Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dwarf Fortress: Paticik Sakinleri Dağlara Sığınıyor


Azmodai

Öne çıkan mesajlar

cuceden daha iyi isim yok bence ;)

evet butun o gordugunuz beyaz seyler Tas. kazdigimiz icin surekli olarak artik kaliyor. Cogu mermer, bir kismi granit, bazilari cakil ve hatta tebesir bile var. Butun urunlerimizi bunlardan yapiyoruz o yuzden yakinda biter diye umut ediyorum :P

tas deposundaki 3 adam da yeni katilan genclerimiz. Isimlerini bidahaki oyuna kadar verecem. Bu grup cok uzun sure yasayamayabilir yalniz... secimi biraz kotu yapmisim ve kale dezaynim cok kotu... ama ogrendim bayagi, bundan sonraki parti cok daha uzun yasayacaktir :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gerçekten baya guzel bı oyun.

fakat dizayn konusunda sux0rz um biraz şu anda.

her odayı tek karelik giriş mi yapmak lazım? dagin icine kazmaya başlamadan wood/food storage yeri yapılmalı mı yoksa ilk iş 3-4 tane devasa storage odası yapmak mı olmalı?

bide farmlar nası çalışıyo. yaptım bi farm, seçtim seed i, 4 sezona da o en dandik plump bilmemnesini koydum. benim grower sadece 4 tane seed koydu sonra sittirdi gitti : P

son olarak, defans işini napcaz? ben direk başladığım yere kazdım bi merdiven, bi kapı koydum bi stone trap, sonra tak diye farm ve food stockpileye açılıyo lol. girişe acayip defans yapmaktansa tünele dışardan giriş merdiveninin etrafına fortification dikmek olyo mu.

bu gidişle goblinler yicek beni : (
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
@Jadelith
Her odaya tek karelik giris yapmayi tercih ediyorum ben, kapatmasi izole etmesi kolay oluyor gerektiginde. Tabii iki kare yapip yine iki kapiyla da kapatabilirsin de, gereksiz.

Farm olayini hep floodgate kullanarak hallettim ben (hep boyle "ben" diyorum, gorunusun aksine iddiam olmadigindan. En iyisi budur demiyorum yani). Soyle ki:

*Suya (tercihen nehir) yakin yere farm(lar) icin yer aciyorum.

*Farm(lar) ile su kaynagi arasina farm(lar)in buyuklugune gore rezervuar kaziyorum. Burda soyle dusunuyorum, rezervuar suyla doldugunda 7*rez_alan kadar su birikecek, floodgate'i actigim zaman bu suyun farmin uzerine 1 derinliginde yayilmasini istedigimden 7*rez_alan = 1*farm_alan olmali. Burdan buldugum kare sayisina 1-2 kare de tolerans ekleyip rezervuari kaziyorum.

*Bu arada iki tane floodgate ve bunlarin isletimi icin gerekli 6 mechanism ve 2 lever hazirliyorum (sayilar boyleydi galiba).

*Farm ile rezervuar arasina bir floodgate yerlestirip (SONRADAN HANGISI OLDUGUNU UNUTMAYACAGIM) bir leveri buna bagliyorum. :) Su an icin bu acik dursun ve FG1 olarak adlandiralim.

*Su kaynagi ile rezervuar arasinda iki karelik kazilacak yer var diyelim. Rezervuar tarafindan ilk kareyi kazip buraya floodgate'i yerlestiriyor ve ikinci bir lever'a bagliyorum. Bu da simdilik acik dursun ve adi FG2 olsun.

*Dwarflardan birini FG2'nin lever'ina yakin tutarken, baska bir dwarfla gidip FG1 ile su kaynagi arasindaki son kareyi kazdiriyorum. Kazan dwarf suyu gorunce kaciyor zaten. Rezervuardan cikip farm'a girdiginde FG2'nin leverini yakin tuttugum dwarfa cektiriyorum.

Boylece rezervuar su doluyor. Dolduktan sonra FG1'i kapatip FG2'yi aciyorum. Kontrollu su vermis oluyorum farm bolgesine boylece. Bir sure sonra sular kuruyacak, default tileset'te sari tildeler olarak gorunen nemli toprak kalacak (nemli toprak diyorum ama, tasin ustune su verdigimiz zaman da oluyor diye hatirliyorum). Bu nemli bolgenin ustune ekim dikim islerini yaparsak cok guzel mor mor macalar (karakter olan) topluyoruz. Istege gore pisirip afiyetle yiyoruz.
Defans olayina pek girememistim son oynadigimda sabrim yetmemisti :) Goblinleri falan pek goremedim yani. Ama benim fortress'in girisi Dimdik asagiya inen 3x3 bir saft halindeydi. 4-5 kat boyunca devam ediyordu ve her tarafi tuzaklarla doluydu. Kobold falan yakaladiydim hirkiz olanlardan. Sonradan dusundum ki koridor halinde yapsaydim daha iyiydi trap verimliligi bakimindan. Soyle ki:

A: Asagi merdiven
Y: Yukari merdiven
T: Tuzak
diyelim, alta inme sirasina gore alt alta yapicam koridorlari

-----
ATTTY
-----
-----
YTTTA
-----

ve tekrar eder sekilde istedigimiz/yettigi kadar.

Yeniden kurup oynayasim geldi bak...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...