Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

lead developer var bitane johan diye , hep onun bok yemesi bu misyoner ve max state geyikleri , kendince kafasinda acayip bi vizyon var oyuna dair , ona uysun diye sacma sapan afaki seyler yapip duryo ve cokta inatci oldugundan no-fun oldugu apacik ortada olan fonksyonlar oyunda kaliyor,diger devoloperlar adami ikna edene yahut oyuncular isyan edene dek

imparator un lead developeri ve oyunun dandirik otesi release inin sorumlsu da johan 

ama bu patch bence de guzel olcak

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SUB_VIEW_PITCH_NOPRICE:0 "Gain access to all DLC ever released for a monthly payment.\n\n- All major expansions!\n- More than 40 content packs including new units models\n- All music packs\n- Unique unit model available only as a bonus for subscription"

SUB_VIEW_PITCH_PRICE:0 "Experience everything the game has to offer with the new subscription offer: gain access to all DLC ever released for only $PRICE$/month.\n\n- All major expansions!\n- More than 40 content packs including new units models\n- All music packs\n- Unique unit model available only as a bonus for subscription"

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...

Mission trees available with the Emperor expansion:

Austria

Bavaria/Bavarian minors

Bohemia

Burgundy

Netherlands/Dutch and Flemish minors

Crusader States

Florence/Tuscany

France

Genoa

Germany/HRE (several unique missions each)

Lubeck

Hungary

Italy

Milan

Naples

Papal States

Provence

Brandenburg/Prussia

Savoy/Sardinia-Piedmont

Saxony

Serbia

Switzerland

Venice

Mission trees available to all players:

Albania

Brittany

Bulgaria

Croatia/Ragusa/Dalmatia

Dithmarschen

Elector Bishops

Franconia/Franconian minors

French Duchies

Hannover/Hannoverian minors

Italian minors

Palatinate

Pomerania

Austrian Minors

Swabia/Swabian minors

Westphalia/Westphalian minors

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/euiv-development-diary-17th-of-march-2020.1356898/&utm_source=stcom-owned&utm_medium=social-owned&utm_content=post&utm_campaign=empe_eu_20200317_for_dd

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-24th-of-march-2020.1364351/&utm_source=stcom-owned&utm_medium=social-owned&utm_content=post&utm_campaign=empe_eu_20200324_for_dd

https://store.steampowered.com/app/1259360/Expansion__Europa_Universalis_IV_Emperor/

?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

hcJtyp.png

ZlLBwW.png

Kısa bir achivement run yaptım gene 5 achi için.

Inca en kolay Central America achisiymiş resmen. 1700'den itibaren hic bir yeri ele geçirmedim sadece enlightenment bekledim. Bir kaç achi için Alaskayı ele geçirdim ama aslında bütün Amerikayı direk alabilirdim o kadar kolaylaştı sond aoyun. Şöyle özetliyim 500 Heavy Shiple Income'ım 530 gold felandı.

Neyse eylenceliydi sıradaki achi runa bakıcaz artık.

 

BonePART tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya en son halini gene oynadım da ai HALA develop etmiyor ülkesini, ederse de gidip en pahalı başkentini ediyor yanındaki farmlands gelişmemiş dururken. ben geliştirince de öyle bir fark koyuyorum ki hiç anlamı kalmıyor oyunun zaman ilerledikçe. şimdiye halletmişlerdir demiştim ama hala aynı sorun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ülkeler nasıl development yapmıyor? Gayet yapıyorlar. Hatta son oyunda ben özellikle İskoçyanın biraz yayılmasını bekledim Güney Amerikada ki develop etsin toprakları yoksa colonize edip 1 1 1 yerleri alıp elde tutmanın yararı yok.

Evet hiç bir zaman player kadar min max oynamıyor AI ki normali bu zaten. Hardda bile oynamana gerek yok küçük ülkeler gayet tall kasıyor örneğin netherlands ya da OPM'ler HRE'deki. Zaten HRE'nin bütün olayı o tek şehir alıyosun development 45 taylanddan AE oluşuyo.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

18 saat önce, Fili dedi ki:

benim gözlemim büyük ülkeler pek development yapmıyor, küçük ülkeler ama ciddi basıyorlar. HRE'de özellikle bi süre sonra 30 dev altı province kalmıyor. 

ya bu dediğin de bazen oluyor, bazen olmuyor. dev kasan minor da gördüm, hiç basmayan da.

8 saat önce, greewoch dedi ki:

zorluk seviyesini very hard yapınca baya baya yapıyorlar developmentı

inflate edilen statlı zorlukları sevmiyorum ya. o kadar boost yiyince dev yapmasına gerek yok zaten.

7 saat önce, BonePART dedi ki:

Ülkeler nasıl development yapmıyor? Gayet yapıyorlar. Hatta son oyunda ben özellikle İskoçyanın biraz yayılmasını bekledim Güney Amerikada ki develop etsin toprakları yoksa colonize edip 1 1 1 yerleri alıp elde tutmanın yararı yok.

Evet hiç bir zaman player kadar min max oynamıyor AI ki normali bu zaten. Hardda bile oynamana gerek yok küçük ülkeler gayet tall kasıyor örneğin netherlands ya da OPM'ler HRE'deki. Zaten HRE'nin bütün olayı o tek şehir alıyosun development 45 taylanddan AE oluşuyo.

min-max değil abi, ben ülkeyi dev ile ikiye katladığım sürede adam 15-20 puan isteyen yerine bile bir tane basmıyor yani başkent eyaletindeki. kolonisini develop etsin diye fantezim de yok, cost'u düşük ve güvende gördüğü yere bassın, gidiyor fransa mountain olan tek mekana basıyor farmlands'e basmıyor. çok süper ai gerekmiyordur şunun için. dev cost ve safety gibi iki parametre olur, benden bile iyi yapabilir yani sonuçta ben manuel tek tek bastım ve optimal da basmadım yani elimde hangi puandan fazla vardıysa o an, ona göre.

hani advisorını 5'lesin filan öyle derdim yok da ben hem wide hem tall aynı anda gidebilirken tall adam benim kadar gidemiyor, gitgide kartopu oluyor. beni yakalayıp geçmese de farms/plains'ine bassın. bütün altın provlarına baktım, bir tanesine bile prod basılmamış bütün dünyada 120+ yılda abi. şunu kodlamak bu kadar zor olmasa gerek +100% year penalty tech basması yerine.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wikide şöyle demişler

AI generally will not develop provinces to more than original development × 2 or 10 development, whichever is higher. These numbers can be changed in defines.

The exception to this rule emerges when the AI develops one province for the purposes of institution spread, introduced in Patch 1.18. 

 

Bununla alakalı olabilir kendini limitlemesi ve haliyle basacak yer kalmayınca dağa taşa development basması.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet onu ben de okudum ama adamın 8'lik farmlands'i var, ona basmıyor, gidip 15'lik mountain'a basıyor. bu veryansını etmeden önce tek tek gezdim avrupa prov'larını bütün majorların. çoğunluğu az basıyor, basınca başkente veya mantıksız yerlere ve dengesiz basıyor. bir yere 8 basmış, yanına 0. mantıklı yere basan da çok az terrain vs olarak. adeta rng kafasında sevdiği bir yer belirleyip ona abanıyor gibi. 0 basan opm de o kadar çok gördüm ki. korfu, kıbrıs, knights filan mesela bir kere bile basmamışlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her şey bir yana kasıtlı olarak da böyle kusurlu bırakılmış olabilir. Hatırlarsınız eskiden development yapamıyorduk. Sadece innovative idea alınırsa bir eventi tetikliyordu o da arada bir grain olan yerlere +2 dev veriyordu. Bu yeni sistemle oyunun başı ile sonu arasında dünya genelinde ciddi bir development farkı çıkıyor. Bir nevi development enflasyonu oluyor. Oyunun geliştiricileri bunu bir nebze olsun kısıtlamak için ai ın kusurlu bir şekilde development yapmasını da hedeflemiş olabilirler. Zaten başlangıcının 2 katına ancak çıkabilmesi gibi kurallar böyle bir niyetin olduğunu gösteriyor bence. 

Yoksa ai açısından en düşük power cost olan yerini geliştirmeye öncelik vermesini sağlamak basit bir şey olsa gerek. Yanlış hatırlamıyorsam geçen patch ile ai ın ekonomiyi idaresini geliştirmek için uğraşmışlardı nereye hangi ekonomik binayı dikecek vb eskisine göre çok daha iyi oldu diyorlardı. Pekala benzerini development için de yapabilirlerdi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet aynen dediğin gibi durum ama ai'yı bu sistemi ortalama derecede bile kullanmaya sevkedemeyeceklerse hiç getirmemeleri lazımdı. bütün monarch point sistemi zaten sorunlu, bir de böyle devasa farklara yolaçınca hani böyle bir sistemin getirisi sıkıntılı. ai savaşlara adam gönderme konusunda inanılmaz micro kasıyor mesela tuzağa düşürmek için, o zekanın %10'unu şu işe kullansa keşke.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 saat önce, Sam dedi ki:

evet aynen dediğin gibi durum ama ai'yı bu sistemi ortalama derecede bile kullanmaya sevkedemeyeceklerse hiç getirmemeleri lazımdı. bütün monarch point sistemi zaten sorunlu, bir de böyle devasa farklara yolaçınca hani böyle bir sistemin getirisi sıkıntılı. ai savaşlara adam gönderme konusunda inanılmaz micro kasıyor mesela tuzağa düşürmek için, o zekanın %10'unu şu işe kullansa keşke.

Bu arada develeopment basması sürekli söyle bir sorunu var. 1700'den sonra toprak alamaz duruma gelinir. AI ülke sayısı OPM'ler felan haesaplanınca herkes development kasarsa cidden ilerleyen süreçte her toprak 20 üstü development olunca resmen map painting yapamz hale gelirsin oytunun zevkli hali bu zaten.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...