Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

27-29 Nisan Beta İzlenimleri


Qahlel

Öne çıkan mesajlar

said:

Cuma akşamından bu saate kadar hakkını vererek epey denedim oyunu. Guardian ve Thief dışında her klastan karakter açtım. Bu 2 klası beraber oynadığım 2 arkadaş oynadığı için onların yargılarını yansıtacağım.

Öncelikle ayarlar konusunda epey düzeltme ve ekleme yapmaları gerekiyor. Çok az seçenek var, bazı seçeneklerin ne olduğunu anlamak bile imkansız, bazıları hiç çalışmıyor, bazıları da "bozuk" çalışıyor.

Örneklemem gerekirse: "auto loot" ve "mute when gw2 is in the background" hiç çalışmıyor. "automatically promote skill targets to full targets" ne demek hala anlamadım. "fast-cast" ground casting hiçbir zaman "mantıklı" bir yerde aoe açmıyor. grafik ayarlarını full-screen window mod'a her girdiğimde baştan almam gerekiyor. oyun kapandığında bu ayarı unutuyor.

Arabirim ayrı bir sorunsal. NPC'lerin ve oyuncuların ne kadar hp sahibi olduklarını tahmin etmek gerekiyor. Hiçbir şekilde arabirimde gösteremiyorsunuz. Kendi isminizi karakterinizin üstünde gösteremiyorsunuz ve kendinizi seçemiyorsunuz. Mouse'un scroll'ü ile kendi üstünüzde zoom-in-out yapamadığınız gibi max zoom seviyesi nerdeyse melee seviyesinde.

ctrl+x, alt+y veya shift+1 gibi tuş kombinasyonlarını UI'ye ekleyemiyorsunuz. Arabirim fiziksel zarar veren klaslar için çok efektif ama büyü kullanan karakterler için biraz işkence. Özellikle elementalist'te cool-down'ları takip etmek imkansız. Arabirimi geliştirme seçeneği yok. Tuşların yeri değişmiyor. Ultimate skili misal hep arabirimin sağında olmak zorunda. Soluna alınmıyor. İstediğim skili UI'nin istediğim yerine taşıyamıyorum. Standart 1'den 9'a kadar olan tuşlar yerine başka tuş atarsanız o tuşu göstermiyor. Misal 6 yerine Q kullanmak istiyorum. Ama bunu arabirimde göremiyorum. Herşeyi ezbere hatırlamamı bekliyor.

Kullandığımız atakların channeling mi, casting mi yoksa direkt atak mı olduğunu görerek anlıyoruz sadece. Bunların açıklamalarında bu konuda en ufak bilgi yok ve açıklamaları çok kötü.

Harita kullanmı çok kötü. İstediğim yerde sürekli mark bırakamıyorum. 5-10 saniye'de 1 büyük haritayı açmam gerekiyor uzun yol giderken. Büyük haritanın maksimum zoom-in'i çok uzakta. Ana şehirlerde her şey içiçe gözüküyor. Minimap'in zoom seçenekleri ayrı bir sorun. İstediğim zoom ayarında sabit bırakamak çok çıldırtı.

Moblardan doğru düzgün herhangi bir EXP gelmiyor. Misal atak açmak için silah değiştirdiğimde biraz mob farmladım. 4-5 yeni atağa açmama rağmen exp aldığımı sanmıyorum. Dinamik Quest yapısı RIFT'i Minor-Major Rift olaylarına benziyor. Bölgeye girdiğinizde o bölgede yapılacak iş gözüküyor. Yapınca EXP alıyorsunuz. Yeni bir şey değil. Ancak o bölgeye gitmeden o Questi görmediğinizde istemediğiniz bir Quest için bile 2 dünya yol almanız gerekiyor. Oyunda bütün EXP Quest ve Exploration'dan geliyor. 600 milyon mob kesmeniz hiçbir işe yaramıyor.

Bazı Eventlerde tek boss kesmek gerekiyor. Bu bosslar -misal charr bölgesinde shaman- o bölgelere göre aşırı güçlü hissiyatı veriyor. 3-4dk dövüşürken sürekli 1-shot yemek ilginç bir boss mekaniği.

Ölünce paranız yoksa sizi biri kaldıramayacak yerdeyse karakterinizi düşünmeden silin. Karakteriniz kaldırılmayacak yerdeyken parasız ölürse başka türlü kalma şansı yok. Bunun mantığını hiç anlamadım.

Klas questleri bazı klaslar için aşırı zor. Bazıları için çok kolay. Örneklemem gerekirse aynı görevde Necromancer ile uyuyarak kestiğiniz mobları Mesmer ile 3-4 kez ölerek ancak kesebilmeniz mümkün. Karakteri ilk yaratırken seçtiğiniz birlik ve "companion" bu görevlerde belirleyici oluyor ama bu kadar kritik bir kararı oyun hakkında hiçbir bilgisi olmayan birine seçtirmek ne kadar mantıklı? Bence, legion'unuzu ana bölgeden çıkınca o lejyonların hepsinden 1er görev yaptıktan sonra seçtirmek çok mantıklı olurmuş. Bu sayede hangi lejyonun görevlerinin ve "companion"un klasımıza ve oyun şeklimize uygun olacağını seçme aşamasından görmüş olurduk.

Stress testini yapmış bir betaya göre çok sorunluydu bağlantı. Oyun kafasına göre çöküyor ve bazen "haritalarda yer olmadığı" için olduğunuz haritada sizi rehin bırakabiliyor.

PvP'de denge iyi değil. Çok aşırı güçlü klaslar var. Herkes bunları görüyor. Elementalist'ler misal aşırı güçsüz. Necro'ların burst'u 0. Bazı klaslar ise sonsuz burst'e sahip. İlginç bir PvP anektodu olarak Necro oynarken PvP'de Mesmer'le teketek'de birbirimizle 10-15dk kesintisiz uğraştık. sonra pes ettik bıraktık.

PvP'si genel olarak fiziksel zarar veren klaslar için çok zevkli. CC-lock ile adam kesmek mümkün gözüküyor ama henüz yapan görmedim. Büyü kullanan karakter açacaksanız support olmayı düşünün. WvW'si çok zevkli gözüküyor. Kale savunması ve saldırısı ile exp kasılıyor ve yapması zevkli gözüküyor.

Craft'a biraz baktım. Aşırı detaylı gözüküyor. Sadece Craft konusunda ayrı bir yazı yazmak için 1-2 gün ayrı olarak Craft'a bakmak lazım. O yüzden bu konuya girmeyeceğim.

Yıl 2012 oldu. 2013'e 7 ay kaldı. Bu zamanda hala yukarda yazdığım benzeri eksiklerin herhangi bir MMO'da olması iphone'a rakip diye nokia'nın 3310 çıkarması gibi...


kaynak: http://www.avalonauxilium.com/index.php/mmo/guild-wars-2/item/26-27-29-nisan-beta-izlenimleri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende açacaktım benzeri bir konu kendi fikirlerimizi yazarız diye ama böyle olsun başlangıç napalım, yukarıdaki yazıda çok fazla hata var, yazan kişi ya ilk defa gw2 görüyor ya da anlamamış.


- auto loot var, F e basınce otomatik olarak alıyor loot u
- karşımızdakinin barında hp yazsa iyi olurmuş, yapması da kolay bir şey, ama beni rahtsız etmedi olmaamsı, ilk verdiğin dmg a göre anlıyorsun zaten ne olacağını
- zoom-out karşıdakine göre artıyor, çok büyük bir mob olursa dağlardan taşlardan görüyorsunuz, ama seçenek olarak gelmeli tabii
- tuş atama olayı zayıf gibi evet ama ben ihtiyaç duymadım alt lara shift lere
- tooltip ler koyular kolay, benim için yine sorun olmadı bir kere kullanınca hatırlıyoruz
- harita güzel, ben zorlanmadım
- mob lardan exp gelmemesi iyi, farm seçeneği ortadan kalkıyor, burda exp eventlerden geliyor
- 1 hot yiyince ölüyorsanız sorun sizde, one shot çeken skill leri görünce anlıyorsunuz zaten, dodge kullanmayı öğrenince sorun kalmıyor
- ölünce gidilen waypoint olayını bilmiyorum denk gelmedim, öyleyse saçma
- class q ları her class için zor değil bence yanlış silah kullanıyorsunuz, ben eng hariç tüm class ları oynadım zorlanmadım daha, çevremdikiler de öyle, lvl farkı olan yerlere gidiyorsanız, oyunun buna affı yok
- pvp de denge hiç bir zaman olmaz, olan oyun görmedik, herkesin rolü var, ranger san cengaver gibi gitmeyeceksin, artı oyunun focusu 1v1 üzerine değil, takın oyunu üzerine
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Qahlel said:

Ölünce paranız yoksa sizi biri kaldıramayacak yerdeyse karakterinizi düşünmeden silin. Karakteriniz kaldırılmayacak yerdeyken parasız ölürse başka türlü kalma şansı yok. Bunun mantığını hiç anlamadım.


ben burayı anlamadım, gw1 oynamadım daha once, gw2 de aldım da, yetismiyecek bu betaya dl =)... biri acıklayabilir mi surayı ? olunce parayla mı canlanıyosun ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beyler, yanlış bulabilirsiniz, fikirlerime katılmayabilirsiniz ve hatta tam zıttını düşünebilirsiniz. iyi de bu direkt saldırı niye?

eğer haklı olduğunuzu düşünüyorsanız; yazdıklarımın aksini örneklerle kanıtlayarak gösterin. bana saldırarak değil lütfen.

loading screen, instance sorunları ve mount olaylarına hiç girmedim. onları da yazmam gerekiyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kfg said:

Qahlel said:

Ölünce paranız yoksa sizi biri kaldıramayacak yerdeyse karakterinizi düşünmeden silin. Karakteriniz kaldırılmayacak yerdeyken parasız ölürse başka türlü kalma şansı yok. Bunun mantığını hiç anlamadım.


ben burayı anlamadım, gw1 oynamadım daha once, gw2 de aldım da, yetismiyecek bu betaya dl =)... biri acıklayabilir mi surayı ? olunce parayla mı canlanıyosun ?


ölünce parayla bir teleport noktasına gitmen gerekiyor doğmak için veya birinin gelip seni kaldırması. eğer paran yoksa teleport olamıyorsun. biri de kaldırmazsa öldün sonsuza kadar.

not: aksi varsa söyleyin abi. ben görmedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kfg said:

Qahlel said:

Ölünce paranız yoksa sizi biri kaldıramayacak yerdeyse karakterinizi düşünmeden silin. Karakteriniz kaldırılmayacak yerdeyken parasız ölürse başka türlü kalma şansı yok. Bunun mantığını hiç anlamadım.


ben burayı anlamadım, gw1 oynamadım daha once, gw2 de aldım da, yetismiyecek bu betaya dl =)... biri acıklayabilir mi surayı ? olunce parayla mı canlanıyosun ?


waypoint'ten doğuyorsun, waypoint'lere arasında gidip gelmek de belli bir miktar para istiyor. çok uzağa gidersen daha çok para istiyor mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başarısız buldum açıkçası ben ilk mesajı.

alt+1 tarzı tuş atanamamasını ben de sevmedim de bu oyun dinamiğiyle alakalı olmayan ufak bir mesele. toplamda kullanılan tuş sayısı az olduğu için şahsen ben yeni tuş ayarlarken falan da zorlanmadım. inceleme yaparken değinmeye gerek olmayan bir husus bence.

minimap kullanım olarak daha işlevsel olabilirmiş özellikle 5vs5de. düşüncelerimi reportladım zaten, hallolacak şeyler onlar.

PvP zaten teke tek olarak çok düşünülmemiş. Grup olarak dinamikelr göz önüne alınmış. Ayrıca internetten okuduğum ve pvpde gördüğüm herkesin cengaver gibi her rolü üstlenmeye çalışması. Eğer pvpde arka sıralarda pozisyon alıp damage vermesi gereken class oynarken gidip kafa kafaya bir şeyler yapmaya çalışırsan olmaz. Genel olarak classlar iyi gibi duruyor ancak açıkçası düzgün bir şekilde bakacak kadar imkan olmadı. Oturup düzgün takımlarla saatlerce test etmek lazım bunu anlamak için. 1-2 gün hazır buildlerle olacak iş değil.

Mob farmlamak yerine quest yapmaya ve insanlarla birlikte oynamaya dayalı bir sistemi anlatıp bu kötü bir şeymiş gibi eleştirmen ilginç olmuş.

Personal storyde yapılacaklar genel olarak zor evet anacak böylesi iyi olmuş. GEreken lvlda gereken itemlarla girip düzgünce oynarsan bitireceğin şekilde olmuş. Çok beğenedim ben.


Mount olayını ise hakkaten anlayamıyorum. Oyunda 2 adımda bir teleporter varken mount isteğinin mantığı nedir çözemiyorum.

Oyunda da no flying mounts yazanlar vardı. Tek söyleyebileceğim wow, MMO dünyasının kanseri.

waypointe gidecek kadar nasıl parasız kalınıyor onu da anlayamıyorum. her görevde para geliyor, görev sonrasında mail geliyor; o mail ile ayrı para geliyor. O kadar waypoint kullnadım, silah aldım ettim hâlâ param var.

İncelemende temel oyun yapıtaşları olan şeyleri kısacık geçiştirmen yada daha inceleyemedim bilmiyorum deyip diğer ufak ve mantıksal sorun olmayan eksiklikleri ön plana almanı yadırgadım açıkçası.

Şahsen ben 2 gündür rahat bir şekilde girip oynuyorum ne hatalarla işim oldu ne başka şeyler. Tek şikayetim optimizasyonun çok kötü olması. onun dışında tuş atama işlerinin daha rahatlatılması, minimap in daha işlevsel kullanılması gibi meseleler dikkatimi çekti, onlarla ilgili görüşlerimi de yazıp yolladım.

ek olarak esasında çok da uzaktan oynama gibi bir isteğim yok ancak maksimum zoom out u ben de biraz yetersiz buldum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Display: the graphics-settings slider has only a minor impact on performance at this time.
We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.

Grafik ayar slider ının şu an performans üzerinde çok minor bir etkisi vardır.
Henüz gw2 yi optimize ediyoruz, oyunun fps sini iyileştirmeye yönelik ayarlamalar yapıyoruz.
Şu an oyun ileri seviye sistemlerde daha çok CPU temelliçalıştığından
grafik ayarlarını düşürmeniz ya da ekran kartınızı yenilemenizin performans üzerinde büyük bir etkisi olmayacaktır.

Not: oyun beta aşamasında deniliyor betada ne olur olmaz herkez biliyor, betayla release arasında da kesinlikle fark olur optimizasyon olarak ama bu derecede olmaz. Bu açıklamayı yapıyorsan oyun beta değil alphadır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kesinlikle yaptığın dungeon, dengeli ve rahat oynan WvWvW, solucan kesip elma armut topladığın epic eventler, 5v5 harala gürele warzonelardan, mükemmel itemizasyon, class role olmadığını gördüğün epic boss fightlardan sonra oyunun epic olduğunu anlamışındır. neyse helal angaz team. End game'e falanda gerek yok direk herkez alsın oyunu !1!1!one asdf neyse yoruma gerek yok daha
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...