Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Rewendor's Wicked Oak Tavern (Oyun Kaydı)


Rewendor

Öne çıkan mesajlar

Merhabalar;

Spyro'nun son oyununa benzer bir oyun planlıyorum. Ancak birkaç değişiklik yaptım.

Genel kurallar aynı. Değişiklikleri belirteyim:

İlk olarak oyunumuzun konsepti değişiyor. Bu sefer fantastik bir ortaçağ'da, bilinmeyen bir diyarın küçük lanetli bir kasabasındayız. Bu şirin mekan asırlar önce olan bir olay yüzünden lanetlenmiş ve çeşitli yaratıklar (daha sonra açıklayacam) burayı basmış. Hikayeyi sonra yazacam, ancak kısaca özetlemek gerekirse asırlar önce bu yaratıklar insanlar ve birbirleri tarafından öldürülerek soyları tükeniyor. Yine de lanet her 800 yılda bir kendini tekrarlayacağından ilk savaşta bulunan ve bu yaratıklar tarafından ısırılmış insanların soyundan gelen 4 farklı kişi yavaş yavaş bunlara dönüşüyor ve soyunu tekrar kurmak için avlanmaya başlıyor.

İşte o gün gelip çattığında tüm kasabayı saran lanet önce sis ve ardından vampirler, kurtadamlar, gölgeler ve iblisler tarafından katledilen kasaba halkından kalanlar Wicked Oak hanına sığınıyorlar. Tabii içlerinde de birer casus olduğundan habersizler.

Konuyu özetledikten sonra ikinci önemli farka geçiyorum.

Bu oyunda sadece kendiniz değilsiniz, oyuna katılan herkese bir geçmiş veriyorum (25 karakter var yazacağım temel özelliklerini) buna göre kimin ne olduğunu düşünebilirsiniz bir nevi ipucu.

Oynanıştaki farklılıklar:
4 farklı grup var: Vampire, Werewolf, Shadow ve Deamon

Başlangıçta her grup birer üyeyle başlıyor. Aynen mafyadaki gibi. Vampir ve Werewolflar ateş ve su, shadow ve deamonlar toprak ve hava diye düşünebilirsiniz. Yani vampir ve werewolfun ısırıp yanına çekmeye çalıştığı adam aynı kişiyse geceyi kurtarıyor, aynı şey shadow ve deamon tarafından posess edilmelerinde de geçerli.

Bunlar dışında 3 kahraman karakterimiz var:

paladin: vampir ve werewolf avlayan dedektif gibi düşünebilirsiniz. özelliklerini yazacağım aşağıda.

deamon hunter: deamon ve shadow avlayan dedektifimiz de bu.

priest: ek bir özelliği daha olan (aşağıda yazıcam bunu da) doktor. Ve 4 yaratık grubundan birine recruit edildiğinde lich olur özelliklerini korur.

Bir de klasik olduğu üzere linç edilmek isteyen soytarımız var.

Oynanış sırası yine gündüz ve gece olarak sürüyor.

Gündüz: Her oyuncu aynen fikrini belirterek birini linç etmeye kalkar. Oylar bold yazılı Linç Oyu: Rewendor, ya da Linç oyu: Linç yok şeklinde yazılmalı. Çoğunluğa ulaşıldığında o oyuncu linç edilir. Ayrıca rahip pm atarak o gece yapmak istediğini (seçeneklerini belirticem) belirtir.

Gece: Burada gecemiz biraz daha hareketli.

4 yaratık grubunun önünde 3 seçenek var:
- birini öldürebilir (ancak paladin ya da deamon hunter ertesi sabah cesedi inceleyip izlerden kendi izlediği grubun o townie'yi öldürüp öldürmediğini anlayabilir)
- birini gruba katabilir
- pusu kurabilir.

paladin ya da deamonhunter o gece bana belirttikleri birini açıklarlar ve izlerler. Eğer o kişi kendi izledikleri gruptan (paladin için vampire-w.wolf, d.hunter için shadow-demon) biriyse bunu öğrenirler. Ayrıca eğer o sırada bu grup adam öldürmeyi seçtiyse paladin (veya d.hunter) izlediği kişiyi öldürerek kurbanın hayatını kurtarabilir. Ancak bu tehlikelidir çünkü bu durumda hem hayatı kurtulan kurban hem de o grubun diğer üyeleri paladinin kimliğini öğrenecektir. (tabii saldırı altındaki kişi masum olacak diye bişey de yok her zaman)

rahip: eğer o gece (kendisi hariç) birini korumayı seçtiyse o kişiyi korur. Bunun yerine (deamon vampir w.wolf shadow) gruplarından birini seçerek o grubun kaç kişi kaldığını öğrenebilir ancak kimlikleri öğrenemez. Ancak rahip bunu ancak ertesi sabah öğrenir ve son gece yapılan değişiklikleri öğrenemez. Örneğin shadowu seçmişse, o gece 4 kişi olan shadow 1 adam alıp 5 e de çıksa rahibe 4 diye iletilir.

townie: Evet artık townielerin de bir seçeneği var. Aynen paladin gibi gece kalkıp 1 kişiyi izleyebilirler. Ancak sadece o gece recruit varsa bunu görebilirler (adam öldürdüyse o kişi townieye bilgi verilmez) ve o kişinin yaratık olduğunu öğrenirler. Ancak bunun kötü yanı eğer bahsedilen kişinin grubu o gece pusu kurmayı seçtiyse o townie açık hedeftir. Öldürülebilinir ve recruit edilebilir. Sadece townieler bu gezinmeyi yapabildiğinden ve paladin-d.hunterın gezisi pusuyla yakalanamayacağından pusu kuran grup gezenin townie olduğundan %100 emin olur ve onu recruit etmede fail olma ihtimali çok düşük (rasgele seçimle karşıt grubu da o townienin peşine düştüyse o ayrı tabii)

Townielerin bana patrol yapmadıkları sürece bildiride bulunmasına gerek yok, hani belli bi süre içinde ses çıkarmayan townieler patrol yapmamış sayılıyor.

Kısaca özetlemek gerekirse özellikler:

Yaratıklar için:
- kill
- recruit
- ambush

paladin ve d.hunter için:
- follow
- heroic action (sadece o townie ölmek üzereyse)

priest:
- protection
- scry (adam sayısı görme)

townie:
- patrol
- sleep
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hikaye: (kusra bakmayın çok aceleye geldi ve uykum var pek hikaye gibi olmadı kendimi veremedim :) )

Kimileri için bir efsane, kimileri için küçük kasabaya ün ve insan çekmek için bir palavra, kimileri içinse geçmişte yaşanmış büyük bir kahramanlık olarak yer eder Kara Pelerin savaşı. Hikaye çok eskilere, insanların henüz fazlaca genç ve ahmak olduğu dönemlere dayanır. Batı ülkeleriyle doğudaki zengin madenleri birleştiren en kısa rota olan Gümüşkoy limanının çevresinde yerleşmiş küçük bir kasaba olarak başlayan ancak ticaretin bereketiyle kısa sürede genişleyip başlı başına dev bir şehre dönüşen Illion şehri bir anda dört bir yandan iblislerin saldırısıyla yerle bir olmuş, vampirler, kurt adamlar, gölgeler ve iblisler şehrin neredeyse tamamını katlederek veya kendilerine dönüştürerek kendi aralarındaki üstünlük savaşına başlamışken, bir grup şehirli ve asker birbirlerini zayıflatan düşmanlarından bir şekilde kurtarırlar şehri. Nereden çıktığı bilinmemektedir bu şeytani varlıkların, kimine göre kötü bir büyücü, kimine göre cehenneme açılan bir kapı, kimine göreyse tanrıların kızgınlığı ve laneti olarak görülür başlangıcı. Tek bilinen şehrin çan kulesindeki mavi safire yönelmesi ve bu uğurda birbirini çiğnemesidir dört ırkın da. Nedense o safir hiç kimsenin dikkatini çekmemiştir o ana dek, ve o andan sonra da ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın yerinden sökülememiş, ve hatta çan kulesi yıkılmaya çalışılsa bile yere toprağa bağlanmış, kimse tarafından kaldırılamamıştır yumruk büyüklüğündeki safir.

Bu saldırı binbir kahramanlık ve cesaretle savuşturulsa da etkileri hiçbir zaman tam olarak yok olmamış, büyük şehir zamanla küçülmüş, haritadan silinmiş eski küçük köy haline geri dönmüştür. Artık sadece gemileri kullanacak tüccarlar ve yerel halkın yaşadığı küçük köy aradan geçen asırlar sonra tekrar aynı lanetle karşılaşacağından tabii ki habersizdir.

Olaylar köyün çobanının ormanda bulduğu bir cesetle başlar. Ceset insan olmasına rağmen şaşırtıcı derece büyük dişleri ve etrafında dökülmüş kurt tüyleri vardır, vücudunun özellikle göğüs kısmı yanık üstü çıplaktır. Panik halindeki çoban koaşarak durumu en yakındaki köylüye, koyunlarını otlattığı çiftçiye yetiştirir. Çiftçi başta inanmasa da cesedi görünce direkt olarak valiye gider. Vali yanına şehir korumaları alarak kimliği belirsiz cesedi inceler, ancak sonuç çıkmayınca cesedi gömerler.

Sonraki günlerde tanıdık ve tanımadık pek çok insanın çeşitli şekilde can vermiş cesetleri halkı paniğe sürükler. Çıkan kargaşa yeterince büyükken sayıları azalan halk herkesi düşman bellemiş hale gelmiştir.

Vali olaya el atar, şehrin en büyük binası olan Wicked Oak Hanında halkın ileri gelenlerini toplayıp bir toplantı ve karar vermek ister. Ancak bu toplantı hayatlarını kurtarmıştır. Toplantının tam ortalarında aniden bastıran mistik bir sis tüm köyü etkisi altına alır, dışarıdan gelen kükreme, çığlık ve demir sesleri kısa süre sonra jilet gibi kesilir. Handan dışarı kolaçan etmeye çıkan hiç kimse canlı gelmese de çığlığı kısa bir süre için hana ulaşmaktadır. Bunun üzerine halk hanı barikatlarla kapatır ve yiyecek bitene kadar içeride yaşamaya karar verir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Roller:

- Hancı: Yıllardır tanınan neşeli yüzlü, sürekli kırmızı burunla gezen ve her nasıl oluyorsa herkesin ismini, şeklini ve her türlü hikayesini hatırlayan yaşlı tonton bir adam.

- Garson1: Hancının oğlu, uzun süredir babasının yanında çalışan genç bir çocuk. Babası gibi güleryüzlü olmasının yanısıra fazla içkiye düşkün.

- Garson2: 4-5 senedir handa çalışan bir genç. Şehrin yerlisi değil, parası bittiği ve kalacak yeri olmadığı için çalışmaya başlayıp sonra buraya kapağı atmış biri. Geçmişi hakkında pek konuşmaz.

- Temizlikçi1: Yüz hatları ten rengiyle buralardan olmadığı kesin, gemiyle zamanında kasabaya gelip yerleşmiş bir uşak. Aşırı derece titiz ve disiplinli olduğu sert yüz hatlarından ve her daim bakımlı olmasından belli.

- Temizlikçi2: Barmenin manevi çocuğu. Anne-babası bir gemi kazasında öldüğünden beri getir götür işleriyle başladığı handa çalışmaya temizlikte devam etmiş.

- Ahırcı: Aksi huysuz bir ihtiyar. İnsanlarla konuşmayı pek sevmez, atlara çok düşkündür. Söylenip durmaktan özellikle zevk alıyormuş gibi gözükür.

- Gezgin: Kasabaya yeni gelmiş bir adam. Tüm kıtayı gezerek harita çıkardığını söylüyor, insanlarla arası iyi ama genelde konuşmaktansa karşı tarafın hikayelerini dinleyip not almayı seviyor.

- Ozan: Şehre birkaç yılda bir gelen ve o yöredeki şehirleri kasabaları dolaşan, gitarıyla müziğiyle para kazanan, ve hikayeleri abartarak analtmaya bayılan biri. Seveni çok, ama boşboğaz olduğunu düşünüp sevmeyeni de az değildir.

- Şehrin Yaşlısı: Herhangi bir görevi sorumluluğu olmasa da oldukça bilge bir yaşlı adam, genelde işi olan ona sorar.

- Komutan: Ülkenin ordusuna ait üst düzey bir asker, gemiyle başkente gitmek üzere hazırlanırken şehirde kısılı kalanlardan. Sert yüz hatları ve çenesindeki bıçak ya da kılıç yarasıyla saval tecrübesinin fazla olduğu şüphe götürmez

- Asker: Komutanın yanında koruma ve eşlik amaçlı gelmiş daha 30larına gelmemiş genç bir asker. Tipik bir asker endamı ve tavrı var.

- Tüccar: Gemiyle şehri terketmek isteyip kısılı kalanlardan biri daha. Kasaba halkı tarafından en azından sima olarka bilinir, arada bir 3 at arabalık konvoyuyla şehre gelir, son kalan mallarını da satıp gemiyle tekrar ülkesine döner.

- Tüccarın yamağı: Son iki seferdir yanında gözüken genç bir çocuk. Heyecanlı hevesli belli ama tüccardan fazlasıyla çekinir.

- Tüccarın koruması1: Paralı asker kılıklı fazla konuşmayan tok sesli biri

- Tüccarın koruması2: Aynı tip, aşağı yukarı aynı boyutlar, aynı tavır.

- Deniz Fenercisi: Limandan gelip giden gemilere yol gösteren deniz fenerinde yaşayan bir adam. Arada bir alışverişe köye inse de genelde fenerde yaşar, pek fazla tanınmaz.

- Çiftçi: Hikayede ismi geçen çiftçi, köyün en zengin adamı.

- Çoban: Genç biri yine. Genelde hayvan otlatmaya çıkar günlerce gelmez

- Kaptan: Son hareket edecek geminin kaptanı karadaki son gecesinde biraz kafa dağıtmak için gelmiş hana

- Denizci1: Kas yığını bereli atletli bir adam kaptanın yanında.

- Denizci2: Daha kıdemli olduğu belli, daha yaşlıca.

- Miço: bir genç daha

- Vali: Adı üstüne uzun süredir buranın valisi

- Şehir koruması1: valiyi korumak için yanında hana gelen koruma

- Şehir koruması2: valiyi korumak için yanında hana gelen koruma
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:
birinizde farkli bisey yapin yav.


insaf be =).. her oynattığım oyun bir öncekinden farklı olsun diye uğraştım hep.. 4. oyuna başlarsam o da değişik olur büyük ihtimalle =)..

bu arada, beni de ekle demiştim listeye rewendor =).. henüz fazla bilgim yok oyunla ilgili ama akşam gelince okurum..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...