Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PATCH 1.4.0 PTR NOTES


Uliking

Öne çıkan mesajlar

Birileri toss icin 1 +a+ click demis . Ahah spartacuse kafayi yedirticeksiniz. oyun icinde warline in en onemli olan irki toss. 1+a+click le oyniyan toslarin combattaki hezimetlerini once ogrenin . Tonla turnuva izledi burdaki adamlar thor siege helion combosunu sirf thorlari almak icin yada hareketlerini engellemek icin fungal kullaniyorsaniz t v z calismaniz gerekiyor. Ultra lategame combatlara yetisiyormus sadece bir onemi yokmus erken cikmasinin . Fungal yemis bir deathballa 4 tane ultranin sadece 2 ser kez vurdugunda nasil bir hasara neden oldugunu bilmiyorsaniz. sc2 yi aciyorsunuz ordan custom game den `unit test map` e giriyorsunuz ordulari yapip bir guzelce deniyorsunuz . colosuslara fungal yok ama dersenizde main army si olmayan bir toss arkada duran hadi olsun 6 tane colo olsun hatta 3 upgradeleri olsun 3-5 ultranin main armyden sonra o cololara neler yapacagini corruptorlarin skilleriyle nasil ayakta kalacaklarini bir deneyin. Transition tech turnler icin z sikinti cekmesin diye ki basta artik dt rush yememesi icin daha erken obs sahibi olucaklar overseer cok daha kullanisli hale geldi. ve hala inatla range i 6 olan immortal icin roach artik bitti deniyor . sadece mass roach oynarsaniz blink mikro ile icinde immortal olan orduyu zaten z nin alma olasiliklari belli . fungal + roach kullaninca ne degisicek bunu anlamiyorum immortallar gene stalkerlarin yaninda durucak onunde arkasinda sonucta ayni linedalar. 1+a+click sanilan irklarin bizzat bunlari diyenler tarafindan oynanmasinin gerekli oldugunuda bilin. Biz su seviyede oyuncuyuz derseniz de stratlarin ve orderlarin hangi yolla counterlanacagi belli eger bilmiyorsaniz daha cok mac atin ve mac izleyin ha bunlarida yapmiyorsaniz. artik su anlamsiz patch tartismalarina girmeyin. sc1 de storm a nerf geldigi zaman aylarca konusuldu. 1 storm 1 lurker almiyor diye. Sonuc ? Kac yildir skill bu degisimle kaldi kimse vidi vidi da etmedi. bunlarda sarmadiysa:

burdaki cogu trolle oneriyorum

denetim masasi -> programlar ve ozellikleri ->Star Craft 2 -> Kaldir

diyin butun sorunlariniz cozulsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baybety said:

_Spartacus_ said:

Şimdi tüm bu oyunu temelinden etkileyen önemli değişiklikler dururken oyunların %5'inde bile görmediğimiz bir özellik nerfleniyor ve Zerg'ler "mağdurum da mağdurum" triplerine girmeye hak kazanıyor. Oldu, başka derdiniz?


Ya allah aşkına thor tank helliona karşı neuralsiz oyun alamıyoruz bunu neden anlamak istemiyorsunuz?
Yok öyle bir şey çünkü. Thor'a karşı nasıl neural atıyorsunuz çok merak ediyorum. Thor herhalde başını alıp tankların olduğu yerden uzaklaşacak değil. E öyle olmadığına göre tanklar neural atan infestorları patır patır alır, tanka neural at çok daha iyi. En azından artık hatalı bir biçimde neural kullanamayacaksınız, bu açıdan buff bile diyebiliriz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Spartacus

Büyük ihtimalle son mesajım bu konudaki bazı şeyleri açıklığa kavuşturalım bir kere Terran'sın ama heralde Zerg'e karşı mech gitmedin hiç Mech'e karşı tek counter late game'de broodlord mid game'de ise roach-infestor yani çok standart birşey bu mech'e ling gidemezsin belki mass muta gidebilirsin eğer ekonomik olarak avantajın varsa ki 5-6 thor'dan sonra mass muta'da kurtaramaz yani early game'de mech'i offguard yakalamak amaçlı muta olabilir. Ama standart mech counter'ı burrow roach+infestor ve droplarla mech'in hareket zorluğunu lehine çevirme vs. daha iyi bir yol varsa anlatırsan bende yararlanırım.

Bunun dışında barracks 5 saniye değil 3.5 saniye nerflendi derken demeye çalıştığım şey gerçek hayatta 3.5 saniye blizz saatinde 5 saniyeye denk geliyor ki bunker yapımını ancak geciktirebilir biraz ama büyük bir nerf olarak görmek saçma.

Hellion'lara gelen nerf'ü ise tartışmayacağım yani bu bakış açısına bakar sen gerekli görürsün terran'ın açısından, ben ise bir zerg açısından bir upgrade'in bir üniteyi tamamen farklı bir statüye koymasını saçma buluyorum.

PvZ Metagame'de Z'ler ünitlerinin cost efficient olmamasından dolayı çok uzun süre şikayet ettiler sonra tek cost efficient zerg ünitesi infestor'u buldular ve biraz daha dengeye oturdu oyun istatistikleri tl'de var şu an PvZ bayağı dengeli gözüküyor. En dengesiz de PvT yanlış hatırlamıyorsam %10'luk bir fark vardı. Neyse PvZ'de sling,bane,infestor mid game için yeni bir yoldu ki direk templar archives'a giden P hard counter'lıyor bunu yani durdurulamaz değil late game'de de brood+infestor iyi şu anda ki blink stalker storm ya da stargate ile durdurulamaz değil neyse şimdi PvZ balance muhabbeti yapmayacağım da. Öyle bir hava veriliyor ki son aylarda PvZ falan çok dengesizdi. Neyse overseer ve ultralisk değişimleri öyle metagame'i değiştirecek değişimler değil zaten overseer'ın o kadar para tutması saçmaydı ultra ise brood'un yanında hiçbir zaman çok güçlü bir seçenek değil benim fikrime göre özellikle de microsu iyi olan P'lere karşı zaten T'ye karşı ultrayı asla mantıklı bilmiyorum. Yorumlamam bu kadar :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Terran açısından bakmıyorum. Bu forumda bile önceleri birçok kere Zerg'ün (özellikle ZvP'de) güçsüzlüklerine vs. değindim. Sen 2 rax rushlarda 3.5 saniyenin ne kadar önemli olduğunu fark edemiyorsan benim sana söyleyecek hiçbir şeyim olamaz. O rushlar saniyelik. 1 saniyeyle bunker bitiyor, marine yetişiyor, zerglingler geç kalıyor vs. Terran'ların oyunların neredeyse yarısında kullandığı bir build'a ağır nerf geldi yani. Buna Terran açısından bakmak değil, akıl ve mantık sahibi olmak denir.

Mech ise bırak oyunların yarısını, %10 bile kullanılmayan bir strateji; çünkü ne yaptığını bilen bir Zerg'e karşı (Shakuras gibi istisnai bir harita dışında) asla tutmayacak bir şey ve mech'e karşı hiçbir şekilde nerflenmedi Zerg. Üstte de açıkladığım gibi Mech giden adama karşı Thorlara neural atıyorsanız, zaten bu sizin hatanız. Blizzard bu hatayı yapmanızı imkansız kılarak size yardımcı bile oluyor. Ha, fungal'ın 6 hasar daha az vurmasının oyunun kaderini etkileyeceğini düşünüyorsan Hellionların drone öldürmek için bir vuruş daha yapması gerekmesinin çok daha önemli bir değişiklik olduğunu söyleyebilirim.

ZvP konusunda söylediklerine cevap vermeme bile gerek yok. Zira halihazırda kullanılan bir ünitenin yapım süresinin %25 düşürülmesi nasıl matchup'ı etkilemiyor anlamak mümkün değil. Şunu da ekleyeyim, Ultra'ları ZvP'deki rolü açısından değerlendirdim ama bu ZvT açısından da büyük bir buff. Özellikle o şikayet ettiğin Mech'i şimdiki olduğundan bile daha işe yaramaz yapacak bir buff.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya herşeyi anladım da massive üniteye neural atamıcaz da zealota mı atıcaz, marine'e mi atıcaz? dünyanın en saçma şeyi o, eğer doğruysa. onun dışında fungalın nerflenmesi çok sıkıntı yaratmaz bence, infestor gidiyosan zaten 2 tane yapıp bırakmıyosun bisürü yapıyosun, onların da toplu fungalı yine aşağı yukarı aynı etkiyi verir bence.

rax nerf'üne de sevindim doğrusu, çünkü 15 hatch'e 11/11 rax'in direk gg yaratmaması lazım. son mlg'de rezalet maçlar oldu öyle.

toss'tan daha fazla warp prism ve immortal görücez, bu da iyi bişey bence, daha keyifli maçlar verebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya şimdi infestor creep üstünde hızlı bi ünite olduğu ıcın normaldede zaten templardan falan hızlı. işini bitirip manası bittiğinde geri dönebiliyo bi güzel. ordu remax landığında önceki ıordudan kalan infestorları ekliyebiliyosun. en kötü 1-2 terran atıyolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakın idra ne demiş.

"The most recent addition to the patch notes is that neural parasite can no longer target massive units. What are your thoughts on this change? How does this affect the way you have been currently using infestors in your play style?

EG.IdrA: It is utterly retarded, the entire purpose of neural parasite is to take key units from your opponents army for a brief period of time. The vast majority of units that you want to target are massive type, collosus, motherships, archons, thors. With this change there’s essentially no reason to get neural parasite and certain strategies, such as thor hellion timings, will become overpowered"

http://myeg.net/team/patch-1-4-0-discussion-with-eg/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ilizyonlari gorup oyundan cikan, 40 blink stalker a inatla only roach makro giden , 180-150 poplardayken (idra onde) 2 baseine drop yedigi icin oyundan cikan adam mi referans ? El insaf ya idra sc2 magazin malzemesi olan bir adam . bu kadar. stephano , morrow dese wallaha daha cok onemsenmesi lazim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mouzMaNa:

`Ok, let's talk balance. MC just dropped out of Code-S, leaving just five Protoss players left there. The statistics show that Protoss is at its worst win rate in almost a year. What do you think of the state of Protoss nowadays?

I knew that the days like that are going to happen. I mean like few months ago, we (Protoss) already did almost all things we could do then, we used all the units of Protoss and we just had to make the usage of them perfect, improve our build orders and so on. Terrans and Zergs didn't use some of the main things that I was sure they're going to use very soon. For example, terrans before didn't use ghosts a lot in TvsP and that's why they were losing a lot to HT play, because they made like 3 ghosts and that's enough. Nowdays Terrans use all of the things they can in their combination, I still think they might even use raven soon, we'll see if that's possible. Ghosts, Vikings, Medivacs, Marauders, this combination is very very scary.

Zergs didn't use that well of creep spread and infestors, now nowdays Zergs poop all the map with their creep and make sometimes ONLY infestors, because after the patch they're so scary. I think zergs will use Nydus worms more often very soon. Actually, I hope they wont ^^. Because of that, Protoss players already use all the thing they can use, we can't do anything more, we don't have a good harass unit except Phoenix, which is kinda hard to transition to because protoss need a lot of gas, it is possible to harass other races, but it's harder than doing it as a zerg (very very fast units) or terran (medivac drops, cloaked ghosts). `

kaynak : http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=263611
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_Spartacus_ said:

baybety said:

Ya allah aşkına thor tank helliona karşı neuralsiz oyun alamıyoruz bunu neden anlamak istemiyorsunuz?
Yok öyle bir şey çünkü. Thor'a karşı nasıl neural atıyorsunuz çok merak ediyorum. Thor herhalde başını alıp tankların olduğu yerden uzaklaşacak değil. E öyle olmadığına göre tanklar neural atan infestorları patır patır alır, tanka neural at çok daha iyi. En azından artık hatalı bir biçimde neural kullanamayacaksınız, bu açıdan buff bile diyebiliriz.


Kardes hadi zerg bilmiyorsun hic vod rep te mi izlemiyorsun nestea filan? heralde tank thor hellion line ina infestor kosturmuyorsun. Nasil atiliyormus neural parasite> ultra roach hydra broodlord ne varsa yolluyorsun infestorla kombatta tik tik cekiyor thorlari. terran focus fire la snipelarsa ne ala ki o bile 1 hit in bosa gitmesi ultralarin yakina girmesi demek. Amac zaten basini almis tankladan uzaklasmis thor u almak degil direk tanklarin gobegindeki thoru almak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Senin 10 katın kadar VOD ve turnuva izlediğime emin olabilirsin. Tankların göbeğindeki Thor'u aldıktan 1 saniye sonra neural parasite atmış infestorı tanklarla patlatır vasatın üstündeki her Terran. Infestorlar açıkta kalır tankları neurallamayıp Thorları neurallarsan. Ordunun en kritik ünitesini öldürmek için yapılan atışlar nasıl "boşa gitmiş hit" oluyor? Infestorlarla hiçbir hasar vermeden o kadar fungal ya da infested terrran olabilecek enerji boşa harcadıktan sonra çok önde değilse asla kazanamaz Zerg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...