Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Allah, Tanrı, Din vb Tartışması


kermit

Öne çıkan mesajlar

abi islamda reforma yoruma yer yok, kuranın kendisi diyo allah bu kitabı bütün insanlık için sonsuza kadar geçerli olacak şekilde yolladı diye. ayrıca, içerdiği hükümler de gayet kesin. ve de bu hükümlere uyulup uyulmaması da insanın cennete ya da cehenneme girip girmiceğini belirlicek kadar önemli. ortaya üç beş ilke atıp gerisine karışmayan bi din diil ki islam. öyle olsa anlarım, canın istedikçe dönemin ihtiyacına göre yorumlarsın. ama kuran böylesine iddialara sahipken içeriğini zamanın şartlarına göre yorumlarsan kuran değersizleşicektir. çünkü kendisine atfettiği zamandan mekandan bağımsız olma özelliğini direk silip atıyosun. hele allahın bu kadar kesin bir şekilde ortaya koyduğu hükümleri yorumlamaya kalkmak insanın kendini allahın yerine koymasına denk düşüyor. dahası, kendine mükemmellik imbalık gücü herşeye yeterlik vs vs gibi 99 tane sıfat adamış birinin emirlerini "dayı 21. yüzyılda yaşıyoruz şaka mısın lan sen" diye yorumlamak da göt ister, zira insan döneminin şartlarına bile daha tam olarak vakıf olamazken üstüne gidip bu yarım yamalak bilgisiyle her zaman uyulması gereken emirleri yorumlayarak sağlıklı bir sonuca varamaz.

sonuç olarak islamda reform imkansızdır, gazali reyis içtihatçılara ayar vermekte haklıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barinaktanal said:

abi islamda reforma yoruma yer yok, kuranın kendisi diyo allah bu kitabı bütün insanlık için sonsuza kadar geçerli olacak şekilde yolladı diye.


tamam işte deminden beri anlattığım durum o, sonsuza kadar geçerli çünkü döneme ve mekana bağlı olarak adapte edilebilir şeyler yazıyor.

hiç bir yerinde "şimdi arabistan çöllerinde yaşıyoruz, o zaman müslüman olan herkes de aynen arabistan çöllerinde yaşarmış gibi yaşamak zorunda, yoksa cehenneme gidecektir" gibi "katı" maddeler içermiyor.
yani müslümansan kutuba giderken önce orayı çöl haline getirip sonra gitmen gerekmiyor.

islamda reforma yer yok diyorsun da reformla alakasız söylemişsin.
hristiyan dünyasındaki reform, klisenin toplum üzerindeki etkisini ve baskısına karşı tepkiden olmuştur.
bu reformun hristiyanlıkla veya isayla hiç alakası yoktur, doğrudan o dönemin şartlarıyla alakası vardır.
bu reform'dan bahsediyorum.
kaldı ki hristiyanlıkta da "dogma"lar vardır.
geçmişte hristiyanlar kilise'ye karşı durmuşlardı, aynısını günümüzde müslümanlar geri kalmış iran/arabistan/afganistan yönetimine karşı benzeri bir duruş yapabilirler.
iran'da var zaten bir şeyler.
ancak bu işi türkiye gibi bir ülkenin çekmesi lazım, öte yandan biz de akp altında sessizleştirildik.

ha bu arada reforma yer yok hakkında: "Tajdid refers to the revival of Islam, in order to purify and reform society, to move it toward greater equity and justice."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İslamda reforma gerek yok, hristiyanlıkda ortaçağda kilise hayvani güçlüydü, adeta bir devlet gibiydi, krallara tacını giydiriyordu vs.

Orada reforma ihtiyaç vardı, çünkü artık kilise para karşılığı günahlarınız affedildi cennette yeriniz garanti diye kağıtlar veriyordu insanlara.

İslamiyette böyle birşey olmadı, o kadar güçlü kurumlar yokdu. Bunun nedenide kuranın hiç değişmeden günümüze gelmesidir. İncil deseniz 200 küsür farklı örneği bilmem kaç yılında bir kurul tarafından 4 e indiriliyor.

Bizde ihtiyaç duyulan tek şey eğitim, adam gibi bir eğitim, bağımsız, bireye herşeyi sunan anlatan, ama dayatmayan, kendi aklı ile bir senteze varmasını sağlayacak ortamın sunulması.

Bunu yaptığınız vakit zaten Din alet olmayacak hiçbirşeye alet etmeye çalışanıda zaten barındırmayacaklar aralarında ve gündelik hayatta din daha az yer kaplayıp insanların içine yönelecekdir bundan dolayı islamiyette reforma gerek yok. Ayrıca Kurandaki bir çok şey gayet mantıklı, işte insalara yardım et, komşun açken sen tok yatma, haram yeme, vs

Bunlar daha çok önplana çıkarılsa ve vurgulansa zaten cenneti biz buradada yaratabiliriz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Farinal said:
ama biz 600 de yaşamıyoruz :( bunun ya farkında değilsin yada farkına varmaya kasamıyorsun

nileppezdel said:

Tamam ama dünya bu kadar gelişmişken bir güncelleme gelmezse eleştirmem doğal değil mi?


zaten son güncelleme 600'lü yıllarda geliyor, gönderdiği kitapta diyor ki: 1) öyle bir güncelleme yaptım ki, kıyamete kadar geçecek zaman boyunca yorumlayıp kendi döneminize uyarlayabileceksiniz 2) bu yüzden bu kitap ve peygamber size göndereceğim son kitap ve peygamber olacaktır.

buna rağmen "biz 600'lü yıllarda yaşamıyoruz" ya da "madem tanrı var neden yeni güncelleme yapmıyor" gibi oldukça tuhaf argümanlar sunuyorsunuz. herhalde "you didn't get the point" ile alakası var.

konudan biraz alakasız mesele

2010 gibi "modern" zamanlarda insanların din uğruna birbirine saldırıp öldürmesini çağdışılık olarak düşünüyor insanlar.
bu yüzden de ister istemez islamiyeti tümüyle yadırgıyor ve kendisine düşman belliyor.
bu sebeple "anti-islam" bir kimlik altına bürünüyor ve bu "karşı duruş"u devam ettirebilmek içine her türlü argümana başvuruyor.

peki iyi güzel de, şu konuyu niye umursamıyorsunuz veya es geçiyorsunuz, onu anlamıyorum:

birincisi, islamiyet temelinde cahiliye, yobazlık, dünyayı yoketmek içermiyor ki. kulaktan dolma bilgilerle tüm müslümanları el-kaide ile eş tutuyorsunuz direk. ancak kuranda bilim, gelişme, sosyalizm gibi konulardan ilginç bilgiler mevcut.

ikincisi, o çok methedilen "batı" toplumlarındaki hristiyan dini de zamanında benzeri bir karanlık döneme girmişti. 700-1200'lü yıllarda islam ülkelerinde bilim gittikçe gelişirken, hristiyanlar dark ages'ı yaşıyordu. ondan sonra rönesans ve aydınlanma dönemi derken hristiyan devletler bir anda açıldı ve bilim konusunda atağa geçtiler.

bu ikisini birleştirip şu sonuca varmak istiyorum.
şu anda islam ülkeleri büyük bir karanlık altında olabilir.
ama bu işi çözmenin yolu "anti-islam" akımı yaratıp islamiyete inananlarla taşak geçmek değildir.
tersine kendi rönesansımızı yaratıp islam dininin yobazların elinden alınıp daha felsefik bir hale çevirmemiz gereklidir.

bu şekilde hem kendi milletimize, hem de bilim dünyasına faydamız dokunmuş olacaktır.

öte yandan dine inanan insanlarla didiştiğimiz müddetçe tek bir adım ilerleyememiş ve kendi içimizde kaybolup gitmiş olacağız.

bana da islamiyet'i savundurdunuz ya



Adam geldi kitap 600'e göre yazıldı siz eleştiremezsiniz dedi bende o kitap senin dediğin gibi bone, tüm zamanlar için yazıldı dedim. aynı şeyi dedik. keşke okuyup öyle wot yazsaymışın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:


İslamiyette böyle birşey olmadı, o kadar güçlü kurumlar yokdu. Bunun nedenide kuranın hiç değişmeden günümüze gelmesidir. İncil deseniz 200 küsür farklı örneği bilmem kaç yılında bir kurul tarafından 4 e indiriliyor.
madem degişmedi islamda nie mezhep var hepsine sorsan islam farklı tanmlanıyor direk farklı din
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anlamadığının farkındayım, çünkü anlamamanın sebebi bilginin olmamasından kaynaklanıyor.

o müslümanlardan A diyelim sağlıklı ve oruç tutan ise B sağlıksız ve oruç tutmayan olabilir. bu sıkıntı olmaz. B'nin çalışma saatleri çok aşırıdır ve şu anda izin de alamıyordur. dahası bu çalışma saatleri ile bünyesi oruçu kaldırmıyordur. bundan dolayı da tutmayabilir.

ikisi de iyileşme gibi bir durumda iseler kaza ederler sonra, yok hasta olanın iyileşecek durumu yoksa fidyesini öder.

bu kadar basit.

eleştirdiğiniz olayın ne olduğunu bilmeden çullanıyorsunuz genellikle.. o kötü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sanırım bunu eleştiride kullanmalarının bir sebebi de çoğu dincinin "iş ne yahu Allah'ın emrinden önemli iş mi var?" modunda olması. İşini aksatıp namaza giden adamlar falan gibi bunlar da işi el vermediği için oruç tutmayan adama kafir muamelesi yapıyorlar e ikisi de kendine dindar derken biri diğerine kafir diyince inançsızlar da bunu çelişkiye yoruyor ve eleştiriyor. Yani bilmeden eleştirmekte haksızlar tabii ki ama mesela o yobazları eleştirseler kendi inandığı şeyi bilmiyor diyerek, o zaman haklılar. Ha yine haksızlar çünkü yoruma açıktır, kimi "Allah'ın emri her şeyin üstündedir" diye yorumlayıp o yobaz dediklerimizden olur, kimi daha modern daha dünyevi bir şekilde yorumlar ve o yobazlara göre "dinsiz" olur. Ama sonuçta yoruma açık bir dinken farklı yorumlayan birine "sen önce inandığın dini bil" demek de biraz saçma geliyor bana. Garip.. :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o da çok doğru bir yaklaşım olmamış, mezheplerin şu andaki durumu saçma. ancak sıkıntı bilgisizlikten kaynaklınıyor. adam fabrikada aç/kapa bilmemkaç yüz dolara mal olan makine ile çalışıyor. ben namaza gidicem diyorsa bak sorun var, kaza diye bişi var sonuçta.

yobaz nedir.. kalıpçıdır, baskıcıdır. adam statükocu bir beyine sahip. özü değil ilk anlatılana göre değerlendirme yapıyor sadece. bilmem ne hazretleri böyle buyurdu! diyor ve yapıyor..

yahu bu din değil desen, seni de beni de kesecek kadar katı olanı bile vardır.


ama suç biz de bu konuda, -sizde değil, bizim tarafta- dini sadece alt tabakaya ve onu yönlendirene bırakırsan bunun olacağı belliydi.

din kolaylık getiriyor, adem zorlaştırıyor.. sen/ben/o kavgasına sokuyor. olmaz böyle saçma şey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oldun said:

Law said:


İslamiyette böyle birşey olmadı, o kadar güçlü kurumlar yokdu. Bunun nedenide kuranın hiç değişmeden günümüze gelmesidir. İncil deseniz 200 küsür farklı örneği bilmem kaç yılında bir kurul tarafından 4 e indiriliyor.
madem degişmedi islamda nie mezhep var hepsine sorsan islam farklı tanmlanıyor direk farklı din


Mezhep farkı şöyle şimdi. Biliyorsundur Farz ve Sünnet deyu iki hadise var islamiyette. Farz denen hadise yapılması zorunlu olan şeyler, sünnet ise Hz. Muhammedin yaptığı veya onun yapın dediği veya gündelik hayatında yaptığı hareketler, olaylara karşısında tutumu vs bunları genelde insanlar uygulamaya çalışıyor ama kuranda olmayan durumlar bunlar. Farza kalkpta hiç bir mezhep bu aksi diyemez dediği vakit zaten dinden çıkmış olur. Ama işte sünnet denen durumlarda yorum ortaya çıkıyor o noktadada onlara uymak zorunda değilsin, her mezehp farklı yorumlar getirmiş. İstersen hiç birine uyma.

Misal bir gün Hz. Muhammed in parmağı kesiliyor galiba kanıyor. Bunun üzerine eşi elini tutup parmağındaki kanı siliyor. Bu olaydan sonra gidip abdest almış peygamber. Şimdi bu durumu imam şafi ve diğer bir dini otorite şöyle yorumlamış. İşte kan aktığı için abdesti bozuldu ve abdest aldı der, diğeri ise eline kadın eli değdi diye abdest bozuldu ve abdest aldı der.

Bundan dolayı işte bu mezhepden birine aitsen ya kan aktığında abdestin bozuluyor yada eline kadın eli değdiğinde bozuluyor. Buna uymak zorunda değilsin, yada istersen ben hanefi mezhebine aidim artık diyebiir veya şafi mezhebine geçtim diyebilirsin veya seçmek zorunda değilsin.

Yine Hz muhammed gibi giyinen yani o döneme uygun, onun gibi sakal bırakan vs yine sünnettir diye bunu yapıyor. Ha yapmak zorunda değilsin o ayrı. Mesela işte sünnet denen olay yani penisin derisinin alınması yine kuranda olmayan bir hadise farz değil misal, ama işte peygamber öyle buyurduğu için uygulana geliyor, zaten işlemin adıda sünnet :).

Fark farz ve sünnet olayından çıkıyor. Ve mezhepler o konuda yorum yaparak ayrılıyor işte ama uymak zorunda değilsin bunlara.

Bu arada ben inançlı biri değilim onuda belirteyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben insiyatif olarak görmedim bir mezhepte oruc tutuluyor birinde tutulmuyor yada baska türlü tutuluyor bu nasıl oluyor şimdi bu nasıl yorum farkı


edit:cümle kurmada sıkıntı cekiyom biraz ayıp olcak diede simdi sünni alevi ve şii mezhepleri hepsi ayrı din gibi duruyor nasıl bi yorum farkı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok dağılacak konu hemdeee çooook :). Sana tavsiyem bize sorma aç oku o kadarda hazırcı olma, sana anlatmaya çalışsam sayfalarca yazmam lazım. Kaldı ki bende merakdan bunları açıp okuyan sıradan biriyim.

Sunni ve Şii lik farklı o ayrım temelinde halife Hz Ali mi olmalı yoksa Hz Osman mı olmalı (emin değilim Osman konusunda başkasıda olaiblir).

Alevilik ise çok farklı tamamen Türklerin kendi islam yorumları Şiilik ile tek benzerliği Hz Ali nin halife olması gerektiğini savunmaları ve bundan dolayı Allah, muhammed ve ali derler.

Şiilik çok katıdır hatta fanatikdirler bile diyebilirim. Alevilik çok bambaşka birşey temelinde eski türklerin şaman inancıda vardır ibadetlerinde kadın ve erkek işte cem ederler vs. bu arada yapılan figürler turna kuşunun uçuşunu vs sembolize eder. İslamdaki şekilcilikden ziyade özü almışlardır daha ziyade, bütün islam mezhebi diyin, tarikatı diyin ne derseniz diyin kadın ve erkeğin eşit olduğu ve beraber ibadet ettiği tek islam anlayışıdır diyim. Kızılbaşda denir alevilere bunu sebebi Türkmenlerin giyidiği kızılbörkden kaynaklı "Prf.dr. tayyar önderin kitabından".

Alevilik biraz farklı bir inançdan ziyade aslında ırk faktörüde var gibi, çünkü biri sonradan bektaşi olabilir veya şafi olaiblir yada hanefi ama biri sonradan alevi olamaz.

Çok uzun uzun anlatmam lazım en iyisi kendin bir kaç farklı kaynakdan aç oku hepsini çooook uzun hikaye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cicibeybe said:

ya mezheplerin olusmasini bir sekilde açiklarsin tamam
peki tanri yapamamis mi uzerine yorum yapilamayacak kadar kesin bi kitap? yapsaymis kurtulaymis beya
l

o zaman yottabyte ile gelişrmiş.

o değil de sana beyin vermiş düşünesin diye.

düşünmeden yapılıyorsa zaten sıkıntı var. he dediğin de şöle bişi olurdu.


-abi serçe parmağıma iğne girdi ama kan akmadı
+dur search edelim..
...searching....
+giren iğne paslı mıydı?
-evet
+önce tetanoz aşısı olsun diyor..
-çok şükür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

cicibeybe said:

ya mezheplerin olusmasini bir sekilde açiklarsin tamam
peki tanri yapamamis mi uzerine yorum yapilamayacak kadar kesin bi kitap? yapsaymis kurtulaymis beya
l

o zaman yottabyte ile gelişrmiş.

o değil de sana beyin vermiş düşünesin diye.

düşünmeden yapılıyorsa zaten sıkıntı var. he dediğin de şöle bişi olurdu.


-abi serçe parmağıma iğne girdi ama kan akmadı
+dur search edelim..
...searching....
+giren iğne paslı mıydı?
-evet
+önce tetanoz aşısı olsun diyor..
-çok şükür.


abi beynini kullanma kismi yalan ya dinde
teoride bunu hep soylerler tamam ama pratikte yok oyle bisy
he insanlar yanlis yorumluyorlar o yuzden boyle davraniyorlar dusunenlere arastiranlara karsi dersin
bende tebrik derim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cicibeybe said:

ya mezheplerin olusmasini bir sekilde açiklarsin tamam
peki tanri yapamamis mi uzerine yorum yapilamayacak kadar kesin bi kitap? yapsaymis kurtulaymis beya


"free will"

sırf "iyi" olsaydı "kötü"nün anlamını bilmeyeceğin için "iyi"nin değerini bilemezdin.

cicibeybe said:

abi beynini kullanma kismi yalan ya dinde
teoride bunu hep soylerler tamam ama pratikte yok oyle bisy


daha olay nedir bilmeden etmeden din uzmanıymış gibi konuşmayın yahu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

de ayrı..

"ben de tebrik derim"

ilahiyat dediğimiz bu hani.

beynini kullanma kimisine gerçek hayatta bile yalan. hani otomatiğe almış yaşıyan bir sürü adam var. yine de bu insanın bir beyine sahip olduğu, alınan bilgileri değerlendirebilen bir canlı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

ilahiyat fakültelerinde 2000lerin ortalarından beri bir mezhepsizlik akımı gözlemleniyor misal. çünkü bu aşırı ayrımlardan millet baydı. tr din konusunda ötekilere göre daha şanslı bir ülke. keza özgür, rahat tartışılıyor diğer ülkelere kıyasla.. ben bu yazdıklarımı arapların hakimiyeti altında falan yazsam fransa'ya kaçmam gerekirdi hani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

cicibeybe said:

ya mezheplerin olusmasini bir sekilde açiklarsin tamam
peki tanri yapamamis mi uzerine yorum yapilamayacak kadar kesin bi kitap? yapsaymis kurtulaymis beya


"free will"

sırf "iyi" olsaydı "kötü"nün anlamını bilmeyeceğin için "iyi"nin değerini bilemezdin.

cicibeybe said:

abi beynini kullanma kismi yalan ya dinde
teoride bunu hep soylerler tamam ama pratikte yok oyle bisy


daha olay nedir bilmeden etmeden din uzmanıymış gibi konuşmayın yahu.


bone sende sakin ol pls, din uzmani gibi konustugum filan yok. pratigini sagolsunlar kykda gosterdiler bana oradan konusuyorum

ilk soylediginde gayet saçma geliyor bana. degerini bilsem ne olur bilmesem ne olur yani peh

dasaaa said:

de ayrı..

"ben de tebrik derim"

ilahiyat dediğimiz bu hani.

beynini kullanma kimisine gerçek hayatta bile yalan. hani otomatiğe almış yaşıyan bir sürü adam var. yine de bu insanın bir beyine sahip olduğu, alınan bilgileri değerlendirebilen bir canlı olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

ilahiyat fakültelerinde 2000lerin ortalarından beri bir mezhepsizlik akımı gözlemleniyor misal. çünkü bu aşırı ayrımlardan millet baydı. tr din konusunda ötekilere göre daha şanslı bir ülke. keza özgür, rahat tartışılıyor diğer ülkelere kıyasla.. ben bu yazdıklarımı arapların hakimiyeti altında falan yazsam fransa'ya kaçmam gerekirdi hani.


ilahiyatçilarin mezhepsizlik akimi iyiymis. beyin konusundada haklisin(de bitisik(evet ikiside bitisik))

tebrik ederken laf sokmaya filanda çalismiyordum hea. sadece oyle bi cevap verilse ciddi bir sekilde tartismak filan gerekirdi. ama yorgunum, daha yeni konustuk zaten bunlari oldunla

sonuç: balonuma kurban ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

barinaktanal said:

abi islamda reforma yoruma yer yok, kuranın kendisi diyo allah bu kitabı bütün insanlık için sonsuza kadar geçerli olacak şekilde yolladı diye.


tamam işte deminden beri anlattığım durum o, sonsuza kadar geçerli çünkü döneme ve mekana bağlı olarak adapte edilebilir şeyler yazıyor.

hiç bir yerinde "şimdi arabistan çöllerinde yaşıyoruz, o zaman müslüman olan herkes de aynen arabistan çöllerinde yaşarmış gibi yaşamak zorunda, yoksa cehenneme gidecektir" gibi "katı" maddeler içermiyor.
yani müslümansan kutuba giderken önce orayı çöl haline getirip sonra gitmen gerekmiyor.

islamda reforma yer yok diyorsun da reformla alakasız söylemişsin.
hristiyan dünyasındaki reform, klisenin toplum üzerindeki etkisini ve baskısına karşı tepkiden olmuştur.
bu reformun hristiyanlıkla veya isayla hiç alakası yoktur, doğrudan o dönemin şartlarıyla alakası vardır.
bu reform'dan bahsediyorum.
kaldı ki hristiyanlıkta da "dogma"lar vardır.
geçmişte hristiyanlar kilise'ye karşı durmuşlardı, aynısını günümüzde müslümanlar geri kalmış iran/arabistan/afganistan yönetimine karşı benzeri bir duruş yapabilirler.
iran'da var zaten bir şeyler.
ancak bu işi türkiye gibi bir ülkenin çekmesi lazım, öte yandan biz de akp altında sessizleştirildik.

ha bu arada reforma yer yok hakkında: "Tajdid refers to the revival of Islam, in order to purify and reform society, to move it toward greater equity and justice."


islamda kilise yok, din adamı baskısı yok, cami imamına karşı reform yapıcaksan yap tabi, "gecenin köründe bet sesinle ne bağırıyosun hayvan herif"ten öteye gitmez ama öyle reform söyliim

islamın sorunu moderniteyle kuranın önemli bi kısmının çatışmasıyken protestanlık benzeri bişi istemen ve kurtuluş olarak görmen hem garip, hem de islam hakkında pek bişi bilmediğini gösteriyo.

kuranın şartlara göre yorumlayın dediği konular da "aga kaç km yol tepersek seferi sayılırız" gibi konular, gidip de evrimmiş şeriatmış bu konularda yoruma yer bırakmıyo kuran. yapılması gereken islamdan komple uzaklaşmak (evet tek çare ateizm mlsf, DEAL WITH IT)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...