding /crowdfund ( şimdi bunu nasıl tercüme etsek? özel fonlama iyi gibi amada tam karşılamıyorda sanki ) oyun olmuş.

Ey gidi ey... 7 sene önce ne kadar naif rakamlar varmış halbusi...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Rewendorşimdi "7 senedir alpha'yı geçememesi" kısmında bi teknik hata var önce onu düzeltelim. Ortada oyun yokken sadece gemimizi görebildiğimiz hangar modülünü sundukları andan itibaren "ALPHA SÜRECİ" diye sayarsan, "almanyada etin kilosu 15 euro yani 80 lira gördünüz mü bizden daha pahalı" gibi bi mantık olmuş olur.

Normal şartlarda bildiğimiz oyunlar alpha sürecine oyunun temeli hazır olduktan sonra girerler. Closed alpha-open alpha yaparlar ki buglar tespit edilsin, oyun polishlensin, 3-5 ay içinde betaya, en geç 1 seneye de release olsun diye. Lakin buradaki durum farklı, ortada daha oyun yokken sunucuları herkese açtı adamlar. sen bunu gidip de bildiğimiz alpha mantığıyla aynı kefeye koyarsan olmaz işte. o zaman isyan edersin 7 sene alpha mı olur diye. Ben hatırlıyorum, sadece Port Olissar var iken sunucular açıktı. oyunda yapabildiğimiz tek şey Port olisar içinde gezmek, buglanmazsa gemiye binip hemen dibindeki yıkık istasyona gidip investigation missionu yapmak. bu kadar, başka hiçbi şey yoktu oyunda.

Bir de şunu hesaba katmak lazım. Projeye başlandığında ortada şirket yoktu, ekipman yoktu. Bu adamlar sadece 2 oyun birden yapmayla uğraşmadılar, aynı zamanda bir şirket kurdular, ekip ve ekipman kurdular. bunların hepsi sıfırdan gerçekleşti. Ha biz yine isyan ederiz, yeter çıkartın artık deriz. ama gidip de ne bilim Rockstar Games'in, sıfırdan 1 oyun yapmasıyla aynı kefeye koymak da haksızlık olur. Bi de şu var, 3.8 ile oyuna girip oyunda ne içerikler var diye kendi gözlerimle görmüş olmasam derdim ki evet abi bu adamlar boş boş para toplayıp vaatlerle milleti scamliyorlar. Lakin daha önce hiçbir oyunda görmediğim şeyler şu anda bu "bozuk" oyunda var. Misal, geçen gün ArcCorp gezegeninde Area 18 isimli bi bölge var oraya gittim. Devasa bi şehir. Bir de bu gezegenin yörüngesinde, gezegenden 300-400 km uzaklıkta bi istasyon var. Gezegenin üstünden istasyona zoom yaparak istasyonu gayet net, aynı şekilde istasyondan da gezegenin üstüne zoom yaparak şehri gayet net görebiliyorsun. Mesela bu bence baya muazzam bi şey. Adam gezegenin üstünü basit bi dokuyla kaplayıp, yaklaşınca şehri yükleyecek şekilde de yapabilirdi ama şehrin kendisi ve gezegenin coğrafi yapısı kendi oluşturuyor dış dokusunu. Ve bunu ortalama seviye olan bilgisayarım sorunsuz bi şekilde renderlayabiliyor ki üstelik daha optimizasyonu yok. Çok komplike yerlerde 15-20 FPS'lere düştüm elbette lakin bu demek ki yapılabilen bi şeymiş, ama bu zamana kadar hiçbir oyunda böyle bi şey görmedim ben.

Şu an 3.8 ile birlikte oyunun ilk güneş sistemini tamamen bitirdiler. Son gezegen de geldi. An itibariyle 10'dan fazla gezegen (hepsine inebiliyorsun ve hepsinin kendine has atmosferi, florası, yer çekimi var) 20 belki daha fazla da uzay istasyonu var.

Bir de yeni gelen contentin içeriğine baktığında emek olduğunu hissediyorsun abi. Scam olsa yalandan yapar geçer. Bazı şeylere ben de kızıyorum ayrı konu şimdi mesela close combat getirdiler, neymiş yumruklaşma, bıçak kullanımı falan gelmiş. Bi de üstelik bunu yaparken normal combatı bozdular, silahlar bazen ateşlemiyor, silahın durduk yere yokoluyor. Ne gerek vardı mesela? yumruk atma sistemiyle uğraşana kadar başka bi şeyi polishle ne bilim bi şey yap. sonra boş vaktinde getirirsin. veya zırt pırt yeni gemi çıkaracağına aynı şekilde. Gemi yapmakta bi şey yok, sistemi oturt, sonra seri üretim gemi yap. O yüzden millet kızmakta haklı, ben de çıldırıyorum yeter artık polishleyip salın şu oyunu diyorum, ama SCAM olmanın çok ötesinde bi teknoloji var oyunda, bizzat test ettiğim için bunu görebiliyorum. "onu nası yapıcaklar lan, yapamazlar yok, boş beleş vaatlerde bulunuyolar" dediğim şeylerin bi kısmının yapılmış olduğunu görüyorum. Bunu yapan, kalanını da yapar diyorum haliyle.

 

35.000 dolara gemi satmak ne kadar etik, ayrıca tartışma konusu tabi. Ama oyun başından beri crowdfundingle ilerliyor. yani 35.000 dolar gömmek isteyen adam da gömsün napayım. keşke olmasa. ama işte diyorum ya, oyuna girip o ürettikleri teknolojiyi görünce "satsın emenike napiyim" diyorum.

 

 

ya bi de "iddialarının %5'ini bile yapamadılar daha" kısmındaki iddialar neler abi? content olarak land claim, salvaging, farming falan gibi şeyler henüz yok oyunda da, ben baya bi şeyin yapıldığını düşünüyorum.  %5'ini bile yapmadılar biraz acımasız olmuş sanki.

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O zaman ıncığa cıncığa girmeyecek abi. Baştan adam gibi oyunu yapıp çıkaracak, ondan sonra bedava eklenti paketleri ve updateler çıkarır isterse, yok close combatmış, yok yeni sistemlermiş, yok ekstra bilmemne mekaniğiymiş öyle ekleyecek. Ama ortada oynanabilir bir baz oyun çıkartacak başta. Tutup 7 senenin 6 ayını yumruklaşma kodlamaya, 1 senesini zoomlanabilir gezegen modellemeye harcamayacak. Temel mekaniklerle çıkart oyununu hele bi, baştan sona eksiksiz olsun, sonra makyajını, ekstrasını yaparsın updatelerle.

Yoksa evet, alpha yine gelişti de, hala alpha. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bak yumruklaşma mevzusu konusunda ne desen haklısın. hayır varolan sistemi bozmasa yine tamam anasını satim dicem de onu bozdukları için ayrıca kızıyorum. ama zoomlanabilir gezegen modellemeye harcamayacak dediğin kısma katılmıyorum, "temel mekanikler" dediğin şeyin içinde bu var zaten. Star Citizen'ı harika yapma potansiyeli olan şeyler bunlar. yoksa elite dangerous'tan bi farkı kalmaz. şimdi Elite'de mesela planetary landing var, ama iniş yaparken gizli bi loadingimsi bi durum var. immersionu skip atıyo bu çok afedersin. gezegene yaklaştıkça terrain re-render oluyor. ben orada anlıyorum ki he, ben uzaktayken bana jpeg dosyasını çakmışsın, yaklaşınca "lan dur bu inicek galiba, gerçek terraini renderlayak artık" diyosun. SC'de böyle değil işte. loadingsiz, uzaktayken ne görüyosam yakında da aynısını gördüğüm bi gezegen var. gerçekten uzaydan o gezegenin üzerine indiğimi hissediyorum. Elite'de ise bi instance'dan başka bi instance'a geçiyorum hissi var. Emin ol oyunu contente boğmaktansa şu hissiyatı verebilmek çok daha önemli böyle bi oyun için. 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, deftonez dedi ki:

300 milyon doların ne kadar büyük bir para olduğu anlaşılmamış gibi gözüküyor. hele pay2win bir oyun için inanılmaz bir para.

çok ilginç, bu scamler bariz olarak patlayana kadar en büyük savunucuları scamlenenler oluyor. bitconnect olsun çiftlikbank olsun hep aynı olayı görüyoruz.

Şimdi hep aynı örneğe geliyor da, GTA 5 için 265 milyon dolar harcanmış. Şu ana kadar en çok para harcanan oyunmuş sanırım. Ama hesaba katmayı unuttuğunuz 2 şey var işte, yukarıda bahsettim. İlki şu an 2 oyun birden yapılıyor, Squadron 42 ve Star Citizen. Buna ek olarak GTA 5'te 265 milyon dolar, oyuna harcanıyor. Burada ise yine yukarıda bahsettiğim gibi sıfırdan şirket kurulması, ekip toplanması, ofislerin açılması, ekipmanların toplanması gibi masraflar var. 

Bir tarafta hali hazırda kurulu şirket, kökleşmiş ekip, tek bir oyuna harcanan 265 milyon dolar,

öbür tarafta yeni kurulmuş bi şirket ve yapılan 2 oyun, 300 milyon dolar.

Do the math hani daha ne diyim.

 

bi de "scamlenmek" dediğin de hani 4 sene önce 25 dolara aldım, 50 lira falan. büyük scamlendim, para içime oturdu o yüzden fanboyluk yapıyorum ah tüh tüh

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...