Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mount&Blade II: Bannerlord


progamer

Öne çıkan mesajlar

Düşündüğüm gibi bir şeymiş etki ediyordur ama anlamıyorsun bile işte farkı.

Düşmanın ordusunun da gelişmesi lazım 500 kişilik adama saldırıyorum hepsi bitli piyade, zırhlansınlar güçlensinler bizim gibi, hiç bir gelişme yok hep tek tip düşman.

Yaparlar zamanla böyle kalmaz sanırım..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi kingdom come deliverance oynamaya basladim da, kcd'deki atmosferin %5i falan var şu oyunda malesef. Sayfalar once anlatmaya calistigim "oyun ruhsuz abi" argumanimi elle tutulur sekilde anlatamiyodum cunku kcd'yi oynamamistim. Bi koye, kaleye, kasabaya girdigim zaman OH BE diyorum, oyun buram buram hissettiriyor, 'ortaçağda bir yerdeyim ben'i. Townwatch patrol atiyor, koylu isini yapiyor, papaz vaazini veriyor. Aksam oldumu ziller caliyor insanlar tavernada toplaniyor, gece herkes yatagina gidiyor. Npclerin hicbiri luzumsuz placeholder hissi vermiyor. Bu o kadar onemli bi sey ki. Şu hissi umarim m&b tamamen bittiginde aliriz. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kingdom come'ı kapayıp buna gelince de meydan savaşı nasıl olurmuş OH BE diyoruz, bayağı alakasız oyunlar vaadettikleri olarak. o oyun single combat üzerine. kalanı da lineer rpg sayılır, prodüksiyonu başarılı ama bunun o seviyede olmayacağı aşikar. prodüksiyon değeri için oynanmıyor m&b zaten.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

kingdom come'ı kapayıp buna gelince de meydan savaşı nasıl olurmuş OH BE diyoruz, bayağı alakasız oyunlar vaadettikleri olarak. o oyun single combat üzerine. kalanı da lineer rpg sayılır, prodüksiyonu başarılı ama bunun o seviyede olmayacağı aşikar. prodüksiyon değeri için oynanmıyor m&b zaten.

ya abi bak, şurada yanlışa düşüyorsun, senin bana verdiğin örnek gameplay, benim söylediğim şey ise atmosfer. ben "kingdom come'ın diyalog sistemi ne iyi, m&b'de olsun" demiyorum, o gameplayle alakalı bi şey. m&b'de bu kompleksiteye ihtiyaç yok. Lakin atmosfer dediğin şey oyunun türünden, vaadettiklerinden, içeriğinden bağımsız bi şey. İyi olur veya kötü olur. Harika meydan savaşları yapıyor olması, atmosferden kısmasını gerektirmez. Keza oyunun bana gerçekten tatmin edici sunabildiği TEK şey açık meydanda yapılan savaş. dar alan, siegeler vs. bunlarda AI ağır sıçıyor.

 

Ortaçağ'da geçen bir sandbox rpg oyunundan (düşük bütçeyle de yapılmamış bir oyun hele) ortaçağ atmosferini iyi yansıtmasını bekliyorum. ama sen diyosun ki, "ama meydan savaşları çok iyi". e tamam abi oyunun geri kalanını tamamen çöpe atabiliriz o zaman. Versin oyun bize skirmish meydan savaşları, onu oynayalım sadece, keza ilk oyunun biraz olayı buydu, tech demo kıvamında, üstüne bi de sandbox gameplay element çakmışlar gibiydi pek de iyiydi keza. tamam da artık o tech demo'yu alıp bi adım ileriye taşımak gerekmez mi? neyin ısrarındasın anlayamadım ki? hayır diyosan ki eğer "yok abi atmosfer de harika, bi oyundan bekleyebileceğim ortalamanın üstünde bir ortaçağ yaşantısı atmosferi var", o zaman vallahi diyecek bi şeyim yok. zevkler-renkler derim en fazla.

 

 

ha bi de sonradan gelen edit: o benim dediğim "OH BE"yi de yanlış anlamışsın. Hani "m&b'den çıktım buna geldim oh ne güzel atmosfer" oh be'si değil o, beni ortaçağ atmosferinin içine o kadar çekiyor ki oyun, şehir sınırlarına girdiğimde rahatlıyorum, tanıdık yüzler, vahşi hayatta değilim, cozy bir ortamdayım oh be'si. Biriniz var mı m&b'de Şehir Avlusuna Gir tuşuna bastığında "oh be" diyebilen? en fazla küfür etmişsinizdir ığzına sıçtımın placeholder npc'sini bulsam, buglanmasa, bi an evvel de işimi görsem, defolup gitsem diye. Şehrin tasarımından tut, içindeki her şey aşırı placeholder hissi veriyor. bikaç zorunlu hal dışında asla girmek istemezsin şehre ki o zorunlu hallerde de keşke kısayol tuşu olsa diyorum ben. hiçbi anlamı yok çünkü.

 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

overworld haritada gezdiğin oyunla, ormanda kurdun ayının arasından geçerek yürüyerek gittiğin oyunun köye gidince aynı etkiyi vermemesi, dizayn olarak da alakasız şeyleri hedeflemesi normal.

en basiti npc'nin kazık gibi durmayıp barda pavyonda pazarda gezmesi için çuval çuval animasyon gerekicek. ek olarak kcd oturup deli gibi historical accuracy kasmış bi oyun, focus'u inandırıcılık imerşun falan. elmadan armut tadı istiyosun gibi geldi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin hataya düştüğün de şu, m&b çıkışı sandbox rpg. kingdom come çıkışı lineer rpg. lineer hikaye rpgsinde m&b prodüksiyonu yaparsan o zaman birşeye benzemez. ha ama o stüdyo zaten önceden mafia filanda çalışmıştı hatırladığım yani öyle lineer hikaye geçmişleri de var. m&b’de bence düşülen hata böyle bir hikaye quest kurgusuna gidilmesi, sandbox yapısına zaten uymuyor. ha ama prodüksiyon kingdom come kalitesinde değil, göz var nizam var zaten aynı kalitede olmadıkları net. senin atmosfer dediğin de o yani. olsun mu olsun, lazım mı, değil.

m&b şehirde gezme oyunu değil işte onu diyorum zaten. savaşta değilsen şehirde bir işin yok yani. oyun ya world mapte ya savaşta geçiyor. konseptler ayrı yani. ben gidip pirates tarzı bir oyun oynarken ya şehirde niye gezemiyorum diye söylenmiyorum çünkü oyunun vaadi o değil. sen başka şeyler arıyorsun, bulursan söyle. kingdom come değil ama o, oynadık.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu oyunda şehirler total war’da şehir gibi birşey, savaş için setpiece. savaş yokken yaşayan, aktif şehir olmasını gerektirecek bir konsepti yok oyunun hani. gidip de lineer rpg şehri beklenirse abes olur. bu featureların hepsini aynı anda içeren bir oyun tarihte bir tane bir yok. şehirde gezdiriyor olması bile gerekli değil ama yaptılar.

xeno yüksek beklentide ama onun aradığı bir oyun yapılmadı tarihte, yok. bir tane olsaydı onunla kıyaslardık. kingdom come o değil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 dakika önce, Sam dedi ki:

ya bu oyunda şehirler total war’da şehir gibi birşey, savaş için setpiece. savaş yokken yaşayan, aktif şehir olmasını gerektirecek bir konsepti yok oyunun hani. gidip de lineer rpg şehri beklenirse abes olur. bu featureların hepsini aynı anda içeren bir oyun tarihte bir tane bir yok. şehirde gezdiriyor olması bile gerekli değil ama yaptılar.

xeno yüksek beklentide ama onun aradığı bir oyun yapılmadı tarihte, yok. bir tane olsaydı onunla kıyaslardık. kingdom come o değil.

Şehirde gezdirmesin o zaman, demek istedigim o. Total war oyunlarinin sonuncularini oynamadim ama muhtemelen yoktur oyle bi sey. Bu oyun sehirde gezme oyunu degil diyosun, oyunun icinde sehirdeki casusu bul diye quest var amele amele mal gibi bakan npclerle konusup ipucu ariyoruz butun gun. Bunu yapiyosan onu da yapman gerek abi. Sehirlerin olayi total wardaki gibi olacaksa o zaman sehrin icine girmemi gerektiricek bi sey verme bana.

Neyse, sey konusunda haklisin, evet 8 yil sonra aradigim oyun bu degildi. Bunu da ayrica bagrima basarim apayri konu, ama ben m&byi m&b yapan ogelerin korundugu cok daha derin ve cok daha immurşjhiun bir oyun bekliyodum. 

Misal, half life 1 = m&b 1 ise, m&b 2 half life 2 degil, Black Mesa Source remake'i. Ben ise half life 2 bekliyodum. Benim hatammış genel kanıya bakarsak.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya total war olmasın pirates olsun. şehirde savaş var, balo var, düello var, taverna var vs. içinde gezilmiyor ama, zaten bunun en yakın olduğu oyun o. kingdom come filan değil hani.

bana kalsa ben şehirde de gezdirmezdim, adamlar ilaveten ücrtsiz bir gıda demiş koymuş. bunda kabahat aramak manasız. içinde gezdirmeli queste de hacet yok, world mapten konuştum ben zaten workshop satın alma harici şahsen.

bana göre hl2 hayalkırıklığı olmuştu hl1’den sonra, öyle devrim birşey bekledim ama aynısının daha gelişmişi çıktı. hl1 vakti onun gibi oyun hiç yoktu ve gelmemişti, hl2 vakti artık bini bir para olmuştu. yani yüksek beklentinin sonu yok o yüzden. ama kingdom come bahsi geçince konuşmadan edemedim çünkü biri elma biri armut.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Free roam'i ucretsiz gida olarak gormuyorum ben. Oyunun bi contenti bu ve asiri zayif bi contenti. Keza developerlar da bence ayni fikirdedir. İlk oyunda da zayifti, lakin ona ucretsiz gida diyebilirdik, cunku ilk oyun-farkli techler var ilk defa denenen ve muazzam isler. O yuzden pek onemli degildi. Ama su devirde dondurmanin fistigi diyemem. Daha ziyade dondurmaya soğan koymuşlar, olmamis ikincisinde dondurmaya kirmizi soğan koymuşlar.

Bi de yasayan sehir icin bi ton animasyon gerekli falan diye savunmus arkadas, board game yapsinlar abi hic kasmasin o zaman tertemiz. Varmis gibi davraniriz her seye. Nerdeyse her rpg oyununda olan bi seyi asiri zormus gibi anlatmak da neyin nesiyse. Hayir bunu yapabilmenin onundeki BUYUK ENGEL ne? Biriniz bana bi aciklayin da, su su su sebepler yuzunden bu bahsettigin sey olmaz-olamaz. Sam "boyle bi oyun yok" diyor. Bu bi excuse mu? M&B gibi oyun yoktu zaten m&bden once, adamlar yaptilar. İstedigim sey, varolan şeylerden cok daha kolay, adamlar olmayani yaptilar, ben her rpgde olan basit bi seyi istiyorum ve bu oyunu mukemmellestirecek diyorum, bikac adam toplanip HAYİR OLMAZ diyonuz, niye olum?

 

 

Edit: hl2'nin devrim yapmadigini dusunmen ayrica ilginc. Gunumuz oyunlarinda fiziğin bu kadar yaygin kullanilmasinin oncusu oyuna devrimsel bi sey yok diyorsun. Ha bi de hala okuz gibi kullanilan oyun motorunun oncusu.

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi gerçek anlamda bir free roam yok zaten, (hani gidip dağda bayırda kamp kurunca kamp göremiyorsun mesela veya 22 yıllık fallout gibi fast travel'dan hop geçemiyorsun o combat seviyesi ekranına çünkü bu gerekli değil) şehir 'bölümü' var ve buna girince istersen içine girip geziyorsun ama bu gezme maksatlı yapılmamış. savaş, dövüş vs olan bir 'bölüm'. "her rpg'de var" dediğin şey değil yani. oyun zaten "her rpg" değil. burada anlaşamıyoruz, sen oyunu kafanda "witcher olsun ama meydan savaşlı" gibi olmayan ve kimsenin de yaklaşmak demiyorum bak, yapmaya çalışmadığı birşey ile yarıştırıyorsun.

m&b gibi oyun yoktu, hala da yok işte. bu onu devam ettiriyor yani hl1'e hl2 neyse bu da o. sen benim hl2'den bekleyip bulamadığımı arıyorsun bu oyundan gördüğüm. senin "basit birşey" dediğin olay üstüne BÜTÜN OYUNU kuruyor nice stüdyolar, sonra gidip 60$'dan satıyor. o dediğini de yapsalar zaten sömürürler öyle 120₺ ile bırakmazlar lol. 100 kişi yetmez o oyuna.

oyun motorunun bini bir para, source da aralarında popüler değil. o konuda bir devrim olduysa onu unreal yaptı zaten çeyrek asıra uzanan en hakim motor serisini başlatan oyun. hl2 fiziğe ilk büyük derinlik ve detay veren oyun ama ilkindeki trigger event sistemi yanında hafif kalıyor. hani senin mb2'den beklentin benim hl2'den beklentim işte.

ama tabii valve nerde, taleworlds nerde yani, senin beklentin benim beklentim yanında gene abartı lol.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Xenocide dedi ki:

Bi de yasayan sehir icin bi ton animasyon gerekli falan diye savunmus arkadas, board game yapsinlar abi hic kasmasin o zaman tertemiz. Varmis gibi davraniriz her seye. Nerdeyse her rpg oyununda olan bi seyi asiri zormus gibi anlatmak da neyin nesiyse. Hayir bunu yapabilmenin onundeki BUYUK ENGEL ne? Biriniz bana bi aciklayin da, su su su sebepler yuzunden bu bahsettigin sey olmaz-olamaz. Sam "boyle bi oyun yok" diyor. Bu bi excuse mu? M&B gibi oyun yoktu zaten m&bden once, adamlar yaptilar. İstedigim sey, varolan şeylerden cok daha kolay, adamlar olmayani yaptilar, ben her rpgde olan basit bi seyi istiyorum ve bu oyunu mukemmellestirecek diyorum, bikac adam toplanip HAYİR OLMAZ diyonuz, niye olum?

e bi ton animasyon gerekli evet? yapılamaz demiyorum. animasyon çünkü animatörün yemini suyunu veriyorsun, yap diyosun oluyor iyi ya da kötü. bi de bi sürü kod yazıyosun hangi karakter hangi animasyonu yapıcak. dediğim gibi demirci gelse çekiçlese güzel olmaz mı? olur. ama yaparlar mı? bence yapmazlar. oyunun focus'u değil çünkü. buluruz yani her oyun için, atıyorum civilization'da yaptığımız sarayda gezsek, bahçesinde yürüsek de şehirde isyan çıkıyosa mesela göstericilerin sesi gelse falan güzel olmaz mı yani yapılamaz mı?

ben de mesela atılıp da kalkana saplanan baltalarla javelin'ler falan kalkanın ağırlığını arttırsın, arttıkça yavaşlasın hantallaşsın istiyorum. hem kalkanların hem de projectile'ların ağırlığı da var üstelik oyunda. saplanınca onu ona eklicen işte, ordan hızına etki edecek. argümanım da "daha gerçekçi olur işte ya süper olmaz mı, tarihte savaş taktiği olarak kullanan ordular varken üstelik" mantıklı mı, evet. yapacaklar mı, lol hayır.

istemezük'çülükle değil beklentiye sahip çıkmakla alakalı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya tamam da ben de oyuna "teknoloji ağacı gelsin, 1900'lü yıllara geldiğmizde uzay programı başlatalım, aya gidebilelim" demiyorum abicim. Çok basit, oyunun içinde halihazırda VAR OLAN bir içeriğin, Third person kamera ile gezdiğimiz her alanın, sadece şehirler değil, köyler, combatların yapıldığı açıklık alanlar, bandit hideoutları, kaleler. bunların hepsinin çok daha immersive olması gerekiyor diyorum. sanki oyunun çok küçük bi bölümünden bahsediyormuşum ve aşırı önemsiz bi şeymiş gibi söylüyor olmanızı hayretle izliyorum. ağzım da açık. 

kingdom come örneği şunun için, sektör devi olmadan da yapılabiliyor bu kalite. öyle milyorlar miryarlar harcamak gerekmiyor yani. Focus işi bu sadece. Ben bu oyunda "şuna focuslanmışlar" diyebileceğim bi şey görmüyorum. İlk oyundan farklı olarak "buna çok iyi focuslamışlar" diyebileceğimiz ne var?

ama şimdi bu sorunun da cevabı olarak "AMA EĞARLY AĞCKESS" kartı gelecek. Her türlü çıkmaz sokak ya neyse, 1 sene sonra bu soruların aynılarını muhtemelen tekrar sorucam. lakin UMARIM SORMAM DA UTANIRIM İŞALLAH ALLAM 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de istiyorum ki total war, bütün paradox oyunları, mount&blade, strateji ve savaş olarak birleşsin ama fallout, elders scrolls ve persona ayarında da rpg derinliği olsun, ben o oyunu oynarken de bütün ev işlerini boston dynamics’in yaptığı detroit kara halletsin. yapılmadı diye olamaz mı, imkan dahilinde kesinlikle. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...