Jump to content
SturmVogel

Forum Mafia Wars : Death Note "5 Years After" 2 (KAYIT VE KURALLAR)

Öne çıkan mesajlar

§ 14 Eyl 2008, 10:47


Giriş :

Aylar sürebilecek bir Forum Mafia Wars projemiz var. Daha doğrusu var'dı bu katılım azlığından ötürü iptal ettiğimiz ilk Beta oturumun versiyon yükseltilmiş hali. Konusu kısaca tanımlamak gerekirse Death Note serisinden 5 yıl sonra geçecek ve birden çok Kira'nın ortaya çıkması ile yeni L Near'ın ve KIT ekibinin onu araması minvalinde gelişecek. Kira'lar hem suçluları hem polisleri hem de tek Kira olabilmek için birbirleriyle savaşacak. Death Note kuralları serideki gibi gelişecek (Konu ile ilgili temel kurallar için buradan )

Ayrıca oyunun arka planında yaşanan olayları daha iyi kavrayabilmeniz için 37 bölümlük Anime serisini izleyebilirsiniz. (Verdiğim linkte Türkçe altyazılı ve direct download olarak yeralmakta...) Ayrıca serinin farklı bir yorumu olan 3 filmi de PM'le bana ulaşırsanız size ulaştırabilirim.

Linç sistemi yerini burada "İHBAR" sistemine bırakıyor. Yani herhangi bir vatandaş ihbar edip bir kişiyi hedef gösteriyor sonra ihbarlar yoğunluk gösterirse o kişi gözaltına alınıyor. Olaylar aniden kesilir ve ihbarlar devam ederse gözaltı süresi uzayabilir ama başka cinayetler işlenir, yakalanan kişinin delilleri bulunursa kişiyi idam edeceğiz. Oyunun bir haftada filan bitmesi gibi bir durum yok. Aylar belki de 1 yıl sürebilecek bir oyun olacak bu. Suçlular ve KIT'lerin "infaz" / "baskın" diyebileceğimiz bir oylamaları ve diğer sınıfların da kendi özel yetenekleri var. Bunun ayrıntılarına sonra gireceğiz.

Kira'lar DM tarafından rastgele seçilecek ve olaylar tüm Kira'lar yakalanana/ölene dek sürecek. DN kullanımı ise doğrudan oyun GM'sine yapılacak. (Ölüm süresi ayarlanabilecek yada manuel kalabilecek) Her oyuncunun nicki dışında GM'i tarafından ona verilen bir "gerçek ismi" olacak.

Bu isim ve de hedefle görsel olarak karşılaşılamksızın olmaksızın Death Note ile öldürme işlemi gerçekleştirilemeyecek. Peki bu gerekli bilgiler nasıl öğrenilebilir, en başta oyuncular arasında grup yardımı, daha sonra araştırma, bilgi tüccarlığı, oyun içi event'lar ve özel görüşmeler yolu ile...

Seçebileceğimiz oyuncu tarafları :

KIT
Kira Yandaşları
Kardeşlik

ve bunun yanısıra da freelance olmak isteyen oyuncu tipi olarak ayrı ayrı olmak üzere :

Siviller
Korumalar
Hacker'lar
Mafya Doktorları

bulunmakta... (Bunlar herhangi bir tarafı tutmakta yada tutmamakta serbest olan freelance oyuncuları temsil ediyor)

Bunlar oyuncu grupları, en azından başlangıç için böyle düşünüyorum ama oyuna katkılar oldukça ayrıntıyı da arttırabiliriz. Önceden uyarmak babından söyleyeyim : LÜTFEN ZAMAN AYIRAMAYACAK OLAN HİÇ BAŞLAMASIN!



Konu :

Death Note cinayetlerinin aniden kesilmesinin üstünden neredeyse 5 yıl geçmiştir. İnzivaya çekilmiş olan Near birdenbire 5 yıl önce rastladığına benzer cinayet işarteleri üzerine başlarda istemese de kısa süre geçmeden kendinisini yeni L olmak ve bu cinayetleri işleyenleri adalete teslim etmek zorunda kalır. Near, ismini ve yüzünün bilinmesinin kendisi için en ölümcül düşman olduğunu bildiğinden yeni bir KIT birimi (Kira Investigation Team) kurar ve araştırmalara başlar. Fakat öğrendiği şey bu kez karşılarında sayısı belirsiz Kira'lar olmasıdır. Zira ilk başlarda ortaya çıkan ölümlerin ilk hedefi sadece hapishanedeki suçlularken, bir süre sonra ortaya çıkan bir diğerinin masumları ve kişisel hedeflerini de ortaya kaldırmaya başladığını farkeder. Near ilk yüzleştiği Kira kadar prensip sahibi ve hedef gözetmeyen, hem de sayısı belirsiz bu Kira'ları durdurmanın eskisinden çok daha zor bir görev olacağını tahmin etse de ne olursa olsun bunu durdurması gerektiğini bilmektedir. Belki de bu, asla kazanılamayacak bir savaş olsa da...

Oynanış :

-Karakter Yaratmak:

Karakter yaratırken özel mesaj ile bana seçtiğiniz mesleği (yukarıda belirttiğimiz üzere 7 tanesinden herhangi biri) ve oyundaki "gerçek isminizi" belirteceksiniz. Role play gereği ne Kira'ları ne de Near'ın hakkında bilgi sahibi bir karakter oluşturmanız yasak. Benzer şekilde elinizden geldiğince "doğal" karakterler oluşturmaya çalışırsanız oyunun gidişatı için daha iyi olur. Tabii oyunda abartıp Japonca kasmanıza gerek yok :p

-Disiplin:
Oyun için öncelikle müraacatları GM'e yani bana yapıyorsunuz. Seçmek istediğiniz gerçek ismi, tarafı ve sınıfı seçebilir yada rastgele seçilmesini sağlayabilirsiniz. Kira (Kira Yandaşları'nın lideri) ve Near (KIT lideri) seçimleri ise tarafımdan yapılacak.

Oyunda aktif olmak ve Role Play zorunludur. Kural ihlali yapanlar ve de en az 3-5 gün boyunc ne araştırma yapıp ne de oy vermeyerek aktif olmamayı sürekli hale getirenler GM tarafından bir defalık olarak uyarılırlar. Kural ihlali veya aktif olmamanın tekrarlanması durumunda Shinigami'ler onların isimlerini kendi defterlerine yazacaktır. Oyun dışı kalmış kişiler oyuna müdahele edemez. Oyuna veya oyunculara karşı karşı saldırıya/tacize geçen kişilerse kişiler yönetime bildirilecektir.

-Oyun İçi Diyalog ve Buluşma Jargonu:
19.00 - 22.30 saatleri arasında hamle yapılamaz (araştırma yapmak, saldırı düzenlemek vs) Bu süre içinde sadece Özel Görüşme düzenlenebilir.

MSN buluşmasını forum yada MSN içi jargonda Cafe, Bar, Güvenli Ev, Terkedilmiş Ev yada Karargah olarak kullanabilirsiniz. Hangi tür özel görüşmede ne tür kural işletileceği aşağıda açıklandı.

Cafe : Katılan tüm oyuncular birbirinin yüzünü görür. Tüm oyuncular birbirinin gerçek isimleri ile hitap eder.
Bar : Cafe ile aynı. Katılmak için sadece başka bir oyuncu tarafından davet edilmiş olmak gerekir.
Güvenli Ev : Bar ile aynı gibi. Farkı ise buradaki toplantılar gruba özel yapılır. Ama bu buluşmayı davet edilenlerden öğrenebilecek özel karakterler (Kira, Near, W gibi) bu grubun haberi olmadan bu görüşmelere katılabilir.
Terkedilmiş Ev : Kira'nın güven sınama toplantısı. Kira perde gerisinden konuşur ve davet edilen kişiler onu görmezler. Kira bu tür buluşmada gerçek ismini vermek yada yüzünü göstermek zorunda değildir.
Karargah : KIT'lerin kendi gruba özel toplantıları. Near gerek duyduğunda tüm KIT'lere otomatik olarak mesaj gider ve toplantı gerçekleştirildiğinde katılan tüm KIT'ler birbirini tanır. Bu toplantılara sadece ve sadece KIT'lerin giriş hakkı vardır.

Görüşmeye gelmek isteyen yada özel görüşme oluşturmak isteyenler bana PM atabilir: Cevap olarak MSN adresimi vereceğim ve özel görüşmeler oradan yapılacak. Bir buluşma yapılacaksa bu işlem 19.00 - 22.30 saatleri arasında gerçekleştirilir. Buluşma teklifi getiren bir oyuncu, teklifi kabul edilirse bu saatler arasında MSN üzerinden buluşmaya katılmak zorundadır.

Forumda can güvenliğine önem veren herkesin role play konuşmalarında kendilerinden bahsederken paticik nicklerini kullanması önerilir ama iş özel görüşmelere geldiğinde bu değişir. Gerçek isme açık şekilde yapılan özel görüşmelerde herkes oyun kaydı sonrasında kendisine verilen "gerçek ismi" (atıyorum mesela Shiuchi Ikeda) kullanacak. Kimliğinin tehlikeye gireceğine inanan oyuncu özel görüşmelere katılmayabilir ama bu durumda grup oylamalarında söz sahibi olamaz. Benzer şekilde Near ve W haricindeki oyuncuların özel görüşmelerde sahte isim kullanmak kural ihlalidir. (İstisnası Terkedilmiş Ev toplantılarında Kira'nın kendisini saklı tutabilmesidir)

-------------------------



Şimdi de başlarda bahsettiğimiz oyuncu sınıflarının geniş açıklamalarına, artılarına ve eksilerine geçelim:






KIT (KIRA INVESTIGATION TEAM) :

Kira'ları bulup yakalamak için kurulmuş dedektif ve polislerden kurulu bir özel birim. Tüm Kira'lar yakalandığında bu takım kazanır. KIT'in başarısı diğerleri gibi varlıklarını iyi gizleyebilmelerine bağlı. Gözaltına alma yetkileri, tüm oyun katılımcılarının oylamaları ile yoğunlaşan kişinin gözaltına alınabilmesidir. Gözaltına alınan kişi "ihbar" hakkını kullanamaz ve sorguda tutulur.

KIT üyelerinde de bir köstebek olması olasılığı mantıken her zaman mevcuttur. Bu yüzden ihbar sonucu bir KIT üyesi de gözaltına alınabilir ve bu KIT içinde normal bir durum olarak değerlendirilir. Ama geçici olarak gözaltına alınan bir KIT ajanının gerçek ismi halka açıklanmaz.

KIT'ler araştırmalarını 8 günde tamamlarlar ve bu süre sonunda o oyuncunun tarafını ve Kira olup olmadığını kesin olarak öğrenirler. KIT ajanları bir araştırmayı yarıda kesip başka bir araştırmaya başlayabilirler. Diğer oyuncular araştırdıkları oyuncu ölmedikçe o araştırmayı yarıda kesemezler.

Eğer bir KIT'in kendi araştırması sonucu bulunan kişi sivil yada kendi tarafından bir oyuncu değilse sonraki araştırma süresi %50 azalacaktır. Bu sayede şüpheli bulmayı sürekli hale getiren bir KIT araştırmalarını 24 saatin altında bile tamamlamaya başlayabilir.

Daha önce bahsetmiş olabileceğimiz gibi, Kira'nın varlığı konusundaki açık kanıtlar %100 olduğunda Kira'ların tümü tutuklanıyordu. Kanıtlar, Kira Yandaşları'nın göz altına alınması ( + %5 ) , ölü Kira Yandaşları'nın üzerinden çıkanlardan ( + %10 ) , Kira'nın sağ kolunun öldürülmesi/yakalanması ( + %55 ) ile edinilebileceği gibi Near'ın, W'nin yada onun sağ kolunun özel görüşmelere sızması yoluyla da olabilir. ( Şüpheli takip altında ölür ve Kira Yandaşı çıkarsa delil + %10 değil + %15 artacaktır. ) Öldürülen bir Kira ise sadece başka Kira'lar da varsa delil oranını arttırır ( + %55 ) başka bir Kira yoksa oyun KIT'in zaferi ile biter.

Öldürülen her KIT ajanı Kira'ların varlığı konusundaki delillerin %10 azalmasına neden olur. Öldürülen bir kişi Kira'nın sağ kolu ise azalan delil %55 olur. KIT ajanı, Kira ile ittifak yapmış Kardeşlik tarafından kaçırılırsa deliller her gün %5 azalır.

Eğer KIT'ler üyelerinin en az yarısını yitirdilerse öldürme yetkisi alırlar ve KIT üyesi olmayıp o gün en en çok ihbar olan herhangi şahsa karşı gözaltına almaksızın baskın düzenleyip çatışmaya girmeye yetkili olurlar. En az 5 günlük sorgulamaya karşı teslim olmayan oyuncu öldürülür.

Near :

Near tıpkı Kira gibi DM tarafından seçilir. Near KIT'ın koruması gereken oyuncudur. Eğer Near ölürse KIT lağvedileceğinden KIT tarafı oyunu kaybeder. (Eğer Near bir sağ kol seçti ise oyun onun ölümünden sonra da devam eder)

Near gözaltı oylamasında çoğunluk beklemeden sonuca ulaşmak için aradığı kişi için istediği çoklukta "adam avı" ilan edebilir, (24 saatlik süre boyunca tek ihbarla bile o kişinin sorguya alınması gerçekleşir), aynı anda sadece 1 (BİR) kişi olmak üzere herhangi bir sayı sınırlaması olmaksızın suçlu olmadığına inandığı bir kişinin gözaltına alınmasını önlemek içn -oylama tamamlanmadan önce olmak şartıyla- o kişiye 24 saatlik dokunulmazlık yetkisi kullanabilir , en önemlisi ise özel görüşmeler sırasında karşılaştığı kişinin gerçek ismini 24 saat sonra bulabilme yeteneğine sahiptir. Eğer karşılaşığı kişi bir Kira yada onun yandaşı ise bunu hemen farkeder ve hiçbir formalite işletilmeksizin saat 00.00 itibariyle o kişi otomatik olarak gözaltına alınır.

Near'ın bir diğer yetkisi aynı anda sadece 1 (BİR) kişi olmak üzere herhangi bir sayı sınırlaması olmamak üzere o kişinin Ölüm Defteri dışındaki yollardan (suikast vs) belli bir süre zarfında öldürülmesini önlemek için polis koruması istemektir. Bu, infazlara yada kişisel saldırılara karşı tanıkları korumak içindir. (Bir kişinin dokunulmazlık yada polis koruması altında olması yanlızca her günün 19.00-22.30 arası herkese açık şekilde açıklanacak bültende verilecek bilgiler içinde görülebilir) Near bu yetkiyi kendisi hariç birisi için kullanır.

Near güvenliği gereği -çok acil olmadıkça- diğer KIT üyeleriyle doğrudan görüşmeyecektir. Söyleyecekleri GM üzerinden diğer KIT üyelerine özelden yada dev ekran panoları yoluyla tüm oyunculara bildirilebilir.

Near, KIT'lerin %75'i öldürülmedikçe infaz edilemez yada kişisel saldırı ile öldürülemez. Near hiçbir şekilde kaçırılamaz.

Near'ın "gerçek ismi" seçilebilir olmadığından gerçek ismi ile görüşmeye gelmesi durumunda farkedilebileceği muhakkaktır. Bu nedenle sadece Near'e özel görüşmelerde fake isim kullanma yetkisi verilmiştir. Ayrıca Near gözaltına alınamayan tek oyuncudur. İhbar oyları Near'ı oynayan kişiye yoğunlaşırsa en çok ihbar alan bu kişinin tutuklandığı açıklanacak fakat bu Near'ın basına verdiği bir sahte bilgi olacaktır. Ayrıca Near'ı herhangi bir oyuncu araştırırsa edineceği bilgi bir dezenformasyon olacaktır.

Ayrıca Near gerçek olmayan haberler yayınlayabilir.

Near özel saldırı yapamaz.

W :
Near'ın Wammy's House'deki eski eğitmeni ve şu anki ana danışmanıdır. Oyunun 20. gününde Kira hala yakalanmadı ise bir süre sonra şehire gelecektir. Sağ kol tayin etme, özel görüşme sırasında isim bulma, bu şekilde Kira veya yandaşlarını ortaya çıkarma dışında Near'ın tüm yeteneklerine sahiptir.

---------------------------------------------------

KIRA YANDAŞLARI :

Amaçları Tanrı olarak gördükleri Kira'yı ne pahasına olsun korumak ve amaçları için onlara yardım etmektir. Tüm KIT birimi yokedildiğinde bu takım kazanır.

Kira Yandaşları dezenformasyon eylemleri yapabilir (KIT'lerin veri tabanına saldırmak, gösteriler düzenleyip provokatörlük yapmak vs) Kira Yandaşları'nın her biri her 16 günde bir eylem düzenleyebilir ve bu eylemler Kira'nın hakkındaki kanıtları %5 azaltır.

Kira Yandaşları araştırma sonucu sivil olarak tanımlanır fakat ihbar sonucu sorguya alınır ve sorgu 24 saatin üstüne uzadığı an Kira Yandaşı olduğu ortaya çıkar ve oyuna veda eder.

Her Kira Yandaşı öldüğünde yada suçlu sorguda bulunup hapse atıldığında öğrenilenlerden/bulunan delillerden dolayı Kira'ların varlığı konusunda değişen miktarlarda bilgi KIT'in eline geçer. Aynı şekilde KIT'lere saldırılarak kanıt oranını azaltmak mümkündür (Bkz KIT özellikleri)

KIRA :

GM'e özel mesaj yazarak ölümünü hazırladığı kişiyi belirlediği süre içinde öldürebilir. Ama bu Ölüm Defteri Kuralları'na uygun olmalıdır. Yüzünü yada gerçek ismini bilmediğiniz hiçkimseyi öldüremeyeceğinizi unutmayın ve oyunun başında hiçkimse ne Kira ne de Near hakkında bilgi sahibi olmayacak.

Tek bir Kira varsa ve o öldürülür/KIT tarafından ele geçirilirse oyun sona erer. Eğer Kira bir sağ kol seçti ise oyun onun ölümünden sonra da devam eder. Fakat Kira'nın eylemleri hakkındaki deliller %100 olmuşsa oyun kesin şekilde Kira'nın yenilgisi olacaktır.

Kira Ölüm Defteri'ni hiç kullanmadı ise hakkında araştırma yapan bir kişi onu bir sivil olarak algılayacaktır. Fakat Ölüm Defteri kulanıldığı andan itibaren hakkında araştırma yapan bir kişi onun Kira olduğunu bulabilir.

Kira ismiyle görsel tanımını öğrendiği ve adını deftere yazdığı kişinin o andan itibaren tüm yetkilerini kullanabilir (araştırma, ihbar etme, kişisel saldırı hatta dezenformasyon) Eğer isminiz Kira tarafından öğrenildi ise bu durumu event kısmından görecek fakat engelleyemeyeceksiniz.

Kira 4 gün içerisinde bir kişinin tarafını öğrenebilir. (İsmini değil) Tarafını öğrendiği oyuncunun üzerine araştırmayı yoğunlaştırarak fazladan 8 gün sonra da o kişinin ismini öğrenebilir. Fakat Kira'nın araştırması sonucu tarafı ortaya çıkan oyuncu Kira'nın onu araştırdığından haberdar olacaktır.

Kira, ismini öğrendiği kişiye karşı fazladan 24 saatlik bir araştırma daha yaparak o kişinin görsel tanımını öğrenebilir.

Gerçek ismini ve görsel tanımını öğrenmeyi başardığı bir KIT ajanı herhangi bir nedenden ötüsü ölür yada öldürülürse Kira'nın araştırma hızı %50 artar. Bu sayede ileride araştırmalarını 24 saatin altında bile tamamlamaya başlayabilir.

Kira, oyun içi jargon kısmında yazan mekanlardan diğer oyuncular yada taraftarları ile görüşür. Tüm oyunculara açıklayacakları ise GM'e özel mesaj yoluyla dev ekran panoları yoluyla tüm oyunculara bildirilebilir.

Seçilen her Kira'nın belli bir yaşam çizgisi olacak bunu Kira'nın kendisi bile bilmeyecek. Eğer yaşam anlaşması yapılırsa bu çizgi yarıya iner. Shinigami Gözü hayat çizginizin yarısını alır ama her gün MSN üzerinden yapılacak buluşma event'ı sırasında yüzünü gördüğünüz kişilerin ismini öğrenebilirsiniz. Hafıza silinirse bu özelliğiniz de gider.

Oyunun herhangi bir kısmında yakalanmadan önce hafıza silme talebinde bulunabilirsiniz. Ama o zaman defterin sahipliğini yitirirsiniz ve rastgele bir sivil oyuncu defteri bulacaktır. Defteri bulan sivil oyuncu onu kullanıp Kira olmaya yada bunu KIT'e götürüp onlara katılmaya karar verebilir.

Bir Kira Ölüm Defteri'ni son kullanışının üzerinden 6 saatten uzun süre geçmişken başka bir Kira'nın Ölüm Defteri yoluyla öldürülür yada kendi seçimi sonucu hafıza kaybına uğrarsa (yani Ölüm Defteri bulunamazsa) GM rastgele bir oyuncuya Ölüm Defteri'ni verir. Aksi takdirde Kira'yı öldüren kişi Ölüm Defteri'ni bulmuş sayılır. Eğer Kira'yı öldüren/yakalayan KIT ise Ölüm Defteri KIT tarafından bulunup imha edilir.

Kira kendi ismini deftere 23 gün sonrası için yazarak Ölüm Defteri'ne karşı 23 günlük tam bağışıklık kazanabilir.

Eğer ilk Kira ilk 20 günlük peryotta öldürülemezse bir süre sonra oyuna yeni katılacaklardan birisi Kira olur, 3. Kira'nın ortaya çıkması öncekinin gelişinden 40 gün sonrasında olacaktır.

Kira kişisel saldırı düzenleyebilir fakat bu tavsiye edilmemektedir.

---------------------------------------------------

KARDEŞLİK

Kira'lar ortaya çıktığında suçluların da varlığı tehlikeye girmişti. Bunun üzerine suçlular ve sempatizanları varlıklarını henüz KIT'in bile farkedemediği gizli bir kardeşlik örgütü oluşturdular ve Kira'ları kendi tarafına çekmek yada Kira'ları üyeleri ölmeden öldürmek gibi iki amaç seçtiler. Sağ kalan tüm Kira'lar kardeşlik örgütü safına geçmişse yada tüm Kira'lar KIT'den önce Kardeşlik tarafından bulunup infaz edilirse oyunu bu takım kazanır.

Kardeşlik üyeleri suçlular kadar suçlu sempatizanlarından da oluşuyor. Bu nedenle bu örgütün üyeleri oyunda bir infaz gerçekleşmediği sürece sorgu sonucu salıverilir fakat infaz gerçekleşmişse sorgulanmaları akabinde tutuklanır ve oyuna veda ederler.

Kardeşlik üyeleri taraf öğrenme araştırmalarını 4 günde tamamlarlar ve tarafını öğrendikleri kişi Kardeşlik'in haklarında bilgi öğrendiğinden haberdar olur. (Eğer araştırdıkları kişi bir Kardeşlik üyesi çıkacaksa bu araştırma 24 saatte sonuçlanacaktır. Kardeşlik üyeleri bir araştırmalarının ne kadar sürede tamamlanacağını bilmeyeceklerdir)

Kardeşlik yapılanması mutlak gizliliğe dayanır, sadece onların sahip olduğu "infaz" yetkisi ölümcüldür ve sadece Kardeşlik üyelerinin girebileceği toplantıda (tahmin edileceği gibi Güvenli Ev'de) infaz kararları alınır. İnfaz kararı Kardeşlik üyelerinin belirlediği bir oyuncuyu 7 günde bir düzenlenebilecek bir baskınla öldürülebilmesidir. Suikast, kardeşlik üyelerinin sayısına göre en fazla 72 en az da 12 saat arasında o kişinin bulunduğu yere düzenlecek bir baskınla gerçekleşir. Kardeşlik üyeleri baskın anında hedefin silahlı koruma altına alınma süresinin bitmesine denk gelip gelmediğini bilemezler. Benzer şekilde zaten en yüksek gizlilik altında yaşayan Near ve W tüm KIT üyelerinin en az %75'i öldürülmedikçe infaz yoluyla öldürülemez.

İnfaz/kaçırma için gerekli süreler aşağıdadır:
Üye sayısı: 1-3 kişi 72 saat, 4-6 kişi 48 saat, 7-9 kişi 24 saat, 10 kişi ve üstü 12 saat)

Kardeşlik tarafından infaz edilen oyuncunun cesedi bulunur bulunmaz bu saldırı tüm oyunculara açık şekilde ilan edilir. Kardeşlik infazları boğma, kurşunlama, mekan kundaklama türü mafya yöntemleri ile gerçekleşir.

7 günde bir kez Kardeşlik üyeleri kararlaştırıp GM'e bildirerek adam kaçırma yapabilir. (Üye sayısına göre minimum 12 maksimum 72 saat içerisinde adam kaçırma gerçekleştirilebilir ve Kardeşlik üyeleri bu süre içinde hedefin silahlı koruma yada sorgu altına alıp alınmayacağını bilemez) Kaçırılan üye taraf değiştirdiğini GM'e bildirmedikçe hücrede tutulur (Süre dışında sorgu altına alınma koşulları ile teorik olarak aynı)

Koruma kiralamış bir oyuncu saldırganlar koruma sayısından çok olmadıkça kaçırılamaz. Kaçırma başarılı olursa tüm korumalarının öldürüldüğü varsayılır.

Kardeşlik üyelerinin ortaklaşa adam kaçırma organize edebilmesi için oyuncu sayıları en az 3 olmalıdır. İnfaz organize edilebilmesi için ise en az 2 kişi yeterlidir.

Kardeşlik üyeleri amaçlarının gizliliğini korumak için herşeyi yapabilirler. Eğer bir kardeşlik üyesinin grup dışı hainlik yaptığı açık şekilde kanıtlanırsa bu üye yapılacak ilk Güvenli Ev toplantısının sonucunda yapılacak oylama ile Kardeşlik tarafından infaz edilebilir.

---------------------------------------------------

SİVİL

Normal vatandaşlar, içlerinden Kira tarafından öldürülme korkusu yaşayanlar da var Kira'nın bir Tanrı olarak yükselmesini isteyen de... Fakat çoğu birçok normal sivil gibi sadece olanları izliyor. Ama bazıları buna seyirci olmamayı seçecek yani siz.

Siviller belli bir noktadan sonra taraf değiştirebilir ve çoklu oynayabilir ve bu da 3 tarafında da varlığını tehlikeye sokabilir ama aynı zamanda grupların diğerine sızması için tek yol da onlar.

Siviller oyun içinde istediği an bir seferliğine karakter sınıflarını değiştirebilirler. (KIT, Kardeşlik, Kira Yandaşlığı, Koruma'lık sivillerin sonradan geçebileceği oyuncu sınıflarıdır. Mafya Doktorluğu ve Hacker'lik ise sivillerce sonradan seçilemeyecektir)

Sivil bir oyuncu başka bir oyuncuyu hedef seçip bunu GM'e bildirebilir: 8 gün sonunda o kişinin görsel tanımı yada gerçek ismi ortaya çıkar fakat bu araştırma hakkı sadece bir kez kullanılabilir, sivil oyuncu bunun hangi taraftan olduğunu bilemez ve bu yolla Near ve W'nın görsel tanımı ortaya çıkartılamaz. Ama oyuncu GM'e elindeki bilgileri nick'ini belirttiği bir oyuncuya vermek istediğini söylerse bilgi takası için sivilin seçtiği kişi bu bilgilerin içeriğinden haberdar olacaktır.

Sivil bir oyuncu bir Kira Yandaşı olmaya ikna edilirse Ayrıntılı Araştırma + Bilgi Takası özelliği bu kez sayı sınırı olmaksızın kullanabilir fakat gerekli süre her yeni araştırma için 2 katına çıkar.

---------------------------------------------------

HACKER

Hacker kiralandığı oyuncu hakkında araştırma yapılmasını önler ve kiralandığı andan itibaren sahibi hakkındaki araştırmalar sıfırlanır. Bir Hacker aynı anda sadece 1 (BİR) oyuncunun hakkında araştırma yapılmasını önleyebilir.

Hacker herhangi bir tarafı tutmakla yükümlü değildir fakat onu kiralayan oyuncunun tüm araştırmaları %50 daha kısa hesaplanır. (Bir Hacker başka bir Hacker'i koruması altına alabilir ve onun araştırmalarını bu sayede kısaltabilir)

Hacker'in araştırmaları ya sadece taraf öğrenme araştırmaları şeklinde 4 günde, sadece gerçek isim öğrenme şeklinde 8 günde , yada sadece görsel tanım öğrenme şeklinde 16 günde gerçekleşir. KIT'lerin bilgileri için bu süre 2 katına çıkar bu nedenle Hacker'ler araştırma sürelerinin ne zaman tamamlanacağını önceden bilmeyeceklerdir.

Near ve W'nin hakkındaki bilgileri Hacker bulamaz. Fakat oyunun çeşitli noktalarında gelecek event'larla bu imkan sağlanabilir.

Hacker'ler ölü gözüken oyuncuları da araştırabilen tek oyuncu tipidir.

Ayrıca Hacker nitekli dolandırıcılık ve hırsızlıktan sabıkalı bir suçlu olduğundan ihbar oyu gelirse tutuklanmasının hemen ardından hapse atılır ve oyun onun için biter. Fakat KIT'lerin Hacker gözaltına alma yetkileri yoktur. (Sadece ihbar sayısı yoğunlaşırsa Hacker hapse atılır)

Bir Hacker araştırma yapılırsa normal bir sivil olarak görülecektir, fakat bir Hacker başka bir Hacker'in varlığını araştırma yaparak öğrenebilir. Benzer şekilde Hacker koruması altındaki bir oyuncuyu yanlızca başka bir Hacker araştırabilir.

Bir Hacker'in varlığını öğrenen bir oyuncu GM'e mesaj atıp onu kiralamak istediğini bildirir, Hacker bunu onaylarsa anlaşma gerçekleşir. Siviller Hacker kiralayamaz ama Hacker herhangi bir oyuncuyu koruması altına almaya kendi karar verebilir. (Bu durumda koruma altına alınan kişi, Hacker bunu ona söylemedikçe bundan haberi olmayacaktır)

Hacker eğer bir KIT tarafından kiralanmışsa her hafta (yani 7 günde bir) Kira hakkındaki deliller %10 artar, bir Kira yada Yandaşı tarafından kiralandı ise deliller her hafta %10 azalır.

Bir Hacker koruduğu kişi ile sözleşmesini istediği an bitirip ayrılabilir fakat korunan kişi korumasının sona erdiğini anlamayacaktır.

---------------------------------------------------

KORUMA

Korumalar bir oyuncunun yakın koruması rolünü üstleniyor ve o kişi, kendisi ölene dek yada aradaki sözleşme bitene dek o oyuncunun infaza uğramasına engel oluyor. Ayrıca en fazla 3 defalığına sorgulanma kararı çıkan oyuncuyu kaçırıp gizleyerek tutuklanmasını önleyebilir. Diğer özellikleri normal oyuncular ile aynı.

Korumalar -sadece KIT yada Yandaş sahiplerinin amaçları doğrultusunda olmak üzere- belli bir sınırlama olmaksızın kişisel saldırı yapabilir. Saldırı yapan korumanın ölüp ölmeyeceği hedefin kim olduğuna ve onun da koruma ile korunup korunmadığına bağlı olacaktır. (Bkz Kişisel Saldırı Yapmak)

İnfaz yada kaçırma amacıyla koruma sahibi bir kişiye yapılacak saldırıda koruma sayısı saldırganlardan kalabalık olmadıkça saldırı başarısız olur ve bu durumda Kardeşliğe en yeni katılan üye ölür.

Herhangi bir oyuncu araştırma yaptığında o kişinin bir koruma tarafından korunup korunmadığını anlayamaz. Fakat araştırma süresini fazladan 24 saat uzatırsa o kişinin korumaya sahip olup olmadığını ancak o zaman öğrenebilir.

Korumalar kaç kişi olursa olsun polis baskınına karşın koruma sağlamaz. Polis baskını düzenlenir, hedef de teslim olmazsa çatışma çıkar ve korumalar hedefle beraber ölür.

Bir koruma koruduğu kişi ile sözleşmesini istediği an bitirip ayrılabilir fakat korunan kişi korumasının sona erdiğini anlamayacaktır.

---------------------------------------------------

MAFYA DOKTORLARI :

Tıpkı Hacker'ler gibi araştırma yapılırsa sivil olarak görünen, sadece ihbar gelirse tutuklanıp oyuna veda eden mafya doktorları 30 günde 1 (BİR) kişiye sahte ölüm düzenleme hakkı tanır. Ayrıca Mafya Doktoru kiralandığı kişiye polis baskınından da sağ çıkma imkanı sağlar.

Mafya Doktoru ayrıca yasal olmayan estetik ameliyatlarla kişilerin yüzlerini değiştirebilir. Her ameliyat herşeyi ile 4 gün sürer ve bu süre içinde oyuncu hamle yapamaz.

Sahte ölüm, siviller hariç her oyuncu tipi için sadece bir kez düzenlenebilir. Sahte ölüm düzenlendiğinde o kişiye dair tüm bilgiler Hacker'ler hariç kişiler için resetlenir (Estetik ameliyatın ardından yeni yüz edineceğinden Kira sahte ölümün ardından hedefinin ismini öğrenmiş olsa bile sahte ölümden önce ismini defterine yazmadı ise artık onun bilgilerini yeni baştan edinmedikçe öldüremeyecektir) Fakat bir Hacker sahte ölüm düzenleyen bir kişiyi ortaya çıkartabilir.

Near, W veya Kira için sahte ölüm düzenleyebilir. Bunun için Near'ın yada Kira'nın sağ kol seçtiği bir oyuncu mutlaka olmalıdır ki görünürde o olmadan işleri o idare edebilsin. Eğer onlar öldürülürse oyun da karşı tarafın zaferi bitecektir.

Mafya Doktoru'nun araştırması 8 gün sürer ve sivil oyuncularda olduğu üzere bir defada taraf, gerçek isim yada görsel tanım olmak üzere bir öğe araştırılabilir fakat edinilen bu bilgiye doktor değil bu bilgiyi vereceği kişi sahip olur. (Sivillerin aksine bu araştırmalar için bir sayı limiti yoktur fakat sonraki her araştırma gerekli süreyi 2 kat uzatacaktır) Bu şekilde Near ve W hakkındaki bilgiler ortaya çıkartılamaz.

Bir Mafya Doktoru koruduğu kişi ile sözleşmesini istediği an bitirip ayrılabilir fakat korunan kişi korumasının sona erdiğini anlamayacaktır.

---------------------------------------------------

DİĞER KURALLAR :

Bu oturumda mümkün olduğunca size yardım etmeyecek, sadede özelden kuralları hatırlatmakla yetineceğim. Gerekli tüm ana kurallar bu yazıda verilmiştir. Fakat kafanıza takılan istisna durumları bana sorabilirsiniz.

-İhbar :

Her oyuncunun günde 1 (BİR) kez ihbar hakkı bulunuyor. İhbar hakkınızı bana PM'den ualaşarak yada foruma açık şekilde yazarak kullanabilirsiniz. (Örnek: İhbar - Cons)

Her gün 1'den çok olmak üzere en çok ihbarı alan kişi en az 24 saatlik sorguya alınır. (Bkz Sorgulanma)

19.00-22.30 saatleri dışında ihbar yapılmaz, yapılanlar değerlendirmeye alınmaz. Bu saatler arasında son bir günün ihbar sonuçlarını okuyabilirsiniz.

20. günden itibaren Kira hala yakalanmadı ise yada Near/W "adam avı" ilan ederse polis ve tüm KIT üyeleri arttırılmış aramaya geçer: Bu sayede de tek ihbar bile sorgulanmaya alınmak için yeterli olacaktır.

-Near/W ve Kira'nın Zayıf Noktaları :

Kira'nın ölüm defteri ile yapabilecekleri temel kurallarla sınırlıdır.

Kanıt oranı %100 olduğunda tüm Kira'lar sağsa bile tümü birden tutuklanır ve Kira Yandaşları oyunu kaybeder. Near öldürülürse Kira yandaşları, Kira öldürülürse KIT oyunu kazanır. (İstisna durumlar yukarıdaki ilgili bölümlerde yazılmıştır)

W öldürülürse Near özel görüşmede yaparak isim öğrenme veya bu şekilde Kira'yı bulma yeteneğini kaybedecektir.

Herhangi bir yandaş öldürülürse Kira 12 saat süreyle hamle yapamaz.

Sorgulanma :

Kira'ları bulmak üzere tüm şehir halkının şüpheli gördüğü tüm kişileri polise bildirilmesi istenmişti. İhbarların yoğunlaştığı bir kişi sorgu altına alınır ve en az 24 saatliğine "ihbar" hakkını kullanamaz. (Ve bu kişi Kira ise sorguya alındığında Ölüm Defteri'ni kullanamaz)

Default sorgu süresi 24 saattir fakat daha önceden sorguya alınıp serbest bırakılmış bir kişi için bu süre en az 48 saattir.

Sorgulanan kişi sıradan bir sivil ise anında serbest bırakılır çünkü hakkında delil bulunamayacaktır. Ama bu kişi aslında Kira ise kulağa basit gibi gelebilir ama Death Note ile öldürülen kişi sayısı 0 ise sivil olarak görülecek ve serbest bırakılacaktır. Eğer Kira'nın Death Note ile öldürdüğü kişi sayısı 2-4 arası ise ilk 24 saatte Kira'nın teslim olduğunu ve suçunu itiraf ettiğini varsayacağız. 5-9 cinayet arası itiraf için gerekli sorgu süresi 48 saate, 10-15 cinayet arası itiraf sınırı 72 saate çıkıcak. (Her 5 kişinin sorgu süresini 1 gün uzattığını ve gerekli sınıra ulaşılana dek Kira'nın sorguda hala bir sivil sanıldığını düşüneceğiz)

Sorguya alınan oyuncu gözaltındayken yapılan oylamada en yüksek ihbar yine ona giderse 24 saatlik sorgu daha da uzar : 24 saat yerine 48 mesela. Gerekli sorgu süresinin bitmeden Ölüm Defteri ile cinayet işlenirse veya ihbar oyları gelmeye devam etmiyorsa Kira rolünü oynayan oyuncu erken salıverilecektir. Sanırım yeterince açık.

72 saatten uzun sorgulanan kişi bir Kira ise suçunu itiraf etmeyecek denli iradeye yükselmiş olsa dahi evde mutlaka delil çıkacaktır. Bu durumda Kira'nın bile 72 saatten itibaren kurtulma şansı olmadığını bilmeniz gerekiyor.

Kira Yandaşları Kira Ölüm defterini kullanmadığı sürece araştırma sonucu sivil olarak görünecek fakat sorgulama 24 saatin üstüne çıktığı an konuşturulacaktırlar.

Her durumda Kira'nın suçluluğu kanıtlanırsa idamla cezalandırılır. Hacker ve -en az bir kez infaz yapmış- Kardeşlik'in tüm üyeleri göz altına alınır alınmaz tutuklanır ve bu şekilde onlar için de oyunu sona erer.

Sağ kol olmak :

Kira yada Near, eğer istediği takdirde, GM'e seçtiği 1 (BİR) kişiyi "sağ kolu" olarak seçtirebilir. Bu kişi ölür/öldürülür ise bir daha başka bir sağ kol seçimi yapılamaz. Sağ kol seçilen kişi ustasının ölümünden sonra bile oyunun devam etmesini sağlar.

Kira'nın sağ kolu, gerçek ismini bulmak için görevlendirildiği kişinin gerçek isim yada görsel tanım için ayrı ayrı olmak üzere 16 günlük bir araştırmadan sonra bulup efedisi olan Kira'ya bildirebilir. Bu tür araştırmaların sayısı için Kira'nın sağ koluna bir sınır yoktur.

Near'ın seçeceği sağ kolu ise -Kira'nın varlığı konusundaki ortaya çıkmış kanıtların her %25'i için 4/1 kısalacak şekilde- görevlendirildiği kişinin hangi safta oyuna başladığını ve şu anki tarafını ortaya çıkartabilir. (standart araştırma süresi : 4 gün) Ayrıca Near'ın sağ kolunun ele geçmesini/öldürülmesini sağladığı her Kira Yandaşı Near'in sağ kolunun sonraki her başarılı araştırmasının süresinin %50 kısalmasını sağlayacaktır. Bu sayede şüpheli bulmayı sürekli hale getiren bir KIT araştırmalarını 24 saatin altında bile tamamlamaya başlayabilir.

Gerek Near'nın, gerekse Kira'nın sağ kolu bir kişi hakkındaki araştırmasını yarıda kesip başka bir kişiyi araştırmaya başlarsa ileride üstündeki araştırmayı iptal ettiği kişiyi tekrar araştıramaz.

Kira yada Near sağ kol seçeceği kişi herhangi bir oyuncu olabilir fakat Kira yada Near sağ kol seçtiği kişinin amacının ne olduğunu bilemez.

Kira'nın sağ kolu özel saldırı yapabilir fakat Near'ın sağ kolu bu hakka sahip değildir.

Kişisel saldırı yapmak :

Her KIT ajanını ve Kira Yandaşı'na tüm oyun boyunca 1 (BİR) kez hedef seçtiği bir oyuncuyu öldürmek için kişisel saldırı yapma hakkı tanındı: Eğer hedef seçilen oyuncu bir düşmansa (KIT için düşman Kira Yandaşı, Kira Yandaşı içinse KIT ajanı düşman) o oyuncu -koruma altında olmadığı sürece- ölür.

Saldıran KIT'in hedef seçtiği kişi bir sivil, Kardeşlik üyesi yada başka bir KIT ajanı ise o oyuncu ölür fakat onu hedef seçen KIT ajanı da ölür. Benzer şekilde Kira Yandaşı'nın hedef aldığı kişi bir sivil, Kardeşlik Üyesi yada başka bir Kira Yandaşı ise saldıran Kira Yandaşı da ölür.

Hedef seçilen oyuncu yada sahibi koruma ise ikisi de ölmez, sadece saldıran oyuncunun tek saldırı hakkı gitmiş olacaktır.

Eğer hedef seçilen kişi birden çok Koruma tarafından korunuyorsa kişisel saldırı yapan kişi ondan daha kalabalık bir koruma sayısına sahip değilse her durumda saldıran kişi ölecektir.

Hızlandırılmış Araştırma :

Taraf öğrenme araştırmalarının sürekli uzun süremesi oyunculara zor gelebilirdi bu nedenle o konuda bir kolaylık yaptım: Taraf öğrenme amaçlı araştırmaların pazar günleri saat 07.00 - 09.00 arasında başlatılması halinde ertesi gün saat 19.00-22.30 arasında araştırma tamamlanacaktır. (Siviller ve Hacker'lar bu kurala dahil değildir)

Vasiyet :

Oyun dışı kalmadan önce öldürüleceğinizi farkettiyseniz öldürülmeden önce GM'e bir vasiyet yazabilirsiniz. Bu sayede öldürülme durumunuzda düşmanın kim olduğu konusunda ortaklarınıza avantaj verebilirsiniz. (Örnek: Bu mesajı okuduğunuzda ben ölmüş olacağım. Bilin ki beni Cons öldürdü )

Event Takibi :

Kira dahil tüm oyuncular oyun içi event'lar yoluyla direkt bir oyuncuya ait olmayan deliller ele geçirebilir ve bunları araştırmalarını yoğunlaştırıp hızlandırmak için kullanabilir. Bunlar GM'in hikayeye eklediği bonuslar şeklinde olacaktır (Örnek : Şu şu tarihler arasında Cafe'ye çeşitli deliller içeren bir çanta bırakıldı : -Hedeflenecek 1 kişi için kesin şekilde görsel tanım, isim ve taraf bilgisi- Delillere ulaşan ilk 2 kişi bunların sahibi olacak ve delilleri alabilmek için en az 30 dk Cafe'de kalmak gerekecek gibi) Bu tür event'ları en az 48 saat önceden bildireceğim.

Polis Baskını :

KIT üyelerinin %50'sini kaybetti ise polisle ortaklaşa vur yetkisi alırlar ve o günden itibaren en çok ihbar alan kişiye saat 19.00'da polis baskını gerçekleştirilir. Baskında teslim olmayan oyuncu ölür dolayısıyla kaç koruma edinilirse edinilsin bu polis baskınına karşı koruma sağlamaz. Hedef isterse en az 4 günlük sorgu için teslim olabilir.

Yeni oyuncu koruması / Aktif olmayanların uzaklaştırılması :

Bir oyuncu ilk hamlesini yaptıktan sonraki ilk 3 günü boyunca hakkında yapılacak araştırmalarda sivil olarak görülür. Hamle yapmadan 5 gün geçiren oyuncu ise uyarılır, tekrarlanması halinde 2. uyarı gelmeden direkt oyundan uzaklaştırma gelecektir. Oyunun 20. gününden itibaren ihtar/uzaklaştırma için gerekli süre 3 güne düşülecektir.

-Kamera Yerleştirme:
KIT'ler aynı anda 1 (BİR) kişiolmak üzere şüpheli kişi evine gizli kamera yerleştirip takibe alabilir. Kişi Death Note kullandığı anda KIT'ler o kişiye suçüstü yapabilir.

Evine kamera yerleştirilen kişi bunun farkında olmayacaktır.

KIT'ler istediği zaman kameraları söküp başka bir kişiyi takibe alabilir.

KIT'ler içinde oy birliği yapılamasa bile Near/W kendi insiyatifi ile bir eve kamera döşetebilir.
--------------------

Oyun 20 oyuncuya ulaşıldığı an başlayacaktır: Lütfen oyun kayıt taleplerinizi PM yoluyla bana iletin. Sormak istedikleriniz varsa bunu da PM yoluyla yapın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 12:10
Sturm, istiyorsan bunu kayit konusu yapalim, oyun icin ayni thread acariz?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 12:59
beni yaz :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 13:20
Bunu okumak adamın 25 dk sını alır en az.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 13:47
oyun cok guzel ve derin bir oyun. Vakit harcayabilirseniz kesinlikle oynamaniz gerektigini dusunuyorum. Benim vaktim yok maalesef.

bu arada sturm, bu oyunun 14-15 kisilik versyonlari yok mudur? 20 kisi biraz fazla degil mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 14:03
15 kişi eh işte olur 20 kişi tam kararında diye düşündüm istek gelirse 15 kişiye ulaşıldığında da oyuna açılabilir ama benim görüşüm en az 20 kişi olmamız yönünde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 14:20
insallah olursun tabi, ona lafim yok, mekanlikler falan cok iyi, vaktim olsa ben de atlarim.

Dur bakalim belki bir kac hardcore tip cikar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 18:13
beni de yaz sturm. diğer oyun başlayamadan bitmişti.


(yalnız ne zaman görüşmelerin falan olacağı belirtilsin ki ona göre biz de gelelim değil mi?)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eyl 2008, 19:06
calimero said:
beni de yaz sturm. diğer oyun başlayamadan bitmişti.


(yalnız ne zaman görüşmelerin falan olacağı belirtilsin ki ona göre biz de gelelim değil mi?)


görüşme tipleri yukarıda belirtilmişti. görüşme düzenlemek isteyen buluşma yeri seçiyor ve ben muhataplara mesaj geçerek ulaşıyorum. görüşmenin foruma açık yazılması katılanların güvenliğini tehlikeye sokar o yüzden böyle bir yol izledim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eyl 2008, 06:51
Kayıt için özelden başvuracak arkadaşlar lütfen MSN adreslerini de yazarsa iyi olur. Buluşma gerektiğinde forumdan mesaj attığımda çoğu kişiye ulaşmak mümkün olmuyor. (Hoş yani, şu ana kadar kimse başvurmadı özelden)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 02 Eki 2008, 05:33
Elimde olmayan gecikmelerden ötürü özür dilerim. Konuyu güncel tutarak katılmak isteyen arkadaşlara kolaylık sağlamak istedim. Şu an toplamda 10 kişiyiz.

Mevcut oyuncular:

+ dragonfire
+ lexius
+ Calimero
+ Fly
+ funq
+ NoTwist
+ Mortis
+ mulgear6
+ Dragonfire
+ Sam


Yukarıda ismi belirtilenlerden özel durumu olup çıkmak isteyenler yada yukarıda ismi belirtilmeyip de katılmak isteyen arkadaşlar bana özel mesajla ulaşabilirler. 20 kişiye ulaştığımızda oyun başlayacaktır.

--------------

Oyuncu sayısının sorun olmaması ve aynı anda birden çok oyuncunun takip edilebilmesi için bir kiralama sistemi ekledim.

Maaş Sistemi ve Kiralama :

Her oyuncu sınıfına oyundaki özel item'ler , özelliklerini uprade etmek yada başka bir oyuncuyu kendi için kiralamak karşılığında kredi kullanıyoruz. Her oyuncu tipine göre dağıtılan krediler farklı oluyor. Benzer şekilde o oyuncuyu kiralamak için gerekli koşullar da farklı. Bunlar şu şekilde:

-Sivil: Haftada 1000 Kredi, başlangıç için 1000 kredi ( Sivil Kiralamak için: Günde 100 Kredi )
-Koruma: Günde 200 Kredi, başlangıç için 1200 kredi ( Koruma Kiralamak için: Günde 200 Kredi )
-Hacker: Günde 100 Kredi, başlangıç için 800 kredi , ayrıyeten gerçek isim bilgisine ulaştığı herkesin hesabını kendi hesabı gibi kullanabilir. ( Hacker Kiralamak için: Günde 300 Kredi )
-Mafya Doktoru: Ayda 9000 Kredi ( Mafya Doktoru Kiralamak için: Bir defalık 5000 Kredi )
-Kardeşlik: Toplam üye başına günde 400 Kredi, başlangıç için 1500 Kredi (Kardeşlik üyeleri kiralanmaz, onlar başkalarını kullanır)
-KIT: Ayda 9000 Kredi (Kardeşlik üyeleri kiralanmaz, onlar başkalarını kullanır)
-Kira Yandaşı: Günde 400 Kredi, başlangıç için 2400 Kredi (Kardeşlik üyeleri kiralanmaz, onlar başkalarını kullanır)

Haftalık tüm krediler pazar günü, aylık ödemeler her ayın ilk pazar günü sanal hesaba geçecektir. Anlaşma tek taraflı yada karşılıklı olarak bittiğinde ödeme de kesilir.

Kiralanmayan bir oyuncuya kiralama teklifi yollarsanız bir süre sonra reddedildiğiniz mesajı gelecektir.

Herhangi bir oyuncu diğer oyunculara para karşılığı şantaj yapabilir.

Kurallar dahilinde bir oyuncu başka bir oyuncuyu kendi insiyatifi ile koruyabilir. Bu durumda o oyuncu bu hizmet için para ödemez.

Eğer kiralanmaya yanaşan bir oyuncu yoksa aynı ücrete o mesleğe sahip bir bot oyuncu kiralayabilirsiniz. Bot oyuncu hikayede adı geçen bir NPC olarak belirecektir.

Black Market :
Burada yeteneklerimizi arttıran Item'leri görüyoruz. Bunlar için Kredi'lerinizi kullanmalısınız.

-Araştırma Geliştirmesi: 5000 Kredi
Sonraki her tür araştırmalar için gerekli süre %50 kısalır

-Saldırı/Savunma Geliştirmesi: 5500 Kredi
Sonraki her tür saldırı durumu için verdiğiniz 2 katına çıkarken aldığınız hasar yarı yarıya azalır. (Örnek: Bu geliştirme ile artık 1 Koruma ile korunan kişiyi öldürebilir yada başkası ve 1 Koruma ile saldırıya uğrarsanız kurtulabilirsiniz)

-Firewall: 6000 Kredi
Sadece Hacker'ler için. Tanımlanan 1 (BİR) hedef Hacker olsa da bilgilerinize ulaşamaz.

-Virüs: 6000 Kredi
Sadece Hacker'ler için. Hedeflenen 1 (BİR) hedef Hacker olsa da onun araştırma yapma özelliğini 72 saat engeller.

-Kanıt Çantası: 10000 Kredi
Her çanta için sadece 1 (BİR) oyuncunun tüm bilgilerini öğrenebilirsiniz. ( Özel Karakterler yada Köstebek olup olmadığı da dahil olmak üzere... )

Köstebek :
Kira ve Near sağ kolları dışındaki 1 (BİR) oyuncuyu "köstebek" olarak karşı grubu çökertmek üzere görevlendirebilir. Undercover olarak seçilen oyuncu KIT yada Kira Yandaşı özelliklerinin haricinde seçtiği fake mesleğin maaş hariç tüm özelliklerini kullanır. Özel karakterler yada Hacker'ler haricindekilerin o kişi hakkında yapacağı araştırmalarda o kişinin hep sahte mesleği çıkar ve köstebekler hedef grubun toplantılarına girebilir.

Rakip grubun kimliğine bürünen köstebeklerin araştırmaları 2 kat daha uzun hesaplanır, rakip grup dışında bir mesleğe bürünenlerse o meslek grubunun araştırma süresine göre araştırma yapar.

Sadece bir kez Köstebek seçilebilir. Köstebek yakalanır yada öldürülürse bu durum sağ kolun yakalanması yada öldürülmesi ile eşdeğer sonuç verir.

Bir kişiye yönelik baskın yada kişisel saldırı düzenlendiğinde o kişiyi koruyan kişi olarak yanında bulunan köstebek rolünü bırakır ve korunan kişi saldırı esnasında o kişinin aslında köstebek olduğunu öğrenir.

Herhangi bir oyuncu araştırma yapmak haricinde kendi ile aynı gruptan gördüğü başka bir oyuncunun köstebek olup olmadığını anlamak için onu ayrıyeten takip de edebilir. Bir kişinin köstebek olup olmadığının tespit edilmesi 48 saattir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Eki 2008, 22:21
Benide yaz Sturm. Benim herbişeyimi random olarak belirleyebilir. Pek muhim değil =) Her sınıf ve meslek eğlenceli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Eki 2008, 22:24
varım bende...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Eki 2008, 02:44
+ Calimero
+ Fly
+ funq
+ NoTwist
+ Mortis
+ Dragonfire
+ mulgear6
+ Sam
+ lexius
+ Masakari
+ eregorn2
+ pluton

12 kişiyiz, katılmak isteyen ve ismi listede olmayan mesaj atsın. İsteyenler sonradan oyuna dahl olabilir ama.

Kira ve Near resetlendi. Şu an ilk oyundan farklı bir kişi Kira ve Near, onu da belirtelim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2008, 19:50
yok mu başka katılcak. 8 kişi daha gelse başlıcaz yaw hadi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Eki 2008, 21:43
varım ben de

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Eki 2008, 08:53
8 değil 3 kişi daha bulursak 15 kişiyle de oyunu açabiliriz sanırım. Tekrar söylüyorum Near ve Kira rolü oyundan bir gün önce resetlenecek. Yani herhangi bir kişi o olabilir.

Kurallara son ekleme ise şu:

-KIT olan bir kişi istifa edip sivil olablecek , Kira Yandaşı olan bir kişi de benzer şekilde ama kendi kararıyla gruptan ayrılabilecek

--------------------

Yeni Item'ler:

-Minyatür Kırtasiye Takımı : 1000 Kredi (Tek kullanımlık)
Ev dışında ve gündüz saatlerinde de Ölüm Defteri'ni kullanabilirsiniz. Fakat kişisel takibe alındıysanız farkedilirsiniz.

-Jammer : 1000 Kredi (kullanıldığı her gün başına)
Yerleştirildiği yerdeki elektronik kayıt cihazlarını bozar. (vericiler, kayıt cihazları vs) Buluşma yerlerine yada kişilerin kendi evleri üzerine yerleştirilebilir. KIT karargahında bu cihaz zaten default olarak bulunur ve bunun kullanımı ücret gerektirmez.

-Kriminal Araştırma Kiti : 4000 Kredi (Tek kullanımlık)
Sadece Mafya Doktorları ve KIT'ler için... Bir buluşma mekanında/toplantı noktasında kriminal döküman (tırnak, saç, parmak izi gibi) toplar ve o sayede 24 saatte oraya gelen kişileri isim olarak tespit edersiniz. Undercover KIT üyesi olmayanlar KIT karargahında bu Item'i kullanamazlar.

-Portatif Gizli Verici : 4000 Kredi (sadece 3 gün için)
Buluşma sırasında yakınınızda bulunan bir kişiye yerleştirebilir ve ileriki 3 gün içerisinde sesli olarak talimat verip aldığı kişileri isim olarak öğrenirsiniz. Benzer şekilde vericiyi üzerinize yerleştirip şüpheli ile kontakt kurduktan sonra bu bilgiyi sonradan kanıt/şantaj delili olarak başkasına verebilir/satabilirsiniz.

-Kod Kırıcı : 9000 Kredi (tek kullanımlık)
Sadece Hacker'ler için... Hedeflenen kişi üzerindeki Firewall yada Virus kodunu kırarak etkisiz hale getirir.

-Hacker Geliştirmesi: 30000 Kredi
KIOSK ve şehir kameraları dahil şehir üzerinde tam kontrol. Hedeflenen bir mekan üzerindeki kameralardan görsel tanım alabilir yada trafik ışıklarıyla oynayarak polis baskını süresini 2 katı geciktirebilirsiniz.

------------------------------

Tüm Item'ler ve son hale getirilmiş kuralları oyunun kendi Thread'ı açıldığında oradan okuaybileceksiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Kas 2008, 22:33
sturm niye yörünge dışı oldu beah:S:S

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Kas 2008, 21:28
Azmodai'den aldığım yetkiyle oyunun başına geçiyorum. Oyuncu bilgileri şu an elimde, kaydolmuş oyuncuların yeniden bilgilerini yazmasına gerek yok. Yeni kayıt olmak isteyenler ise P.M. atabilir. Cuma akşam 20.00 itibariyle oyun başlayacak.

Herkese şimdiden iyi oyunlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 16 Kas 2008, 21:42
benim adım geçen seferden kalmış sanırım, kusura bakmayın ama çekiliyorum oyundan. maalesef gerekli zamanı ayıramayacağım artık.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Ara 2008, 05:13
hacı bu oyun ne zaman başladı ya da başlayacak. cidden baya sürüncemede kaldı o bakımdan. ben misal nereye girmiştim kurallar neydi falan unuttum misal:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Ara 2008, 05:15
cuma başlayalım dedim ama o gün gece yarısına dek baya bir düşündüm 20 kişiden aşağı oynanacak bir konsept değil çünkü 12 kişiyle ne 3 faction'un dengede kalması ne de uzun bir oyun süresi asla garanti değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Ara 2008, 05:18
o zaman bu oyunda şimdi kimler var istersen bi yaz görelim hem yeni kadroyu. ayrıyetten herkes de kafa kol ilişkilerini kullanıp getirsin birilerini başlayalım bi an önce...


dipnot: öm den mi atsaydım keşke:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...