Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DFO'da şu ana kadar bilinen özellikler


codmaster

Öne çıkan mesajlar

Bunu official forumdaki bölümden çevirdim kendim de birşeyler ekledim.Arada bazı tekrarlanan kısımları çıkardım.Orjinali burada.
Karakter:

-Oynanabilir ırklar : Human,Alfar(dark elf),Mahirim,Mirdain(elf),Ork,Dwarf
-1000'den fazla skill ve büyü,500 skill 500 büyü olarak.
-Bunlardan 300'ü diğer skiller için prerequiste olacak.
-Skiller npclerden satın alınabilecek yada diğer oyunculardan öğrenilebilecek.
-Skill cap her skill için 100.Karakterler istediği skill'i öğrenebilecek fakat bazı skill ve büyüler ırk ve prestige classlara özel olacak.
-Skiller UO'daki gibi kullanıldığında artacak.
-Bazı skill'leri öğrendikçe daha özel skill ağaçlarına doğru ilerlenilebilecek.
-Bazı prestige classlar: Paladin,Assasin,Gladiator,Enchanter.
-Prestige classlar bazı penaltylerle değiştirilebilecek.
-Toplamda 100 prestige class olacak.
-Karakterlerin yaşayabilmesi için yemesi ve içmesi gerekecek.
-Armor koşma ve yüzme hızını etkileyecek.
-Pet olmayacak ancak NPCleri para karşılığı kiralayıp pet şeklinde kullanabileceğiz.
-6 adet ring slotu olacak.
-UO gibi aynı anda pelerin ve cübbe giyilebilecek,zırh üstüne.
-Bir hotbar bulunacak,skiller ve büyüler bu hotbara assign edilebilecek.


Büyü:

-Bazı büyü okulları:Lesser Magic, Greater Magic, Element of Fire, Element of Earth, Element of Water, Element of Air, Witchcraft, Spell Chanting, Necromancy, Wild Magic, Arcane Magic, ve Ritual Magic.Buna ek olarak prestige class büyüleri.
-Büyüler bazı penalty'lerle(zırha göre) her tür zırhla yapılabilecek.
-Bilinen büyüler: Tornado
-Büyüler çeşitli reagent'lar gerektirecek.
-Bazı çok güçlü büyüler bir kaç tane büyücü gerektirebilecek.

Skiller hakkında bilgiler:

-Bilinen skiller:Riding, Swimming, Anger(Orcish Racial Skill), Climbing, Sailing, Mana efficiency, Jumping, Farming, Setting Snares, Hunting, Baking, Cooking, Fishing, Mining, Lumberjacking, Herbalism, Armorsmithing, Weaponsmithing, Tinkering, Enchanting, Alchemy


Ekipman ve Eşyalar:

-Eşyalar kullanıldıkça yıpranacaklar.
-Bazı skill ve ekipmanla tamir yapmak mümkün olacak.
-En sonunda bir kaç tamir sonunda bir eşya kullanılmaz duruma gelecek.
-Çanta "slotlu" olmayacak,UO şeklinde olacak.
-Binlerce ıvır zıvır item olacak.

Zırhlar:

-Her ırk için özel zırh tasarımları olacak.
-Zırh parçaları değiştirilebilir olacak,bir çok ayrı tipten parça kullanılabilecek.
-Zırh üzerine guild simgesi bulunabilecek.
-Her tip zırhın avantajları ve dezavantajları olacak.Örnek olarak plate zırh slashing damage ı emecek ama electricity damage a etki etmeyecek.
-Her parça zırh eskidikçe bazı dezavantajlar getirecek,hız,stamina kaybı, dodge ve büyü yapma zamanı gibi.
-Zırh ve silahlar eskidikçe görsel olarak da belli olacak.
-Bilinen zırhlar:Field plate armor, ordinary plate armor, chainmail, banded mail, chain shirt, leather armor, padded shirts, robes, hoods.

Savaş sistemi:

-Gerçek zamanlı savaş sistemi kullanılacak (FPS oyunları gibi),yan, oyuncu hedef almayı ve savaşmayı manuel olarak yapacak.
-Atlı savaş,gemi savaşları olacak e gemilerdeki(ve kalelerdeki) toplar manuel olarak kullanılabilecek.
-Büyülü silah,scroll vs gibi şeyler savaşta kullanılabilecek.
-Oyun çok ağır FPS yeteneği gerektirmeyecek ancak FPS yeteneği olanların biraz daha avantajlı olacak.
-Collision dedection ve friendly fire olacak,bu sayede taktiksel derinlik artacak.
-Karakterler yaralandığında görsel olarak ne kadar ağır olduğu görülebilecek.
-Çevre(ağaçlar,geçitler,yüksek yerler,dar alanlar vs) taktiksel avantaj olarak kullanılabilecek.
-Hedef seçimi olmayacak.
-Crosshair'i bir oyuncu üzerine getirdiğimizde o oyuncu hakkında bazı bilgiler verecek (ismi,guildi vs).
-Arkadan vurulan darbeler daha çok hasar verecek.
-Bir karakter diriltildiğinde bir kaç saniye ölümsüz olacak.
-Kalkanları oyuncu manuel olarak kullanacak.
-Silahların uzunluğu vuruş menziline doğrudan etki edecek.
-Heal büyüleri alan etkili ve tek hedefe yapılabilecek.Alan etkili büyüler düşmanları da iyileştirebilecek.

Binekler:

-Binekleri doğrudan oyuncu kontrol edecek.
-Karakterler binek üzerinde normalde yapabildikleri herşeyi yapabilecekler,saldırmak dahil.
-Binekler hasar alabilecek,kendi kendine yavaş yavaş regenerate olacaklar ve ölebilecekler.
-Bineklerin yürüme ve koşma animasyonu olacak,ek olarak zıplayıp yüzebilecekler.
-Binekler savaşta binicilerine çeşitli avantajlar sağlayacaklar.Piyadeleri ezebilecek(trample olayı),geri itebilecekler.
-Ek olarak bazı dezavantajları da olacak.Düşük manevra yetenekleri ve at üzerinden yapılabilecek saldırıların kısıtlanması gibi.
-Uzaktan saldırılar at üzerinden yapılamayacak(yani atlı okçu olayı yok).
-Binekler binicilerinden ayrı olarak damage alabilecekler.

PvP:

-Full loot olacak UO tarzı.Bir cesedi bir anda birden fazla kişi lootlayabilecek.
-Güvenli bölgeler olmayacak.
-Ana şehirler Guard Tower lar tarafından korunacak.
-Herkes herkesi herhangi bir yerde bazı sonuçlara katlanarak öldürebilecek.(Uodaki karma sistemine benzer bir reputation sistemi olacak).
-Şehir kuşatmaları olacak.
-PVE serverları bulunmayacak (tek serverla başlayacakmış zaten sanırsam eve gibi)
-Oyuncular krallıklar/şehirler kurabilecekler.
-Karakterler neutral alignmentla başlayıp oyun içinde yaptıklarına göre "iyi" yada "kötü" alignment'a gidecekler.(UO tarzı yine)
-"kötü" alignment'ı olan karakterler serbest şehirlere ve kendi guild şehirlerinde serbestçe dolaşabilecek.(UO'daki bucs vs gibi)
-Oyuncular "kötü" alingmentlı kişileri öldürdüklerinde alignment bonus alacaklar.
-Eğer bir kişi kendi factionu veya ırkından birini öldürürse alignment penalty alacak (yani kötüye kayacak).
-Oyun boyunca pvp istatistikleri tutulacak.Kim ne kadar ölmüş nasıl ölmüş vs.

Clan ve Kuşatma:

-Clanlar şehir kurabilecekler dünyadaki belli bölgelere.
Her şehirin clan stone'una belli sayıda kişi "bind" olabilecek(öldüğünde o taştan dirilmek için).Bu sayede kuşatmalarda zerg diye tabir ettiğimiz 12413424 kişinin aynı anda savunması yada saldırması bir nebzeye kadar engellenecek.
Her şehirin bir "zayıf zamanı" olacak,bu zaman şehrin sahibi clan tarafından belirlenecek ve kaleyi almak için yapılan saldırılar sadece bu zaman zarfi içinde ve önceden belirtilerek yapılabilecek.
-Çeşitli kuşatma silahları olacak.
-Clan üyeleri kendi şehirlerini savunurken çeşit bonuslar alabilecekler.
-Clan yönetimi için detaylı oyun içi araçlar olacak.


Deniz savaşları ve gemiler:

-En küçük gemi 8 en büyük gemi 50 toplu olacak.
-Her bir topu bir oyuncu kontrol edebilecek.
-Oyuncular gemileri batırabilecek yada elegeçirebilecekler.
-Toplar hasar alıp kullanılmaz duruma gelebilecek.
-Denizden karaya saldırı mümkün olabilecek.
-Top mermileri sadece hasar vermekle kalmayıp oyuncuları oraya buraya fırlatabilecek.

Stealth:

-Oyunda "true stealth" denen,wow tarzı gün ışığı atında görünmez olma gibi stealth bulunmayacak.
-Onun yerine bir çok stealth içerikli skill olacak.Kamuflaj,daha sessiz yürüme vs gibi.
-Görünmezlik büyüsü olacak.


PVE:

-Yaratıklar duruma göre silah ve zırh değiştirebilecekler.
-Bir oyuncuyu öldürdüklerinde cesedini lootlayabilecekler.
-Oyunda "demigod" denen çok güçlü yaratıklar olacak.Bunları öldürmek için ordular gerekebilecek.Lootları da ona göre çok iyi olacak.
-Yaratıklar oyuncuları duyabilecek ve kokusunu alabilecek ve buna göre tuzaklar kurabilecekler.
-Yaratıklar saçma lootlar düşürmeyecek (mesela fareden plate mail düşmesi gibi),üzerinde ne varsa onu düşürecek.

Questler:

-Demigodlardan nadir olarak,bazı quest başlatan eşyalar düşebilecek.

Gore:

-Kafalar kesilebilecek.
-Her vuruşta kan çıkacak,bu kan da yerde/ağaçlarda/taşlarda bir süre kalacak.
-Güçlü silahlar çeşitli "kanlı efektler" yaratabilecek(çekiçle kafa göçertme gibi).

Gerçeklik öğeleri:

-Karakterlerin üzerinde uçan isimler bulunmayacak.

Crafting:

-Dünyadaki tüm eşyalar oyuncular tarafından yapılabilecek.
Her bir ırkın kendine özel yapabileceği silahı olacak.
Bu silahlar: Alfar: Ilshard, Mirdain: Sunbow, Dwarves: Ildhammer, Humans: Lightbringer, Mahirim: Ghost Claw, Orks: Aldarûk
-Oyundaki "en iyi" eşyalar oyuncular tarafından yapılanlar olacak.
-Crafting için gereken maddeler toplama skilleri ile bulunacak (mining vs).

Ticaret:

-Trade Board'lar bulunacak(Uoda vardı her şehirde message board gibi sanırım).
-Tacirler mallarını gemi, at ile taşıyabilecekler.
-Korunma için tacirler kervanlar oluşturabilir ve diğer oyuncuları bu kervanları korumak için kiralayabilecekler.

Housing:

-Clanlar dünyadaki belli alanlarda şehirler kurabilecekler.
-Oyuncular clan şehirlerinin çevresine ufak köyler kurabilecekler.

Dünya:

-Harita 1 ana kıta,4 kıta ve yüzlerce adadan oluşacak.
-Hava olayları aynen yansıtılacak ve bunların oyunculara etkisi olacak.
-Gece gündüz döngüsü olacak.(1 darkfall günü 4 saat)
Bir oyun içi harita bulunacak.
-Oyunda yol işaretleri ve tabelalar olacak.

Ulaşım:

-Oyunda at,gemi ve büyü olarak 3 ulaşım yolu olacak.
Büyü ile ulaşım UO'daki gibi rune sistemiyle olacak,ancak runebook gibi bir kavram bulunmadığı ve runelar ölünce cesette kaldığından dolayı rune taşımak riskli olacak.
-Büyü ile ulaşım çok pahalı olacak.

Politika:

-Oyuncular kendi bölgelerinde kanunlar koyabilecekler.
-Düşman şehrine giren bir oyuncu yada npc'ye guardlar saldıracak.
-Factionlar:Human,Mirdain,Dwarf VS Alfar VS Ork, Mahirim
-Diğer clanlara savaş ilan edilebilecek.
-Savaş ilanı tek taraflı olacak,diğer tarafın kabul edip etmemesi önem taşımayacak.(EVE tarzı)
-Savaş ilanı için para ödenmeyecek ancak günde 1 kez savaş ilan edilebilecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu özelliklerin yarısı ile çıksa benim için yeterli.

bu arada oyun çıkarkene prestige class tabiri edilen özel skilleri almanı sağlayan durumlar olmayacak ne yazık ki.

Prestige klassları daha sonra oyuna ekleyeceklerini söylediler. (bu arada klass diyorum ama işte bazı özel skiller işte :P )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...