Jump to content
Aket-Atum

Kalorifer coştu

Öne çıkan mesajlar

§ 16 Ara 2011, 01:47
Yaklaşık 2 saattir sürekli bir su sesi geliyor kaloriferden. İçeriye su akıyor, dışarıda hiçbir sorun yok. Dolması bu kadar sürer mi ya?


Bir de bu üstteki vana ısı da alttaki ne?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 02:11
http://www.youtube.com/watch?v=pgIaYS75vjY

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 04:50
üstteki vanadan sıcak su girer
alttaki borudan çıkar.

kalorifer su akıtıyorsa üstteki vanayı kapatınca durması lazım.
durduktan sonra gitçen yeni kalorifer alcan, değiştircen.
büyük ihtimalle delinmiştir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 04:54
dışarı akan bir su yok ama her üst vanayı açınca şelale gibi seslre çıkarıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 05:29
ilk defa oluyorsa kapıcıya söyle,
su az aktığı için ses çıkıyor olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 06:43
Petek gaz yapmış. Boruların bağlandığı tarafın aksi tarafında üstte peteğin havasını almak için ufak bir vana vardır. Özel bir anahtar ya da tornavida ile açılan modelleri var. Kaloriferciniz varsa ona söyle, o halleder.

Ha yok, tornavidalı modelse çok yavaş yavaş çevirerek açman lazım. Açma derken sonuna kadar değil, içindeki havayı tıslayarak çıkarması yeterli. Hava yerine de su gelmeye başladığında bir kaç saniye daha akmasına izin verip kapatman lazım.

Özel anahtarı olan da aynı işlemi yaparsın. Anahtarını da tesisatçılarda bulursun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 14:14


O dediğin tarafta şunun kare değil de üçgen başlısı var, herhalde aynı işi görüyordur değil mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 14:25
aynen o işe yarıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 15:02
yorumları okumadım.

hava yapmış yan tarafında hava alma yeri var. iki valften biri giriş biri çıkış. peteği değiştireceğin zaman içini boşaltabilmen için ikisinide kapıyorsun. yani sistemi tamamen boşaltmadan yapabilmeni sağlar o iki valf. ama dediğim gibi peteğin havasını al. sonra git kombiden tekrar su bas basınç düşecek çünkü

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 16:19
En iyisi işi bilen birine yani tesisatçıya bırakmak mı dersiniz yoksa öyle pek yanlış gitme ihtimali olmayan birşey mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 16:22
Yok canım ne tesisatçısı, uyan tornavidan veya ucu kavrayacak pensen yoksa git bi nalbura petek anahtarı lazım de verirler 50 kuruşa falan, burda anlattıkları gibi biraz havasını alırsın biter gider.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 16:42
apartmanda kapıcı yok mu ya, onu çağır halletsin hehe,
ekstra alete para vermen de gerekmez.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 16:43
o anahtarın adı purjör anahtarı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 16:48
Makina mühendisi konuştu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 17:02
Anahtara gerek yok. Petekleriniz eski tip döküm petek değilse düz tornavida kullanarak da alabilirsiniz havasını.


Onun dışında, 2 ihtimal var. Biri hava, diğeri tesisat filtresinin tıkanmış olması. Eğer uzun süredir petekler boş bırakıldıysa çürüme yapmıştır. Su bastığın zaman pislik filtreye yürür ve tıkar. Evde temel alet edevat varsa filtreni temizleyebilirsin.


Ama önce hava al, devam ederse filtreye bakarsın. Öyle bi durum olursa anlatırım filtre olayını.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Ara 2011, 17:04
dasaaa said:

o anahtarın adı purjör anahtarı

Yıllardır kullanırım ilk kez adını duydum, teşekkürler :).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 18 Ara 2011, 01:20
karga burun sok oraya acar onu :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Ara 2011, 14:06
Purjör anahatarı ile giriştim siz dedikten sonra, pıss etti su çıktı tamam dedim oldu cidden de olmuştu.

Ama dün gece yine başladı, tekrar açtım vanayı hava çıkmadan sadece su çıkıyor. Ses de hala devam ediyor..:S

Seagle filtre işinden bahsetmişti, o mu acaba sıkıntı? Borulardna baya şırıl şırıl su sesi geliyor ama kesinlikle dışarıya sızan su yok.

Bir de arkadaşlar bu havasını alırken çıkacak olan suyun pis kapkara olacağını falan söylemişlerdi de baya temiz bir su çıkıyor :S

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Ara 2011, 15:59
apartmanın kapıcısı veya merkezi kaloriferle ilgilenen bir elemanı yok mu abi sizde?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Ara 2011, 10:55
Ne boş bilgilere sahipsiniz ya..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Ara 2011, 15:20
Aket-Atum said:

Purjör anahatarı ile giriştim siz dedikten sonra, pıss etti su çıktı tamam dedim oldu cidden de olmuştu.

Ama dün gece yine başladı, tekrar açtım vanayı hava çıkmadan sadece su çıkıyor. Ses de hala devam ediyor..:S

Seagle filtre işinden bahsetmişti, o mu acaba sıkıntı? Borulardna baya şırıl şırıl su sesi geliyor ama kesinlikle dışarıya sızan su yok.

Bir de arkadaşlar bu havasını alırken çıkacak olan suyun pis kapkara olacağını falan söylemişlerdi de baya temiz bir su çıkıyor :S



Eöö, filtreye bi bak. Hatta filtreye girmeden şuna giriş.

Sonra şöyle birşey yapıyosun. Purjör vanasının altına kova koyuyosun. Açıyosun vanayı. Sonra vananın bulunduğu uçtan peteği havaya kaldırıyosun biraz. Yani purjör yukarıda olacak şekilde eğim veriyorsun. Çok fazla zorlama yanlız, zaten bi noktadan sonra kaldıramazsın da, yine de vanalara fazla yük bindirme.


Bazen petekler düzgün terazilenmemiş oluyor. Hava rekorlara doğru birikecek şekilde kalıyor eğimi peteğin. Sen sadece buz dağının ufak bi miktarını alabiliyorsun. Dediğim gibi purjörü açıp peteğe eğim verirsen havanın purjöre doğru akmasını sağlarsın.


Önce bunu dene. Sonra filtreye girişirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Ara 2011, 15:31
Pis su temiz su olayı duruma göre değişir.

Çok eski olmayan tesisatlarda ya da ilk su basıldıktan sonra hava almayacak şekilde korunmuş olan tesisatlarda pislik oluşumu yaşanmaz pek. Pislik dediğin oksitlenmedir. Peteklere su bastıktan sonra herhangi bi sebeple o su eksilirse, büyük hava boşlukları oluşursa ya da tesisatın suyu boşaltılırsa ıslanan petek yüzeyi havayla buluştuğu için hızlı bi oksitlenme sürecine giriyor. Daha sonra su bastığınızda su bu pislikle karışıyor.

Bahsedilen pislik o oluyor. Bide kokulu çıkar zaten su öyle bi durum olduğunda.


Senin suyun temiz olduğuna göre peteklerinin sağlığı iyi şu an. Yazın falan suyunu boşaltma. Hattaki suyun kimseye zararı olmaz. Bi sebeple suyu boşaltırsan da tekrar su bas. Öyle yani.


Suyun pis değilse filtrede de bi sıkıntı yoktur. Az önce dediğimi yaparsan çözülür muhtemelen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Ara 2011, 15:44
Bu arada spamlıyorum gibi ama,

Hava aldıktan sonra basıncını kontrol ettin mi tesisatın?

Sıkışan havayı boşaltınca havasına göre bazen 1 bara yakın basın çüşüşü olabilir. Düşük basınç da tekrar aynı sorunu yaşatır, haberin olsun. Onu da bi kontrol et.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 31 Ara 2011, 00:11
ha yok o hava işine hiç bakmadım , kombi üzerinden bakacağım değil mi?

bu arada o ses kendi kendine kesildi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Kas 2017, 12:16

bizim peteklerden biri şırıl şırıl su sesi çıkartıyor. biraz araştırdım bu konuya vardım bi şekil. havasını boşaltacağım yeri sanırım boyadan kapanmış. ya da ben yanlış anladım. deliğini bulamıyorum sonuç olarak peteğin. napayım?






tornavidayla vanasını tutan vidayı çıkarttım baktım ama emin değilim pek ingiliz anahtarıyla girişsem o vidanın çıktığı yere saçma da olabilir gibi geldi.

bana lazım olan yer boyandığı için ulaşılamıyor doğru tespit mi bu? yine tornavidayla eşelemeye çalıştım 2.resimdeki yeri ama açılacak gibi değil. bişey var mı zaten o da belli dğeil

napak

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...