Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yamato : Bir Devi Öldürmek


SturmVogel

Öne çıkan mesajlar



Bu gemiyi benim için önemli kılan veya bu yazıdaki başlığa yerleştirmiş olmamsa, gerçek anlamda bir dev olmasıdır. Bir nevi şehir efsanesi gibi veya bir önyargı ile Bismarck savaş gemisinin yapılabilmiş olan en büyük savaş gemisi olduğu yönünde olduğuydu.. Yanlışmış….;

Gerçi, Bismarck tam yüklü kapasitesi ile 50.900 ton civarında, 2.200 personeli ile gerçek bir dev idi gerçeğini değiştirmez. Bismarck denize indirildiğinde, Churchill’in deniz kuvvetlerine ithafen söylediği o ünlü sözünü hatırlamak yerinde olacaktır, “Ne yapıp edin Bismarck’ı batırın”..

Ancak, Yamato’ya gelecek olursak bir miktar istatistiksel veriyi vererek niçin Yamato’nun bizim için daha farklı bir yer işgal ettiğini bize gösterecektir;



4 Kasım 1937 tarihinde kızağa konan 8 Ağustos 1940’ta da denize indirilen IJN Yamato, Japonların en büyük gurur kaynağını teşkil etmektedir. Bu gururu sembolleştirebilmek için de geminin ön yüzeyinde 2 metre çapında saf altından bir krizantem çiçeği sembolü yerleştirilmiştir. Bu sembol millerce uzaktan görülebilmektedir… Ayrıca da zaferin sembolü olarak da gösterilmekte, ve Japon imparatorluk donanmasının (IJN) sadece en büyük ve devasa gemilerine yerleştirilmektedir…



Yamato tam yüklü kapasitesi yaklaşık; 72.800 ton, personel sayısı da 2,700’dür…

Bir savaş gemisine yerleştirilebilmiş en büyük top Yamato’dadır. Bu topun çapı tam olarak 18,1 inch yada 46 cm’dir. Biraz daha açıklayıcı olmak gerekirse. Bu top’un ateşlediği bir mermi, 15 metre yarıçapındaki herhangi bir gemiyi batırabilmektedir. Aşağıdaki resmi göstermemiz bence çok daha açıklayıcı olabilir bir merminin ortalama ağırlığı 1460 kg’dır. Düştüğü yerde verebileceği hasarı artık siz düşünün



Yamato’nun bu devasa toplarının bir resmi:

Ne olmuş yani diyebilirsiniz, çok mu büyük yani sözlerini duyar gibiyim; Cevap: evet çok büyük.. Aynı dönemde imal edilen Amerikan filosunun belkemiğini oluşturan Fletcher sınıfı bir destroyer olan USS Hoel ile kıyaslayacak olursak.Tüm destroyer’in ağırlığı 2.100 ton iken, Yamato’nun sadece topu 3.000 ton ağırlığındadır..



Bakınız;

Eee koskoca gemi sadece bunlardan mı ibaret derseniz tabii ki hayır;

15,5 cm çapında 12 adet top,

12,7 cm çapında 12 adet top,

Uçaklara karşı 25 mm çapında 24 adet top

Uçaklara karşı13 mm çapında 4 adet top

Daha bulunmaktadır. Silahların yerleşimi ile ilgili geminin üst görüntüsünün yer aldığı şu resim de oldukça açıklayıcıdır.

Oldukça etkileyici diye düşünüyorum…

Sonucu nedir kısmına gelecek olursak, Japonya savaşı bu gemilere karşın kaybetmiştir. Ve ne yazık ki bu toplar sadece bir defa ateşlenebilmiş ve tabii ki hedefini bulabilmiştir.

Ve bu devasa gemi Okinawa’nın kuzeyinde 7 Nisan 1945 yılında büyük bir patlama ile batmıştır;

II. Dünya savaşı sonrasında ve değişen doktrinlerden (savaş stratejileri) ötürü bu ölçülerde gemi yapımına bir daha girişilmemiştir… Bugünün en büyük savaş gemileri maksimum 20-25.000 ton civarındadır. Ancak Yamato ve Kardeş gemisi Mushi elindeki DEV olma ünvanını halen koruyabilmektedir.

Ve bize de sadece maketini yapmak düşmektedir…



edit :

Japonlar 72 bin tonluk üç tane gemi yapmışlardır. Bunlar Yamato, Musashi ve Shinano’dur.
Japonlar 1945 yılında Yamato’yu ve eşliğindeki 7-8 destroyeri Okinawa’yı savunma göreviyle göverlendirmişler ancak uçak savunması sağlamamışlardır. Amerikan donanması ise onlarca uçak gemisi, çıkarma gemisi ve destroyer ile savaşa gelmiştir. Ayrıca Japon gemilerinde Japonya’ya geri dönecek yakıt da olmadığı belirtilmektedir. Efsaneye göre Yamato’nun battığı bu görev gerçek bir kamikaze görevidir. Japonlar bu gemi ile ilgili film de yapmış. Buyrun burdan yakın:
http://www.yamato-movie.jp/

Eğer Yamato gerçekten 72.800 ton ise Musashi 72.809 tonluk ağırlığı ile Yamato’dan da büyüktür.Filipinler’de batırılmıştır. Shinano ise tam bir utanç hikayesine sahiptir. Yamato sınıfından bir zırhlı olarak tasarlanmışken , 55 adet uçak taşıyabilen bir uçak gemisine dönüştürülmüştür. Su geçirmez kapıları henüz monte edilmeden ve hasar kontrol ekiplerinden yoksun bir şekilde son rötuşlarının yapılması için başka bir limana giderken bir Amerikan denizaltısından yediği iki torpil ile batıvermiştir.

[ bbasaran.net 'den alıntıdır ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ulfang said:
iyide yamato niye patlıyo ? torpilmi yedi bombaladılarmı noldu yani


Yamato Okinawa'daki intihar görevine giderken (Ten-go) hava saldırısı sonucunda batırıldı . Ondan önce defalarca torpido saldırısına ve hafif hava saldırılarına maruz kalmışsa da Okinawadan önce batırılamadı.

Okinawa'daki görevi de mürettabatı tarafından Okinawada sahile oturtularak batmayacak bir topçu platformu olarak savunmayı desteklemesi , mürettabatın da Okinawa savunma kuvvetlerine katılarak mevcut asker sayısını arttırması planlanmaktaydı ama olmadı . Gemideki japonlar bile hiçbir hava eskortu olmayan deniz eskortunun da çok sınırlı olduğu Yamato'nun hedefine varamayacağını anlamış olacaklar ki batmadan önceki günün gecesinde sakelerini içmiş ölüme hazırlanmışlardır.

Not : Yukarıdaki 1. resim ile 2. resim arasında fark var 1.Resim Yamato olmayabilir mi ? Veya hangi döneme ait bir fotograf acaba ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PhysX said:
ne kadar büyük vurulması o kadar kolay. ayrıca denizaltı ftw.

dipnot: bana kalırsa savaş gemilerinin hiçbir işlevi yok. o büyüklükte denizaltı yapmayı becerselerdi abd yi de becericeklerdi


mesele büyüklük değil, menziline girip de alamayacağı gemi olmaması. ateş gücü ve dayanıklılık açısından tarihin en kuvvetli gemisi yamato halen.

savaş gemilerin devri ikinci dünya savaşı itibariyle kapanmıştı evet, yanlış yaptılar stratejik olarak. fakat denizaltıların pek işlevi olmazdı abd gibi denizaltı savaşındaki dünya liderine karşı, zaten pasifik hattı atlantik kadar önemli değildi konvoylar için. daha fazla uçak gemisi yapmaları lazımdı ve buna çabaladılar sonraları ama çok geç kalınmıştı.

bismarck hafif siklet kalıyor yamato'nun yanında her bakımdan. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ikinci dunya savasinin en cok duyulan malubiyet sebebi sanirim bu: Yeterine hava destegi olmadigindan

Amerikalilar ve Inglizler (ki kendileri cikle kagidindan yaptiklari spitfirela tarihi deistirmislerdir) ucuz mucuz ucak yapip saliyorken nedense parasizlik sanirim e n buyugu olsun en guclusu olsun diyen axislerde hep bi ahva destegi eksikligi war.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neden basitçe o yıllarda deinz savaşı doktirinlerinin değişmesi. Battleship gemiye karşı savaşabilen bir araç, uçağa karşı değil.

Ayrıca Yamato torpidoyla kolay kolay batacak bir gemi değil. 2 torpidoyla battıysa denizltı büyük bir şans eseri torpidoları tam altında patlatmayı başarmış olmalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 torpido ile batan yanılmıyorsam Yamato değil onun kardeş gemisi. Yamato'nun yokedilmesi için 1-2 torpidodan çok daha fazlası gerekmişti bundan emin olabilirsin.

edit: 15 civarı torpido ve en az onun kadar top atışı yapılmış Yamato'yu durdurmak için ve aynı anda da 350 uçaklık bir saldırı grubu havadaymış. Hayran olmamak elde değil Yamato mürettebatına.

edit-2 : Yamato efsanesini anlatan belgesel buldum YouTube'da

http://www.youtube.com/watch?v=dXERWUwyZZ0

http://www.youtube.com/watch?v=2TM-u_sQsjs

http://www.youtube.com/watch?v=SD62cZowTAg

http://www.youtube.com/watch?v=sPs7JRDPnfo

http://www.youtube.com/watch?v=bQLwGbG-MaY

http://www.youtube.com/watch?v=MDPmtPsxGNU
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
The immense beam of these ships made them perhaps the most stable of all battleships. Both ships were reported to be very stable even in heavy seas. However, the increased width of the hull also meant that any loss of stability required a correspondingly greater righting-arm to correct in the event of significant flooding. The ship had one single large rudder (at frame 231), which gave it a small (for a ship of that size) turning circle of 640 m. By comparison the U.S. Iowa-class fast battleship had one of over 800 m.


said:
During the attack on Yamato, according to a PBS documentary, U.S. torpedo bombers were taught to aim for either the bow or the stern, where the protective belt did not extend. In order for torpedo planes to make their runs successfully, it was the job of fighters to strafe the battleship to suppress the AA guns, and for dive bombers to wreak havoc on the upper decks, destroying AA weapons and fire control systems.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

640 metrede dönüş deniyor, geminin kendi uzunluğu 263 metre. biraz abartı olabilir tam hatırlayamadım şimdi sahneyi.

yamato'nun devliğini güzel gösteren bir kıyaslama. almanların bismarck sınıfından sonra tasarladıkları h-39 sınıfı savaş gemileri ancak yamato sınıfına denkti ki iptal edildi yapım planları.

The Pentagon, 431 m (Light Blue)
RMS Queen Mary 2, 345 m (Pink)
U.S. Navy's USS Enterprise (CVN-65), 342 m (Yellow)
LZ 129 Hindenburg, 245 m (Green)
Imperial Japanese Navy's Yamato, 263 m (Dark Blue)
Empire State Building, 443 m (Grey)
Knock Nevis supertanker, 458 m (Red)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Saldırı formasyonu hakkında konuşmadan önce uçakların avantajları ve dezevantajlarını bilmek gerekir. Genel olarak avcı uçakları çok hızlıdır ama hafif silahlara sahiptirler. Avcı bombardıman uçakları daha yavaş olurlar ama hem daha yüksek ateş gücüne sahip olurlar hemde daha çok hasarı kaldırabilirler. Bombardıman uçakları yavaştır ama hem ateş güçleri hemde dayanımları daha yüksektir. Torpido bombardıman uçaklarının ise ateş gücü torpidoyu saymazsanız çok düşüktür. Hızları iyice düşüktür, ateş dayanımları da daha azdır. Bunun ana sebebi torpidoların standart bombalardan hem daha ağır olmaları hemde bu uçakların sadece denizde kullanılmalarından dolayı menzil arttırma çabalarıdır. Deniz savaşında en önemli unsur menzildir. Örneğin bir uçak gemisi üstündeki 30 torpido uçağını birden düşman uçak gemisine yollasa, düşman ise mezilde olmadığından buna karşılık veremese ama savunma konumunda 30 uçağın otuzunu birden düşürse o zaman saldırgan tarafın kaybı sadece 30 uçak ve 60 mürettebat olur. Şayet bu uçakların 25'i düşse ama beşi başarılı bir şekilde düşmanı vursa o zaman 25 uçağa karşı bir uçak gemisi batırmış olursunuz. O sebepten torpido bombardıman uçakları uzun menzilli ama zayıf uçaklar olurlar.

Bu bilgiler ışığında yapılan saldırılar genellikle ilk dalga bombardıman uçaklarının yüksekten bombalarını bırakıp güverte hedeflerini ve kontrol kulesini vurması, arkasına avcıların kalan uçaksavar mevzilerini saf dışı bırakması şeklinde başlar. Torpido uçakları bundan sonra devreye girer zira onların düz bir hatta uçması gerekir. Düz hatta uçan bir uçak, uçaksavarlar için kolay hedeftir. İşte yine bu yüzden torpido bombardıman uçakları torpidolarını uzaktan bırakırlar, bombardıman uçakları veya avcılar gibi dibine girmezler.

Bu şekilde düşününce bence filmdeki sahnelerde bir anormallik yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bana sorarsanız bu filmdeki saldırı tam bir saçmalıktan ibaret. Baştaki gibi bir formasyonla o kadar alçaktan o gemiye yaklaşırsanız sonunuz %100 ölümdür. 40"lik toplardan bahsediyoruz . Bunlardan bir tanesi patladığı zaman etrafa binlerce şarapnel fırlatırlar öyle bir formasyonun 50 şer metre etrafında 2-3 AA mermisi patlasa 10ar 10ar düşerdi uçaklar. Filmde japonların bağıra çağıra kullandıkları gemi üzerindeki en hafif hava savunma sistemleridir. Geminin sağında solunda onlarca kapalı ve zırhlı daha büyük kalibreli hava savunma sistemleri vardır. Bunların üzerinden makinalı tüfekle geçerek susturmanız öyle kolay bir şey değil .

Bu filmde hiç olmayan şey Pike bombardımanıdır. Yamatoyu batıran da budur. Uçaklar bu tip bir gemiye saldırırken topların ateş edemeyeceği bir yüksekliğe çıkar ve yine uçaksavarların ateş etmelerinin mümkün olmadığı bir dereceden pike yaparlar. Ayrıca 1945'e gelindiğinde artık o uçaklar bomba değil roket atarlar ve roketlerin etkileri çok daha ölümcüldür. Yamato bu pikeler sonucu çıkan ve söndürülemeyen yangının cephaneliğe ulaşması sonucu infilak ederek sulara gömülmüştür. Yoksa bu gemiyi 2-3 torpidoyla batırmanın mümkünatı yoktur. Daha önce Yamato'nun torpidolar yiyip batmadığını da göz önüne almak lazım .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sahnenin en başında yüksek kalibre top atışları görülüyor ama sonrasında insanlara odaklanıyor film doğal olarak.

uçaksavarlar kayıp vermeye başlayınca bombalar güverteye düşmeye başlıyor sonlara doğru. zaten gemi batmış filan değil, çat diye kesiliyor film orta yerinde savaşın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...