Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Skill ve Stat Gelisimi


bingildak

Öne çıkan mesajlar

Selam Arkadaslar..

Yeni arkadaslarin oyuna basladigindan, ve ben baslarken bana boyle bir yardim sunulmadigindan bunu gorev olarak bildim kendime. Oyunda her zaman beklentilerinizi bulamayabilirsiniz, ve skill ve stat gelisimi de bu konulardan biridir.

STR nasil artar : Melee dalasma, yuzme, maden kazma (Ve bilmediklerim)
DEX nasil artar : Ok atmak
VIT nasil artar : Yuzmek, kosmak, damage almak
QUICKNESS nasil atart : Nerdeyse hersey attiriyor. Yuzme, kosma, depar (sprint) ve bazi savas turleri.
INT nasil atart : Buyu yapilirken.
WISDOM nasil artar : Toplama (herbing, mining vb.) ve uretme (crafting - armorsmith, bowyer vb.) yetenekleri ile.

Simdi benim bilmedigim gercek suydu.. Mesela, en temel ve (belki de)gerekli iki yetenek olan; Running ve Sprint. Bu yetenekler bir kisiyi yakalayip, veya sizin kacmaniza olanak saglayabilir. Benim yaptigim hata, oyunda skiller "duzgun" yollardan kasilir diye dusundugum icin nerdeyse haritanin her yerini gezdim. Kostum, stamina geldikce depar attim ve 3 gunun sonunda running'i 40 kusur yaptim. Demin gordum ki, num lock (auto run) a basarak, bir duvara dogru kosarsaniz running skill'i gayet guzel bir sekilde artiyor. Gank derdi yok, ugrasma tasa yok. Gece yatarken bu sekilde karakterinizi birakirsaniz sabaha running skillinin baya arttigini goruceksiniz. Bu risklidir yalniz. Cunku UO'dan bilginiz unattended macro yasaktir, ama ben daha kimseyi gormedim ki millet vickini cikarmis nasil macrolar yapiyolar inanamazsiniz. Yine de kendiniz risk alarak yapin veya yapmayin.

Bunun disinda, stat kasmak icin ben saf gibi goblin dovdum saatlerce. Tabii ki goblin dovmek iyi, ama genellikle bu noktalar inanilmaz ganke maruz kaliyor ve gankleyen kisiler skilleri kasilmis, gearli ve binekli oluyorlar.. Kisaca sizin sansiniz 0'a cok yakin.. Yine para ve kazanc amacli yapin ama, eger amaciniz STR, VIT veya QUICKNESS kasmaksa, haritanin 4 yaninda olan denizlere yine Num Lock (auto run) ile karakterinizi birakin, kendi otomatik yuzmeye basliycaktir.. Bir kac saat sonra haritanin sonuna geliceksiniz, ama duvarda oldugu gibi kendi kendine yuzmeye devam edicektir (ilerlemeden). Bu size, STR, VIT ve QUICKNESS statlarini getiricektir. Tanidigim butun oyuncular, oyundan cikmadan once karakterlerini denize yuzmeye birakip oyle yapiyor, UO'da magery kasmaya birakma gibi dusunun. Ayni risk vardir, yukarda bahsettigim.

Ve lesser magic - greater magic / INT artisi. Bununda cok basit ve macro yapilabilir bir yontemi var. Newbie olmayan durabilitysi yuksek bir staff alin elinize, ghostmouse indirip, "Heal Self" atmasini sagladiginiz bir macro yapin -cok basit, biraz ugrasin, ghostmouse mousein tiklarini kayit ediyor-. Gece yatarken ayni sekilde bu macroyu birakip, lesser magic, greater magic ayni zamanda INT kasabilirsiniz. Benim gibi PVE yapmak, buyu aticamda int alcam, lesser alcam diye gankfestlere gelip, rezil olmaniza gerek yok. Tabii bunlari yapmayin demiyorum, bunlar oyunun birer parcasi ve deneyim etmek gerekir, ama yine de oyundan sogutabiliyor bunlar yeni oyunculari, o yuzden bunlar size alternatif rotalar izleyebiliceginiz.

Unutmayin, herkesin 2.5 ay gerisindesiniz, ve skill farki cok fazla. Bunu kapatmak icin bence en iyi rotayi izlemek cok onemlidir. Oyunda skiller cok fark yaratmiyor denilebilir ama bu tamamen yalan olur. Bu listeyi devam ettiricem finalden donunce :)

Baslangic: Arkadaslar oyuna basladiginizda gercekten cok zorluk cekebilirsiniz, sayet oyunun interface anlayisi oynadiginiz hicbir oyun gibi degil. Size ilk gelen tutorial'i KESINLIKLE OKUYUN ve test edin kapatmadan once. Neyin ne oldugunu, nasil yapildigini anlayin.. Temel seyleri ogrendikten sonra ilk yapmaniz gereken sey hemen yakininizda olan "counciler" npc'si ile konusup yukardaki bolumden "Quest" leri almak olucak. Bunlar cok tirt questler ve objektiflerinin nerde oldugunu genel olarak haritada gorebiliyor olmaniz lazim. Bu gorevleri hizlica yaptiktan sonra size basit bir zirh verilicek, ama daha onemlisi sizi bir sonraki NPC'e yonlendiricek. Bu NPC'den aldiginiz questler crafting ile olucaktir. "Bana 5 tas getir" - "Bana 5 maden getir" tarzi olan gorevler cok basit ve hizlica yapilabilmektedir. Ve size temel "tool"lari vericektir (veya bundan onceki veriyordu emin degilim) bu toollarar (pickaxe, skinning knife vb.)sayesinde sehir icinde ve disinda toplama islerine girebilirsiniz. Ama unutmayiniz ki bu malzemeler newbie(oldugunde kaybetmedigin) degildir; eger oldurulurseniz cesedinizde kalir. Ve durumda yenisini almak zorunda kalirsiniz, bu da size 20 altina mal olur. 20 altin yaklasik 3 goblinden elde edilebilen bir mebla ama yine de gereksiz masraf. Ondan dikkatli olmamaniz halinde zor duruma dusebilirsiniz.

Para kazanmak: Ben bu konuda cok cektim.. Goblin oldurmek oyunun baslarinda en hizli ve etkili yoldur, ama unutmayin ki oyunda "safe zone" kavrami mevcut degildir, yani siz goblin keserken, gankerlarda sizi kesebilir. Bu da butun mal varliginizi kaybetmeye kadar gidebilir yeni baslayan bir oyuncuda. Eger "prime time" da oynuyorsaniz ve goblin noktalari cok kamplanmis veya gankerlar dolaniyorsa isteniginize gore size mining veya logging oneriyorum. Bu temel materyaller oyunda en hizli kazanc saglayan seyler. En son baktigimda oyunda 1 iron ingot (2.5 ore) 13 gold ediyordu. Ama tekrar unutmamiz gereken sey, maden kazarkende gank yiyebilirsiniz ondan bunu toplu olarak yapmak cok daha akil karidir, boylece gank yapicak insanlar saldirmadan once 2 kere dusunur. Mining'den daha iyi olan ise loggingdir. Odun kesme olayi daha basit ve karlidir (oyunda ok cok lazim oldugu icin fiyatlar cok iyi). Her tarafta agac oldugunu var sayarsak, maden (metal) aramaktan cok daha basittir. Ve her turlu "archery" kasicaginizi dusunursek, sizede her turlu ok gerekicek.

Toplamaktan sonra "optional" olarak rafine edebilirsiniz bunlari, bunlar oyuna basladiginizda sizde olan skillerdir; Smelting, Woodcutting gibi. Bu yetenekleri arttirmayi ve crafter olmayi planliyorsaniz madenleri ve odunlari rafine edip satmak daha mantikli bir yoldur. Mallarin degeri dusmez, ama 5-5 rafine ettiginden 300 tane oreu rafine etmek izdiraba donusebilir ayrica cok dusuk bir fail sansi vardir. Ghostmouse'u tavsiye ediyorum bu konuda size etmesi icin.

Ve son olarak; uretim. Iron ore'u cikarip, iron ingot'a cevirdikten sonra "eee?" sorusuyla karsilabilirsiniz. Sayet bana oyle olmustu.. Oyunda craft skilleri para ile trainerlar tarafinda satiliyor, ornegin : Weaponsmith, Armorsmith, Fletching. Bunlarin "basic" versiyonlarinin fiyatlari 500 altindir. Yani masraflidir. Ama bunlari ogrendikten sonra yetenekleri ogretmek o kadar zor degil ve eger ciddiye alirsaniz yaptiginiz malzemeleri satarak guzel para yapabilirsiniz.

PS: Oyunda her turlu hareket (gather'dan silah sallamaya kadar) stamina tuketmektedir, bu yuzden oyuna baslar baslamaz "skill"den "general" basliginin altindan "rest" i hotbar'a okuyunuz ve unutmayiniz ki bu yetenegi kullanabilirmek icin war mode /sheat-unsheat/ dan cikmaniz gerekmektedir. Ilk baslarda cok buyuk bir etkisini gormiyceksiniz ama ilerlede bunun etkisi artmaktadir.

Ben hic craftingle ugrasmak istemiyorum, KAN ISTIYORUM diyen arkadaslar icin soyle nasihatlarda bulunabilirim;

Ilk yapmaniz gereken sey; Ne tur melee silah kullanmak istedigini sec..

Bu secimi yaparken goz onunde bulundurmaniz gereken etkenler sunlardir..

1) tek el mi cift el mi?

Cift el silahlarin tahmin ettiginiz uzre daha fazla damage'i var, ve eger 1h silahlar "1 kare" ileri vurabiliyorsa 2h silahlar "2 kare" ileri vurabiliyor. Cogunluk polearm kullaniyor, nedenini tam olarak bilmiyorum.

Tek el silahlarin avantaji tabii ki de kalkan olanagidir. Oyunda parry skilli var. UO oynayanlar bunun nasil bir skill oldugunu bilir, sayet benim oyunda sevdigim en guzel skillerden biriydi. Ama UO'dakinin aksine DFO'da bu skill aktif olarak kullaniliyor, ama UO'dakinin aksine absorb ettigi damage COK DAHA fazla. Soyle ornek veriyim, bana 3 kisi saldirirken parry e bastigim zaman -ki su an 15 falan parry skillim- staminam bitene kadar 90% cana bile indiremiyorlar. Ama tabii ki cok fena stamina emiyor basili tutuldugunda, ve oyunda stamina HP'den daha onemli, staminasiz bir oyuncu olu bir oyuncudur. Benim kalkani en etkili buldugum alan pvp'dir. Sayet pvp'de cogu zaman size okla saldirida bulunucak ve eger direk olaya girmek istiyorsaniz depar atip adama bile kossaniz ulasana kadar en az 3-5 ok yersiniz. Ikisinin yetenegi ve sizin zirhiniza gore bu sizde baya bir hasara yol acabilir. Sayet parry'i kullanmayi bilen bir oyuncu, zamanlamayi ayarlayip her karsidaki oyuncu oku attiginda parry'e 1 veya 2 saniyeligine basar ise damage almiycak ve cok az stamina kaybedicektir.

2) "Ben warrior'um kardesim ben magery falan ugrasmam!"

DFO'da boyle bir anlayis yok. Herkes magic skilleri kasmak durumundadir bana gore. Kendini heal etmekten tut, bufflamak ve stamina convert etmeye kadar bir savascinin butun ihtiyaci olan seyler lesser ve greater magic skillerinden gecer. Ayrica MM gibi buyuler staminaniz azalmaya basladiginda hicbir reagent istemeden kovalamacada olumcu olabilir.

3) Archery

Archerysiz bir savasci pipisiz bir adama benzer. Oyundaki buyuk ihtimal en imba skill. Kullanimi kolay (fps oynamis insanlarsaniz), damage'i yuksek ve arkadan atildigi zaman kesinlikle yok eden bir sey archery. Archery'de bilmeniz gereken en onemli seylerden biri aim (hedef) alirken yer cekimini goz onunde bulundurmalisiniz. Sayet 200 metre otediki adami crosshair'in ortasina koyar ok atarsan attigin ok 15 metra ilerde yere saplanir. Mesafe hesaplayip, gidis yonunu goz onunde bulundurup crosshair'i ona gore yukari kaldirip veya asyagi indirmeniz gerekir.

4)Temel bilgiler

Asla arkani olmeyi goze almadiysan kimseye donme. WoW ve benzeri oyunlarin aksine arkanizi dondugunuzde full damage + bonus yiyorsunuz. Sayet bana 10 vuran oklar, sirtimi dondugumde 25 vuruyor.

Mumkun oldukca solo takilmayin, olume giden ilk adimdir. Maden bile kazicak bile olsaniz, bunu hep beraber yapin yoksa kuzulara koyun olursunuz.

Darkwish'e ne kadar bu konuda katilmasamda SPRINT skillini kesinlikle gelistirmeye bakin, cunku SPRINT zaten depar hizini attiran bir skill degil, depar attiginizda kullanilan staminayi azaltan bir skilldir. Sayet oyuna basladiginzda full staminayla 10 saniye sprint yapabiliyorsaniz bu 50 skillde 20 saniyeye cikiyor (rakamlar test edilmis degildir ama kesinlikle ben cok buyuk bir fark hissediyorum). Ayni sekilde ne kadar run skilli belki su an aktif olmasa veya cok fark yaratmasada 3% luk bile fark olsa bu ayni anda kosmaya basladiginiz adama yaklasma firsati saglar size. Ilk postta soyledigim seyleri uygulamanizi tavsiye ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Run skillinin hiçbir etkisi yok söyliyim şu anda açık değil :) Sprintte herkes açık değil ama şöyle bir %3 gibi bir rakam daha hızlı sprintliyorsun gibi geliyor 100 skill de ama emin değilim.

Oyunda skiller gerçekten abartı bir fark yaratmıyor eğer karşındaki kullanmasını bilmiyorsa ancak biliyorsa iş değişir :) En ciddi fark yaratıcak skill Melee weaponun neyse onun masterysidir eğer yoksa olan birine karsı sansın çok düşük fakat büyüsü yüksekmiş şuymuş buymuş okadar fark ettirmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hardcap yok ve eğer kendi planlarına sadık kalırlarsa olmayacak. Ancak kendi planları şu şekildeydi: Skillerin arttıkça gainler yavaşlayacak ve her skill toplam havuza farklı olarak etki edicek, gather skilleri neredeyse hiç etki etmezken bir weapon skilli çok daha fazla etkileyecek gibi, ve kullanılmayan skiller zamanla decay olucak ancak bu sistem henüz açık değil o yüzden şu anda isteyen istediğini kasıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunda UO'daki gibi karaktere bir yol secme zorunlulug yok. Mesela, atiyorum; bu karakter miner - bs olcak, digerine fencing - parry, digerini de archer yapcam gibi bir durum yok. Bir karakter, hem miner - bs, hem fencing - parry, hem archer olabiliyor. Sayet benim karakterim su an en yuksek skilli mining : 70'e yakin. En yuksek combat skilli 25 :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hizli yazildigindan hatalar olabilir, umarim yeni baslayan arkadaslara yardimci olur sayet ben bunlari bilmedigimden cok cektim.. Verdiklerim temel bilgilerdir, cunku bende hala "newbie" yim :)

ps. darkwish baslikla postlari editlersen cok guzel olur ya, cok ayrik olmus, yeni baslayan arkadaslara guide gibi olsun, hem sende gerekli gordugun editlemeleri yap
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Silah konusunda forumlardan alinmis bir chart:

1hand Axe:
R0 weapon: .5 Speed .35 damage
R70 weapon: .5 speed .58 damage

1Hand Mace:
R0: .5 speed .34 damage
R70: .5 speed .56 damage

1Hand Sword:
R0: .6 speed .31 damage
R70: .6 speed .51 damage

Polearm:
R0: .2 speed .57 damage
R70: .2 speed .84 damage

2handSword
R0: .4 speed .49 damage
R70: .4 speed .73 damage

2HandMace
R0: .3 speed .51 damage
R70: .3 speed .78 damage

2HandAxe
R0: .3 speed .54 damage
R70: .3 speed .82 damage

Daggers:
R0: .9 speed 23 damage
R70: .9 speed 32 damage
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...