Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mazota ZAM!


moriQ

Öne çıkan mesajlar

escape said:

neden, yakıtların ucuz oldugu ülkelerde hazine yok mu? onlar çok mu güllük gülistanlık yaşıyor bunlar ya ülkesine kaçak kayıt dışı yakıt sokuyor ya da gerçekten parayı başka yerlerden sağlıyorlar hazineye. öylemi?

adam gibi gidip vergi toplayamıyorlar. onun yerine böyle şeylere vergi koyarak o açığı kapatmaya çalışıyorlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O değil de, senelerdir 20 liralık mazot ile gemlik-bursa yapıyoruz lan biz.

Mazot fiyaı artıyor, 20 liraya aldığımız litre düşüyor. Ama araba hep 20 liraya gidip geliyor tam olarak.


Tasarrufu öğrenmiş araba ehehehe


Bide mazot ile benzinin bi farkı kalmadı artık, benzinli araba gider.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elektrik %40'ı kayıp kaçak diyorlar,doğalgazda bile kaçak olduğuna inanıyorum,tahakkuk eden vergileri garibandan toplayıp zenginden toplamazlar,bir tek yoğun olarak tüketilen akaryakıt,sigara ıvır zıvırdan vergi tam olarak alınıyor,yani onda da kayıp kaçak var da o kadar değil,inşallah mazot 15 lira olur litresi de 900*1000 lira maaş alıp 60 bin liralık jetta,passat gibi araçlara binip,benim 99 model arabama burun kıvıran,ama o araca binecek akaryakıt bulamayanlara ders olur,burasıda ayrı konu tabii de yine de olmasın 15 lira:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

O değil de, senelerdir 20 liralık mazot ile gemlik-bursa yapıyoruz lan biz.

Mazot fiyaı artıyor, 20 liraya aldığımız litre düşüyor. Ama araba hep 20 liraya gidip geliyor tam olarak.


Tasarrufu öğrenmiş araba ehehehe


Bide mazot ile benzinin bi farkı kalmadı artık, benzinli araba gider.


bi bu bide topçular eskihisar 34234242 senedir 45 lira nan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fili said:

senin yıllık üç kuruşluk akaryakıt harcamanı geç petrolün artışı türkiyenin cari işlemler açığını sürekli artırıyor


abi sonrada bana şakirt ve akp şakşakçısı diyorsunuz,bu ne lan şimdi

ben o cari açığın ta..

verdirmesinler arkadaş,banane beni ilgilendirmiyor,param var biniyorum,param yok yürüyorum,cari açık hede hödö diyeceğine,önce altlarında s600 ler bmw 7 kasalarla dolaşmasınlar şöyle bir hesap yap

600bin dolarlık zırhlı araçlardan 1000 tane olsa bu ülkede ne yapar? 600 milyon dolar,en az 600 milyon dolarlık ta makam arabası diye lüks araç var,binmesinler tayyibe zırhlı şahin yapsınlar ona binsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

petrol illa ki yakıta çevrilip öyle kullanılmak zorunda degil. bugün plastik, sentetik iplik üretimi yapanların hammadde olarak petrol türevi kimyasalları kullanması gerekiyor.

petrolün durumu sıkıntılı gibi böyle giderse bu yıl içinde sürekli artacak diyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Petrol uzun vadede vazgeçebileceğimiz bi enerji değil. Alternatifi yok çünkü. Petrol fiyatını da biz belirlemiyoruz, o yüzden cari açığa etkisi ülkenin kontrolünde değil. İç piyasada artışının nedeni genellikle vergi tabi, petrolün varil fiyatının artışıyla orantılı bi artış değil bizimkisi.


Ama cari açık diyorsanız enerjideki en büyük nedeni doğalgaz. Doğalgaz çevrim santrallerinde elektrik üretiyoruz ve bunun o açığa katkısı gayet fazla. Nükleere giricem burdan biraz ama, doğalgazı nükleer ile azaltabilirsek en azından o açığın enerji kolunu azaltmış oluruz.


Ama petrolü ne yaparsak yapalım yerine bişey bulamadıktan sonra alıcaz seve seve. Onu hiç katmayın cari açık hesabına bence sdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seagle aslında tam degil yani araçlar için düşünürsek elektrik motorlu araçlar gelecek ve nükleer enerji santrallerinde üretilen elektrigi depolayıp kullanacaklar. böylece petrole olan ihtiyaç minimum düzeye düşecek. işte bi plastik üretimi yapan sanayici alır o kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elektrikli araçların daha çoooookk yolu var önünde. Ülkenin her türlü arazisine uyabilecek sadece elektrikli araç yok şu an bildiğim kadarıyla.


Kaldı ki elektrik depolama sistemlerinin ömrü ve ömrü tamamlanmış bataryaların değişim ücretleri göz önüne alınırsa, şu an tabana rahatlıkla yayılabilecek bi durumda değil. Ayrıca fiyatları da şu an için makul sayılmaz.


Zaten şu an kusursuz bi duruma gelse bile, petrol ürünlerini enerji kaynağı olarak kullanan araçların tamamen yerini almaları yine bi 10 yıl alır çok rahat.


Elektrik için harcanan doğalgazı azaltabilsek o bile çok rahatlatır şu an. Uygulanabilirlik açısından baktığında doğalgazı azaltmaya çalışmak, petrol kullanımının azaltılmasından daha kolay ve daha mümkün orta vadede.


İlla petrol ihtiyacının azaltılması gerekiyorsa bunun orta vadede en hızlı yolu insanlara bilinç vermek. Bu da ayrı bir tartışma konusu tabi. Çok kez de konuşuldu burlarda.


Elektrik ve hidrojen yakıtlı araçların önünde çok yol var yani, şu an tatmin edici seviyelerde değiller.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...