Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Darkfail


janis

Öne çıkan mesajlar

ya darkfallun problemleri bugdan daha öte yani oyunda buglar vardır da oyunu etkileyen göze çarpan çok bişey yok.

asıl sorun gameplayinde, şunlar mesela:

skill progress çok zor ve zahmetli, insanlar oyundaki son seviyeye yetişmeye çalışıo, ister skill sistemi olsun ister level. UOda da öle yaptık, 1 hafta kasıp 7x gm olduk, Wowda warhammerda öle yaptık. hep son levela gelmeye çalıştık hani arada dier şeyleri de yaptık ama aklımızda hep o vardı oynarken. "Dur lan bunla zaman kaybetmiim skill/level kasiim"

Darkfall da adamlar bir sürü skill koymuş ve artışı cidden zor ve zaman alan şeyler. Hani oynayın o kendiliinden progress etsin kapıştıkça insanlarla veya moblarla, böle hemen her skilliniz 100 olmasın die bi sistem düşünmüşler. Ha çok güzel kağıt üzerinde fakat insanoğlu buna gelemio. Oyuna girince ulan skill kasiim şunu 100liim dio, karakterinde progress görmek istio, Güçlenmek istio. azla yetinemio. E böle olunca da ne oluo 24 saat adamlar macro boks vs ne varsa onu yapiolar. Bi magic kasmak hayvan gibi para istio, e nasıl para kazancak PVE zor öle dier oyunlardaki gibi gidip şunları farmliim diip spawnın arasına dalıp soykırım yapamiosun. 2 tane mobla zar zor kapışıosun. Sürekli hareketliler bi tanesinin canını götürsen kaçio dierleri gelio kaçmak zorunda kaliosun, o yüzden bug exploit falan deniosun "aha burdan bana saldıramio vs" şeklinde. E bi de işin pvp kısmı var, hiç bi yer güvenli değil çok rahat adam gelip kesio seni. Rahat rahat şöle 1-2 saat şunu farmliim bişey kasiim muhabbeti çok zor oluo.

Quest sistemi desen başarısız,npc şehirleri dışında başka yerden quest alamiosun. Alınan questler de gerçekten zor. Yani biz bingildakla macera olsun die baya yaptık fakat böle "5 tane undead dwarf öldür" questi vardı resmen 2 saatimizi aldı hatta daha fazla olabilir. Öle bi hp koymuşlar ki moba ve yanına gelince yardırıo sürekli kaç okla kaç okla. O gün resmen hayvan gibi skill kasmıştık adamları oklayarak, parrylerek. Ama düşününce hiç etkili bi yöntem deil para kasmak için.

Mesela bi arkadaşımı başlattım oyuna, wowda aynı guilddeydik, Eve ve UO da oynamış bi adam senelerdir. O tarz bişey ariodu geldi oyuna. Ben de son günlerde yeni eve taşınma muhabbetinden oyuna giremedim. Bizim clana aldık adamı ama adam hani tek başına oynuodu. Oyunu tek başına oynayınca gerçekten oynanılmaz bi oyun hale gelio.

Hani dioruz ya artık mmorpgler single player gibi, kimse ile konuşmadan oynuosun gruba giriosun yapiosun görevleri kasiosun çıkıosun tek başına oynuomuş gibi falan. Bu darkfall da tam tersi, fakat bu da pek ii değil yani hiç ii değil hatta. Bunu biraz ayarlamaları gerekio. Bu oyun çünkü tam dier insanlara bağımlı olmanı gerektirio. peki neden?

Oyuna başliosun, bi kaç quest aliosun goblin kes, şu kadar ore getir oyunun basiclerini gösterio, sana basic aletleri verio. Çok güzel yapiosun para kazaniosun biraz skillerini örğeniosun vs. Sonra zor questler başlio, tek başına yapamıyacağın. Böle bi durumda birileriyle muhabbete girmen gerekio veya hemen bi clana dahil olman gerekio oyuna devam edebilmen için. Çünkü clanlarda ne var, şehir ortamı var ticaret kendi içlerinde dönüo, Pvp desen sürekli işte şurdan saldırıolar bilmemne partysi kuruluo invite diosun ediolar atlara binip adam kovaliosun vs. Veya işte alliance bazında siege oluo oraya gidiosun. Onun dışında blood wallarda insanlar karakterini bırakio gidiosun onlara vuruosun büyü atiosun skill kasiosun.

Fakat clan da yetmio. İyi tanıdıın samimi olduun bi adam gerekio ii vakit geçirebilmen için. Oyun tamamen sana kalio çünkü, macera yaşamak senin elinde, 2 arkadaş binersiniz atlarınıza chest ararsınız bi mobla kapışmayı denersiniz o sırada başka adam görürsünüz onlarla kapışırsınız harbi zevk alırsınız. Tamamen playlerara bağlı çünkü olay. Ama arkadaşıma gelicek olursak örnek olarak. Adam girdi bizim clana bi kaç adamla muhabbet güzel tamam, ama ben yokum , bingildak da pek aktif değil. Adam gidio resource topluo mine yapio herb topluo odun topluo gelio bnakaya koyuo. Biraz ok yapio bilmemne. Ok güzel, biraz skill kasiim dio, Lesser magic, regsiz kasiosun duvarda adamlara bişey atio kasio sonra greater magic girio işin içine ,reg lazım. regi nerden alacak para gerekio veya hayvan gibi gathering yapmak. Çok büyük dünya, nerde ne var bilmio gidio bi yere şunları kesiim , Alliancedan 2-3 adam camplamış bişey yapamio başka bi yere gidio tek başına kesemio. Para kasamio yok. Skill kasamio, tekrar dönüüo resource topluo. Craft sisteminin bi olayı yok, çok düz, itemlar var onların matları var Zırh yapiosun kılıç yapiosun. Yani uodaki sistem gibi sade fakat Skill cap yok, Herkesin resoruce gather skilli var, herkes kendi okunu yapio zırhını pvpden lootluo, var tabi ki satın alan adam da yani ben şu ana kadar kimseden zırh veya kılıç satın almadım etrafta çok var, su gibi gidio millet birbirine verio moblardna da aliosun. E crafter, crafting nie kassın. Resourceları topladıı ile kalio. NE yapacak bu adam, 1 gün geçio 2 gün geçio 1 hafta geçio. Eğer sosyalleşmeyip clandaki adamlarla ventte muhabbet kurmayıp sürekli aktif pvpye katılmıosa bayio, haklı da.

Ben oyundan aşırı zevk aldığım zmaanlar oluyor, vente girip heriflerin partylerine girip saatlerce at koşturduum pvp yaptığım , 5-6 saatin nasıl geçtiini anlamadıım zmaanlar oldu adrenalin dolu. Ama bi gün oluo clanından adam online deil, veya o sırada pvp yok. Paran yok tek başınasın kaliosun. Paran olsa bile reg alıp duvarda sıralanmış adamlar büyü atiosun veya kılıçla vuruosun, UO gibi 300 kişi küçük bi harita sürekli recall edip etrafa bakabilecien bi ortam yok. UO da freeservelrda kahve gibi zaten ortam böle baya insan taniosun git oraya muahbet et, nebulada pazar aalanına git itemlara bak, Kendine ev al ev dekore et, crafterlar item craft edip vendorlarına koysunlar. Tamersan ejderha tame et , git harita bul treasure bul vs. Pvp istiosan Brit mezarı, bucsı kontrol et teke tek pvp yap. Darkfall küçük çaplı bi oyun da deil deli gibi harita var, Öle bi şuraya gidiim bakim zahmetli iş, Öle olunca da şehirin içinde çıplak bişekilde, ii bari resist skillerimi kasiim diip duvaraa bırakiosun semi afk takılıosun arada pvp var mı die kontrol ediosun. Bazen abi güneyden saldırıo 5 kişi diolar, of bankaya git item giyin koş üşeniosun, macroya devam diosun.


Gameplay böle, oyunu bırakanlar çoğu zaman bu yüzden bırakio. Oyunun temeli var, güzel düşünülmüş şeyleri var, fakat bazı şeyler o kadar "hardcore" a kaçio ki insanoğlu gelemio bayio. Yani Skill sistemi yapıcaksan, Ya uo gibi skill cap koy, ve skiller aşırı zor olmasın insanlar rahat kassın. Ya da EVE gibi zamanlı skill koy, insanlar skill kasmasın o kendiliinden artsın zamanla sen de oyununu oyna. Darkfall hem uo gibi skill sistemi hem cap yok hem de çook zor artınca, oyun sadece Grindfeste dönüo bazıları için hatta çoğu için. Ben o yüzden oyundan daha baymadım ben wowda tek karakterim oldu onu da son levela uzun sürede getirdim. 2-3 günde kasio millet hayatta beceremem keyfini çıkarırım her 19 29 da bg yaptım günlerce her instanceı queslteirlye yaptım kaçırmadan arkadşalrımal böle macera yaşar gibi. Çoğu oyun iki türlü insana göre oluo. Hardcore kasınca da zevk aliosun, casual olunca da. Darkfall göya "hardcore" ama sadece casual oynayınca adamların o kafalarında çizdikleri sisteme uygun olarak zevk alabiliosun. yoksa sadece grindfest ve oyundan sıkılıp bırakma.

ama şunun garantisini kesin verebilrim 10 kişi olsun tanıdıın aktif. VEntte böle muhabbet edip, toplanıp oynayabilsen sürekli, uodan sorna en güzel mmorpg deneyimlerini geçirebileceğin bi oyun darkfall.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni'nin SWTOR topiine en son koyduu makalede de şöle bişey var.

said:
WoW may be a predominantly solo game from level one to cap, but the endgame raid content and PvP can only truly be experienced by those who group. It seems like Star Wars: The Old Republic may be following suit with their heavy focus on story. Finally, you may be able to reach the level cap solo in both WAR and Age of Conan, but can you do much sieging without the help of allies?

The lone wolf, Darkfall, seems to put a very strong emphasis on group, guild, and alliance play all throughout the game, but of all the current MMOs, it kicks things more old school than most.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız oyuncular olarak bizde de bir tutarsızlık var.

Oyun çıkmadan önce, "Kasmak zor olsun. Öyle 3 günde levellayıp end game loopuna girmeyelim diyoruz. Zor olunca da "Bu ne ya böyle. Ben casual'ım, akşam vakti 1-2 saat oynayalım dedik bu gidişle 6 ay end game göremem ben. Oynanmaz bu" diyerek kaçıyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet, mmorpg oyuncu profili baya değişti yıllar içersinde. Eski hardcore UO tayfa artık casual oldu, Yeni başlayanlar zaten WOWla öğrendi onlar zaten hardcoreluktan bihaber. Çok az kişi artık eski tarzda oyun istio. Darkfall gibi oyun tek, uodan da hardcore o da insanı yorabilio.

Aslında UO'nun bakınca hardcoreluğu bi loot olmasıydı ve her yerde pvp yapılıo olmasıydı onun dışında skiller çok zor kasılmıodu. Itemlar çok zor elde edilmiodu.

Asıl insanlar istediği şey, pvp nin karakterin skillerinden çok oyuncunun skilline bağlı olması. Bu argümana karşılık da herkes skillere ulaşabilecekse, hiç skill koymayalım, TF gibi class seçelim başta onla kapışalım muhabbeti yapılabilir. Yani skill progressi olmıcaksa normal bi FPS den ne farkı olacak.

Şu "iyi mmorpg nasıl olmalıdır" tartışmasının, sosyalistler ile liberaller arasındaki tartışmadan bi farkı yok gerçekten. Her söylenen şeye karşı taraftan bi karşılık gelebilio. Her iki tarafında hem iyi hem de kötü yanları var. Bitmek bilmio =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

Evet, mmorpg oyuncu profili baya değişti yıllar içersinde. Eski hardcore UO tayfa artık casual oldu, Yeni başlayanlar zaten WOWla öğrendi onlar zaten hardcoreluktan bihaber. Çok az kişi artık eski tarzda oyun istio. Darkfall gibi oyun tek, uodan da hardcore o da insanı yorabilio.

Aslında UO'nun bakınca hardcoreluğu bi loot olmasıydı ve her yerde pvp yapılıo olmasıydı onun dışında skiller çok zor kasılmıodu. Itemlar çok zor elde edilmiodu.

Asıl insanlar istediği şey, pvp nin karakterin skillerinden çok oyuncunun skilline bağlı olması. Bu argümana karşılık da herkes skillere ulaşabilecekse, hiç skill koymayalım, TF gibi class seçelim başta onla kapışalım muhabbeti yapılabilir. Yani skill progressi olmıcaksa normal bi FPS den ne farkı olacak.

Şu "iyi mmorpg nasıl olmalıdır" tartışmasının, sosyalistler ile liberaller arasındaki tartışmadan bi farkı yok gerçekten. Her söylenen şeye karşı taraftan bi karşılık gelebilio. Her iki tarafında hem iyi hem de kötü yanları var. Bitmek bilmio =)


sen oside tameing provocation kasmamisin
2 sene kasip prov 99 kalan adamlar wardi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi darkfalldaki asıl mesele,moblarda yapay zekamıdır nedir anlıyamıyorum,player gibi hareket etmeleri,inanılmaz yani,hp si inince topuklamalar,genel gruba doğru kaçış seramonileri v.s,yani daha bismillah oyuna girip,5 goblin kesip deri toplıyacan,adama zehir ediyo oyunu:D,ayrıca teleport,portal gibi sistemler,kullanıcı dostu değil yani,ev sistemi çıkarttılar,dünyada bulabileceğin bir chestten belli bir oranda düşüyor ,valla aion yada mortal online çıkana kadar takılmaya devam edicem,ko dan sro dan iyi şimdilik,kusura bakmasın kimse ama gerçekten böyle,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darkfall, ve benzeri son zamanlarda cikan cogu MMORPG'nin beklenilen basaraya ulasilmamasindaki neden benim kanimca oyuncularin yillarca biriken sonsuz talepkarligi ve acligi. Bunu baslatanda WoW'dur. Adamlar citayi yukseltti, ve herkes "en az" WoW kadar iyi olmasini bekliyor. Sundan eminim, MMORPG hayatina WoW ile baslamis bir adama Darkfall oynatsan, en fazla 30 dakika sonra oyunu uninstall eder. Bunun nedeni oyunun daha kotu veya daha iyi olmasi degil, casual oyuncularin oyunlarin easy mode olmasina alismasi. Oyunun kendi kendini oynamasini istiyor insanlar. Oyuna basladim, load ekrani bitti, ha neymis karsimda kafasinda ! olan bir adam var. O adama 4 gorev yapiyim, 5. gorevde o adam beni bir sonra ki kafasinda ! olan adama gondersin. Bu sehir bitti mi, gorev aliyim beni diger sehre gondersin ve tekrar.

Darkfall gibi bir oyunda, adam oyuna girdiginde quest yok, devasa bir map, ve ne yapmak istersen ne olmak istersen o oluyorsun. Bu ozgurluk insanlara "basarisizlik" olarak geliyor. Insanlar yol gosterilmesini istiyor. Oyun bu yonden hardcore. Mesela, yillarca WoW oynamis biri olarak, ilk defa bu oyunda mob keserken zevk aldim. Diyiceksiniz, neyi zevkli? Aslinda butun oynadigim mmorpgler arasindaki en kotu PVE sistemine sahipti Darkfall. Ama ugrasiyosun abi. Yeni birseyler var. Hopluyosun, zipliyosun, didiniyosun, sana donuyo parry yapiyosun, adama donuyo hemen kilici cekip arkadan sokuyosun falan. Ben o kadar SIKILMISIM ki 3 tusa basarak, hicbir heycan yasamadan mob kesmekten. 5 tane mobu keserken 2 saat didindigimde bile zevk alir olmusum.

Bu gece bizim tayfadan kimse online degildi. Yalniz basima bindim binegime, aldim okumu yayimi, regimi. Dunya o kadar buyuk ki, basladim dolasmaya. Ancient Ruins buldum bir tane, ordan girdim burdan ciktim, hic gormedigim mekanlar gordum, lootu belki iyi olmasada cok ilginc moblar kestim. Kisaca demek istedigim birilerinin bana questi yazip, quest helper'de mapte isaretlemesine gerek yok benim eglenip, iyi vakit gecirmem icin. Kendi questimi kendim yazip, kendim yasiyorum. Rewardunu gercek hayatta aldigim hazla tamamliyorum.

Yillarca UO oynamis insanlariz, PVP tutkunu herkes bilir ki PVP bazli bir oyunda olay grafik degil gameplay'dir. Size su oyunda arkamdan fireball yagarken onlari dodgelarken, veya olen bir dostumun onune gecip, kalkanimi kaldirip onun hayatini kurtardigimda aldigim zevki bana hicbir oyun vermedi.

Simdi boyle dusununce, Darkfall bir bakima WoW'un tam tersi. Cunku WoW'da tek basiniza 1. leveldan son levela kadar rahatca oynarsiniz. Cok nadiren baskalariyla gruba girmek zorunda kalirsiniz, bu da "invite" - "thanks see you" dialogundan oteye gecmez. Darkfall'da ise hic solo yok. Sinir bozucu seviye de yok. Iyi oldugunu soylemiyorum. Durmadan sosyallesmek zorundasiniz. Oyunda pvp'de yazma gibi bir sansiniz bile yok, sesli chat sart.

Mortisin anlattigi gibi, dinamikler "tutalan" mmorpglerden bu kadar farkli olunca, deneyen insanlarda "hosnutsuzluk" oluyor. Cogu kisiler oyunu bile denemeden, oyunla ilgili yorum yapiyorlar. Beni sadece o uzuyor. Yoksa oyunun hatasi, problemi diger butun mmorpgler gibi cok, bunlari inkar etmek anlamsizdir.

Ben yillarca UO oynadim, nerdeyse hicbir skill calismiyordu, okuz gibi de egleniyordum. Yillarca WoW oynadim, asla UO'da aldigim zevki alamadim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet sonuna kadar haklısın,bu oyunun hakkı yeniliyor ki ben,diğer oyunlardan daha fazla ruhu olduğuna inanıyorum df de,zaten df eve gibi belli bir kitleyi yakalar ve rakibi çıkana kadar da bırakmaz o kitleyi,fakat düzeltilmesi gereken bir ton şey var,uo dan 3*5 sene sonra o aradaki wow tembelliğini atabilmesi için playerların,belli eventlar ne bileyim,sosyalleşmeleri için bişeler yapmaları lazım,clana giriyorsun,low lvl sen belki 15-20 gün hiç çıkmıyorsun şehirden paso skill kasıyorsun,artık bir yerden sonra japon oyunları gibi grind mantığına dönüyor,ama ne kadar da kızsak,df oynayan herkeste izler bırakacak bir oyun 1 saat olsun 1 asır olsun,ayrıca düzeltme yapayım da oyun patlamadı,oyun zaten belli fanatikleri tarafından çatır çatır oynanıyor,patlama dediğiniz,warhammer gibi olur mesela,20 serverla piyasaya girip te tek servera düşme gibi,bu oyunun patlaması için açıldığında misal 20 serversa tek servera düşmesi gerekiyordu benim gözümde,1 tek server varken,2 ye yükseltiyolarsa bu demektirki oyun tuttu,ve yetkililerden ricam kilitlesinler bu başlığı,kötü örnek teşkil ediyor..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...