Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Rpgciler de aynı fikirde değil. Bloodlines 3dnin suxor olmadığını gayet güzel gösterdi. Fallout güzel olmazsa senaryo, npc, dialog vs. yüzünden güzel olmaz. Yoksa 3dnin atmosfere ne gibi olumsuz bi etkisi olabilir ki? Daha iyi grafiklerle oynayınca fallout ruhu niye ölsün? Mantıklı bi cevap istiyorum buna hadi bakalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır zaten 3d grafikler şu anda öyle bir noktaya geldi ki kamera açısı izometrik ve sabit olduğu halde 2d oyunların en ileri ulaşabildikleri noktaya ulaştılar görüntü kalitesinde. 10 yıl öncesinin emekleyen 3d'si değil yani. nwn2 gibi bir örnek var her çeşit kamera açısına izin veren ve hepsinde de mükemmel görüntü kalitesi sağlayan en son, bethesda zaten morrowind ve oblivion gibi örneklere sahip 3d'nin ustaca kullanımında. bu oyunları eleştirirken de dialog eksikliği vs gibi grafiklerle tamamen alakasız şeyler eleştiriliyor ki bunlara özen gösterileceğini okuyoruz hep beraber. elder scrolls'a grafik yönünden bir eleştiri getiren zaten yok ortada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eskiden en koyu, en demli 2 boyut savunucularındandım. Sam'in dedigi gibi, artik 3 boyutlu oyunlar da kafi miktar atmosferi sağlıyor. Öyle kara kuru, yavan ekmek gibi bir his yaratmıyorlar.

"Bana heroes 1-2 zevki vermez" ibaresinin tartışılacak durumu yok, zaten gayet göreceli. Değişkenler de çok fazla (yaş - tarih vb).

Kat kat iyisini yapsalar bile ortaokulda, çıplak baldırla haftasonu eve kapanıp, 3-4 kişi akşama kadar hotseat yaptığımız anları yaşatamaz tabii, haa daha iyi bir oyun mudur ? evet daha iyidir. (daha iyisi yaptıklarını varsayıyorum, osuruk 5 değil ya da çok geç yenilik getirmiş 4 hiç değil)

Siz eski fallout 2 anılarınızı yeniden yaşamak istiyorsunuz, mümkün değil; büyüdük artık olmuyor üzgünüm. Oyunla alakası yok bunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout için geçerli değil yalnızca söylediğim şeyler. bazı oyunlar var ki 3d olmazsa olmaz. fpsler simülasyonlar spor oyunları bu kategoride. ama bazı oyunlar var ki kesinlikle 2d onlara çok yakışıyordu. endüstri tabi ki benim yada ben gibi düşünenler gibi düşünmüyor çünkü 2007 senesinde 15 yaşında bir çocuğa fallout 2 nin grafikleri ile bir oyun koyarsan, dalga geçer.

fallout 3 ün 3d olacağını biliyoruz. bize fallout 2 nin yada 1 in tadını verebilmesi için inanılmaz derinlikte bir dünya yaratması gerekiyor. allahtan turn tabanlılıktan vazgeçmişler. fp görünümünde turn tabanlı oyun oynamak bana garip geliyor açıkcası.

ha bir de mantıklı açıklama istemişsiniz sanırım da. mantıklı bir açıklaması yok. ben sevmiyorum. ya da eski tadı almıyorum oyunlardan. güzel grafikli oyunları çok seviyorum orası ayrı. ama dediğim gibi güzel grafik + boş içerik ile oyunlar tiksinç hale geldi bile.

bethesda'nın hem çok güzel grafikler(ki bize karşımızdaki karakterin duygularına kadar hissettirebilmeliler) ve aşırı derinlikte ve etkileşimli bir dünya sunması gerekiyor ve bunun için de baya uğraşması gerekiyor o kesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 boyutlu olması, içeriğinin doluluğunu garantilemiyor keza
3 boyutlu olması da boş olacağını garantilemiyor.

3 boyut gözden görme hissi yaratarak daha yüksek bir gerçekcilik sağlıyor sadece.

sıra-tabanlılığı hemen öyle çöpe atmamak lazım, sıra tabanlı sistem fallout'un gerçek karakter tabanlı sisteme (oyuncu zanaatı değil de, karakterinin yetisine) dayanıyor oluşunun göstergesi. Ama şahsi kanımca, yine karaktere dayanıp; gerçek zamanlı olabilir:
Acemi olduğunuz silahlar da siz doğru nişan alsanız da iskalaması veya nişan (kursor) 'ın büyük olması gibi çözümlerle, uzman olduğunuz silahlar da ise çok iyi nişan alamasanız da auto-aim gibi yardımcı unsurlarla çözülebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar morrowind'de öyle yapmıştı zaten, adamın gözünün bebeğinden de vursam dmg vermiyordu marskmanship düşükken. ha ama auto-aim'le beraber olması bunun daha iyi olabilir, normalde auto-aim düşmanıyım ama bir rpg için daha mantıklı eğer skill vurma şansını etkileyecekse. çünkü cidden uğraşıp düzgün nişan alıp gene de misslemek bütün hevesini kaçırıyor insanın.

turn-based'in kalktığı filan yok, vats diye bir sistem geliyor turn-based üzerinden çalışan. gene zaman donmuş olarak ap kullanacağız, ap bitince ap regen olana kadar real-time'a geçecek. biraz karışık ve kulağa iyi gelmese de nasıl yapılacağını görmek lazım. ne tam real-time ne tam turn-based yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E3le birlikte bi sürü preview çıktı piyasaya ama yakın zamanda düzenlenen basın tanıtımından farklı pek bi yorum bilgi yok ortalıkta. Vats olcak, çocuktan başlıycaz falan filan yine aynı hikayeler. Ama pc gamerdan desslock scaling sistemin nasıl olacağını açıklamış. Aslında tam scaling sayılmaz, şöyle bişey

said:
...Oblivion scales in difficulty and denies you that sense of accomplishment. If you return to a crypt after gaining some experience levels, hoping to stomp the zombies that previously manhandled you, you discover that those blasted undead have upgraded to deadly Wraiths...

...Fortunately, Fallout 3 will not use Oblivion's level-scaling, but contrary to what you may have read elsewhere, scaling isn't completely discarded. The first important change is that creatures never scale up in abilities to match your level, so each Deathclaw in F3 will always have the same attributes, regardless of your character's level when you have the misfortune of encountering it. Second, each territory in the game is now assigned an encounter level that determines the level and equipment of critters when you discover that area, so a first-level character that wanders into an area designated as "encounter level 5" will be badly outmatched by the inhabitants...

...An area's level doesn't remain static, but it gets locked as soon as you enter it. If you enter a city block designated as a level 5 area, it will remain a level 5 area and never scale up in difficulty. Areas you haven't yet encountered do "tether up" in difficulty level, but the tethering level doesn't linearly scale with your level, so there's still an advantage to gaining experience levels. The city block that's initially designated as a level 5 area will tether up and be designated as a level8 area if you don't wander into it until you're a level 15 character...


Özetle diyoki scaling sadece bölgeler için olucak, o da misal lvl5te gidebileceğiniz raider kampını lvl 15te basarsanız elemanların skillleri ve lootları lvl8 civarı olacak diyor. Ama rad scorpion, karınca brahmin vs. hep aynı lvllarda kalıcak. Scaling başlı başına gereksiz bi olay bence ama obliviondaki kurt-at faciasından sonra buna da şükür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eheheh bu ay byte dergisi fallout3 demo diye van buren'in fallout3 demosunu vermiş umuyorum ki yaptıklarının farkındadırlar :D yanlız demoyu oynayınca harbiden acı çekiyo insan sonunun çabuk gelceğini bildiği için :D

[ Mesaj 14 Temmuz 2007, Cumartesi - 11:43 tarihinde, Ardeth tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yav sen de dolaşma canım bütün dünyayı :)
ilk başta navarroya gittin diye oyun çocuk oyuncağı bi hale de bürünebilir. yapmak istedikten sonra olur öyle şeyler. :)

peki scaling e gerek var mı? bence yok. oyuna beş on side quest hidden boss filan koyarsın, yenmek için level 99 olmak gereken şeyler falan, o arkadaşlar da (mesela ben) öyle tatmin olurlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya ben gezerim dünyayı be, morrowind ve oblivion'da da öyleydim işte böyle hapisten çıktım mı veriyordum kendimi yollara. o dünyayı keşfetmek, içinde yaşadığım hissetmek en heyecan verici olaydı benim için. zaten klasik rpg'lerde doymuşuz git şuraya, şunu kes, bunu getir olaylarının dikte edilmesine. anasını satayım karakterimin hayatı benim mi, npc'lerin elinde mi belli değil. böyle american dream yaşam tarzını sorgulayan fight club, american beauty gibi filmler olur böyle başroldeki arkadaş dellenir, herşeyi bırakıp kaçmak, kendini "şunu yap, bunu yap" olaylarından kurtarmak ister, aynen öyle bir durumdayım yani. :p

o serbestlik duygusunu izin veren yegane şirket de zaten bethesda, yitirmek istemiyorum bunu doğrusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uyuz bir nizam takintisi insan olarak, bir kasabadaki tum olasi mudaleleri bitirmeden ayrilmaktan hic hoslanmam. Keza tam sam tersi bir oyuna sahibim buna ragmen rakip bizim seviyemize gore oranması, oyunun heyecanini bir miktar azaltir gibi geliyor.

horace'a hak veriyorum, neden ıkoymak istiyorlar tam canlandiramadim aklimda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dikkatli okursanız scale down diye bi olay yok. Yani bi bölge lvl5se sen lvl1de gitsen bile öyle kalıcak. Ama lvl 15te gidersen artıcak. Bence gereksiz bi olay niye bunun meraklısılar anlamadım.

Yeni yeni bilgiler de geliyor. Öldürülemeyen bi kaç npc olucakmış oyunda. Mümkün olduğunca sayılarını az tutmaya çalışıyoruz diyor Emil. Lineer olmayan bi oyunda gereksiz bi olay yine. Oblivionda var mıydı invincible npc?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...