Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

ayı gibi content ekliyor way of life , her bir focus daha önce oyunda olmayan bir sürü mekanik yahut event getiriyor.

haksızlık ediyorsun bence

ki sorun değil yani beğenmiyorsan da , almassın.

free patch yine geliyor, beğenmediğin mekaniklerle de hiç uraşmıyorsun.



ayrıca bence paradox'un dlc'leri default olarak %50 daha ucuz
en son çıkanı çıktığında değil ilk indirimde alıyorum, bi dlc geriden gelmek bana o kadar beis gelmiyor. release'de alırsan bencede fiyatı hakeden dlc'ler olmayabilirler. ondan hak verebilirim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Europa Universalis
‏@E_Universalis

If you have a 1.25
game ongoing DO NOT load it on 1.27,
it is very likely to break your game in numerous ways.
If you have a campaign on 1.26
then there is a good chance that you can still play that game in 1.27 – but we strongly recommend you back up your save.
Remember you can always rollback
and carry on your games as described here:

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/how-to-roll-back-your-game-version.1121392/

..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

HOİ4 arcade olarak tasarlanmış paradox standartlarında. Hadi bunu kabul ettik diyelim, ki benim hoşuma gitmedi bu tercih.
2. dünya savaşı oyunu yapmışsın, oyun adeta 1. dünya savaşı gibi, cepheler kuruluyor birbirine vuruyor. Spearhead dlc'yle geliyor, benzin dlc'yle gelecek. Bunlar komik şeyler.

Bu arada yanlış anlaşılmasın, HOİ4'ü birkaç yüz saat oynadım. Çin'le wc yaptım en son hatta. Ama oyun eksik.
Çıkışta para vermek istemediğinden HOİ4 çıktığında ne zamandır kasamadığım HOİ3'ü alıp oynamıştım. Tüm o bozukluklarına ve micromanagement kasışına rağmen HOİ4'den daha iyi olduğunu söyleyebilirim.
Bir oyunda ikmal hattı kırık, onu düzeltmek yerine ikmal hattı kavramını ortadan kaldırmışlar. Zaten yukarıda da yazdım, 2. dünya savaşı oyununa yarma ve çevreleme koymadan oyun çıkarıyorlar, sonra dlc'yle yarım yamalak getiriyorlar. Bu oyunu çıktığı gibi almak enayi yerine konmak bence.

Enayi yerine koyma yeni stratejisi Paradox'un. CK2, bence en iyi oyunları. Çıktığı gibi gayet iyi bir oyundu, eksiği de yoktu. Viking dlc'si ile zirveye çıktı. Ondan sonra gelen dlc'ler oyunun zevkini azalttıkça azalttı. İçerik ekledik dedikleri, pişmiş aşa su katmak.

Oyunun türü itibariyle zor bir noktada olduklarını kabul ediyorum, mikroya mı abanacaksın, arcade'e mi kaçacaksın, oyun dar bir kitleye mi hitap edecek vs. Bunlar kolay şeyler değil, kabul ediyorum. Ama zaten iddiam kötü oyun yapıldığı, ancak iyi bir oyun tasarımıyla bunları aşabilirsin. Burada bunlar endüstriye döndü, şirketi beslemek için sürekli bir şeyler çıkması lazım. İyi oyun yapalımla çelişiyor bu.


CK, EU ile karşılaştırıldığında Hoi serisi tabi ki çok daha basit kalıyor yapı olarak da hoi4'ün kötü oyun olduğunu söylemek çok haksızdır yani. cephe kuruluyor birbirine vuruluyor gibi bir eleştiri var ki hiç anlamı yok. Oyun körfez savaşı değil 2. dünya savaşı yani cephe denen şeyin yoğun bir şekilde bulunduğu bir çevre. Spearhead bir taktik sen kendin kullan butonu mu olması lazım?

Fuel konusu falan oyun daha çıkmadan önce duyurulduğunda zaten çok konuşuldu, production ve supply'ın içine dahil edildi ki güzel oldu. Oyunun derinliğini azalttı mı, minimal düzeyde evet ama hem üretim mekaniği, national focus, political decision, invasion order vs ile oyun modlanabilirliği ile birlikte en çok yeniden oynanabilir Hoi'dir 4.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spearhead bir taktik diyorsun da oyun çıktıktan 6 ay sonra, parayla geldi o taktik. Bunu da eleştirmeyelim mi. 2. dünya savaşı oyunu çıkarıyorsun yarma ve çevreleme yok. Bu oyuna kötü çıktı derim ben.
Şimdi geldiği hali de bence yetersiz bu anlamda.
2. dünya savaşında cepheden daha yoğun olan şey yarma ve çevrelemedir. Fakat oyunda %90 cepheler birbirine vuruyor. Güçlü olan ilerliyor. Meğer ki kendinden daha güçsüz bir orduya karşı savaşmıyorsan.
Hız çok önemli bir taktik unsurken gerçekte, oyunda sadece kim daha hızlı ilerleyecekten başka anlamı yok.

Benzinin olmaması konusunda paradox'un saçma mazeretlerini tekrarlamışsın ama ben sana asıl nedeni söyleyim. HOI3'de ikmal kırıktı. Düzgün yapmak da gerçekten zor. Dolayısıyla uğraşmayıp koymadılar, zaten spearhead'i dlc'yle satan bir anlayışın ikmal hattıyla hiç uğraşmayıp onu da dlc'yle satma yoluna gitmesi şaşırtıcı değil. Hiç de öyle iddia ettiğin gibi asgari bir dinamik değil, bence ikmal hattı en zevkli şeydi mesela HOİ3'de. Çevreleme yapmanın, hızla kanatlara girmenin bir anlamı oluyor. Ayrıca tank ve uçak koyuyorsan benzin koymak zorundasın aksi takdirde yersiz dengelemelere gidersin.
Zaten kendi savlarının ne kadar saçma olduğu bir sonraki dlc'yle benzinin geliyor olmasından belli, nasıl bir şey yapacaklar göreceğiz.

Özetle ben neye itiraz ediyorum: Oyunların bilinçli olarak eksik çıkarılmasına ve temel şeylerin dahi yıllar içinde eklenerek dlc'lerle parayla satılmasına. Bu süreçte oyunların yamalı bohçaya dönerek git gide zevksizleşmesine.
En önemli şey oyunun zevkli olması, ben öyle mikrosunda, gerçekçiliğinde değilim. Yoksa o tür oynayacak oyunlar var. Oyun zevkliyse gerekirse daha da arcade olsun. Fakat spearhead'in 6 ay, benzinin 2 yıl sonra gelmesinin oyun tasarımıyla ilgili değil, ticari tercihlerden ileri geldiğini düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi ikidir bunu söylüyorsun da ben anlamadım yarma ve cevreleme nasıl yok? Sen oyunda tanklarınla napıyorsun? Infantry ile mi saldırıyorsun sürekli? Hep rusya mı oynuyorsun?

Evet düğme olarak bir yarma olayı yokta manuel kontrol ile tanklarla yarıp pocket yaratmıyor musun? Savaşların nasıl bitiyor? Oyunun heralde en temel savaş mantığı tankla ya da infantry farketmez rakibin güçsüz linelarını deli pocket yaratıp orduları overwhelm etmek.

eldar said:

çıkarıyorsun yarma ve çevreleme yok. Bu oyuna kötü çıktı derim ben.
Şimdi geldiği hali de bence yetersiz bu anlamda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:)

A Spooktober game for you!
Simply follow the instructions in the tweet below and get ready for a surprise!
You will begin as Ming in Ironman– and you may think that beginning so large makes you safe.
You would be wrong. Out somewhere in the Terra Incognita – terror lurks.

https://twitter.com/E_Universalis/status/1047532578553651200

1. Download the save: https://pdxint.at/2QlXoeg
2. Copy here: My Documents->Paradox Interactive->Europa Universalis IV->saves games
3. Load up another save (this is to avoid spoiling it)
4. While in another game load the save named ”Fear The Unknown” 5. Enjoy! You need El-Dorado

https://twitter.com/E_Universalis/status/1047550511996657665
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Bu özelliklerin hiçbirisi oyuna katılan ekstralar değil. Neredeyse tamamı eksik ve fazlasıyla dengesiz olan base game'i düzeltmek amaçlı.

Gel gör ki her dlc ile birlikte oyun daha da dengesizleşiyor. Aptalca bir hal alıyor. Yıllardır insanlar Osmanlı'nın aşırı güçlü olduğundan şikayet yandı. Osmanlının, oyunun başında Ortadoğu ve kafkaslara doğru ilerlemesini durduramazsanız late game'de oyunun anasını ağlatıyor.

Hayvan gibi para bastığı için bölgelerde instution spread ile teknolojik gelişmeyi daha hızlı yayabiliyor. Hayvan gibi bonusları var.

Bu oyun daha iflah olmaz. Dengesizlik vs. almış başını gitmiş bunlar halen iberya yarım adasını düzenliyor, haritaya ibiza adası falan ekliyor.

Paradox neydi ne oldu, yazık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Osmanlı'nın aşırı güçlü olması doğru degil, özellikle oyunun sonlarına doğru kagıttan kaplana dönüyor çünkü unit pipleri avrupanın gerisinde kalıyor. Başlarda daha iyi ama o da olması gereken zaten.



Şu an oyundaki en büyük sorun teknolojik eşitsizliğin ortadan kalkması. uzak doğu asyadakiler afrikadakiler hindistandakiler avrupalılarla hemen hemen aynı teknoloji seviyesinde gidiyorlar. Bu da o bölgelerin avrupalılar tarafından işgalini neredeyse imkansızlastırıyor, bir de ai ın donanma yönetimi konusundaki beceriksizligini de ekleyince tam imkansız oluyor.

Dharma ile trade company bölgelerinden toprak satma özelliği geldi ama ai önce satıyor bi 10 20 yıl sonra savas acıyor geri alıyor duruma göre lol Bir de başka ülke yokmuş gibi papa floransa memlük osmanlı toprak alıyor oralardan, iyice saçmalaşıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Unitleri istediği kadar geri kalsın, late game'e doğru Rusya'nın önünü kesmiş yetmemiş Moskova'ya kadar ilerlemiş, Arap yarım adasını, İran'ı, Kuzey Afrika'yı ele geçirmiş bir Osmanlı oluyor. Ve bu osmanlı %99.9 siz biraz güçlenince ortak düşmandan, rivallerinizle ally oluyor. Oyunun sonuna kadar nefes aldırmıyor.

Oyundaki en büyük saçmalık da bu zaten. İki ülkenin dininin farklı olması -25 (ya da 20'ydi sanırım) gibi çok ufak bir negatif etki yaratıyor. Bu da, rivaller yüzünden Osmanlı'nın Fransa ile ally olup oyunun anasını ağlatmasına vs. yol açıyor. Rusya DLC'sini biraz da bu yüzden çıkardılar ama fayda etmiyor. Yetmedi Polonya DLC'sini çıkardılar.

Neyse zaten oyun şu haliyle aşureye döndü, bu saatten sonra geri dönüşü yok bazı şeylerin. WC falan da yalan artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WC yapmak artık daha kolay eskisine göre.

revolutionary olmak eskiden çok zor ve biraz random'du,artık daha kolay.


age of absolutism başladıgında, hazırlıkla gelirsen %40 admin efficiency stackliyebiliyorsun


osmanlı sizi çok darlıyorsa önce osmanlıyı dövün abi

ben osmanlıya yakın biyerlerdeysem (doğu avrupa-ortadoğu)
, ilk denediğim şeylerden biri albania yahut bizans savaşında dahil olup,osmanlıyı bi sersemletmek. hele albania çok fena müttefikler edinebiliyor.

olmadıysa, golden age'i , osmanlıya saklıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Murray cok abartmıssın ya, late gamede Osmanlı'yı dövmek cok kolay.

Osmanlı'nın genişleme hızı bu cradle of civilization dlcsinden sonra ciddi olarak düştü. Memlük'e saldırması bile çok zaman alıyor. Oyunun son birkaç versiyonunda Osmanlı gayet zayıflamış bir halde diyebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyide abicim Osmanlının aşırı güçlü olması normal ki? Oyunda Lucky nation diye bir mekanik var istersen kapatabileceğin. Historik olarak güçlü ülkeler güçlü oluyor. O nedenle her oyunda Rusya kesinlikle kuruluyor. O nedenle her oyunda Osmanlı Viyana kapısına dayanıyor. Oyuncu etkileşimi olmadığı sürece Osmanlı zaten dediğimiz gibi oyun sonlarına kadar imba oyun sonlarında tokat yemeye başlıyor, özellikle Rusya Avusturya ya da Fransa birleşirse, ki gerçek hayatta da olan bu.

Ama bunun yanında Bizans ya da Karaman olarak Osmanlıyı tokatlamak yine de mümkün. Kimse Fransa çok güçlü diye ağlamıyor da, neden Osmanlı güçlü diye ağlıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ming'i takip etmek lazım. Bir triger puanı var. O düştüğü zaman orduları debuff yiyor.

Ben AI Ming'in doğal sınırlarına ulaşan Rusya'yı haraçgüzar yaptığını gördüm :)

Geçen Moğollar ile Yuan'ı kurdum. Çok eğlenceli oyundu. Küçük bir haraçgüzar devletten koca bir İmparatorluğa dönüşmek...

Bu arada benim son tespitlerim; Osmanlı Balkan ve Anadolu dışında pek varlık gösteremiyor. Memlük'ü geç yıkıyor. Bence Osmanlı çok güçlü QQ'ları sonuç vermiş. Üzücü.

Şu an önemli problemlerden birisi de alakasız devletlerin koloni bölgelerinden toprak satın alması.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

millet dellendi bu günkü developer diary'de

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-27th-of-november-2018.1131356/


şu an 96 dislike var, hiç böyle tepki görmemiştim forumlarda, en son mare nostrumda böyle dellenmişti halk


reddit'te fln da tepki var baya. paradoxplaza ve eu4 sublarında


dlc'leri pirate etmek çok kolay ve achivementları fln da aynen alabiliyorsun , öyle milletin kötü niyetini toplarsa paradox, valla bethesda'dan beter ederler adamı , kimse almaz dlc, piratebay'a koşarlar.


zati piratebay bu paradox'un hemşerisi , yine isveçliden "almış" olcaz oyunu yani :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...