Jump to content
sheref

Oss Sonuçlarını Bekleme Topiği

Öne çıkan mesajlar

§ 20 Haz 2022, 14:01

bizim zamanimizda da cinsellik bizi asmisti ...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 14:29

Ohh waii.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 17:57

Sevişiyorlar, geziyorlar, geleceğe dair hiç bir plan yapmıyorlar. Ne bulurlarsa harcıyorlar, hiç bir çaba göstermiyorlar kendilerini geliştirmek için. Zoru sevmiyorlar, bir şeylere kolay yoldan ulaşmak istiyorlar. Emek harcamanın kıymetini pek bilmiyorlar. Otoriteyi takmıyorlar, hatta otoriteyle dalga geçiyorlar. Bizim takılabildiğimiz bazı manevi kavramlara pek değer vermiyorlar. Eşcinsellik falan çok normal onlar için 80'lerde hatta 90'larda doğanların önyargılarına sahip değiller pek, üniversite olan anadolu şehirlerinde el ele gezen kızlar veya birbirine sarılıp yürüyen erkekler görebilirsiniz tek tük de olsa. Başıma bir şey gelir mi kaygıları pek yok... Uzar gider bayağı. Muhafazakar görünen bazı gençler de böyle.

Gözlemlerim üniversite gençliği üzerine bu arada, hepsi böyle değil tabii ama azımsanmayacak bir kısmı kapsıyor söylediklerim. Bu saydıklarıma nötr yaklaşıyorum bu arada. Benim açımdan kötü olan tek yanları/onlar hakkında taktığım tek şey hayatı ciddiye almamaları. İleride işsiz kaldıklarında, yıllarca iş bulamadıklarında ya da asgari ücretten az kazanarak yıllar geçirdiklerinde farkına varacaklar kaybettikleri zamanın kıymetinin.

Bu durumun en önemli iki nedeninin içine düştükleri sıkışmışlık ve bize göre daha küresel bir dünyaya doğmuş olmalarından kaynaklı olarak görenekleri daha az umursamaları olması olduğunu düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 18:20

off abi eminim dedem falan da bizim nesil için birebir aynı cümleleri kurmuştur diye düşünüyorum. o kadar klişe olmuş ki yazdıkların 🙂 sanki y kuşağı hayatı çok ciddiye aldı da ne oldu apartman yöneticisi mi oldu. bütün bir nesil benzin pompalıyor ya da beyaz yakalı köle olmuş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 18:29

Bizden daha az çalışıp daha iyi durumda olan yığınla ülke var. Hak hukuk bilsinler, başkasının hakkını gasp etmesinler, yobaz olmasınlar yeter, daha fazlasına gerek yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 20:23

PİLARDA OYNİLER

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 20:28

şu anki gençlere çalışın demek de biraz acımasızlık ya. çalışıp ne olacaklar? doktor mu? 13 bin lira maaş alan uzman doktorlar varken neyin hayalini kursun ki çalışsın. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 21:30
2 saat önce, roket adam dedi ki:

off abi eminim dedem falan da bizim nesil için birebir aynı cümleleri kurmuştur diye düşünüyorum. o kadar klişe olmuş ki yazdıkların 🙂 sanki y kuşağı hayatı çok ciddiye aldı da ne oldu apartman yöneticisi mi oldu. bütün bir nesil benzin pompalıyor ya da beyaz yakalı köle olmuş.

Şu aşağıdaki mesajlara arka sayfada cevap vermiştim, konudan habersiz atlamışsın.

22 saat önce, Dark_Soul dedi ki:

Halinize şükredin lan o seneler liselilerin yaptığı aktiviteleri şimdikilere anlatsan bebeler intihar eder.

Ünidekiler yaz festivali nedir bilmeden mezun oluyorlar. RocknCoke dan sonisphere kadar kadar zibilyon tane festivale çulsuz halimizle bile rahatça gidebiliyorduk hey yavrum hey.

20 yılda resmen mağmanın dibine inmişiz. Z kuşağı muhtemelen son 4-5 kuşak içinde herşeyden mağrum kalmış en acınası topluluk olacak. 

14 saat önce, dasaaa dedi ki:

yapamadiklari icin ne oldugunu dahi anlamiyorlar. bir sonraki jenerasyona da anca eziyet ederler.

Ardından aktiftablet

7 saat önce, aktiftablet dedi ki:

anlatsana biraz..?

yazdı. Ben de bu mesajı attım.

Bir de dedenden farklı olarak ben her yıl 1k+ Z kuşağı öğrenciyle iç içe oluyorum, ders anlatıyorum, sınav yapıyorum, ödev veriyorum, dert dinliyorum, yaşamlarını, konuştuklarını gözlemliyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2022, 21:49
1 saat önce, Oce4n dedi ki:

şu anki gençlere çalışın demek de biraz acımasızlık ya. çalışıp ne olacaklar? doktor mu? 13 bin lira maaş alan uzman doktorlar varken neyin hayalini kursun ki çalışsın. 

Abi çalışmaları lazım. Hayata kısa vadeli bakarsanız evet doktorların şartları çok kötü, ailemde bir sürü doktor var, eşim doktor, hepsi canını dişine takarak çalışıyor. Bu buhran bir noktada bitecek ve şartlar düzelecek her alanda. Şu an çalışmayanlar yerel/küresel refah artarken ağzı açık göğe bakanlar olarak kalacaklar öte yandan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 04:05

boomerlar kapitalizmi bozdu maalesef. z kusagi da bunun farkinda "enayi miyiz hayatimizi bu vasifsiz kesimin zenginlesmesine adayalim" diye. gayet haklilar. patrona saygi is yerine sevgi palavralari hep bunlarin pazarlamasi idi. ipin ucunu cok cekmeden kotarsalardi hala ayni oyunu oynardik da dengede tutamadilar ac gozlulukleri sebebiyle.

DoruK tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 05:03

Ekonomik sistemin degerlendirilmesi acisindan haklisin ancak su da var ki, Istanbul'da gordugum yeni nesilin buyuk kisminin kendisini basarili hissetme ve kendini tamamlama dusuncesi yok. Bir gelisim derdi yok. boomer/doomer geyigi yapmayacagim.

"Ekonomik sistemin oyuncagi olacagima hic olmasam da olur!" da dogru bir bakis acisi degil.

Emek fazlası birikimi uzerinden konusmak yerine, kisisel bakislarindan bahsediyorum. Bir de kendilerinin icinde bulundugu durumdan dolayi asiri kindar olanlarini goruyorum. Demiyor ki, "bu durumun bir parcasi da benim"

Tr'deki gencler ile herkesi ayni kefeye koymamak lazim tabii, tum jenerasyon boyledir demek zor saglam tasak ister.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 08:47

valla abi biz para biriktirerek bir şeyler başarabilen son nesiliz. en alt tabakadan gelip üst tabakaya gidebileceğin kariyer yolları artık eskisi gibi açık değil, sosyal mobilite denen kavram yok yani. şimdi kardeşim 96'lı, ülkenin en büyük holdinglerin birinde çalışıyor, iki yabancı dili var, özel üniversitede mühendislik okudu, geçen dede gibi hariçten gazel okuma hatasında bulundum. üç kuruş para alıyor zaten, onun da 2000 lirasını biriktir triplerine girdim. sonra düşündüm lan kız gitse maaşının muhtemelen %30 küsürü olan 2 bin lirayı biriktirse, yıl sonunda 24 bin lirası olacak. gidip bir tane iphone 13 alabiliyor o paraya ancak, 1 koca yıl boyunca işe gidip gelecek, sabah 9 akşam 6 çalışacak, trafik kira sorunu mobbing ıvır zıvırı uğraşacak ve elde kalan sonuç bu. sonra gelip diyoruz ki bu adamlarda bıkkınlık var, kariyer, başarı hevesi yok, falan filan. adamlar yıllarca günü kurtarmak ve paycheck to paycheck yaşamak için mi okuyor? böyle olacağını bilsem muhtemelen ben okulu bile bırakırdım. 

e arabesk kültürümüz de var. kendi dışında herkes suçlu. bununla mevcut ekonomik durumu ve 20 yıllık beyin yakan propagandayı da birleştirince çöp bi jenerasyon çıkması gayet doğal. çok umutlu olmaya gerek yok çünkü umutlanacak bi ortam bırakmadık adamlara yani. ben o yüzden çocuklara kızmıyorum ya da onları hor görmüyorum açıkçası. her şeyin eskisinden 100 kat daha zor olduğu kabulü üzerinden konuşuyorum onlarla. bıkkınlıklarını o yüzden iyi anlayabiliyorum. tabii ki bunun çözümü hiç çalışmamak değil, ama emek --> ödül denklemi bozulmuş, yıllarca yatarak sınıf geçmiş, zayıf alma korkusu yaşamamış, sınavları sallayarak geçerek üniye gelmiş ve ünide de salla başı al maaşı modunda adamlardan ders dinlemek zorunda olan, vakit geçirmek dışında bir hayat planı, bir umut empoze edemediğimiz bir topluluktan ne beklemek lazım bunu şapkayı önümüze koyarak bi düşünmek gerekiyor.

herkes tutturmuş z kuşağı saygısız. bugün üniversitelerde akademisyenlerin %98'i çöp değil mi de adam gelip z kuşağına ders verecek? çocuklar hocaları sallamıyorlar bile, sen ne anlatıyorsun hacı abi modunda takılıyorlar. bizim kuşak ise 2 kelime ingilizce bilmeyen tipleri profesör diye başının üstünde taşıdı, aman çok iyi olmuş süper yapmışız da, yeni nesil çok saygısızmış. keşke biz de saygısız olsaydık da şu çer çöp tipleri tepemize çıkarmasaydık. youtube'da olan içerikleri ders diye üstüne maaş alıp hevessiz şekilde sunumdan anlatan tiplere saygı duyduk da ülke çok iyi bir yer mi oldu? saygı saygı diye biz de vasatlığın bir parçası olduk işte y kuşağı olarak. bunlar en azından bunun farkında.

benim şirket aracı olarak lüks araçlar kullandığım, ofise girerken arabamı valeye verdiğim yaşta, benden her anlamda daha iyi olan kardeşim sahibinden'den 2. el scooter alıyor bugün. evet kızım çok umutlu ol, 2 bin tl biriktirmeye devam et 200 ay sonra belki sen de bir fiat egea alabilirsin, hadi çalışmaya devam et mi dememiz lazım?

gerçekten dar gelirli tanıdıklarınız olmadan bu fenomeni anlamanız zor. öyle doktorlar, akademisyenlerden oluşan elit bir pencereden bakarak bu zorluklarda büyüyen kuşağın endişelerini anlayamazsınız. bizim bir umudumuz vardı yani çalışıp adam olmanın bir anlamı bir manası vardı, bu çocukların %95'inin böyle bir umudu yok artık maalesef. neyse bu konuda çok dolu ve üzgünüm ne yazık ki, en güzel çağlarında mutsuz ve umutsuz olan kardeşlerimi görünce gerçek manada çok üzülüyorum.

edit- bu arada deadwoll sana cevaben yazmadım yanlış anlaşılmasın, genel olarak tespitlerimi paylaşıyorum maksat çeşitlilik olsun. yoksa tüm genellemeler gibi burada da yanlışlar vardır mutlaka, bu da bi bakış açısı işte o manada yazıyorum yani.

roket adam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 09:02

Gençler yarın ellerinde meşale ve dirgenlerle sokağa çıkıp boomer avlasalar hakları abi siz ne diyorsunuz sdfs

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 09:20

Bozuk duzende insanlarin ideallerinin olmamasi normal degil mi abi ya. KPSS'de derece yapip mulakattan elenenler, heryere bulasan parti genclik kollari cemaatler vs. bunlari goren birinde azim kalir mi? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 09:25

eu ve usa da nasi genelin bakisi acaba, onla da kiyaslamak lazim.

Bide yasiyacagin 60sene fln, genclikte yasadigin en guzel yillar olarak varsayarsak plansiz olmak kotulenecek bir ozellik gibi gelmiyor bana.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 09:51

Abi bunların hepsi insanların cuck'lanmış ve bastırılmış olmalarından kaynaklanıyor. Bak fransızlara, adamlar krallarını ve kodamanlarını kesmişler 300 yıldır rahat yaşıyorlar. Yargının yapmadığını insanlar artık kendileri yapmalılar.

Onların uyguladıkları da şiddet çünkü. Şiddet sadece biri birini yumruklayınca olmaz. İnsanların berbat koşullarda çalışmaları, torpil, usulsüzlük, halkın parasının şirketlere aktarılması vs. şiddetin türlerinden.

Gizli tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 11:30
1 saat önce, senko dedi ki:

eu ve usa da nasi genelin bakisi acaba, onla da kiyaslamak lazim.

Bide yasiyacagin 60sene fln, genclikte yasadigin en guzel yillar olarak varsayarsak plansiz olmak kotulenecek bir ozellik gibi gelmiyor bana.

EU genel olarak umutlu, tek sikinti emlak fiyatlarinin gereksiz yukselmesi. Tek gelirle ev almak sikintili, ya merkeze yakin kutu gibi bisi alabiliyorsun, ya da boyutu daha insancil ama kus ucmaz kervan gecmez bir yerden almak zorunda kaliyorsun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2022, 15:46

ya nasıl umutsuz olsun EU'dakiler. yaz tatilinde 3 aylık garsonluk işine girse 1000€ ya 2. el bir araç alabiliyor. istediği gibi geziyor eğlencesini yapıyor. gençliğini yaşayabiliyor. 

bizimkilerin özeti bu:

aogGAYe_460swp.webp

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Haz 2022, 08:30

2000 yılında eşim kendi öğretmen maaşı ile Clio almıştı 36ay taksitle ve gayet rahat şekilde sıkıntıya girmeden taksitleri ödeyebiliyordu. Şimdi öyle bir şans kalmadı yeni nesil için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Haz 2022, 08:41

O zamanlar ötv %27 falan tabi ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...