Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sphere vs Runuo


DarkVenue

Öne çıkan mesajlar

Merhabalar,

Sitenizde Sphere Script Veritabanı adı altında bir bölüm bulunmakta.Runuo Script Veritabanı adı altında bir bölüm göremedim.Runuo yavaş yavaş gelişmekte ve osi ye gün geçtikçe yaklaşmaktadır.Bu konu ile ilgileneceğinizi düşünüyorum...

Saygılar...

Dark Venue Staff[hline]www.darkvenue.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
KARAMURAT, 11 May 2003 02:12 tarihinde demiş ki:
sonuçta Linuxun yanındada Windowsun da sözü edilmez ama evinde ne kullanıyor insanlar genelde.[hline]Thief of Paticik



Güzel laf atasözü yapalım :) Linuxun yanında windowsdan söz edilmez, evde windowsdan başka program yüklenmez.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben az da olsa sphere scripting bilirim ama poldada oynadım bence pol spheredan daha iyi :)[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

POL hakkında bir ortamda buluşmak isteyenleri e-q-u-a.com Emülasyon forumuna bekliyorum. O forumu gerçekten bir gün tüm POL programcılarının buluştuğu bir yer olarak görmek istiyorum. Olabildiğince paylaşıma açık bir yer olacak. Katılmak isteyenleri bekliyorum.[hline][Aradığınız kişiye ulaşılamıyor.]
[Equa Oyun Sunucusu Kurucusu]
[www.e-q-u-a.com]
[ICQ]107493893
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sin, 11 May 2003 15:28 tarihinde demiş ki:
hala uo oynuyan var mi
yaxik[hline]Chep
Infiltrato
ALb/Excal


Şimdi senin çoğaltılma vakalarını yazardım buraya ama neyse ahaahh.

Yazıkmış ulan baş kasıcı sendin zebulada.[hline]Alexi Septimus , Necromancers
Cold as Corpse.

kalima, 06 Mart 2003 16:29 tarihinde demiş ki:
Guilde vermeniz lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sin, 11 May 2003 15:28 tarihinde demiş ki:
hala uo oynuyan var mi
yaxik[hline]Chep
Infiltrato
ALb/Excal


Evet yazık, sende kendine yazık etme buralardan bir an önce uzaklaş hemen arkana bakmadan.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neen runuo daha hızlı gelişio çünkü runuo yu geliştirmek için kasanların sayısı sphere için kasanlardan fazla :D

Hala sphere'in stabil bir versionunu beklioruz. Uzadı uzadı sonunda 99z versionu çıkardılar. Ondada player komutları buglı.
Bir 1.0 lafı ettiler ve altında kaldılar.[hline]This Cat Scratches Free.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
Runuo sphere gibi kapalı bir kutu değil ondan cok sürümü çok yeniliği çok fixi çıkıyor ama bunu spheredeki gibi tek bir kadro yapmıyor herkes yapıyor.Bence Runuo rullaz değil C# rullaz.[hline]You Create The Worlds
We Destroy Them.....
Virus,SatanixVirus,Satan-Virus,Virus-Satan,Satanix.
Trex DragonSlayerz Paladin of alb/exc
Cuce Berserker of mid/pry
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en basidinden bir örnek vereyim
yanlış hatırlamıyorsam 6 mayısta çıkan run uo daki yenilikler :

RunUO Beta 28 has been released.

Here is the changelog for this version:


Boards can now be used in commodity deeds

Players may no longer affix their maker's mark on crafted items if they have less than GM skill

Scissors may now cut up tailorable clothing and armor

Meteor swarm and chain lightning area effect range changed to a fixed 2 tiles (5x5 square)

Bug fixed where Wither area effect spell did not check line of sight

Resmelting armor with blacksmithy now returns only 50% of the materials

Added 'body picker' menu accessable when changing Mobile.BodyValue from the props gump

Added a few additional entries to shrink.cfg

Bug fixed where the 'use charge' button in the details page of a runebook did not work

Bug fixed where the wraith form spell did not have proper skill requirement and mana consumption

Bug fixed where giant beetles could be stabled with items in their backpack

When using kindling, the campfires will now either be placed at your feet or at the kindling

Spirit speak skill updated to reflect AOS changes, including the ability to find spirit speak power scrolls

Added easier support for speech mutatation (such as language encoding), used now just for ghost speech:

virtual bool Mobile.MutateSpeech( ArrayList hears, ref string text, ref object context ) : Return true if 'text' is changed. Param 'context' can be used to hold additional state information. Param 'hears' lists every item or mobile which can hear the speech

virtual bool CheckHearsMutatedSpeech( Mobile m, object context ) : Return true if 'm' hears our mutated speech, or false if they hear the original

Added (instance) Target.DisallowMultis : should this target not allow multis (houses/boats)?

Players may no longer harvest ore and fish from cave/water tiles placed in custom houses

Added 'resurrect' context menu entry to ankhs

Added 'tithe gold' context menu entry to ankhs

Added 'lock/unlock karma' context menu entry to ankhs

Distance for using ankhs changed to two tiles

Ankhs will now automatically display the resurrect gump when a ghost walks within one tile

Karma will now automatically lock when a player drops below 0

Encapsulated fame and karma awards into Titles.AwardFame and Titles.AwardKarma

Added paladin abilities : cleanse by fire, close wounds, consecrate weapon, holy light, noble sacrifice

Bug fixed where Evil Omen necromancer spell did not function properly when cast multiple times on the same target

Added Server.Network.SupportedFeatures.Value : value for use in 0xB9 packet

Method by which fame and karma is awarded has changed to more accurately match OSI

Gargoyle's pickaxes may now be found on stone and regular gargoyles

Added TimeSpan BaseVendor.InventoryDecayTime : if a player-sold item is not bought within this time span, it gets deleted

Lich form's life drain will no longer kill you if you get to 0 hp

Bug fixed where corpse skin raised energy resist rather than physical

Fixed a few small bugs with hit points, mana, and stamina regeneration

Meteor swarm spell no longer targets the caster if he targets close to himself. Chain lighting still does, however

Dungeon recall/mark/gate restrictions removed for Trammel, but still in place on Felucca

Cut down file size of some files generated by [docgen

Replaced Spell.GetAverageSkill with Spell.GetCastSkills( out min, out max )

Casting success chance for necromancy spells tweaked to match OSI

Necromancy spell animations tweaked to match OSI, changes only noticable if using the 3D client

As OSI, players must wait 15 minutes after gaining a stat point before they can gain another (Scripts/Misc/SkillCheck.cs, GainStat, m_StatGainDelay)

Harvesting kindling changed to piggyback on top of the lumberjacking harvest system; there is no longer an unlimited supply of kindling, and you can now harvest from foliage as well as tree trunks

Bug fixed where murderers could travel to non-felucca maps with recall/gate

War axes and scythes are no longer treated as lumberjacking tools

Lumberjacking tools no longer show 'uses remaining' until once used

Field spell functionality changed if Core.AOS is enabled:

Fire Field : damage given is no longer resistable with magic resist skill

Poison Field : poison inflicted varies based on caster magery and poisoning skills

Paralyze Field : paralyze duration is now the same as the paralyze spell

Additional item drop events added to the Mobile class:

OnDroppedItemInto( item, container, loc ) : When this mobile drops 'item' into 'container' at 'loc'

OnDroppedItemOnto( item, target ) : When this mobile drops 'item' onto 'target' (stack request)

OnDroppedItemToItem( item, target, loc ) : When this mobile drops 'item' onto 'tar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Emulatorun adi Runuo
ayrica su sekildede dusunun

spherede calismayan skiller
mesela,
camping , animal lore , provocation, enticement , peacemaking , armslore , begging

spherede dogru duzgun calismiyan skiller
mesela,
resisting, detect hidden , hiding, stealth

daha oturup incelerseniz devami gelir,
runuoda calismiyan skill bildigim kadar yok ufak eksikleri olsada C# ogrendikden sonra kapatabiliyorsunuz,

Acikcasi yayginlikla(sphere) Islevselligi(runuo) kiyasliyorsunuz
ZuluHotel bile Runuoya gecis yapiyor (zuluhoteli bilen bilir pol serverlari arasinda)

[Bu mesaj Invulon tarafından 13 May 2003 16:48 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...